Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

VIP salon za one koje su vip
 

Prilozi

  • cekaonice.JPG
    cekaonice.JPG
    41,9 KB · Pregleda: 2.343
  • vip salon.JPG
    vip salon.JPG
    91,7 KB · Pregleda: 2.350
  • Eksterijer.JPG
    Eksterijer.JPG
    58,3 KB · Pregleda: 2.353
i jos par zanimljivosti
 

Prilozi

  • inzenjersko geloska karta.JPG
    inzenjersko geloska karta.JPG
    166,6 KB · Pregleda: 2.327
  • geologija.JPG
    geologija.JPG
    77,7 KB · Pregleda: 2.327
  • materijalizacija.JPG
    materijalizacija.JPG
    85,6 KB · Pregleda: 2.321
  • oblikovanje.JPG
    oblikovanje.JPG
    110,9 KB · Pregleda: 2.329
Niko u okruženju od 2000+ km od Beograda ne onemogućava izlazak na perone za daljinske vozove ljudima bez karata, nego su se samo naši genijalci setili. Mada ne verujem da će to zaživeti...
 
2000+ bi bilo 2000 i vise.. tako daleko barijera definitivno ima, iz licnog iskustva.

U svakom slucaju, mozda pametnih resenja nema u tom krugu, mozda su dalje, izvan tog kruga?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814848#p814848:3d6fmq8n je napisao(la):
WLABmz » Tue Jan 19, 2021 10:25 pm[/url]":3d6fmq8n]Niko u okruženju od 2000+ km od Beograda ne onemogućava izlazak na perone za daljinske vozove ljudima bez karata, nego su se samo naši genijalci setili. Mada ne verujem da će to zaživeti...
Šta ne veruješ da će zaživeti?
Da ponovo voze daljinski vozovi ili izlazak na perone bez karte?

:mrgreen:
 
Мени је увек леп моменат у путовању да неког дочекам на перону или да га испратим, као и да мене неко дочека и испрати. Из истог разлога нисам волео одласке са БАСа где осим немогућности уласка на перон без жетона нема ни визуелне комуникације споља са пероном због густих решетки и мутног стакла. Ово вероватно уводе стручњаци због БГ воза. Промашај који ће само још више путника да одврати.
 
Jedno praktično pitanje oko tog ulaska na peron samo sa kartom; dakle, imaju monitori u holu koji pokazuju kad voz kreće, pa hajde da kažemo da do tad možeš gore sa stojiš. I onda dođe vreme da siđeš, a voza nema jer je ovo Srbija, a naravno da nisu napisali da kasni. I tako prođe sat vremena, i moraš u WC, a voza i dalje nema. Da li će njihov sistem da te pusti da izađeš sa perona da odeš do WCa i da se vratiš, ako je tvoja karta za polazak koji je već trebalo da se ostvari?

Mislim, znam da je ovo moguće rešiti dobrom integracijom sistema, ali ovo je Srbija, ovde ni popločavanje trotoara ne umeju da koordinišu...
 
Плус, људи путују и са коферима и треба са истима проћи кроз капију. Плус често путују и са децом, често малом, коју на железничким станицама морају због безбедности да држе стално за руку. Плус неки људи користе инвалидска колица. А неки људи гурају малу децу у колицима. Такође неко путује и са бициклом.
 
Овде у Моксви имају на железнички станицама сепарее за градску железницу која је ограничена за оне са картама. За обичне возове нема ограничења.

Типа, од 10 перона, 4 су за градску остало је дуголинисјка вожња. Четири су ограђена, остало могу да се прате и дочекују. (Има ту неке чари)
 
Tako je i u francuskoj na odredjenim velikim stanicama.
To je dobro rešenje.
 
Надам се да ће тако бити и на Прокопу и осталим већим железничким станицама са више колосека и перона. Пар перонда за градску железницу где ће портали за очитавање карте бити на самом улазу на перон са степеништа. Мада увек може да се претрчи колосек па и на Прокопу.
 
Sve fino i lijepo ali i dalje mislim da BG treba dobiti stanicu tamo gdje joj je i prirodno mjesto, gdje se mnogi pravci ukrstavaju, gdje teren to diktira, gdje to i neka povjesno-kulturna osovina Trg Republike-Slavija-Autokomanda nalaze.

Na kraju krajeva autoput i ogromna petlja na tom mjestu ce se jednog dana svakako morati izmjestiti.

sWChjIr.png

8c8hMXJ.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814851#p814851:czpg8nd6 je napisao(la):
wexy » Uto Jan 19, 2021 11:40 pm[/url]":czpg8nd6]2000+ bi bilo 2000 i vise.. tako daleko barijera definitivno ima, iz licnog iskustva.

U svakom slucaju, mozda pametnih resenja nema u tom krugu, mozda su dalje, izvan tog kruga?

Ima barijera na peronima za prigradske i gradske vozove, a za daljinske vozove je slobodan pristup. Hoćeš da kažeš da nema pametnih rešenja u Austriji, Češkoj, Poljskoj, Nemačkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Švajcarskoj itd.? Svi su oni glupi, a mi smo pametni? Nije nego... :roll:

Prošao sam Evropu i Aziju vozom od Portugala do Sibira i Kirgizije. Jedino se zabranjivao ulazak bez karte za daljinske vozove tamo gde postoji teroristička pretnja i to na svim stanicama određenog železničkog sistema, dakle Uzbekistan - sve stanice (Uzebekistan je posebna priča za sebe), Španija i Turska - vozovi velikih brzina. U drugim zemljama gde je zbog terorističkih pretnja ograničen ulazak na perone, kao na primer Rusija, nije potrebno posedovanje karte, već se samo prolazi kroz skener.
 

Uff nisam ocekivao ovakvo resenje, iskreno. Ocekivao sam da prizemlje bude popunjeno skroz, sa komercijalnim sadrzajima, a da na krovu prizemnlja bude park i da se dalje izdizu poslovni objekti. Makar da su pristupacna prizemlja ovih zgrada sa strane centralnog hola, da moze tu da se smeste neke uslozne radnje pre nego sto se prodje kontrola.

Nelogicno mi je da nema nekoh hipermarketa, da nema neke pekare, knjizare, banke, poste... neki mini lokalni trzni centar u jednom nivou sa mini food court-om. Velicine ne veceg od merkatora recimo. Mislim svi ti sadrzaji bi znacili i poslovnim objektima tj zaposlenima, a i stanarima okolnih zgrada. Pogotovo sto vidim da se na maleskom brdu ipak ostati naselje, verovatno sa vecim zgradama, a i uumesto BIP-a treba da se grade zgrade.
 
Ne bi me čudilo da će ubaciti trafike unutar same zgrade, kao na aerodromu gde su dogradili sve i svašta na terminalu.
 
Izvor: Beobuild.rs

Prokop našao investitora
prokop-railway-city-vs-03bm.jpg

Javni poziv stranim i domaćim investitorima da učestvuju u završetku staničnog kompleksa na Prokopu završen je potpisivanjem ugovora između Direkcije za imovinu Srbije i budućeg partnera sredinom prošle godine, gde je kao finansijer projekta izabrana kompanija PSP Farman iz Beograda, preko svoje ćerke kompanije "Railway City d.o.o". U međuvremenu počela je priprema tehničke dokumentacije, a idejno rešenje sa urbanističkim projektom nalazi se na javnom uvidu. Na novoj glavnoj železničkoj stanici “Beograd Centar”, popularnom “Prokopu”, planirana je izgradnja stanične zgrade, parkinga i pratećih komercijalnih sadržaja, a po najavi investitora početak radova očekuje se u trećem kvartalu 2021. godine.

Više informacija i o najavljenim rokovima u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/prokop-na%C5%A1ao-in ... p2973.html
 
Pouzdana informacija iz firme PSP Farman je ta da čim se završi kula West 65 (jun) prebacuju sve svoje kapacitete na Prokop. Ovo se podudara sa ovom najavom da kreću radovi u trećem kvartalu.
 
Inače ne podržavam javno-privatno partnerstvo jer se uglavnom koristi za privatizaciju javnih komunalnih preduzeća na mala vrata, ali pošto se ovde radi o crnoj rupi zvanoj Prokop u potpunosti podržavam ovo. Farman je ozbiljan investitor i verujem da će oni pogurati da država ispuni svoj deo obaveza, a i sigurno će zavrnuti uši nekome u gradu da počne da se bavi pristupnim saobraćajnicama sa autoputa i boljim povezivanjem javnim prevozom.
 
Ја и даље не видим зашто је био неопходан приватни инвеститор за завршетак станице. Гаражу је могао да направи паркинг сервис, а уместо пословних кула могли су да буду објекти јавне намене (спорт и рекреација, правосуђе, школство, здравство, администрација, пошта, полиција, шта год).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815238#p815238:15pp9y6a je napisao(la):
Дошљак » Sre Jan 20, 2021 11:43 pm[/url]":15pp9y6a]Гаражу је могао да направи паркинг сервис
Kraj vica :)

Bender bi mogao da nađe odgovarajući gif.
 
Него, паде ми на памет име за Прокоп, ако званично не желе тако да се зове.
Предлажем Београд "Централна". Дакле не "Београд Центар" јер није у центру, већ централна јер јој је то позиција у систему.

Аналогно, на страњском: "Belgrade Central" уместо "Belgrade Center"
 
Da to nije loša ideja, zvuči prirodnije, a vremenom bi se verovatno u narodu primilo samo to "Centralna", dok ako ostane ovaj niko je tako neće zvati jer je glup naziv.
 
Od danas koristim naziv "Centralna". Meni apsolutno ima smisla, a ako se uhvati i kod drugih, još bolje.
 
Vrh