Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Поменути Гар д`Орсеј је, наравно, данас чувени Музеј Орсеј - станична зграда добила намену као бивша Главна, ал Парижани оставили пругу, уз Сену...

Па, како тако да униште свој град, сељачине?
 
Vrlo slicno Prokopu izgleda u donjem peronskom delu ova buduca najveca stanica jugositocne azije u Tajlandu. Samo su peroni 600 m dugacki. Doniji kao u Prokopu je za regionalni, a gornji High Speed.
 

Prilozi

  • high speed bangkok 2.jpg
    high speed bangkok 2.jpg
    351,6 KB · Pregleda: 6.092
  • high speed bangkok.jpg
    high speed bangkok.jpg
    229,8 KB · Pregleda: 6.085
  • bangkok 7.jpg
    bangkok 7.jpg
    176,3 KB · Pregleda: 6.086
  • bangkok 5.jpg
    bangkok 5.jpg
    207,2 KB · Pregleda: 6.082
  • bangkok 4.jpg
    bangkok 4.jpg
    175,7 KB · Pregleda: 6.078
  • bangkok 3.jpg
    bangkok 3.jpg
    216,5 KB · Pregleda: 6.084
  • bangkok 2.jpg
    bangkok 2.jpg
    227,5 KB · Pregleda: 6.084
  • bangkok 6.jpg
    bangkok 6.jpg
    189,8 KB · Pregleda: 6.079
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806291#p806291:2gej4s0u je napisao(la):
Пантограф » 23 Dec 2020 11:05 am[/url]":2gej4s0u]Поменути Гар д`Орсеј је, наравно, данас чувени Музеј Орсеј - станична зграда добила намену као бивша Главна, ал Парижани оставили пругу, уз Сену...

Па, како тако да униште свој град, сељачине?

Pametni ljudi i svetski šampioni kad je železnički prevoz u pitanju.
 
La Sagrera u Barceloni ce takode imati predeo slicno Prokopu, stanica opet ima dva nivoa a High Speed je gornji sa nekoliko kvadraticnih otvora. Sto je slicno sto ce stanica imati dva ulazna nivoa, donji sa parkom ispred i gornji sa holom. Spanci su narocito ulagali u high speed, uz pomoc EU i njima je i dalje prioritet. Treba napomenuti da je ovo AVE stanica. Svakako finansije im nisu uslovljene. U Novembru je donji deo pusten u promet, barem onoda vozovi mogu do prolaze. Ima i dva sinskih sistema iberski siroki i evropski za AVE.

La Sagrera ce imati tri nivoa, Bankoksa stanica tri a Prokop cetiri. Samo tesko da ce i Barcelona biti puna svetla, ima tu raznih rendera.
 

Prilozi

  • sagrera 2.jpg
    sagrera 2.jpg
    183,3 KB · Pregleda: 6.048
  • sargeda1.jpg
    sargeda1.jpg
    238,8 KB · Pregleda: 6.045
  • sagrera 3.jpg
    sagrera 3.jpg
    295,1 KB · Pregleda: 6.037
  • la sagrera ave.png
    la sagrera ave.png
    482,8 KB · Pregleda: 6.027
  • seccio_sagrera_futura.jpg
    seccio_sagrera_futura.jpg
    171,3 KB · Pregleda: 6.011
Realno, da je logike i razuma, prokop i dalje može ovako da izgleda, ništa prenapucano, a izgleda vrh. Umesto što su bacali pare na keramičke pločice, stubove su mogli obližiti bilo kakvim panelima. Sa plafona takodje nedostaju spušteni paneli (bilo je pre par komada kao primer na prokopu).

panorama_lr1-800x329.jpg


schwechat_ae_bb-1.jpg


https://zechner.com/en/projects/vienna- ... n-station/
 
Ovo u Bangkoku je jako fino i možda baš to onako fino fali, da deo perona bude prozračan, al opet možda će, ako urade nešto slično onim renderima, biti takva gornja ploča. Iskreno voleo bih da tako urade i ulaze u Vukov spomenik i Karađorđev park al neću da offtopicujem i ubacujem crva :mrgreen:
 
Nekoliko zapazenja o izboru varijante Prokop. Poznato je da je tadasnji gradonacelnik Branko Pesic javnost obavestio 4. Decembra 1970 u govoru na otvaranju Gazele da ce Beograd dobiti novu zeleznicku stanicu. S time je obavestio javnost pre glasanja u zavodu za Urbanizam i Skupstini grada da ce Beograd izmestiti stanicu. Pre toga je dobio usmenu izjavu Tita da treba izmestiti zeleznicku stanicu sa Savksog amfiteatra. Cuveno je da je Pesic pred Titom inscinirao da dimi iz lozionice. Odigralo se to pre otvaranja Gazele i obilazka radova. Tri nedelje potom je doslo do glasanju izmedu "Prokop" i "Sava D" za vreme praznicnih priprema na katolicki bozic, 24. decembar 1970 u zavodu za Urbanizam. Pesic je sve na vrlo vest nacin odigrao. Prvo je dobio usmenu saglasnost Tita za izmestanje stanice, potom na otvaranju Gazele je pred najvisem drzavnom vrhom javnost obavestio o izmestanju stanice sa ondasnje lokacije, kao da je Tito doneo odluku, pa je potom doslo do formalnog glasanja. Datumi su sledeci 4. Decembra 1970 obavestavanje javnosti, 24. Decembra 1970 glasanje u zavodu, 11. marta 1971 glasanje u Skupstii. Nikad nije bilo sumnje da je odluka na Prokopu, za sta politicka odgovornost pripada Pesicu.
 
Knjiga je na beobuildu vec bila predstavljena - evo i zadrzaj o Beocvoru ( DINAMIKA IZGRADNJE GRADA, autora Ratka Vujnovića : Dinamika izgradnje grada Beograda - jedna etapa u izgradnji i rekonstrukciji Beograda (1950-1980)
 

Prilozi

  • BG cvor5.JPG
    BG cvor5.JPG
    250,8 KB · Pregleda: 5.533
  • BG cvor4.JPG
    BG cvor4.JPG
    251,9 KB · Pregleda: 5.532
  • BG cvor3.JPG
    BG cvor3.JPG
    265,1 KB · Pregleda: 5.526
  • BG cvor2.JPG
    BG cvor2.JPG
    130,4 KB · Pregleda: 5.525
  • BG cvor.JPG
    BG cvor.JPG
    29,8 KB · Pregleda: 5.522
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806519#p806519:2vurx9h5 je napisao(la):
gishko » Sre Dec 23, 2020 10:50 pm[/url]":2vurx9h5]Realno, da je logike i razuma, prokop i dalje može ovako da izgleda, ništa prenapucano, a izgleda vrh. Umesto što su bacali pare na keramičke pločice, stubove su mogli obližiti bilo kakvim panelima. Sa plafona takodje nedostaju spušteni paneli (bilo je pre par komada kao primer na prokopu).

panorama_lr1-800x329.jpg


schwechat_ae_bb-1.jpg


https://zechner.com/en/projects/vienna- ... n-station/
Bravo. Il su trebali ovako napraviti ili stubove smjestiti izmedju kolosijeka umjesto usred perona.

Ovako bezveze zauzimaju prostor i sprijecavaju ukrcavanje iskrcavanje.

file.php
 
katastarskih podatka
 

Prilozi

  • katastar podacin2.JPG
    katastar podacin2.JPG
    91,8 KB · Pregleda: 5.195
  • katastar podaci.JPG
    katastar podaci.JPG
    97 KB · Pregleda: 5.198
  • katastar.JPG
    katastar.JPG
    237,6 KB · Pregleda: 5.198
uopšte mi nije jasno kako je zgrada koja je sad krenula da se gradi u Maleškoj ulici dobila dozvolu, jer mi uopšte nema smisla da prostor između ploče i autoputa bude popunjen stambenim objektima
 
Ovo je iz sveobuhvatne analize ETH o Savamali. Karte Daniel Kiss. Zakljucak je dosta jednostavan, a da li ce climate change i po pitanju poplava Save biti game changer, vrlo moguce. Zacekacemo odgovor narednih 10 godina.
 

Prilozi

  • flooding risk savamala.JPG
    flooding risk savamala.JPG
    113,1 KB · Pregleda: 4.784
  • ten year floogind savamala.JPG
    ten year floogind savamala.JPG
    176,7 KB · Pregleda: 4.788
favelizacija celokupnog okruženja Prokopa će uskoro biti gotova, upravo sam video da se Romi useljavaju u napuštene barake GP "Rad" pored CIP-ove zgradice iznad Prokopa u Stjepana FIlipovića
 
U usvojenom budžetu grada Beograda za 2021. godinu nije opredeljen novac za pristpne saobraćajnice Prokopu, za 2022. je opredeljeno milion dinara dok za 2023. godinu 1.547.000 dinara.
 
Verujem da je logika da je železnica poslednja rupa na svirali. Pretpostavljam da će kada nađu privatnog partnera da gradi na ploči ubrzati stvari, a do tada će nastaviti ovakav tretman.
 
Predstavljen detaljan projekat za Prokop - Gradiće se stanična zgrada sa trgom, poslovni park i javna garaža (FOTO)

...
Staničnu zgradu čine dva korpusa, između kojih je veliki natkriveni plato, planiran tako da odaje utisak gradskog trga. S obzirom da je kompleks izmešten iz centralnog gradskog jezgra, trg bi svojim prostranstvom i panoramskim vizurama, trebalo da pruži osećaj posetiocima da su stigli u u glavni grad....
:laugh: :laugh: :laugh:
Izvor: eKapija
Link: https://www.ekapija.com/news/314488...-gradice-se-stanicna-zgrada-sa-trgom-poslovni

Elem, dobar je projekat.
 
Kompleks železničke stanice Beograd Centar obuhvata sledeće infrastrukturne celine:

- kolosečna postrojenja, perone i pothodnike;
- staničnu zgradu na ploči na koti 105.50;
- javne parkinge (za potrebe funkcionisanja objekta stanične zgrade);
- gornji stanični trg sa pristupnim saobraćajnicama;
- donji stanični trg sa pristupnim saobraćajnicama;
- planiranu metro stanicu;
- poslovne i komercijalne objekte na ploči na koti 105.50;
- parking prostor za potrebe realizacije komercijalnih sadržaja na ploči na koti 105.50.

Занимљиво :kafa:
 
И даље нема детаљнијег приказа доњег станичног трга. Занимљиво да су рендери урађени без 1. и 2. колосека и 1. перона који су тренутно у изградњи.
 
Vrh