Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

802d0d5e51f13fc7c08ac99a9d41d50b.jpg

446055064f1e511b3a6de5c6772db257.jpg

c6b22843424032ab57974dd211b4a742.jpg



@Igor, evo nadjoh i neke slike tog pokrivanja koloseka u Parizu.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
U principu, što se ograđivanja perona zbog BG voza tiče, najbolje bi bilo rezervisati koloseke 1 i 10, odnosno perone I i VI za BG voz, a da se koloseci od 2 do 9, odnosno peroni od II do V koriste za sve ostale polaske, sa slobodnim pristupom na peron. To bi bilo najbolje rešenje.
 
Laičko pitanje, zašto ne koriste koloseke 1 i 2 to jest isti peron?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815436#p815436:kw9j8wr5 je napisao(la):
orjen » 21 Jan 2021 18:00[/url]":kw9j8wr5]Hmm, u Americi se zatvaraju, sigurno ima regionalnih razlika. Mislim da im se i u Namackoj crno pise. Ovde dominiraju ved duze vreme internet platforme kao Zalando a i Amazon kopira ono sto je vec postigao Alibaba u Kini. Neznam koliko bi se sad na toj lokaciji isplatio mol, mislim da one mlade generacije idu tamo gde im je najblize. Samo nebi investirao moj dolar u tu varijantu retelja nego bi vec isao na te internet platforme.
S obzirom da kada se izgradi neki tržni centar, prevoz se dovede do njega, mislim na nešto ozbiljnije od takta 34 i 36, ako je takva situacija, te tako ne bi bio pustahija taj TC, jer bi u tom slučaju privlačio ljude sa Banjice (jedan deo), sa Dedinja, Autokomande, Mostara, Senjaka, Sajma, Lisičjeg potoka... Ne računam Maleško bro i solitere, koji mogu peške da dođu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815507#p815507:vg3n8rkf je napisao(la):
vucko » Чет Јан 21, 2021 10:17 pm[/url]":vg3n8rkf]Laičko pitanje, zašto ne koriste koloseke 1 i 2 to jest isti peron?

Mислим да 2. колосек нема везе скретницом ка тунелима у правцу Раковице и Карађорђевог споменика, већ само са тунелима који воде од њих (десни колосеци).
 
Tako je i to je meni najveća mana u rešenju Prokopa gde izlazi iz tunela nemaju pristupe svim kolosecima stanice.
 
Мислим да је тако морало бити због тунелског триангла који се формира између Прокопа, Раковице и Карађорђевог парка, као и броја колосека на Прокопу.
 
i od mene + za "Centralna" :kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815313#p815313:2ma3q9wi je napisao(la):
gishko » 21 Jan 2021, 10:49[/url]":2ma3q9wi]
Nego, obratite pažnju na staničnu zgradu. Prostrani centralni hol je ustvari sam po sebi cela stanica (na njemu će se praviti i toaleti itd.), dok dve bočne zgrade ne pripadaju ŽS, čak namaju ni ulaz iz pravca stanice. Na renderima su prikazali stanični hol bez sadržaja, vidi se otkrivenost nosećih stubova, dok u praksi će se deo stubova nalaziti iza šaltera, toaleta i kancelarija. Centralni hol se samim tim suzio na širinu ulaznih/izlaznih vrata :violina: Potpuno mi je nelogično da ŽS nije dobio barem jedno krilo od dve zgrade koje se oslanjaju na sam hol. po samom obodu bi trbelo graditi sadržaje, a ne u centralnom holu... :notok:

Upravo sam od tome pricao. Ljudi koji budu usli u centralni hol nemaju pristupa apsolutno nikakvom sadrzaju osim dva cafea i par automata. Ako bilo sta hoce, moraju da izlaze van objekta, sto je em suludi, em neprakticno kada vremenski uslovi nisu prijatni

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815505#p815505:2ma3q9wi je napisao(la):
WLABmz » 21 Jan 2021, 22:12[/url]":2ma3q9wi]U principu, što se ograđivanja perona zbog BG voza tiče, najbolje bi bilo rezervisati koloseke 1 i 10, odnosno perone I i VI za BG voz, a da se koloseci od 2 do 9, odnosno peroni od II do V koriste za sve ostale polaske, sa slobodnim pristupom na peron. To bi bilo najbolje rešenje.
Tako verovatno i jeste, zato oni imaju posebne ulaze/izlaze.

presek prokop.JPG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815507#p815507:ieh5mwxy je napisao(la):
vucko » Čet Jan 21, 2021 11:17 pm[/url]":ieh5mwxy]Laičko pitanje, zašto ne koriste koloseke 1 i 2 to jest isti peron?

Najpre, kolosek 1 i 2 nisu isti peron:

Peron I - kolosek 1
Peron II - koloseci 2 i 3
Peron III - koloseci 4 i 5
Peron IV - koloseci 6 i 7
Peron V - koloseci 8 i 9
Peron VI - kolosek 10

Zamisli autoput. Dakle nema levih skretanja. Stanica je zamišljena kao prolazna, tj. da se putevi vožnje u dva smera ne seku, dakle, koloseci 1 do 5 u smeru Novog Beograda, a koloseci od 6 do 10 iz smera Novog Beograda. To drastično povećava propusnu moć stanice. Takođe, cela pruga do Novog Sada se radi po tom principu. Pogledaj šta se radi kod Batajnice i Inđije i šta već postoji kod Stare Pazove. Čak i u stanici Zemun veza ka TPS-u je urađena po tom principu. Jedini izuzetak je kolosek za utovar/istovar automobila u Zemunu. U SSSR je recimo bukvalno svaki čvor građen po tom prinicipu.

Što se kolosečnih veza tiče, svi koloseci imaju kolosečnu vezu u/iz smer-u/a Rakovice, a koloseci 1-3 imaju vezu iz smera Karađorđevog parka, a koloseci 8 do 10 imaju vezu ka smeru Karađorđevog Parka.

Situacija je kakva jeste i u takvoj situaciji najbolje rešenje je upravo ono koje sam napisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815517#p815517:1ndi2l1j je napisao(la):
Дошљак » 21 Jan 2021 10:53 pm[/url]":1ndi2l1j]Мислим да је тако морало бити због тунелског триангла који се формира између Прокопа, Раковице и Карађорђевог парка, као и броја колосека на Прокопу.

Jeste, zbog trijangle je tako uradjeno jer je ona preblizu stanici Prokop, da su je izgradili 200 metara dalje odnosno da je veliki tunel 200 metara duži svaki izlaz iz tunela bi imao pristup svakom koloseku jer je u danasnjnoj situaciji jednostavno mnogo kraka razdaljina izmedju tunela i stanice da se postave skretnice koje bi omogućile da svaki izlaz iz tunela ima pristup svim kolosecima stanice Prokop

To nas dovodi do ove epohalne gluposti da zbog samog koncepta te stanice i trijangle umesto da imamo BG Voz na koloseke 1 i 2 imamo ih na kolosecima 1 i 10 sto je potpuno nelogično jer moras celu stanicu preći u zavisnosti gde ideš umesto da ta2 koloseka budu jedan pored drugog.

I zato postoje sa obe strane stanice ti posebni ulazi za BG voz ali to će zbuniti putnike koji nisu upoznati jer jedan je ispred stanice a drugi iza pa tako moras znati gde putujes da bi znao da li ulazis ispred stanice ili iza nje.

Sve u svemu kriminalno glupo rešeno.
 
Тачно је фалило да станица буде тих две стотине метара на запад, па да буде плоча тачно испод булевара Војводе Путника, таман би ту био улаз у станицу са обра стране улице и не би било порблема са повезаношћу и са Мостаром пошто би пешачки био ближи. Једино би се изгубио станични трг ка аутопуту, мада то не видим као велики губитак пошто је Мостар много битније чвориште.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815527#p815527:3d73x4w4 je napisao(la):
spatiotecte » Pet Jan 22, 2021 12:24 am[/url]":3d73x4w4]
To nas dovodi do ove epohalne gluposti da zbog samog koncepta te stanice i trijangle umesto da imamo BG Voz na koloseke 1 i 2 imamo ih na kolosecima 1 i 10 sto je potpuno nelogično jer moras celu stanicu preći u zavisnosti gde ideš umesto da ta2 koloseka budu jedan pored drugog.

To nije epohalna glupost, već kao što sam napisao gore moderni koncept prolaznih stanica gde se ne seku putevi vožnje u dva različita smera, kojim se postiže neuporedivo veća propusna moć stanice. Kada bi uzeo malo da pročitaš i razmisliš, registruješ činjenice i prestaneš da verglaš svoje, možda bi i moglo da se raspravlja sa tobom. Ovako nema vajde...

Primer - kada bi recimo BG voz u smeru Resnika ili Ovče kretao sa 2. koloseka u tom trenutku u stanicu ne može da uđe nijedan voz iz smera Resnika, a iz smera Ovče bi mogao samo na 1. kolosek. Dok sa postojećom situacijom gde sa 10. koloseka polazi BG voz u smeru Rakovice ili Ovče u tom trenutku u stanicu može ući bilo koji voz iz smera Resnika ili Ovče, pa čak i u istom trenutku mogu ući dva voza iz dva različita smera, ako ne idu na isti kolosek ili mogu ući jedan za drugim ako idu na isti kolosek.
 
wlab, ti pričaš sa tačke gledišta saobraćaja ja ti pričam sa tačke gledišta arhitekture i funkcionalnosti.
Ovde je upravo to "moderno" saobraćajno rešenje izazvalo nakaradno arhitektonsko rešenje odvojenih ulaza za kolosek 1 i 10 za Bg Voz koji su potpuno odvojeni i jako udaljeni jer se jedan nalazi na ulazu sa strane autoputa a drugi sa strane brda.

Takvo rešenje sa staništa putnika je zaista nelogično i krajnje bizarno.
 
Kakve veze ima ako je na suprotnoj strani stanice, ti sigurno nećeš doći sa Novog Beograda i presedati na isti voz nazad na Novi Beograd. Ako je dobro obeleženo sve ti ćeš samo otići na taj kolosek i tjt.
 
Издвајање перона са само по једним колосеком за градску железницу је уствари веома рационално. Сви колосеци су повезани како подходницима тако и са плоче (истина за сад је тај пролаз под ведрим небом). Једина мана по мом мишљењу је у томе што шалтери нису урађени у нивоу подходника, мада то може да се реши помоћу аутомата за продају карата коке бих поставио дуж свих подхосника и надходника (немојте замерити на лошем изразу) пре излаза на сваки перон. То би било суштинско олакшање путницима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815544#p815544:3i0jhbua je napisao(la):
Boki123 » 22 Jan 2021 12:03 am[/url]":3i0jhbua]Kakve veze ima ako je na suprotnoj strani stanice, ti sigurno nećeš doći sa Novog Beograda i presedati na isti voz nazad na Novi Beograd. Ako je dobro obeleženo sve ti ćeš samo otići na taj kolosek i tjt.


Mozda za presedanje nije bitno ali za kretanje putnika po stanici jeste jer u zavisnosti gde ides neki putnici neće morati ni da udju u stanicu dok drugi će morati da prepešače celu da bi otišli na drugu stranu do odgovarajućeg ulaza akad imaš teške kofere ili za osobe u invalidskim kolicima to nije dobro uopšte.

Kao sto je logično da kuhinja u stanu bude blizu ulaza a ne da bude na drugoj strani stana da ne bi nosao teške kese po svim sobama i hodnicima isto to pravilo važi za protoke putnika u jednoj stanici.

Zasto onda ostale velike stanice u evropi grupišu koloseke za prigradsku železnicu na jednom istom mestu i ne razdvajaju ih, pa zbog praktičnosti.

A sto se obeležavanja tiče, kad je bilo šta u Srbiji bilo dobro obeleženo?
Ako obeležavaju perone kredom kao u renoviranoj stanici Rakovica biće veselo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815436#p815436:2i8dzwaf je napisao(la):
orjen » Čet Jan 21, 2021 6:00 pm[/url]":2i8dzwaf]Hmm, u Americi se zatvaraju, sigurno ima regionalnih razlika. Mislim da im se i u Namackoj crno pise. Ovde dominiraju ved duze vreme internet platforme kao Zalando a i Amazon kopira ono sto je vec postigao Alibaba u Kini. Neznam koliko bi se sad na toj lokaciji isplatio mol, mislim da one mlade generacije idu tamo gde im je najblize. Samo nebi investirao moj dolar u tu varijantu retelja nego bi vec isao na te internet platforme.
U Americi se zatvaraju zato što su Ameri postali toliko lenji, degenerisani i otuđeni da im je čak i odlazak u kupovinu postao napor i muka.
U Evropi i dalje opstaju i prave se, jer su socijalne navike drugačije. Kao i u ostatku sveta. Da nema perspektive za takve objekte i investicije, ne bi se samo u zadnjih par godina otvorili i Big Fashion, i Galerija, i Beo Shopping, i još XY drugih.

Ovde imamo problem da neko na Autokomandu koja je već katastrofa, želi da nabije hiljade kvadrata tržnog prostora sa hiljadama posetilaca. A svega kilometar dalje, imamo Prokop koji zvrji prazan a upravo su posetioci ti koji su mu najpotrebniji. Saberu se 2 i 2 i dobije se očigledno - eno Delti neka gradi svoje Behemote, Planete, Galaksije, Klastere... na ploči Prokopa, a zauzvrat će Železnica dobiti stanicu koja više neće biti pustolija i koja će moći da se privede kraju i postane na ovaj ili način profitabilna. Win - win.

Naravno, male su šanse da će se to desiti, jer su ega i tvrdoće lobanja izuzetno jaki na sve tri strane (i u Gradu, i u Državi i u Delti) ali da ima pameti i razuma, to bi se uradilo umesto da se zida onaj imbecilni monstrum na Autokomandi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815541#p815541:1s7hwqrs je napisao(la):
spatiotecte » Pet Jan 22, 2021 12:56 am[/url]":1s7hwqrs]wlab, ti pričaš sa tačke gledišta saobraćaja ja ti pričam sa tačke gledišta arhitekture i funkcionalnosti.
Ovde je upravo to "moderno" saobraćajno rešenje izazvalo nakaradno arhitektonsko rešenje odvojenih ulaza za kolosek 1 i 10 za Bg Voz koji su potpuno odvojeni i jako udaljeni jer se jedan nalazi na ulazu sa strane autoputa a drugi sa strane brda.

Takvo rešenje sa staništa putnika je zaista nelogično i krajnje bizarno.

:lool:

Jao, ti si hit.

Pa svaki kolosek i peron je za putnike. Neuporedivo veća je udaljenost koju putnik treba da pređe od izlaska na peron do kraja perona (oko 220 metara), nego od I do VI perona, odnosno od koloseka 1 do koloseka 10 (oko 90 metara). Ustalom, kao što rekosmo, koloseci 1 i 10 bi se koristili za BG voz u različitim smerovima, tako da i nema presedanja između njih. A i neki putnici će dolaziti sa strane autoputa, a neki sa druge strane, tako da je nekima bliži kolosek 1, a nekima kolosek 10, samom činjenicom sa koje strane dolaze.
 
Kada je neko prepešačio 220 metara perona kad naši vozovi obično staju na sredini stanice a tu su obično izlazi a s'obzirom da garniture imaju uglavnom 4 vagona u proseku niko nikada ne čeka voz na kraju perona jer jednostavno voz mu ne bi stao ispred.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815559#p815559:y4u8vcbz je napisao(la):
spatiotecte » Pet Jan 22, 2021 1:56 am[/url]":y4u8vcbz]Kada je neko prepešačio 220 metara perona kad naši vozovi obično staju na sredini stanice a tu su obično izlazi a s'obzirom da garniture imaju uglavnom 4 vagona u proseku niko nikada ne čeka voz na kraju perona jer jednostavno voz mu ne bi stao ispred.

Pešačili su ljudi i 400 metara na glavnoj stanici do prvog vagona voza Beograd - Bar i pešačiće 200 metara kada bude išao preko Prokopa. U svakom slučaju, sve što si napisao u potpunosti je beznačajno. Ako hoćeš da ti se prevoz nacrta ispred nosa zovi taksi. Na svakoj stanici, železničkoj, autobuskoj, aerodromu milionskog grada moraš prepešačiti neku razdaljinu i to dosta veću nego od I do VI perona na Prokopu. Proći pothodnikom ispod 10 koloseka je bukvalno ništa u odnosu na to.
 
To što pričaš uopšte nije tačno jer kao neko ko se profesionalno bavi projektovanjem svaki metar je bitan kad su arhitektura, tokovi i funkcija u pitanju.

A kad bi bilo kako ti pričaš ulazilo bi se u kuće kroz spavacu sobu i kuhinje bi gradili u podrumima, a trpezarije na krovu.

Jer kakve ima veze gde se šta nalazi samo je 10 metara udaljenosti u pitanju zar ne? :bash:

To što ti imaš 20 godina pa ti 200 metara nije ništa je jedna stvar, a onaj ko ima 80 godina i artrozu pa mora da vuče 20 kg kofera tih 200 metara ne misli kao ti.
A posebno bi tvojim izjavama obradovao osobe u invalidskim kolicima ali kao zdrav čovek u punom cvetu mladosti ti naravno ne razmišljaš o tome.
 
У суштини нема потребе да перони БГ воза за различите смерове буду у близини. Као што су и аутобуска и трамвајска стајалишта често на супротним странама раскрсница дијагонално.
 
Sagradismo onolike tunele i ceo sistem da bismo odvojili saobraćaj na različitim linijama i tako dobili stanicu normalne propusnosti, ne bi imalo smisla sada ukrštati putanje preko čak 8 koloseka i tako ih blokirati. Dobro je to Vagon objasnio, to je kao autoput. Imamo 5 traka u jednom smeru i 5 u drugom. Ako bismo želeli da BG voz ka Karađorđevom parku ne stoji na 10. već na 2. koloseku (kad bi bilo moguće), on bi morao "iseći" 3., 4., 5., 6., 7., 8. i 9. kolosek i onemogućiti bilo kakav prijem ili otpremu vozova sa tih koloseka u tom trenutku ka tom smeru. To je kao da neko po autoputu "iseče" 8 traka i pređe u kontra smer a za to vreme svi ostali moraju da stoje. Uz nekoliko takvih događaja u redovnom saobraćaju vrlo brzo dođe do drastičnog pada propusnosti stanice.

Evo primera šta je sve moguće sada izvesti u istom trenutku:
Na koloseku 1. pristiže voz iz Karađorđevog parka.
Na koloseku 2. pristiže voz iz Rakovice
Na koloseku 3. stoji voz za Novi Beograd
Na koloseku 4. kreće voz za Novi Beograd
Na koloseku 5. može da stoji voz neki isto ili ne mora
Na koloseku 6. pristiže voz iz Novog Beograda
Na koloseku 7. stoji voz za Rakovicu
Na koloseku 8. kreće voz za Rakovicu
Na koloseku 9. kreće voz za Karađorđev park
Na koloseku 10. može da stoji voz neki isto ili ne mora

Sa trenutnim sistemom možemo imati 6 radnji (ulazaka i izlazaka) paralelno sa još 4 voza koja stoje za to vreme na stanici. Uz to jedno "isecanje" da bi BG voz stajao jedan pored drugog sve ovo pada manje više u vodu.

Slažem se da je iz aspekta arhitekture bolje da postoji peron za 2 prigradska koloseka, ali u železničkom aspektu to ima smisla u stanici poput ŽS Novi Beograd gde 2 koloseka ulaze u stanicu i 2 izlaze i sve ide u istom pravcu, samo u različitim smerovima. Ovde imamo podelu pravaca kretanja, pa takav sistem nije nikad ni planiran.

Putnik koji npr. ujutru stiže na Prokop a uveče se vraća će imati jednu pešačku deonicu malo dužu a drugu malo kraću, ali u proseku je to isto. Da je sve na istom peronu na sred stanice, onda bi mu put bio isti oba puta, da je sve na istom perionu na jednom kraju stanice onda bi mu put oba puta bio ili duži ili kraći. Ovako je u principu uvek put isti za sve, i one što dolaze sa strane brda i za one što dolaze sa strane autoputa.

Ono što mene raduje u svemu ovome je što ako bude samo 1. i 10. kolosek ograđen za BG voz to znači da je dosta otežana mogućnost da u budućnosti bilo koji BG voz sa juga terminira na "Centralnoj". A to je nešto što me raduje. U teoriji bi se moglo to još uvek izvesti, ali bi morali biti baš maheri da to uklope sa ostalim linijama BG voza. A oni su sve samo ne maheri.
 
Samo jedan komentar a propos kukanja na pešačenje od prvog do šestog perona. Ako ste ikada posetili neki veći grad koji ima metro (npr Rim, Barselona, Pariz), nemoguće je da ste propustili pešačenje pri presedanjima znatno duže od tih 90 metara Prokopa. Na nekim stanicama sam morao da pređem tu razdaljinu samo da bih prešao na peron prekoputa mog. Pri tom, dešava se da stanice nemaju pokretne stepenice, tako da presedanje ispadne mala vežba. Nakon svega toga, izvinite, ali kukanje na pešačenje od 90 metara, gde bi njegovo eliminisanje zahtevalo logističke vratolomije, meni se čini sasvim preterano i nepotrebno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815505#p815505:3p92tt0v je napisao(la):
WLABmz » Čet Jan 21, 2021 11:12 pm[/url]":3p92tt0v]U principu, što se ograđivanja perona zbog BG voza tiče, najbolje bi bilo rezervisati koloseke 1 i 10, odnosno perone I i VI za BG voz, a da se koloseci od 2 do 9, odnosno peroni od II do V koriste za sve ostale polaske, sa slobodnim pristupom na peron. To bi bilo najbolje rešenje.

Meni ovo zvuči kao najbolje rešenje, a evo i zašto. Peroni se nalaze na samim krajevima stanice, barijere bi se mogle postaviti na ulazima koji vode do pomenutih perona (koji su van stanične zgrade), a takodje bi se mogle postaviti i ispod u pothodnicima, a da ne remete kretanje i sužavaju prolaz putnicima koji koriste perone izmedju ta dva (tj. barijere bi bile širinom pothodnika i nakon njih imate rampu sa jedne i stepenice sa druge strane, dok bi ovo bilo nemoguće uraditi za neki središnji peron). Ovo bi omogućilo i uklanjanje barijera u samoj staničnoj zgradi, a to bi oslobodilo prostor poprilično. Šalteri bi mogli da se pomere uz obode stanice, a prostorije u sredini smanje ili prenamene u nešto drugo, da se dobije više sadržaja.
 
Vrh