Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

+ i od mene za Centralna :vops:

Nego, obratite pažnju na staničnu zgradu. Prostrani centralni hol je ustvari sam po sebi cela stanica (na njemu će se praviti i toaleti itd.), dok dve bočne zgrade ne pripadaju ŽS, čak namaju ni ulaz iz pravca stanice. Na renderima su prikazali stanični hol bez sadržaja, vidi se otkrivenost nosećih stubova, dok u praksi će se deo stubova nalaziti iza šaltera, toaleta i kancelarija. Centralni hol se samim tim suzio na širinu ulaznih/izlaznih vrata :violina: Potpuno mi je nelogično da ŽS nije dobio barem jedno krilo od dve zgrade koje se oslanjaju na sam hol. po samom obodu bi trbelo graditi sadržaje, a ne u centralnom holu... :notok:

kNb3UXR.jpg
 
Лепо кажем да инвеститор није био неопходан. Паре су могле да се дају из буџета, а цео објекат да буде у власништву железнице. Проблем је у неспособности. Мислите да нису могли ту на плочи да направе хотел-коначиште које су имали уз бившу главну станицу, да нису могли ту да иселе завод за здравствену заштиту радника железнице, да нису могли ту да иселе у модерну пословну зграду и управе железничких предузећа?
 
Jos jedna frontalna i objekti c1 c2
 

Prilozi

  • prokop-BEOGRAD-CENTAR-N4.jpg
    prokop-BEOGRAD-CENTAR-N4.jpg
    171,9 KB · Pregleda: 1.656
  • komercijalni objekt c1 c2.JPG
    komercijalni objekt c1 c2.JPG
    79,4 KB · Pregleda: 1.657
  • parcelisacija 2.JPG
    parcelisacija 2.JPG
    55,6 KB · Pregleda: 1.645
  • parcelisacija.JPG
    parcelisacija.JPG
    85,2 KB · Pregleda: 1.654
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815255#p815255:1km5zizt je napisao(la):
Прле » 21 Jan 2021 12:54 am[/url]":1km5zizt]Него, паде ми на памет име за Прокоп, ако званично не желе тако да се зове.
Предлажем Београд "Централна". Дакле не "Београд Центар" јер није у центру, већ централна јер јој је то позиција у систему.

Аналогно, на страњском: "Belgrade Central" уместо "Belgrade Center"

Da, to ne bi ni bilo izmišljanje tople vode. Ove dve sam odmah prizvao u sećanje:



 
Što više gledam plan, sve mi je nelogičnije i nejasno. Planiraju da uvedu barijere pre silaska na perone, a napolju sa obe strane imaju po 2 lifta, stepenice, eskalatore itd... Kakva je ovo bašta sa drvećem unutar same stanice, sa nekoliko ulaza i izlaza (ka autoputu) :idea: :idea: :idea:

Da dodam, ako bi izbacili bespotrebne barijere, imali bi mnogo veću površinu unutar zgrade, šalteri bi mogli da budu pomereni uz sam kraj, a ove središnje prostorije bi se smanjile. Dobio bi se mnogo veći otvoreni prostor, kao terminal nekog aerodroma.
 
Сматрам да је ово максимум који се могао добити. Потенцијал Прокопа за ритејл и угоститељске објекте је готово никакав или минималан, и рекао бих да и даље имате превелика очекивања од те локације. Нешто пословних зградица у које се углавном долази колима је адекватан и одржив садржај.

Кад се, за 50 година, доведе метро линија бр. 3, могу и да се сруше 2-4 зградице и да се направи нешто друго.
 
Ja mislim da je mnogo bolje sto ga radi investitor, a ne grad. ovo resenje je mnoooogo lepse od onog sto je cip projektovao. psp farman je ozbiljna kompanija i iskreno me raduje sto je njima poveren posao.
 
Pokazan pristup je drugacije od poznatih. Arhitekt je izabrao da bisosfera ispuni konkretan deo gradevine, Postavlajnje ekotopa na samoj zgradi je meni interesantan detalj. Ritelj nije u prvom planu nije a u dokumenta stoji da ce imati dvai lokala i dve kafane/restorana.
 
Nisam je nigde video. Sve sam proverio u dokumentima na sajtu ministarstva. Taj deo fasada nije oznacen. Problem je sta ce biti sa kasetama.
 
Pa kao logično rešenje vidim mogućnost da kasete privremeno zastakle ili naprave fasadu kao ostatak zgrade da bude neprimetna ta rupa dok ne izgrade metro ili tramvaj, šta već budu proterali tuda u neku dalju budućnost.
 
Sto se tice sumnje u (ne)posecenost ovog buduceg kompleksa na ploci - neka se Grad, drzava i Delta dogovore da Delta umesto na Autokomandi, ovde napravi onaj svoj Behemot od trznog centra. I pohrlice mase na tu lokaciju ko muve na... med...

Ozbiljno kazem. Vole danasnji ljudi sve te kosnice od trznih centara. Sto fensije, to privlacnije. Lokacija je nebitna ako je sadrzaj primamljiv.
 
MIslim da je Amazon odneo konacnu pobedu i vreme molova prolazi. Nije to vise taj biznis.
 
Vise se ne ide u tržne centre da bi nužno kupio nešto, sada mu to više dodje kao neki izlazak. Pare se tamo troše na drugačiji način.
 
Hmm, u Americi se zatvaraju, sigurno ima regionalnih razlika. Mislim da im se i u Namackoj crno pise. Ovde dominiraju ved duze vreme internet platforme kao Zalando a i Amazon kopira ono sto je vec postigao Alibaba u Kini. Neznam koliko bi se sad na toj lokaciji isplatio mol, mislim da one mlade generacije idu tamo gde im je najblize. Samo nebi investirao moj dolar u tu varijantu retelja nego bi vec isao na te internet platforme.
 
Autor ima bas inventivnu ideju, razbio je simetriju, prazne povrsine imaju razlicite sirine a simulria paysagnu arhitekturu sa zelenilom i konkavnim i konveksnim linijama. Kombinuje striktno geometrijeske figure sa linearnim elementima. Nije ovo najlosije.
 
Mislim da je ovo ipak bolje od CIPa za dva koplja ali da je neko ludilo od arhitekture svakako nije. Moglo je a i trebalo je da bude još bolje od ovog airport city-a ma ploči.
 
U perspektivi ovaj koncept dozvoljava mogućnost proširenja ploče ka oba tunela mada ima tu skretnica i ukrštanja.
 
Često sam razmišljao o tome Igore, zvuči potpuno logično, ipak je ova stanica više podzemna nego nadzemna.
 
Pa da nego je problem pozicija stubova zbog skretnica i ukrštanja. Možda sa drugačijim rasponima i proračunima može da se napravi odgovarajuće rešenje naravno samo za potrebe izrade tj proširenja ploče.
 
Mislim da to može da se reši tehnički gledano. U Parizu su pokrili ceo jedan deo na izlazu stanice Paris Austerlitz, tu ima preko 10 koloseka i napravili su ogromnu ploču koja u sebi ima tehničku galeriju a iznad zgrade.
 
Vrh