Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Неће нико од поменутих. Овако скуп пројекат метроа могу да финансирају само Кинези, нико други не одобрава тако сулуде кредите. Или да делом финансира ЕУ из својих фондова, као у случају Пеште, али за то нема услова.
 
Пројекат је толико бесмислено скуп, да неће смети ни од кога ни да траже. Осим од Кинеза, који су дали и Црној Гори милијарду за аутопут, што им такође не би дао нико други.

Е, сад, ако би ово са Американцима имало обрисе Маршаловог плана... али то још не изгледа тако.
 
Anegdota iz 1974 Pesic, Tito i Prokop (https://www.telegraf.rs/zanimljivosti/z ... nije-znalo):
Pitam: „Da li je tačna priča da je Branko dao da se loži u ložionici ispod Gazele kako bi Tita ubedio da treba da se gradi železnička stanica Prokop”? „Tačno. O tome je pisao Borko Gvozdenović, novinar Politike. Evo kako je to bilo. Tito je prvi prošao auto-putom od Zemuna, bilo je planirano da se stane i izađe iz kola iznad železničkih šina. Tada je ispod prošla parna lokomotiva koja je uz ložionicu napravila veliki dim. „A, boga ti, kakva je ovo sramota, ovakav dim“, obratio se Tito Branku i rekao da to treba ukinuti. Branko je to jedva dočekao i odmah je tražio je da se izmeste železnička stanica i šine. Tako je počela izgradnja Prokopa. Hvalio se kasnije Branko da je upravo on organizovao sa nekim iz železnice taj prolazak lokomotive u trenutku kada je Tito bio tu”, priča mi moj sagovornik i kaže kako su Branka organizovano napadali novinari iz drugih jugoslovenskih republika, uglavnom po nalogu tamošnjih rukovodstava. „Branko je genijalno znao da obezbedi pare za beogradsku infrastrukturu, pa je auto-put kroz Beograd do Save građen sredstvima Federacije, od Save prema Šumadiji novcem Srbije, a most je gradio Beograd. Pošto su se pare obezbeđivale iz tri izvora kasnili su radovi, pa su ga i zato napadali iako nije bio kriv. Tako je hteo da gradi Prokop i metro”, priča Bogunović, prenosi Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda u svojoj kolumni za list "Politika".
 
Prica deluje genijalna ali u stvari je učinjena katastrofa.

Zbog toga smo dobili autoput kroz centar grada i izmeštanje zelezničke stanice. I ako ne sporim sve pozitivno sto je Pešić uradio, za ovo je ispao mamlaz ali ono je bilo vreme automobila i gledalo se drugacije na sve to. Imati autoput u gradu i zeleznicu van njega se smatralo naprednim rešenjem.
 
Samo se ti teši da je Prokop u gradu na najboljem mestu. Vesić bi bio ponosan tobom.
Pa kad odeš tamo i budeš gladan ti jedi mars čokoladicu sa automata a ako si žedan popij kaficu tj iz automata.
Ako ti zafali drustvo tu je duh kasper da se malo družite.
I uživaj u fenomenalnom napredku radova na Prokopu koji se odvijaju brzinom drogirane kornjače.
Za povratak u civilizaciju tu je autobus sa redom vožnje iz "ko to tamo peva"
Evo evo još malo pa gotovo, strpićemo se do 2050te pa da svi uvidimo kvalitete tog prekrasnog mesta na najboljoj mogućoj lokaciji u Beogradu. Ludilo u gradu svi smo u isćekivanju da vidimo to čudo od grada. Navala investitora, svi se utrkuju ko će tamo da otvori lokale i izgradi gomilu stanova. Zagarantovan profit.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772963#p772963:2qkg23dt je napisao(la):
DzonTravolta » 08 Sep 2020 12:46 pm[/url]":2qkg23dt]No, da se vratimo mi na temu: Zna li se nešto više o tom navodnom ugovoru o izgradnji stanične zgrade što je Vesara pomenuo?
Ovo je informacija iz Decembra prošle godine (na nivou mogućnosti), ali nisam pronašao informaciju o potpisivanju bilo kakvog ugovora.

http://rs.n1info.com/Biznis/a556267/Pol ... okopa.html
 

Prilozi

  • prokop.JPG
    prokop.JPG
    174,3 KB · Pregleda: 1.593
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771630#p771630:1se4qj90 je napisao(la):
JohnnyLee » Чет Сеп 03, 2020 4:54 pm[/url]":1se4qj90]зато се направи крак прве линије који ће ићи Господарска механа-Прокоп-КЦС-Славија-Теразије и ту се опет споји са основном линијом. и вук сит и овце на броју

Или још боље, брже и јефтиније да се направи "краљевска линија"

А1 Топчидер - Прокоп - Миријево и А2 Железник - БнВ - Миријево. :gobb:

Примера ради за потребе железнице ова линија која иде из Топчидера одлично би радила. :)

slika04.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774376#p774376:2s4e0bkg je napisao(la):
spatiotecte » 13 Sep 2020 03:23 pm[/url]":2s4e0bkg]Nije, Prokop je u rupi. Rupa nije grad.
I autoput je u rupi. Hvala Bogu da postoji.
 
To je već manje sporno sto autoput prolazi kroz rupu. Praktican je svakako sa tačke gledišta vozača. Ali za zeleznicu da ima glavnu stanicu u rupi to je dosta problematično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774460#p774460:1csyel3k je napisao(la):
WLABmz » 13 Sep 2020 09:51 pm[/url]":1csyel3k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774387#p774387:1csyel3k je napisao(la):
srdjan » Ned Sep 13, 2020 5:00 pm[/url]":1csyel3k]
http://rs.n1info.com/Biznis/a556267/Pol ... okopa.html

Holandsko-bugarska kompanija "Railway City Beograd"... :lool:

Ma ne, nije pranje para... :bash:

Pazi kad treba mafijaška firma koja pere pare da gradi stanicu jer je jedina bila zainteresovana za taj posao i dostavila ponudu.
Znaci nikoga ne zanima Prokop, to je realnost tog genialnog mesta.
 
Ко зна каква је позадина и коме је штеловано да добије плочу.
 
Ta "mafijaška" firma, kako je zovete, je PSP Farman koji s uspehom privodi kraju West 65.

"Railway city" je namenski osnovana firma za konkurs za Prokop, na kom su bili jedini ponuđač, i evo već mesecima kasnije, još nigde nema zvanične potvrde da je sklopljen ikakav ugovor sa njima.

Vesićeve izjave ne računam, jer on sve svoje fantazije izgovara u prezentu :D



Sent from my ART-L29 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774468#p774468:3e1y5o5z je napisao(la):
spatiotecte » 13 Sep 2020 23:22[/url]":3e1y5o5z]To je već manje sporno sto autoput prolazi kroz rupu. Praktican je svakako sa tačke gledišta vozača. Ali za zeleznicu da ima glavnu stanicu u rupi to je dosta problematično.
Sva sreća da smo je sklonili iz rupe na Savskom trgu.
 
Sto je najniza tacka Beograda. Savski trg je dno dnu Beograda - toliko je nisko da je voda samo tako pravila prirodnu baru i zadovojavala potrebe zaba, sarana i patka. Takve zivotinje bas i nemamo u Prokopu. Elevacija od nekih 71 m je Savski trg, na Prokopu koloseci su 97 m, ploca 105 m, glavni ulaz 87 m. Svakako je rupa na Savskom trgu za blizu 20 m niza. Granici se sa nizinskom rekom i udobno je mesto za pecanje i razmatranje ihtiofaune. Na drugoj strani gustu naseljeni Beogradski greben i nekada su ljudi silazili u rupu na Savskom trgu da se snabedavju sastojcima riblje corbe.
 
Hm,reći da je Savski trg rupa je kao da si rekao da je donji Dorćol rupa ili NBG rupa.
Ti krajevi grada su kao prvo ravni kao tepsije a kao drugo to što su najniže tačke ne čini od njih rupu. To su samo ranije bila plavna područja, rupa podrazumeva da si okružen sa svih strana brdima a to i jeste konfiguracija Prokopa.
Tako da mislim da ovo poredjenje ne stoji geografski gledano.
 
Kako ranije, voda ce proplaviti uvek ravna podrucja. Zavisi od vremenskog posmatranje 1 dan, 1 godina, 25 godina, 75 gonina 250 godina. Za 250 godina ces imati par puta vodu u tim nizinskim delovima. Usek reke je svakako rupa i Mokroluski potok je ipak potok, Sava je najveca reka Dinarida. Tako da poredenje nemoze biti, Savski trg je u deltu Save, najvece reke jugosistocne Evrope.
 
Ti gledaš hidroloski basen jedne reke i poistivetuješ to sa rupom.
Ne mozemo reci da je cela madjarska rupa jer je ravna zar ne?
Ja ti ovde pričam o mikrolokaciji i to čak nema veze da li je u nekoj opasnosti od plavljenja ili ne. Pod rupom se imalo u vidu visinska razlika u bliskom okruženju, a ne da li neko podrućje pripada nekom rečnom koritu.
Na novom Beogradu nećeš nikad imati osećaj da si u rupi dok u Prokopu vidiš da se nalaziš na najnižoj tački i da si okružen brdima. 2 potpuno različita osećaja prostora a pristupačnost lokacije je uvek lošija kad si okružen prirodnim preprekama.
 
Ako mislis na depresiju, nemamo depresiju nigde u Beogradu. Depresija su ponikve, kraska plja, tektonski bazeni, vulkanske kaldere. Gde ti to vidis u Beogradu?
 
Vrh