[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600001#p600001:2q6yvtw4 je napisao(la):
Zuma » Pon Feb 04, 2019 2:53 pm[/url]":2q6yvtw4]Još par podataka. Slika još neporušenog izlaza tunela je iz 1977. godine.
Uzevši u obzir da je širina fiće bila 1378mm a ovog modela TAM-ovog kamioneta 2023mm, širina tunela je verovatno oko 4 metra.
Visina u sredini je onda oko 6 metara, prosečno 5.
Dužina 220 metara.
Kota tunelskog ulaza kod pumpe je 88 metara.
Kota tunelskog izlaza kod Prokopa je 95 metara.
Visinska razlika ulaza i izlaza je 7 metara.
Nagib uspona za pešake u tunelu bi onda bio svega 3%
Dakle imamo gotov direktan i praktično horizontalan pešački pristup železničkoj stanici sa autobuske stanice na auto putu. Ili putnici mogu da izađu iz kola na auto putu bez potrebe da ga vozač u prolazu napušta i ulazi u grad. Za privremeno parkiranje i izlazak putnika iz kola već postoji izdvojena ulica za ulaz na pumpu, isto kao i obližnji prolaz ispod auto puta za drugi smer vožnje. Nema više potrebe za pešačenjem uzbrdo i nizbrdo. A čak i tako se u tunelu lako mogu postaviti dve pokretne traka za ljude koji imaju kofere, pa da ipak ostane još mesta za prolaz.
Stvarno impresivna analiza, samo mi se jedna stvar nikako ne uklapa. Ceo prostor zel stanice, izmedju solitera i prokupacke, je zapravo iskopano brdo (odatle ono prokop), pre toga to je bila klasicna padina koja se od topc zvezde spustala prema mokroluskom potoku, dakle tu nije postojao nikakav prirodan usek a samim tim ni malesko brdo nije postojalo u danasnjem obliku, nije postojala juzna padina, vec se od maleske ulice prostor dalje uzdizao prema danasnjim soliterima.
Prema tome, ceo taj prostor u osi prokupacke je bio duboko u brdu, pa ako je tunel kopan jos u vreme okupacije, to znaci da je kopan u dubinu brda bez drugog izlaza, onda je jedini zakljucak da u pitanju bilo neko tajno i skriveno postrojenje, i da nije postojao drugi portal u prokupackoj vec da se do tunela sa te strane doslo tokom iskopa koji je najranije mogao da bude negde krajem 60-ih.
Druga varijanta bi bila da je tim tunelom kopana veza ka topc dolini, sto je bas tesko zamislivo.
Prilicno je smesno negirati da tunel postoji, ima i dokaza i svedoka, a za mitove ipak treba malo vise od 80 god. :laugh:
Meni samo nije jasna jedna stvar, ako su vec iskopali/prokopali toliku povrsinu za stanicu, zasto odmah nisu uklonili i ceo taj prostor maleskog brda zapadno od gucevske, koji sada komunikacijski pravi skroz neprirodnu visinsku prepreku prema autoputu, a krajnje je ocigledno da je prilaz stanici sa autoputa daleko bitniji, i, u saobracajnom smislu,
neuporedivo efikasniji od onog sa gornje strane koji fakticki treba da bude sporedan i vise u funkciji buducih komerc sadrzaja na ploci.
Da je razuma i logike pa da se ceo taj prostor prema autoputu zaravni tj brdo ukloni, i da tu naprave normalnu veliku centralnu autobusku stanicu, a ne da se sprdaju sa aneksima gde su medjugradski autobusi na jednom, medjunarodni na drugom, turisticki na trecem, lastini na cetvrtom, a zeleznica na nekom skroz desetom mestu.
Nadlezni diletanti nikako da shvate da je glavna autobuska stanica ono sto bi najbolje 'poguralo' prokop u smislu prometa i posecenosti, posebno sto je i mostarsko cvoriste (saobracajna i transportna nulta tacka grada) odmah tu. O racionalnosti i ekonomicnosti takve postavke, i za putnike i za drzavu, da se i ne govori.