Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600039#p600039:bu6pk553 je napisao(la):
Zuma » Pon Feb 04, 2019 7:40 pm[/url]":bu6pk553]Što se tiče korišćenja, nemam sad vremena lepo da nacrtam, ali recimo za jednu privremenu zaustavnu traku i trotoar proširiti ulicu iza pumpe i u nastavku napraviti ulaz nazad na auto put. To bi trebalo da bude lako i jeftino. Mada ne mora ni to da se radi.


file.php

Bože me sačuvaj..Zuma iz kog si ti kraja mada najgore je što si slikao i bio tamo..predlažeš nemoguć izlaz na autoput zbog NIS pumpe,Stecohouse restorana i Stecopinta,samouslužne autoperionice...nosi svoj crtež Ljuboji Stevanoviću da vidiš kako ćeš da prođeš :D
a možeš i NIS-ovcima,Rusima :D
 
Sve moze nista tu nije zakovano ...pa da mora da stoji sve privremeni objekti...
 
Stranci na Google ocenjivanju mesta pisu o Prokopu kao o mestu iz horor filmova, mahom se slazu u toj oceni.

Bukvalno blam i pakao.

Evo samo dva.
 
A i mi se borimo da preuzmemo što više od tog saobraćaja...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602769#p602769:1ab0z468 je napisao(la):
Posmatrac » 17 Feb 2019 07:52 pm[/url]":1ab0z468]Stranci na Google ocenjivanju mesta pisu o Prokopu kao o mestu iz horor filmova, mahom se slazu u toj oceni.

Bukvalno blam i pakao.

Evo samo dva.
file.php

Ne znam, stekao sam utisak da je većinski stav na ovom forumu kako je Prokop OK, pa ti bugarski turisti mogu da mole Boga i Hrista Stoičkova da neko raskanta i njihovu "garu" i da im napravi ovo...

Lično, ostajem pri stavu da je to što je učinjeno sa železničkim stanicama u Beogradu - slika i prilika savremene Srbije, primitivne zemlje u kojoj Đani ("Ostajem Balkanac i provincijalac...") ima ambiciju da napuni Arenu za 8. mart. Moram priznati da, čak, manje volim (prejaka reč... bolje je - manje cenim) svoj grad otkako je dozvolio da mu se desi ova neviđena razgradnja i degradacija.
 
Колико ли ће се сад још чекати на преостале две трећине, да не спомињем проширење Драгана Манцеа и спуштање тролејбуса, а тек станични трг до аутопута... срамота!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600001#p600001:2q6yvtw4 je napisao(la):
Zuma » Pon Feb 04, 2019 2:53 pm[/url]":2q6yvtw4]Još par podataka. Slika još neporušenog izlaza tunela je iz 1977. godine.

Uzevši u obzir da je širina fiće bila 1378mm a ovog modela TAM-ovog kamioneta 2023mm, širina tunela je verovatno oko 4 metra.
Visina u sredini je onda oko 6 metara, prosečno 5.
Dužina 220 metara.
Kota tunelskog ulaza kod pumpe je 88 metara.
Kota tunelskog izlaza kod Prokopa je 95 metara.
Visinska razlika ulaza i izlaza je 7 metara.
Nagib uspona za pešake u tunelu bi onda bio svega 3%

Dakle imamo gotov direktan i praktično horizontalan pešački pristup železničkoj stanici sa autobuske stanice na auto putu. Ili putnici mogu da izađu iz kola na auto putu bez potrebe da ga vozač u prolazu napušta i ulazi u grad. Za privremeno parkiranje i izlazak putnika iz kola već postoji izdvojena ulica za ulaz na pumpu, isto kao i obližnji prolaz ispod auto puta za drugi smer vožnje. Nema više potrebe za pešačenjem uzbrdo i nizbrdo. A čak i tako se u tunelu lako mogu postaviti dve pokretne traka za ljude koji imaju kofere, pa da ipak ostane još mesta za prolaz.
Stvarno impresivna analiza, samo mi se jedna stvar nikako ne uklapa. Ceo prostor zel stanice, izmedju solitera i prokupacke, je zapravo iskopano brdo (odatle ono prokop), pre toga to je bila klasicna padina koja se od topc zvezde spustala prema mokroluskom potoku, dakle tu nije postojao nikakav prirodan usek a samim tim ni malesko brdo nije postojalo u danasnjem obliku, nije postojala juzna padina, vec se od maleske ulice prostor dalje uzdizao prema danasnjim soliterima.
Prema tome, ceo taj prostor u osi prokupacke je bio duboko u brdu, pa ako je tunel kopan jos u vreme okupacije, to znaci da je kopan u dubinu brda bez drugog izlaza, onda je jedini zakljucak da u pitanju bilo neko tajno i skriveno postrojenje, i da nije postojao drugi portal u prokupackoj vec da se do tunela sa te strane doslo tokom iskopa koji je najranije mogao da bude negde krajem 60-ih.
Druga varijanta bi bila da je tim tunelom kopana veza ka topc dolini, sto je bas tesko zamislivo.
Prilicno je smesno negirati da tunel postoji, ima i dokaza i svedoka, a za mitove ipak treba malo vise od 80 god. :laugh:

Meni samo nije jasna jedna stvar, ako su vec iskopali/prokopali toliku povrsinu za stanicu, zasto odmah nisu uklonili i ceo taj prostor maleskog brda zapadno od gucevske, koji sada komunikacijski pravi skroz neprirodnu visinsku prepreku prema autoputu, a krajnje je ocigledno da je prilaz stanici sa autoputa daleko bitniji, i, u saobracajnom smislu, neuporedivo efikasniji od onog sa gornje strane koji fakticki treba da bude sporedan i vise u funkciji buducih komerc sadrzaja na ploci.
Da je razuma i logike pa da se ceo taj prostor prema autoputu zaravni tj brdo ukloni, i da tu naprave normalnu veliku centralnu autobusku stanicu, a ne da se sprdaju sa aneksima gde su medjugradski autobusi na jednom, medjunarodni na drugom, turisticki na trecem, lastini na cetvrtom, a zeleznica na nekom skroz desetom mestu.

Nadlezni diletanti nikako da shvate da je glavna autobuska stanica ono sto bi najbolje 'poguralo' prokop u smislu prometa i posecenosti, posebno sto je i mostarsko cvoriste (saobracajna i transportna nulta tacka grada) odmah tu. O racionalnosti i ekonomicnosti takve postavke, i za putnike i za drzavu, da se i ne govori.
 
Možda je ovaj tunel prokopan u vreme okupacije, iako je i to pitanje, ali je Prokop iskopan mnogo ranije. Trebalo je negde naći zemljiu za naspianje ogromnog močvarnog prostora Bare Venecije pre gradnje stare železničke stanice. A to znači da je Prokopačka rupa nastala negde oko 1880-tih godina. Tako da posle WWII tunel nije vodio ni u brdo ni u neki tajni prostor, nego u Prokop koji je tada već odavno postojao, a tu je bilo i prilično živo naselje.

Međutim treba biti oprezan sa konačnim zaključcima o upotrebljivosti tunela. Zbog svedočanstva više ljudi znamo da je postajo, a zbog fotografije znamo sigurno za poziciju njegovog izlaza na strani Prokopa, a možda i za dimenzije. Međutim kuda tačno ide, kako unutra izgleda i gde tačno izlazi na strani auto puta su za sad ipak samo nagađanja. Sve dok neko ne nađe planove ili ga ne ispita.

A veza Prokopa sa autoputem je i bila predviđena, ali malo ka pivari gde se Maleško brdo ionako spušta pa ga ne treba uklanjati.

Pogledajte prilog 1
Prolaz metro linije kroz žel. stanicu, ispod veza sa autobusima, a još ispod toga garaža:

 
Da je radjeno u 19.veku tesko da bi onda kopali gore praveci kliziste, a ostavili brdo uz potok.
Sigurno da zeleznicari znaju i da u nekoj hronici postoji tacan podatak kad je prokopan prokop i odakle je nasipana bara venecija. I nbg je nasipan posle, ali ne zemljom.

Znam kako je zamisljen donji prilaz, ali to parce brda svakako ostaje kao neprirodno ostavljena prepreka u smislu konfiguracije terena, da je i to skinuto sa ostatkom cela stanica bi bila 'otvorena' prema kotlini, ovako skoro cela ostaje u rupi na neki nacin, zaklonjena i od brda i od bip-a. Sakrivena umesto reprezentativna.
 
Нови Београд је насипан песком који је ископаван негде на дунаву. Била је репортажа у Новостима чини ми се.
 
ja kolko znam,bar deo peska za nbgd je uzet sa malog ratnog ostrva, zato je sad ovoliko malo, a pre tog projekta nije bilo mnogo manje od velikog

a za prokop je apsolutno sigurno, svi izvori se slazu da je prokop postojao dugo pre drugog svetskog rata, da je najveci deo iskopina uradjen za potrebe popunjavanja bare venecije krajem 19. veka
 
Gledam ove slike i prisetih se situacije od jutros 7:30h, Zeleznicka-Grad Kiel u pitanju.

Dakle jutros, sedim u vozu, jelte vozim se tri stanice vozom do posla. Prilazi mlada dama, legitimise se i pita me da li dopustam da me intervjuise kaze ona je iz Verkehr Schleswig Holstein. Kazem joj, mozete, naravno, i ona mi postavlja sledeca pitanja:
- Koliko cesto putujete i ako da Koja vam je redovna putanja kojom putujete vozom?
- Koliko ste zadovoljni glavnom zeleznickom stanicom? Njenom Cistocom? Obavestenjima o vozovima koji krecu, koji pristizu? Obavestenjima o Kasnjenjima? Koliko se sigurno osecate na njoj?
- Koliko ste zadovoljni udobnoscu voza kojim putujete? njenim Vozacima? Koliko ste zadovoljni cistocom toaleta u Vozu? stanjem sedista?
- Koliko ste zadovoljni cenom prevoza? Da li ste imali neprijatnost da dozivite kasnjenje voza ?

Pored naravno pitanja licne prirode.

Sto bi rekao Lane Gutovic, ... ovo cuti sigurno neskodi.

Pozdrav iz DE
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605416#p605416:o4g43y7a je napisao(la):
perovicp » 01 Mar 2019 03:30 pm[/url]":o4g43y7a]Gledam ove slike i prisetih se situacije od jutros 7:30h, Zeleznicka-Grad Kiel u pitanju.

Dakle jutros, sedim u vozu, jelte vozim se tri stanice vozom do posla. Prilazi mlada dama, legitimise se i pita me da li dopustam da me intervjuise kaze ona je iz Verkehr Schleswig Holstein. Kazem joj, mozete, naravno, i ona mi postavlja sledeca pitanja:
- Koliko cesto putujete i ako da Koja vam je redovna putanja kojom putujete vozom?
- Koliko ste zadovoljni glavnom zeleznickom stanicom? Njenom Cistocom? Obavestenjima o vozovima koji krecu, koji pristizu? Obavestenjima o Kasnjenjima? Koliko se sigurno osecate na njoj?
- Koliko ste zadovoljni udobnoscu voza kojim putujete? njenim Vozacima? Koliko ste zadovoljni cistocom toaleta u Vozu? stanjem sedista?
- Koliko ste zadovoljni cenom prevoza? Da li ste imali neprijatnost da dozivite kasnjenje voza ?

Pored naravno pitanja licne prirode.

Sto bi rekao Lane Gutovic, ... ovo cuti sigurno neskodi.

Pozdrav iz DE

DB Regio je daleko od idealnog. U Nemackoj je na jako losem glasu (cistoca, tacnost polazaka, cena...) i sluzi kao negativan primer.
Svaki drugi voz od Kiel-a do Hamburga kasni (mnogi budu i otkazani zbog manjka masinovodja), a svega je 100-tinak km udaljenost.
Hauptbahnhof Kiel je ok...
 
Bolje gondola. Taman bi imala magičnih 3.000 ljudi na sat , bez problema. :)
 
Е па не може! Нема историјског наслеђа које треба уништити. Много би људи подржавало и можда би био исплатив пројекат. То се не сме дозволити. Треба тражити ирационалније решење!
 
Hoce li oni da nastave da rade preostale perone i plocu iznad iz ko zna koje medjufaze ili sta vec, ili to ceka sledeci mandat?
Mislim jos pre tri godine su keramicari i moleri zavrsili neke perone i ON je svecano otvorio Prokop za putnike posle cetiri decenije izgradnje kako su izvestili novinari.
 
Nisu novinari izvestili , nego je ON lično to izjavio , a oni samo preneli. :)
Polako sa završetkom perona. Kud ti se žuri. Ako smo mogli posle 40 godina da svečano "otvorimo" Prokop "po prvi put" , ko zna koji po redu , možemo i za ovo da sačekamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612298#p612298:3reva342 je napisao(la):
tragac » Pet Mar 29, 2019 9:52 am[/url]":3reva342]Ima par predratnih vila, al izgleda da je to malo
Pa da su iz XIX veka , sa ogradom iz šezdesetih godina XX veka , bile bi idealni kandidati. :)
 
Izvor: Beobuild.rs

Prokop dobija liftove

Ugradnja lifotva na Prokopu konačno je počela pre manje od mesec dana, čime se ušlo u rešavanje problema pristupačnosti novoj železničkoj stanici. Javna nabavka za dva panoramska lifta raspisana je prošle godine ali je postupak obustavljan i menjan, pa je finalni ugovor potpisan tek početkom marta. Radovi su počeli ubrzo nakon toga, a posao vredan 67 miliona dinara dobila je firma “Progres” iz Malog Zvornika. Novi lifotvi spuštaće putnike sa glavne ploče na perone i biće funkcionalni nezavisno od još uvek nepostojeće stanične zgrade. Ugovor ima dve partije, gde jedna obuhvata montažu liftova a druga uređenje, tako da su i rokovi podeljeni – 60 dana za ugradnju i 45 dana za završne radove.

Celu vest mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/prokop-dobija-liftove-p2852.html
190405-prokop-01.jpg

190405-prokop-02.jpg

190405-prokop-03.jpg

190405-prokop-04.jpg

190405-prokop-05.jpg

190405-prokop-06.jpg

190405-prokop-07.jpg

190405-prokop-08.jpg

190405-prokop-09.jpg

190405-prokop-10.jpg

190405-prokop-11.jpg

190405-prokop-12.jpg

190405-prokop-13.jpg

190405-prokop-14.jpg

190405-prokop-15.jpg

190405-prokop-16.jpg

190405-prokop-17.jpg

190405-prokop-18.jpg

190405-prokop-19.jpg

190405-prokop-20.jpg

190405-prokop-21.jpg

190405-prokop-22.jpg

190405-prokop-23.jpg

190405-prokop-24.jpg

190405-prokop-25.jpg

190405-prokop-26.jpg
 
Vrh