Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Zuma, majstore!

E, sad imamo i temu za mozganje: Kako najbolje tunel može da se iskoristi?

Pokretne trake ili kakav drugačiji pipl muver?

Ništa od toga nije jeftino, i broj potencijalnih korisnika možda ne opravdava uloženo. I inače nisam pristalica da autobuske linije koriste autoput, jer se takvima red vožnje prvi slomi u špicu. Ali, verujem da se 17 i 18 neće ukidati, pa bi za određen broj ljudi ova veza bila korisna. Pitanje je kako je učiniti što održivijom, uz što manji utrošak energije, radnih sati (obezbeđenje) i sl.
 
Zumu mogu da vole ili ne vole, ali ga sigurno svi postuju. Svaka cast Zuma :kk:

Pa samo i da se stavi u funkciju tunel, 220m nije predugacko. Ne verujem ni da su dve pokretrne trake preskupe, samo se treba srediti ulaz i sa te donje strane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600006#p600006:1o2y72y7 je napisao(la):
nekianonimnilik » 04 Feb 2019 03:06 pm[/url]":1o2y72y7]svaka cast zuma, upravo si dokazao da drzava nesto zataskava oko cele ove price

jedno pitanje, da li se nasao i kraj tog sporednog tunela?
Ne, a nisam ga ni tražio pošto ne znam ni kako bi mu prepoznao kraj. Pretpostavljam da je to kanalizacioni i drenažni tunel za površinsku vodu još iz vremena kraljevine. Ko zna da li uopšte ide do Prokopa, gde se tačno pretvara u mrežu lokalnih kanalizacionih cevi u ulicama, za Maleševsko brdo i možda Prokop, a i šta je sve u proteklim decenijama rađeno sa njim. Možda negde u arhivi vodovoda postoje stari nacrti. Sam Prokop je produbljivan i sve eventualni stari tuneli, cevi i instalacije u njemu su davno uništeni (ako nisu u bočnim stranama rupe, kao ovaj glavni tunel). Takođe, deluje kao da je u daljini možda zarušen, ali mi za to treba jača baterija ili osetljiviji foto aparat. Daleko mi je interesantniji ovaj bočni prolaz u desno koji se nazire u dubini, a za koji se iskreno nadam da vodi do početka velikog tunela i da nije zatrpan. Postoje dobre šanse da nije pošto je dovoljno duboko, na nekih možda 8 do 10 metara od rešetke, u brdu. To nam je inače trenutno jedini raspoloživi ulaz u široki tunel, pa bi trebalo što pre da neko proveri može li se proći i u kakvom je stanju. I da li je neko tamo ostavio nešto opasno, mada mi taj deo više zvuči kao proizvoljna lokalna priča. Radna pretpostavka mi je da su u nekom X-tom nastavku radova oko Prokopa svi, ionako već dovoljno neuki i neorganizovani nadležni, jednostavno zaboravili na zatrpani široki tunel, da su oni koji su znali otišli u penziju, itd. Mada ne mora da znači. Treba proveriti u svakom slučaju.

Evo tog bočnog ulaza (sa mojom malenkošću dole desno, stešnjen između kanti za đubre, masnog i rasutog đubreta i kanalizacione rešetke) :lol:

Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600007#p600007:3ps9txgs je napisao(la):
Пантограф » 04 Feb 2019 03:14 pm[/url]":3ps9txgs]Zuma, majstore!

E, sad imamo i temu za mozganje: Kako najbolje tunel može da se iskoristi?

Pokretne trake ili kakav drugačiji pipl muver?

Ništa od toga nije jeftino, i broj potencijalnih korisnika možda ne opravdava uloženo. I inače nisam pristalica da autobuske linije koriste autoput, jer se takvima red vožnje prvi slomi u špicu. Ali, verujem da se 17 i 18 neće ukidati, pa bi za određen broj ljudi ova veza bila korisna. Pitanje je kako je učiniti što održivijom, uz što manji utrošak energije, radnih sati (obezbeđenje) i sl.
Mislim da bi bilo puno ljudi koji bi na železničku stanicu dolazili sa auto puta. Veoma često viđam osobe koje vozi neko drugi kome je usput da preveze člana porodice ili poznanika. Uglavnom ih istovare na nekoj autobuskoj stanici ili za trenutak stanu u žutoj traci. Na taj način je vozač nekome napravio uslugu dok on sam ne gubi vreme i odmah nastavlja svojim putem. Autobuska stanica kod Steca je idealna da osobe koje ionako voze auto putem usput istovare putnika koji ide na železničku stanicu. Takođe, auto put je najbrži način da se prođe kroz centar, pa će tuda uvek ići puno linija gradskog saobraćaja. Onda će uvek biti daleko brže uhvatiti bilo koji gradski autobus koji ide auto putem (interval par minuta) i pokretnom trakom se lepo odvesti direktno na peron. Bez obzira sa kog kraja grada dolazite. Umesto da se čekaju posebne i retke linije koje voze baš do Prokopa. To bi čak mogao biti napopularniji ulaz u Prokop.
 
Što se tiče korišćenja, nemam sad vremena lepo da nacrtam, ali recimo za jednu privremenu zaustavnu traku i trotoar proširiti ulicu iza pumpe i u nastavku napraviti ulaz nazad na auto put. To bi trebalo da bude lako i jeftino. Mada ne mora ni to da se radi.

 
Zuma odredjeni objekti vojne namjene se ne upisuju u planove karte mape javno dostupne
Brdo se zove Maleško
Vjerujem da nadlezni znaju za tunel ali da ih bas i ne interesuje ...treba ih zainteresovati ...
Treba naci nekog iz energoprojekta ili nekog ko je radio na prokopu od pocetka ...
 
Predloženo rešenje nije ni lako ni jeftino , jer bi morao da se ruši deo brda i da se gradi potporni zid , obzirom na veliki nagib u tom delu , a i kuće na vrhu (ulica Labska) .
 
Mesta ima sasvim dovoljno. Ponegde bi bio potreban niži potporni zid, ali ništa ozbiljno.

 
Tunelska atrakcija: Ako sam dobro izračunao, otprilike ovako izgleda 4 metra širok i 220 metara dalek otvor :D

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600125#p600125:3fy9w7pw je napisao(la):
Zuma » Uto Feb 05, 2019 4:20 am[/url]":3fy9w7pw]Mesta ima sasvim dovoljno. Ponegde bi bio potreban niži potporni zid, ali ništa ozbiljno.


file.php
Prostor nije problem , već nagib. Imajući u vidu da i prostije stvari za**** , pri tom mislim i na koridore , nisam optimista po pitanju uspešne realizacije ovoga.
 
Ала су решења зај... век...

Да се направи пиплмувр од 220 метара, који је на 250 метара од осе станице са једне стране, а са друге стране је горе-доле мене леђа боле пасарела. Одатле се уздиже гребен висине довољне да при пењању умре онај ко је дошао на врху истог да тражи здравствену помоћ.

То значи оставити систем без решења? Па нема јефтиних решења, изузев преусмеравања 3-4 озбиљније ГСП линије (46, 51, 55) а то је ограниченог домета.
 
Ovaj tunel nisam predložio kao konačno "rešenje" bilo čega, nego kao DODATAK drugim rešenjima. Nešto što je šteta ne iskoristiti kad ga već imamo, a tragedija ako stoji zatrpan i zaboravljen zbog neverovatnog nemara i neznanja. Prokop će nažalost ili srećom biti glavna železnička stanica još stotinjak godina, a auto put pod bilo kojim imenom će trajno ostati najbrži i NAJPROMETNIJI prolaz kroz grad. Čak i kad se napravi obilaznica. Pa je savršeno logično na sve uobičajene i planirane veze Prokopa sa ostatkom grada dodati još i direktnu vezu najprometnije i najbrže ulice u gradu sa njegovom glavnom železničkom stanicom. Na to se isplati potrošiti još malo novca budući da smo glavni deo - pešački tunel - nezasluženo nasledili kao nedostojni naslednici. A malo proširenje ulice iza pumpe za privremeno parkiranje putnika i pokretne trake se i ne moraju praviti, glavno je da se tunel otvori. Međutim smatram da bi oba ta dodatka brzo isplatili svoju cenu pošto bi svako ko prolazi auto putem, a ima ih mnogo, bio na bukvalno 3 minuta od prvog perona stanice. Bez penjanja na bilo kakva brda, čekanja posebnih autobusa za stanicu, ili uvlačenja na posebne stanične parkinge i posebne prilazne stanične ulice, kad i ako se oni uopšte naprave. Jedna od velikih zamerki ove lokacije stanice je bila nedostupnost. E pa, ovako se ta mana nedostupnosti nešto malo ispravlja praktično besplatno. Nije zamena bilo čega ali veoma isplativi dodatak jeste.
 
Видим одмах сте се бацили на корисну примену тунела, фино.

Него, ако није пирален уштекан доле (а да јесте не верујем да би баш оставили онако улаз да зјапи) да је то једноставно јако чест случај - нису се баш пажљиво опходили према књигама, а сада је контролу преузео бирократски аутизам и ограниченост, те и да му набијаш нос унутра бирократа би вриштао како то не постоји, пре него што му глава експлодира вероватно силом минијатурне атомске бомбе.

Не заташкавају ништа него ако нема папир то за њих не постоји. Сличан случај је и са целокупним Коњарником, него ду нису могли тек тако да се праве јер живе у тим зградама хиљаде људи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600225#p600225:2ynykyhm je napisao(la):
spatiotecte » 05 Feb 2019 03:20 pm[/url]":2ynykyhm]ali pipl muver... :lol:

Tako je po važećem pravopisu i po uputstvima za transkripciju sa engleskog jezika prof. Tvrtka Prćića, ali i usled činjenice da, za razliku od Francuza i Hrvata (koje ismevamo), u Srbiji niko ne radi na tvorbi novih reči i termina neophodnih za označavanje pojmova koji nastaju globalno, usled tehnološkog progresa i ostalih neizbežnih razvojnih procesa.

Umeli bismo da, kao pravi palančani, ismejemo onoga ko bi predložio termin "pomerač ljudi" jer je "rogobatan" i tako "hrvatski", ali se zato ne smejemo sebi samima kad nam se odomaći idiotski termin "ležeći policajac" za ono što susedi, veoma pristojno, ekonomično i logično zovu - uspornik.

Dakle, na balkanskom kreolsko-engleskom, nekadašnjem srpskom jeziku: pipl muver.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600586#p600586:27lko5dc je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2019 12:22 pm[/url]":27lko5dc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600225#p600225:27lko5dc je napisao(la):
spatiotecte » 05 Feb 2019 03:20 pm[/url]":27lko5dc]ali pipl muver... :lol:

Tako je po važećem pravopisu i po uputstvima za transkripciju sa engleskog jezika prof. Tvrtka Prćića, ali i usled činjenice da, za razliku od Francuza i Hrvata (koje ismevamo),

Nisi ni svestan koliko je srpski ukrao reci od francuskog jezika.
Ne znam sto bi se njima rugali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600586#p600586:2rqfp1zv je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2019 12:22 pm[/url]":2rqfp1zv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600225#p600225:2rqfp1zv je napisao(la):
spatiotecte » 05 Feb 2019 03:20 pm[/url]":2rqfp1zv]ali pipl muver... :lol:
Dakle, na balkanskom kreolsko-engleskom, nekadašnjem srpskom jeziku: pipl muver.

Evo onda ja cu na srpkom jeziku: pokretalo za dvonozce.
Zvuci zabavno isto koliko i pipl muver.
 
Sad videh Zuminu reportazu, covece, svaka ti cast!!
Sada samo ovu temu da procita neki pustolov sa dobrom opremom, voljom i mudi** uleti u taj drenzani tunel.

Po mom misljenju, taj tunel bi bio sjajna stvar, kako za putnike tako i kao neka "atrakcija", skontajte samo, veliki tunel od svapske cigle, dobra rasveta, a po zidovima istorijske slike o prokopu, zajedno sa trenutnim i buducim, okej, malo je utopijski ali ne i nemoguce..

Cekaj, da, nemoguce je, ne zele.. ne zele ni da priznaju postojanje istoga..sada, zasto, da li zaista zbog opasnih materija ili im je recimo bitnije da se stize sa gornje strane? Recimo, imace razlog vise da poruse kuce u okolini i sazidaju potencijalne stambeno/poslovne zgrade, pa mozda i pristup trznom centru ( prvo u trznjak bato, pa onda na voz ), mozda bi "pumpadzijama" smetala tolika kolicina pesaka ili bi se cak trazilo rusenje pumpe..
 
Ако ћемо реално, тунел да постоји у функцији да спаја Прокоп са аутобуским стајалиштем би нажалост био ишаран графитима, препун смећа, урина и ко зна чега још.
 
Još jedna provera preciznog položaja ulaza u zarušeni tunel. Pronašao sam tačnu poziciju snimanja stare slike (mada za nijansu nižu zbog izraslog drveća koje bi smetalo) i napravio sliku trenutnog stanja. Ovo mora da se ponovo otvori već i zbog toga što je zemljana padina tik ispod Prokupačke ulice nestabilna budući da je iza tankog sloja obrušene i nabacane zemlje i dalje rupa nezatrpanog nastavka betonskog tunela. Ulaz u tunel se dakle nalazi negde u blizini crvenog znaka X, tj ispod dela ulice gde je metalna kapija sa brojem (Prokupačka) 45a. Baš tu i vidite ostatke polomljenog betona pomešanog sa zemljim, pri čemu ih nema na drugim delovina te iste zemljane padine.

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Vrh