Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Znaci mogla ploca biti gotova da se zadnje 3 god nike kupovala rasvjeta
 
Samo što prosečan glasač ne zna ni gde je, ni šta je Prokop, a rasveta svima unosi razigranost i toplinu u srca i magnetski privlači stotine hiljada Bugara.
 
Па на то се и игра...

Уосталом на осветљењу празничном може лепо да се апа. То је светски позната тема.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594045#p594045:1zf975pb je napisao(la):
milanche » Sre Jan 09, 2019 3:27 pm[/url]":1zf975pb]Cena ove trecine ploce je 3.3 mil e. Kao poredjenje cena novogodisnje rasvete koje je samo za ovu godinu kupljena je oko 3mil e.
Bas steta sto te pare nisu dali na rasvetu... :( Bas imamo malo pa bi dobro dosao jos Kip Lajt paket deda marzovih autobusa,kapija,tunela,Tuskih zvezdi u Knezu... :bash:
 
Šta je bilo sa ovom pričom? Da li je neko dalje istraživao? Ovo bi pomoglo boljem povezivanju nove stanice. Ako stvarno postoji, apsurdno je da ovakav tunel ostane zatrpan samo zato što nekoga mrzi da se potrudi. Pa makar da znamo da priča sigurno nije tačna. Ali ne shvatam zašto bi stari ljudi koji su tu proveli čeo život lagali ili grešili oko nečega što je po njima nekada bilo svima poznato i ovako veliko. Zar ne trebalo ovakvu stvar odmah istražiti, dok su još živi oni koji se toga dobro sećaju?


Zaboravljeni tunel ispod Maleškog brda

Ispod dela Savskog venca postoji prolaz dugačak 180 metara, ali oba ulaza su zatrpana. Jedan ulaz kod Prokopa, a drugi kod pumpe "Steko". Tunel su probijali nemački zarobljenici

BEOGRAD je pun tunela i laguma. Jedan takav, zaboravljen od urbanista i javnosti, nalazi se ispod Maleškog brda na Savskom vencu. Dugačak je oko 180 metara i širok da mogu da se mimoiđu dva teretna vozila. Jedan ulaz nalazi se u Prokupačkoj ulici, tik uz Železničku stanicu Beograd-centar. Drugi ulaz je kod benzinske pumpe "Steko" u Bulevaru Franše d`Eperea.

Skriveni podzemni prolaz "Novostima" otkriva penzionisani novinar Bogdan Antić (73). Tunelske cevi se seća kao dete. Mališani iz Jatagan male su se tu bezbrižno igrali do sredine pedesetih.

- Jedan izlaz bio je kod terena nekadašnjeg Fudbalskog kluba Heroj, na placu gde se danas nalaze auto-put, pivara BIP i benzinska stanica - priseća se Antić. - Drugi izlaz je bio na vrhu Maleškog brda. Tamo se nalazio magacin preduzeća "Jabuka".

Antić je pre dve decenije bio zamenik predsednika opštine Savski venac. Istražujući, saznao je da su podzemni tunel probijali nemački zarobljenici. Međutim, nikada nije imao neki strateški značaj.

Kaže da ga je od sredine pedesetih godina, kao hangar, koristila elektrodistribucija. Iznenada, bez objašnjenja ,1967. godine, svedoči on, zatrpana su oba ulaza.

Dragoslav Mišuljić (89) i njegov komšija Dragoslav Marković, potvrđuju postojanje tunela. Navode da se on proteže tačno ispod njihovih kuća.

- Imali smo neku informaciju da je jedno komunalno preduzeće tu odlagalo burad sa otrovnim piralenskim uljem. Međutim, iz nepoznatih razloga, tunel je sa obe strane zatvoren. Više ga niko nikada nije pomenuo. Ostala je tajna i do danas - priča Mišuljić.

Pre tri godine, prilikom javne rasprave o planu detaljne regulacije ovog kvarta, gradski urbanisti su ostali gluvi na apele žitelja Maleškog brda, da se tunel otvori i otkrije da li ima opasnih materija unutar njega.

- U planu detaljne regulacije moraju biti ubeleženi svi objekti na zemlji, kao i objekti i infrastruktura ispod površine zemlje. Ovaj tunel je volšebno nestao, ali kako - pita se Bogdan Antić.

Reporter "Novosti" obišao je obe lokacije na kojima su se nekad nalazili ulazi. Kod pumpe, vidljivo je udubljenje. Tu nema kuća, već šuma puna đubreta. Desetak metara od označene lokacije nalazi se uzan kanalizacioni tunel, koji se savija u smeru zatrpanog podzemnog prolaza. U Prokupačkoj 45, trebalo bi da postoji drugi izlaz, ali on je sada blokiran sa nekoliko prizemnih kuća.

Iz gradske uprave, za "Novosti", kratko kažu - tunela nema, iznad brda postoje saobraćajnice.

VEZA ŽELEZNIČKE STANICE I AUTO-PUTA

KADA bi se raskopali zatrpani ulazi tunela i uredila unutrašnjost, mogla bi se napraviti direktna veza Železničke stanice Prokop i auto-puta kod "Steka" - objašnjava Bogdan Antić.

On tvrdi da je zaboravljeni tunel širok između pet i šest metara, što je dovoljno da pešaci mogu bez smetnji, dvosmerno i sa prtljagom, da se mimoilaze. Kao na Zelenom vencu.


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... 0%B4%D0%B0
 
Ja sam, pošto sam prvi put čuo za to, iza NIS-ove pumpe kod Steka fotografisao nešto što bi moglo da bude vrh ulaznog portala u tunel, ali mi se učinilo da bi on onda morao biti znatno manjih dimenzija - ako je to u pitanju.

EDIT: Evo je...
 
Ako je armatura kocke 20x20 onda 16 kocki x 20 dodje 320cm znaci u osnovi moze biti siri tip 350cm
 
to je verovatno kanalizacioni tunel: "Desetak metara od označene lokacije nalazi se uzan kanalizacioni tunel, koji se savija u smeru zatrpanog podzemnog prolaza."
 
Da to je verovatno obližnji kanalizacioni tunel koji se spominje, a ne široki tunel o kome se ovde priča. Samo što ovde sad nije u pitanju samo velika potencijalna prednost već gotovog pristupa železničkoj stanici, nego su problem i sumnje o zatvorenom i napuštenom stovarištu otrovnog piralena ("Piralen je ekstremno kancerogena susptanca, izaziva genetske mutacije, direktno ulazi u DNK i RNK. Prirodno je neuništiv i nerazgradiv, ..."). Pogotovo ako još postoji kanalizacija odmah pored tunela, pa kroz njega teče i voda koja ga ispira. A tek je sumnjivo ako nadležni eksplicitno tvrde da tunel ne postoji, iako se u članku kaže da postoji više od jednog svedoka koji kažu da postoji. Ljudi koji su tu odrasli. Tunel od 6 x 180 metara nije sitnica i nije nešto što je nemoguće proveriti da bi se više od jednog svedoka tako lako izlagali mogućnosti da budu proglašeni lažovima. Posebno ako iznose ovako ozbiljnu sumnju o postojanju javne opasnosti. Ovo mora da se proveri, ne može se tek tako zaboraviti.
 
Po podacima iz članka iz Novosti, tunel širok 5 do 6 metara bi trebao da ide otprlike ovuda (Od Prokupačke 45 do 10 metara od kanalizacionog otvora kod Steco pumpe). To bi značilo da postoji gotov podzemni prolaz maltene od same autobuske stanice na autoputu do blizu budućeg glavnog ulaza u Železničku stanicu.

Pogledajte prilog 1
 
Nazovite me skeptikom, ali ja baš i nisam ubedjen u istinitost priče da je iko u posleratnim godinama obnove porušenog grada i zemlje, "bez razloga" kopao tunel iz "ničega ka ničemu" i to 5-6m širok.
Ne kažem da iko namerno laže, ali treba biti oprezan sa izjavama, jer često se neki mitovi vremenom prihvate kao istina iako nema utemeljenja za to.

Ja lično ću probati da saznam nešto više o tome od čoveka koji je kao mladic, bežeći od ustasa u Beograd došao 1942. godine i upravo se nastanio na Maleskom brdu, gde je i živeo sve do početka osamdesetih.
Pri tom je u posleratnom periodu bio vozač kamiona te bi verovatno trebao biti upoznat sa radovima poput kopanja tolikog tunela.
osim ako isti nije kopan pod velom tajne u vojne svrhe, al u tom slučaju sumnjam da je njegovo prostiranje ovakvo kako je Zuma nacrtao.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Evo i lokacije koja bi možda mogla biti izlaz spomenutog tunela, ako on uopšte postoji, pošto je tačno na mestu koje se u Novostima spominje. Ovde je bio potreban betonski potporni zid da drži zemlju zato što je ona SAMO OVDE nabacana više nego na na bilo kom mestu pre ili posle ove lokacije. Doduše tu otprlike vodi i onaj veliki otvor sa rešetkama, koji je malo dalje (druga slika), pa je možda u pitanju i neka zatrpana instalacija od odvod kišnice. Međutim zašto bi onda otvor sa rešetkama bio pomeren dalje, umesto da bude baš ovde, na glavnom delu te zatrpane kišne instalacije gde je bio nephodan i potporni zid zato što se teren uzdiže u neku vrstu humke? A da je zatrpana neka druga instalacija valjda bi ona nečim bila označena?

Pogledajte prilog 1
Otvor za kišnicu desetak metara dalje.


Ovo je link na Google Street View.
https://goo.gl/maps/MGV3LHgQCJC2
 
Iako ni malo ne volim priče o teorijama zavere i "tajnim" tunelima gledajući slike Google street view-a na kraju sam zaključio da moram lično da odem i pogledam šta tamo može da se vidi. Evo male reportaže i zaljučka: Ovde zaista postoji nešto nebično, a iako to čudno zvuči, zatrpani tunel do Prokopa koji opisuju u Novostima ipak jeste jedno od sasvim mogućih objašnjenja.

Ovo je pogled sa autobuske stanice. Ako postoji, izlaz tunela vodi pravo na nju. Ono što se sada tu može videti je jedan betonski potporni zid koji drži zemljanu padinu i postoji SAMO na ovom mestu, a nema ga ni levo ili desno.

Pogledajte prilog 1
Njegov ravni deo je širok 8,5 metara, pa ako on pokriva izlaz tunela to se slaže pričom o njegovoj širini od 5 do 6 metara.

Pogledajte prilog 13
Prvo pitanje zbog čega potporni zid postoji samo ovde, a ne levo i/ili desno? Ako je nagib zemljane padine svuda oko njega takav da nigde drugde nikakvi potporni zidovi nisu potrebi, zbog čega on postoji i ovde, umesto da prosto odnesu samo malo zemlje, isto kao i na drugim mestima, pa nema potrebe praviti nikakav trapezoidni potporni zid, a još manje fensi metalnu ogradu na njegovom vrhu koja ne služi ničemu?

Pogledajte prilog 11
Zatim, postoji nabacana zemlja, viša od okolnog terena, koje se pruža u dubinu od ovog zida i po liniji normalnoj na njega. Obratite pažnju na ogromni nagib zemljišta od 45 stepeni desno od pravca koji se pruža od zida ka unutrašnjosti, ka padini i Prokopu. Nagib postoji i sa leve strane iako je tu manji. Izgleda tačno kao da je ispod njega nešto zatrpano, i to nešto prlično visoko, pa ZATO ovde i nivo zemljišta mora da bude viši.

Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 10
Malo dalje se teren strmo penje, pa je njegova visina ubrzo sasvim dovoljna da ispod prođe bilo kakav tunel.

Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Zatim, obratite pažnju da je ovde pomeren i ivičnjak, tj ulica se ovde sužava, upravo zbog ovog zida.


Ako iza njega nema ničega, zar nije bilo i lakše i bolje pomeriti zid, ili prosto ukloniti i malo zemlje i njega? Pošto to nije učinjeno, očigledo da zid NE MOŽE ni da se ukloni ni da se pomeri. Tj iza njega nešto sigurno postoji.

Ali šta? Da je baš kod tog, ka ulici isturenog potpornog zida, neka razvodna tačka cevovoda ili bilo kakvih drugih instalacija, morao bi TU da postoji ulaz, revizioni otvor ili bar natpis. Ali nema ničega. Takođe, u onome što se u javnoj dokumentaciji vodovoda može naći, ovde nije ucrtana ni kanalizacija ni vodovod.

A ipak samo malo dalje postoji otvor jednog takođe prlično velikog tunela, recimo 1,5 metara širine. Postavljen je ukoso u odnosu na ulicu i potporni zid.

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Kad se malo osvetli, ukazuje se veoma dugačak i prav tunel koji pod ovim uglom negde u dubini brda udara pravo na trasu pretpostavljenog širokog tunela.

Pogledajte prilog 5
Takođe, malo dalje se nazire i drugi bočni tunel koji vodi na desno, takođe ka pretpostavljenoj trasi širokog tunela, ali bliže ulici i potpornom zidu.

Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Ovde vidite ugao pod kojim su jedan u odnosu na drugi.

Pogledajte prilog 2
Konačni zaključak je da ovde neki tuneli sigurno postoje. Sad, da li su ovo ostaci recimo nekih polu zaboravljenih i ne baš svuda ucratnih predratnih kanala za drenažu Maleševskog brda, ili za ventilaciju i drenažu velikog "tajnog tunela" o kome se priča u Novostima je teško reći. Ali idu tom pravcu i iza onog potpornog zida sigurno postoje NEKI tuneli. Da li su to ti o kojima se priča treba videti. Međutim sa čak tri svedoka koji tvrde da široki tunel ka Prokopu sigurno postoji, i činjenice da se i ovako spolja lepo vidi da NEKI tuneli ili NEKE instalacije ovde zaista postoje, dobijamo indicije koje bi trebale biti sasvim dovoljne da se ozbiljno razmotri i priča o piralenu i mogućnost postojanja širokog tunela do Prokopa.
 
zuma, svaka cast na angazovanju na ovoj kao i na svakoj drugoj temi, odlicno primecujes stvari

meni bas smrdi na neku zaveru, bas zbog tog piralena, svi znamo kako su se socijalisticke zemlje odnosile prema ekologiji, cernobiljs su hteli da gurnu pod tepih, sto ne bi piralen pod zemlju? to je sasvim dovoljan razlog da se cela prica detaljno ispita, a ako se otkrije da je stvarno sakriven piralen, neko treba da bude kaznjen socijalisticki, na goli otok
 
Pa ni danas se ne odnose ništa bolje prema ekologiji , nego naprotiv , baš suprotno , te zato ona mora da uzvraća udarce , a najsvežiji je na Srednjem zapadu SAD i Sibrskim temperaturama.
 
Mesto gde bi tunel trebao da izlazi.
83eb9e3b56c9a2ee357fe73723b2f90b.jpg
43ef05fba0bfcc40315f08805b434505.jpg


Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
Mislim da se možda malo preteruje sa pričama o širokom tunelu, jer valjda svi (pa i ja :D ) potajno želimo da takav tunel zaista postoji. Šalu na stranu, živim u relativnoj blizini od rođenja, i znam da je ova padina nezgodna jer se desi da usled velikih padavina krene da se izliva blato na kolovoz, pa su verovatno izgradili potporni zid iza same pumpe da bi smanjili muku oko čišćenja iste. A priča o skladištu piralena ima smisla jer je to bio period kada se za sve i svašta smatralo da će postati bezopasno čim se zakopa
 
Već sam spomenuo zbog čega nije dobar argument o potpornom zidu koji sprečava odonjavanje zemljišta. Njegov problem je što se zid nalazi samo ovde, samo na dužini od nekih 8 metara, a očekivalo bi se da na ovoj padini postoji ili svuda ili nigde. Pogledaj padinu na mestu crno-bele strelice. Tu nema zemlje pa nije potreban ni potporni zid. Dok je iza zida označenog crvenom strelicom zemlja odjednom nabacana do visine od nekoliko metara. Pogledaj strminu stepenica da bi video koliko je tu ima. Čemu tolika razlika u rešenju na dva susedna mesta iste zemljane padine? Zar ne bi svuda trebala da ima sličan nagib? Takođe, daleko je jeftinije bilo i tamo odneti par kubika zemlje, kao na mestu crno-bele strelice, nego na podvodnom terenu fundirati i praviti betonski potporni zid. Pošto to ipak nisu uradili, znači da nisu mogli, a najlogičnije objašnjenje za to je da iza zida postoji nešto što smeta tako jednostavnom rešenju.

file.php
 
Sreća pa je ovo bilo brzo. Trenutno imam jako malo vremena, ali ova priča sa kontraverznim tunelom koji "možda postoji a možda i ne" mi je izgledala kao jedna od onih naših tipičnih situacija u kojima se retko ko želi lično potruditi iako su očigledni potencijali ili za veliku javnu štetu (piralen), ili za veliku korist maltene bez uloženog novca. Pa bar da se vidi da li je istinita ili ne. Potrajalo je samo dva dana, ali sada definitivno mogu da kažem da stari tunel za pristup Prokopu POSTOJI, da je na idealnom mestu i da je trivijalno aktivirati ga. Evo detaljnog opisa.

Potporni zid. Pogled na njegov zatvoreni kraj na strani auto puta i zemljani nasip koji krije tunel iza njega.

Pogledajte prilog 10
Odnos izlaza zatvorenog zidom prema pumpi i autobuskoj stanici.

Pogledajte prilog 8
Ispalo je da je najbrži način za proveru istinitosti jednostavno pronaći one koji bi mogli znati. Pitao sam prvog dokonog penzionera koga sam sreo na Maleškom brdu. I naravno, zna za tunel, igrao se tamo kao klinac, neko je u njemu gajio i prodavao pečurke. Pošto je on četvrti svedok sa brda koji tvrdi isto, više nema dileme da li tunel postoji, ma šta nadležni tvrdili. On takođe kaže da je bio "skoro horizontalan" jer je izlazio "dole u rupi", ispod zgrada. Kad se uzme u obzir da se na Maleševsko brdo prvo penje, pa zatim spušta, pre nego što se dođe do Prokopa, to objašnjava i zbog čega je napravljen. Da bi se olakšao budući razvoj i lak pristup sa bulevara Franša Deperea bivšem i možda budućem naselju u Prokopačkoj rupi.

Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 12
Da li je moguće nezavisno potvrditi lokaciju Prokopačkog kraja tunela koja se spominje u Novostima? Jeste uz par razumnih pretpostavki. Po betonu i prastarim ostacima drugog para šarki rekao bih da je obližnji otvor kanalizacije predratni, za drenažu Maleševskog brda i možda Prokopa. Uz pomoć baterije se vidi da je prav i horizontalan, a verovatno služi i za drenažu tunela. Široki tunel za peršake međutim ne sme da se ugrozi stari i aktivni drenažno kanalizacioni tunel, što znači da ne sme da se ukrsti sa njim. A pošto su oba prava i bar u početku idu po sličnoj visini, najlogičnije bi bilo da je novi široki tunel prilikom projektovanja provučen paralelno sa starim drenažnim tunelom, bar u projekciji na horizontalnu ravan. Dakle, prosto se uz pomoć baterije proceni orjentacija kanalizacionog tunela u odnosu na zgradu iznad, i zatim na mapi povuče paralelna linija na rastojanju kanalizacije i potpornog zida. Odnos otvora i zgrade iznad:

Pogledajte prilog 9
Drvena baraka tačno iznad kanalizaciono drenažnog tunela

Pogledajte prilog 7
Kad sam to uradio dobio sam i nezavisnu potvrdu da je izlaz tunela tačno tamo gde je sagovornik reportera Novosti i rekao. Uz kasnije neznatno preciziranje dobije se sledeća mapa trase tunela i kanalizacije pored njega.


Važno je uočiti i bočnu granu tunela koja se uz jaku bateriju lepo vidi u kanalizaciono kišnom tunelu. Pošto ona ide paralelno ulici i pravo iza potpornog zida, već i to parče tunela dokazuje da iza potpornog zida u najmanju ruku postoji prostorija, a verovatnije tunel o kome govorimo, pošto niko ne pravi tunel koji nigde ne vodi, a rastojanje do potpornog zida je isuviše kratko da bi znatno skrenuo dok dođe do njega. To je još jedna nezavisna potvrda i tunela i lokacije njegovog kraja na strani auto puta. Funkcija ovog bočnog tunelskog kraka kanalizacije je da drenira najnižu tačku "širokog" pešačkog tunela.

I nažalost, tek pošto sam ovako zaobilazno dobio da tunel sigurno postoji i gde bi trebalo da izlazi, uz prilično sreće sam uspeo nađem i njegovu sliku. Evo je:

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 5
Kad se postavim na sličnu poziciju za slikanje (ali niže jer je gornja platforma zavorena) nova slika izgleda ovako. Vidite dve zgrade 1 i 2 u skoro istom međusobnom odnosu, ali i ulaz u tunel. Strelicom je označeno gde bi, sudeći po staroj slici, trebao da bude zatrpani ulaz u tunel.

Pogledajte prilog 6
A kad se priđe bliže, evo i tragova porušenog betonskog zida ulaza u tunel. Dovoljno je samo malo otkopati zemlju. Ili tu, ili samo par metara levo, kod broja 45, u zavisnosti od toga da su ovi betonski ostaci razlomljeni i pomereni ili su i dalje deo ostataka zida tunela.

Pogledajte prilog 13
Betonsko gvožđe koje viri iz preostalih zidova tunela.

Pogledajte prilog 2
Dakle, ulaz u tunel sa Prokopačke strane se nalazi ispod Prokupačke ulice kod metalnog ulaza u zgradu na kojoj je broj 45a (ili negde od 45 do 45a)

Pogledajte prilog 3
Na kraju, imamo relativno širok i GOTOV tunel koji nadležni kažu da NE POSTOJI i koji nije unesen ni u prostorni plan Prokopa i okoline iako je to po zakonu obavezno, i iako su upozoreni na to u javnoj raspravi. Pri tome je skoro idealan jer vodi direktno od autobuske stanice na auto putu tačno do početka 1. perona, tik pored njega, na istoj visini, a otvor mu se nalazi se na bočnoj strani postojećeg gradilišnog puta, pa njegovo otvaranje ne smeta ničemu. A sve što treba uraditi je otkopati zatvorene krajeve na oba kraja. Međutim novinar napisao vest i posle toga nikom ništa. Tužno.

Pogledajte prilog 1
Eh, da. Treba reći i da rešetka kanalizacije nije zaključana, samo je malo zarđala šipka za zatvaranje, pa ekipa opremljena za hodanje po tunelima (Undergrad?) lako može ući kroz kanalizacioni otvor, skrenuti desno u bočni tunel posle desetak metara, pa ući u nadajmo se nezatrpani početak širokog tunela iza potpornog zida. Tako se bez ikakvih ulaganja može odmah proveriti u kakvom je stanju desni tunel i šta bi trebalo uraditi da se osposobi i otvori. I upiše u GIS baze podataka. I da se vidi ima u njemu ostavljeno nešto opasno.

file.php


file.php
 
Одлична анализа Зума. Свака част за потрошено време и презентацију
 
Još par podataka. Slika još neporušenog izlaza tunela je iz 1977. godine.

Uzevši u obzir da je širina fiće bila 1378mm a ovog modela TAM-ovog kamioneta 2023mm, širina tunela je verovatno oko 4 metra.
Visina u sredini je onda oko 6 metara, prosečno 5.
Dužina 220 metara.
Kota tunelskog ulaza kod pumpe je 88 metara.
Kota tunelskog izlaza kod Prokopa je 95 metara.
Visinska razlika ulaza i izlaza je 7 metara.
Nagib uspona za pešake u tunelu bi onda bio svega 3%

Dakle imamo gotov direktan i praktično horizontalan pešački pristup železničkoj stanici sa autobuske stanice na auto putu. Ili putnici mogu da izađu iz kola na auto putu bez potrebe da ga vozač u prolazu napušta i ulazi u grad. Za privremeno parkiranje i izlazak putnika iz kola već postoji izdvojena ulica za ulaz na pumpu, isto kao i obližnji prolaz ispod auto puta za drugi smer vožnje. Nema više potrebe za pešačenjem uzbrdo i nizbrdo. A čak i tako se u tunelu lako mogu postaviti dve pokretne traka za ljude koji imaju kofere, pa da ipak ostane još mesta za prolaz.
 
svaka cast zuma, upravo si dokazao da drzava nesto zataskava oko cele ove price

jedno pitanje, da li se nasao i kraj tog sporednog tunela?
 
Vrh