Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453385#p453385:v9lu2km5 je napisao(la):
Bukira » May 24th, 2017, 2:33 pm[/url]":v9lu2km5]Novo stajalište kod Ruda još uvek nije u funkciji, trolejbusi staju na starom, ali su pojedini putnici, vidno zbunjeni, uzalud čekali na novom.
Slike postavljene oko 14h , ja komentarisao kako treba da se piše novinama , možda to ubrza puštanje stanice u rad , a evo sad pročitah na busevi.com da je pušteno u rad od 15h. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453436#p453436:31srfox5 je napisao(la):
solecar » Wed May 24, 2017 5:48 pm[/url]":31srfox5]
Ovde je , koliko god to neki ne želeli da prihvate / priznaju , upravo reč o linijama gradskog prevoza. Akcenat je upravo na njima , i to u službi bolje povezanosti okolnih naselja sa železnicom. Nažalost , gde god živeo , nećeš shvatiti , ako to ne želiš , da je svuda u svetu normalno da postoje linije drumskog gradskog prevoza koje dovoze / odvoze građane do / od železnice / metroa. Jedino se to kod nas , za jedan deo stanovništva , ne smatra kao normalno , nego kao nešto nakaradno i neprirodno.

Slazem se da je potrebno, ali nema razloga da pretjerujemo ni u broju ovih linija ni u dodatnim saobracajnicama (mostovima preko autoputa, prosirenjem Deligradske itd...).

Prokop odavno ima skoro sve sto mu je potrebno. Najbolje je opremljena i uredjena zeljeznicka stanica u Srbiji! Sve se ostale raspadaju.

Pogledajmo sta ima aerodrom Nikola Tesla kao vezu sa Beogradom. Ima 3 autobusne linije i skoro pola miliona putnika mjesecno!

Tako i Prokopu, ne treba nista posebno, pogotovo za sadasnji broj putnika. Potrebna je jedna ili dve nove bus linije koje bi spojile Prokop sa centrom. Odavno postoji velika slobodna povrsina koja se moze pretvoriti u parkiraliste (a nije jer nema putne traznje. niko ne zeli na Prokop), postoji frekventna linija BG voza (koju koriste 3 putnika po voznji). Prokop odavno ima vise nego sto mu je potrebno. Potrebno je jos samo urediti pjesacke i biciklisticke prilaze, mozda uvesti RENT a Bike u okviru putne karte za voz. E voala!

Onog dana kad se rijesi BIP, Rudo, neposredno okruzenje stanice, kad ozivi prostor oko stanice, onda treba razmisljati o tramvaju, metrou, novim linijama busa i BG voza. U medjuvremenu, pomozimo da se ne urusava zeljeznicki saobracaj u Srbiji zatvranjem stanica (BG Glavna) prodajom zemljista i objekata zeljeznice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453549#p453549:3do373za je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 9:58 am[/url]":3do373za]Slazem se da je potrebno, ali nema razloga da pretjerujemo ni u broju ovih linija ni u dodatnim saobracajnicama (mostovima preko autoputa, prosirenjem Deligradske itd...).
:roll:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453549#p453549:3do373za je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 9:58 am[/url]":3do373za]
Prokop odavno ima skoro sve sto mu je potrebno. Najbolje je opremljena i uredjena zeljeznicka stanica u Srbiji! Sve se ostale raspadaju.
Ono "skoro" devojci sreću kvari. To skoro su kršteni prilazi , tako da ne moramo 3/4 stanice da obilazimo da bi došli do ulaza u železničku stanicu , već da možemo gradski prevoz da približimo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453549#p453549:3do373za je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 9:58 am[/url]":3do373za]
Pogledajmo sta ima aerodrom Nikola Tesla kao vezu sa Beogradom. Ima 3 autobusne linije i skoro pola miliona putnika mjesecno!

Tako i Prokopu, ne treba nista posebno, pogotovo za sadasnji broj putnika. Potrebna je jedna ili dve nove bus linije koje bi spojile Prokop sa centrom. Odavno postoji velika slobodna povrsina koja se moze pretvoriti u parkiraliste (a nije jer nema putne traznje. niko ne zeli na Prokop), postoji frekventna linija BG voza (koju koriste 3 putnika po voznji). Prokop odavno ima vise nego sto mu je potrebno. Potrebno je jos samo urediti pjesacke i biciklisticke prilaze, mozda uvesti RENT a Bike u okviru putne karte za voz. E voala!
Pogledajmo šta železničke stanice "Batajnica" , "Novi Beograd" , "Karađorđev park" , "Vukov spomenik" i "Pančevački most" kao vezu sa Beogradom i koliko imaju putnika.
Mani me sa tom pričom kako nije potrebno da se dodaje bilo kakva nova linija u Prokop , jer ima 3 putnika i kako treba da čekam da se sami od sebe stvore putnici. Pri tom se zalažeš za to da upravo i ono malo međugradskih vozova koji trenutno polaze sa Prokopa , bude izmešteno odatle , zato što nemaju normalne prilaze stanici i funkcionalan drumski gradski prevoz. Sa takvim stavom , ne da se neće povećati broj putnika , nego ih neće biti uopšte.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453549#p453549:3do373za je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 9:58 am[/url]":3do373za]Onog dana kad se rijesi BIP, Rudo, neposredno okruzenje stanice, kad ozivi prostor oko stanice, onda treba razmisljati o tramvaju, metrou, novim linijama busa i BG voza. U medjuvremenu, pomozimo da se ne urusava zeljeznicki saobracaj u Srbiji zatvranjem stanica (BG Glavna) prodajom zemljista i objekata zeljeznice.
Dođi u Beograd i lično pomozi u sprečavanju urušavanja Glavne železničke stanice , umesto što se zalažeš za urušavanje Prokopa preko kompjutera u Banjaluci. Tako ćeš mnogo više pomoći.

P.S.

Ja ne želim sve najbolje nekome na taj način što ću da mu unazadim gradsku železnicu i svaku mogućnost za njeno poboljšanje.
 
Da podsecam, kada su Kolasin i Mojkovac dobili zeleznicke stanice 1975/76 nije bilo nekog veceg zeleznickog putnickog prometa prema crnogroskim brdima. Sve strucne analize tada su govorile da iz nenaseljene krajeve zapadne Srbije i Crne gore nece pridolaziti dovoljan broj putnika da bi pruga postala rentabilna. 1981 je i izasla zavrsna analiza svetske banke kako se za tih par godina razvijao zeleznicki-punticki saobracaj na toj relaciji i gde dalje ulagati http://documents.worldbank.org/curated/ ... ay-Project. Uglavnom ta pruga nije ni propala i mozda nikad nije ni bila nerentabilna a nije se ni razvila po predvidenom planu (trazeno je bilo tranzverzalna povezivanja sa Bosnom).
Sto se tice beogradskog cvora, rentabilnost zeleznicko-putnickog i zeleznicko-transportnog saobracaja nije bila neka nedoumica, nego da se uskladi gradski, prigradski i daljinski promet u cvoru. Da je centar Beograda na desnoj obali Save je geografska cinjenica, traziti glavnu zeleznicku stanicu na levoj obali je nelogican pristup problemu. Prokop je lociran u prosirenom relijefnom proseku jedne manje reke sa povoljnom prirodim geomorfoloskim osobinama relijefa za postavljena zeleznickih koloseka koji ne smeju biti u nagibu. Prema tome koliko geomorfoloskih varijanta su postojali za postavljanja zeleznicke stanice u brdovitom delu sumadijskih grebena koji zbog blizine devuju velikih nizinskih reka pripada jako erozivnom tipu. A broj putnika u milionskom gradu se moze vrlo lako povecavati sa sadrzajniom ponudom i to stanicnih usluga i medgradskim i medunarodnim reclacijama. Evo ja koji zivim u Nemackoj sam vec nekoliko puta bio putnik na toj stanici. Ne zato sto moram nego sto rado putujem zeleznicom i zelim da dajem neki moj doprinos tom vidu transporta Srbiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452752#p452752:xns1cby5 je napisao(la):
Veliki Vracar » May 21st, 2017, 8:45 pm[/url]":xns1cby5]1. На табли пише - крај радова 22.05.2017. ја мора да сам обневидео или нешто још горе :| :oops: :cry: :x
2. Енергопројект је имао рок 27.јануар 2016. за радове под плочом и испоштовао је. Или ја имам амнезију.
3. Иста фирма потпуно у року ради у БНВ-у ове прве зграде... Толико о томе да нико не поштује рокове. :grand:

Radovi su produženi do 12. juna , taman za onoliko koliko nisu zimus postojali minimalni uslovi za rad , zbog velikih minusa , kao što spomenuh u jednopm od ranijih postova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453583#p453583:2e7n8wcl je napisao(la):
solecar » Thu May 25, 2017 11:52 am[/url]":2e7n8wcl]
Mani me sa tom pričom kako nije potrebno da se dodaje bilo kakva nova linija u Prokop , jer ima 3 putnika i kako treba da čekam da se sami od sebe stvore putnici. Pri tom se zalažeš za to da upravo i ono malo međugradskih vozova koji trenutno polaze sa Prokopa , bude izmešteno odatle , zato što nemaju normalne prilaze stanici i funkcionalan drumski gradski prevoz.

Ovo si izmislio. Sve i da hocu ne mogu se zalagati za izmjestanje vozova sa Prokopa jer su tek prekjuce poceli da saobracaju. S druge strane "dusebriznici" nase zeljeznice se godinama zalazu i rade na tome da se izmjeste vozovi sa Glavne i ugasi najveca zeljeznicka stanica u Srbiji. Obrces stvari.

Evo, ja cu sad javno napisati da zelim da SVI vozovi koji sad saobracaju na Prokopu ostanu tu dovijeka. Mozes li ti ili bilo ko na ovom forumu napisati da je za to da vozovi koji trenutno saobracaju na Glavnoj ostanu tu 10 godina? Naravno da ne mozete jer to ne zelite. Stvar jasna.

Dođi u Beograd i lično pomozi u sprečavanju urušavanja Glavne železničke stanice , umesto što se zalažeš za urušavanje Prokopa preko kompjutera u Banjaluci. Tako ćeš mnogo više pomoći.

I po ovom pitanju stvar je vise nego jasna.
Zasto da dolazim uBeograd kad imam tebe tu koji si starosjedilac i brines za zeljeznicu. Ti ces da sprecis rusenje Glavne, jel tako? Naravno da neces. Kao i vecini Beogradjana zeljeznicko nasledje ti ne znaci nista i zivite u oblacima i nerealnoj fantaziji da ce te u iskopu pored maleskog brda sagraditi cudo nevidjeno. E zato sam ja tu iz Banjaluke i sjedim za racunarom i pisem.
 
Kao i vecini Beogradjana zeljeznicko nasledje ti ne znaci nista i zivite u oblacima i nerealnoj fantaziji da ce te u iskopu pored maleskog brda sagraditi cudo nevidjeno. E zato sam ja tu iz Banjaluke i sjedim za racunarom i pisem.

За ово од мене имаш пуну подршку, јер си у праву.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453590#p453590:18phistp je napisao(la):
orjen » May 25th, 2017, 1:36 pm[/url]":18phistp]Da podsecam, kada su Kolasin i Mojkovac dobili zeleznicke stanice 1975/76 nije bilo nekog veceg zeleznickog putnickog prometa prema crnogroskim brdima. Sve strucne analize tada su govorile da iz nenaseljene krajeve zapadne Srbije i Crne gore nece pridolaziti dovoljan broj putnika da bi pruga postala rentabilna. 1981 je i izasla zavrsna analiza svetske banke kako se za tih par godina razvijao zeleznicki-punticki saobracaj na toj relaciji i gde dalje ulagati http://documents.worldbank.org/curated/ ... ay-Project. Uglavnom ta pruga nije ni propala i mozda nikad nije ni bila nerentabilna a nije se ni razvila po predvidenom planu (trazeno je bilo tranzverzalna povezivanja sa Bosnom).
Odlično poređenje , ali džaba kad to neće "stići" do onih kojima je namenjeno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453590#p453590:18phistp je napisao(la):
orjen » May 25th, 2017, 1:36 pm[/url]":18phistp]Sto se tice beogradskog cvora, rentabilnost zeleznicko-putnickog i zeleznicko-transportnog saobracaja nije bila neka nedoumica, nego da se uskladi gradski, prigradski i daljinski promet u cvoru. Da je centar Beograda na desnoj obali Save je geografska cinjenica, traziti glavnu zeleznicku stanicu na levoj obali je nelogican pristup problemu. Prokop je lociran u prosirenom relijefnom proseku jedne manje reke sa povoljnom prirodim geomorfoloskim osobinama relijefa za postavljena zeleznickih koloseka koji ne smeju biti u nagibu. Prema tome koliko geomorfoloskih varijanta su postojali za postavljanja zeleznicke stanice u brdovitom delu sumadijskih grebena koji zbog blizine devuju velikih nizinskih reka pripada jako erozivnom tipu. A broj putnika u milionskom gradu se moze vrlo lako povecavati sa sadrzajniom ponudom i to stanicnih usluga i medgradskim i medunarodnim reclacijama. Evo ja koji zivim u Nemackoj sam vec nekoliko puta bio putnik na toj stanici. Ne zato sto moram nego sto rado putujem zeleznicom i zelim da dajem neki moj doprinos tom vidu transporta Srbiji.
Sve dok postoje ljudi koji na stvar gledaju "imamo tri putnika na Prokopu , šta će nam nove saobraćajnice oko njega , daj da dignemo ruke od njega , vidite da je nerentabilan" , nećemo se nigde maknuti. Umesto da vidimo kako da poboljšamo situaciju , da iskorišćenost bude veća , mi se ovde raspravljamo da li da ga zatrpamo ili ne , samo zato što pojedinci smatraju da je bilo pogrešno izmeštanje i ovih nekoliko polazaka sa Glavne železničke stanice na Prokop , i polako ali sigurno ukidanje Glavne železničke stanice.
Ni ja nisam za to da se u potpunosti ukine Glavna železnička stanica , ali isto tako nisam ni za zatrpavanje Prokopa ili prepuštanje zubu vremena. To bi bilo k'o da ja kežem da treba da se sruši Most na ADI , zato što se ne slažem sa time što je 94 preusmerena da ide tuda , a ne ostavljena da ide preko Gazele.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453672#p453672:is7ny3du je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 6:18 pm[/url]":is7ny3du]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453583#p453583:is7ny3du je napisao(la):
solecar » Thu May 25, 2017 11:52 am[/url]":is7ny3du]
Mani me sa tom pričom kako nije potrebno da se dodaje bilo kakva nova linija u Prokop , jer ima 3 putnika i kako treba da čekam da se sami od sebe stvore putnici. Pri tom se zalažeš za to da upravo i ono malo međugradskih vozova koji trenutno polaze sa Prokopa , bude izmešteno odatle , zato što nemaju normalne prilaze stanici i funkcionalan drumski gradski prevoz.
Ovo si izmislio. Sve i da hocu ne mogu se zalagati za izmjestanje vozova sa Prokopa jer su tek prekjuce poceli da saobracaju. S druge strane "dusebriznici" nase zeljeznice se godinama zalazu i rade na tome da se izmjeste vozovi sa Glavne i ugasi najveca zeljeznicka stanica u Srbiji. Obrces stvari.
Samo ti nemoj da mi pričaš o izmišljanju i obrtanju stvari. Do juče si pričao kako treba vozove preusmeriti da idu do Vukovog spomenika , zato što je on u centru i zato što već ima dobru mrežu linija gradskog prevoza.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453672#p453672:is7ny3du je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 6:18 pm[/url]":is7ny3du]Evo, ja cu sad javno napisati da zelim da SVI vozovi koji sad saobracaju na Prokopu ostanu tu dovijeka. Mozes li ti ili bilo ko na ovom forumu napisati da je za to da vozovi koji trenutno saobracaju na Glavnoj ostanu tu 10 godina? Naravno da ne mozete jer to ne zelite. Stvar jasna.
Ko kaže da ne mogu da napišem. Evo , ja ću sad javno napisati da želim da svi vozovi koji trenutno saobraćaju sa Glavne železničke stanice ostanu tu , ne 10 godina , nego zauvek.
A da li ti možeš da napišeš da želiš da se gradski prevoz približi stanici Prokop , da stanovnici okolnih naselja koja se naslanjaju na Prokop mogu i da priđu toj stanici , a ne samo da je gledaju sa prozora svojih stanova i kuća? I da li možeš da kažeš šta rade korisnici koji koriste stanicu Karađorđev park , da li da dođu do nekog ekstra bitnog objekta koji se nalazi u blizini ili prelaze na brdo linija koje prolaze tuda i razvoze građane ka polovini Beograda? I da li je stanica Karađorđev park najprometnija stanica zato što u blizini ima neki ekstra bitni objekat ili zato što postoji mogućnost da se preseda na brdo linija koje prolaze tuda i razvoze građane ka polovini Beograda? Naravno da ne možeš , jer to ne želiš. Dva puta sam pitao , odgovor nisam dobio , a treći put sam dobio nešto što se nikako ne može nazvati odgovorom na pitanje. Stvar je više nego jasna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453672#p453672:is7ny3du je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 6:18 pm[/url]":is7ny3du]Zasto da dolazim u Beograd kad imam tebe tu koji si starosjedilac i brines za zeljeznicu.
Zato što tvrdiš da je pogrešan način za koji se ja zalažem za bolju železnicu , a ispravan onaj za koji se ti zalažeš i zato što tvrdiš da .

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453672#p453672:is7ny3du je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 6:18 pm[/url]":is7ny3du]Ti ces da sprecis rusenje Glavne, jel tako? Naravno da neces. Kao i vecini Beogradjana zeljeznicko nasledje ti ne znaci nista i zivite u oblacima i nerealnoj fantaziji da ce te u iskopu pored maleskog brda sagraditi cudo nevidjeno. E zato sam ja tu iz Banjaluke i sjedim za racunarom i pisem.
Ovo si izmislio. Ja nikada nisam , niti ću živeti u ubeđenju da je pored Maleškog brda izgrađeno čudo neviđeno. Ako je neko napravio put koji omogućuje prilaz stanici , pri tom omogućivši da stanica postane pristupačna i onima kojima do sada nije bila , bio taj put obična blatnjava džada , smatraću to napretkom , jer pre nisam imao ni to. I zalagaću se za to da se taj put iskoristi za približavanje okolnih naselja železnici i obrnuto. To što se tebi ne sviđa što sam ja ili neko drugi predložio više linija da se tu okreću , uz napomenu da je data nadležnima mogućnost da od većeg broja linija odaberu nekoliko , za koje smatraju da su najoptimalnije rešenje , je druga priča.
 
Da bi se naslo pravo mesto Beogradske stanice trebalo je koristiti topografske cinjenice. Stara zeleznicka stanica je na Savskoj terasi na nadmorskoj visini od oko 75 m (korito Save je na 72 m), kota 105 oznacava visinu gornje platforme Prokopa, mislim da su koloseci na 95. Terazije i Knez Mihajla su na koti 125 m. Znaci drumski saobracaj sa Terazije ima da prevali 50 m niz-/uzbrdo da bi sisao do Glavne Zeleznicke stanice a sada do kote 105 samo 20 m. Cista je racunica da je Stara zeleznicka stanica nedostupna transverzalnom pravcu zbog longitudinalnog pruzanja grebena od Kalemegdana prema Topcideru, a Prokop ima i transverzalne i longitudinalne pristupe sto je na visini gde mu relijef ide u prilog. Tvrdnja bolje lokacije Savskog keja je izmisljotina i Prokop je manja rupa od one Savske sto izlazi iz hipsometrijske razlike koja je 30 m.
U ostalom je taj Beogradski greben sustinsko bitan za privlacnost Beograda. On toliko smeta drumskom saobracaju, da nije usmeren prema starom jezgru nekadasnje Beogradske sance. Drumski saobracaj ne ulazi glavnim arterijama u Stari Grad i tako ne smeta ambijentalnoj celini.

Proverio sam, Glavna Zeleznicka nije povezana nijednom transverzalom (Nemanjina to nije sto ide od GZ do Slavije pa se razcvara na oba kraja) a Prokop lezi odma pored glavne Beogradske transverzale Mostarska Petlja-Knez Milosa-Takovska-Pancevacki most a nalazi se na samoj glavnoj drumskoj raskrsnici Beograda kod Bulevard F. Deperera (Mostarska Petlja). Po principu rimskog planiranja gradskih zadrzaje je Prokop idealno izabran da bude transportni centar pored centralne razkrsnice dva glavna drumska cvorista po principu cardus-decumanus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453687#p453687:3a8zb9ls je napisao(la):
solecar » Thu May 25, 2017 7:03 pm[/url]":3a8zb9ls]Ko kaže da ne mogu da napišem. Evo , ja ću sad javno napisati da želim da svi vozovi koji trenutno saobraćaju sa Glavne železničke stanice ostanu tu , ne 10 godina , nego zauvek.

Ako je tako onda smo problem rjesili. Bar sto se tebe i mene tice.
Od 10 pari vozova 2 ide na Prokop a 8 ostaje na Glavnoj.
Od 10 autobuskih linija 2 idu na Prokop a 8 ostaje na Glavnoj.
Ja bih bio zadovoljan.

Sljedeci korak je da okrecimo i Glavnu i da zamjenimo dotrajale instalacije i opremu pa da se pohvalimo kako smo zeljeznicku mrezu u Beogradu PROŠIRILI.
 
Pri tom, pogled koji se pruža na Beograd i njegova obeležja (Hram, Istočna kapija, most na adi, kula Ušće...) je neuporedivo bolji sa stanice Prokop nego sa trenutne GŽS. Tako da kad u budućnosti turisti dođu brzim vozom iz Budimpešte na Prokop (za 3 sata) i kad bace pogled na grad, rećiće WOW haha
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453698#p453698:mnl1dh5e je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2017, 9:47 pm[/url]":mnl1dh5e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453687#p453687:mnl1dh5e je napisao(la):
solecar » Thu May 25, 2017 7:03 pm[/url]":mnl1dh5e]Ko kaže da ne mogu da napišem. Evo , ja ću sad javno napisati da želim da svi vozovi koji trenutno saobraćaju sa Glavne železničke stanice ostanu tu , ne 10 godina , nego zauvek.

Ako je tako onda smo problem rjesili. Bar sto se tebe i mene tice.
Od 10 pari vozova 2 ide na Prokop a 8 ostaje na Glavnoj.
Od 10 autobuskih linija 2 idu na Prokop a 8 ostaje na Glavnoj.
Ja bih bio zadovoljan.

Sljedeci korak je da okrecimo i Glavnu i da zamjenimo dotrajale instalacije i opremu pa da se pohvalimo kako smo zeljeznicku mrezu u Beogradu PROŠIRILI.
To što će političari da se hvale kako su proširili železničku mrežu u Beogradu i / ili se uhvatili prvi u koštac sa problemima koje su prethodne vlasti , proteklih pola veka , izbegavale , savršeno me briga , dokle god postoji boljitak za mene i druge korisnike železnice , ma koliko mali on bio u
trenutku samopromocije političara.
Što se tiče linija gradskog prevoza , ne znam kako si zaključio da sam za to da se sve linije sa Glavne železničke stanice prebace na Prokop , kada sam više puta napisao da sam za preusmerenje par linija sa Glavne železničke stanice na Prokop , uz preusmerenje / produzenje par linija iz drugih pravaca , poput 34 , 39 , 44 , 55 ...
Ja sam više za to da se prebace cele linije , par njih , nego po malo polazaka sa svake linije. Mislim da bi tako više koristilo korisnicima same železniče , jer ovako , kao što neko reče , ljudi misle da je redukovan broj polazaka.
 
Meni se cini da Rio BL nije iz Beograda ili je skoro dosao (sad videh iz Banja Luke je) posto pokazuje potpuno nepoznavanje i nerazumevanje stanice Beograd Centar, projekta Beogradski zeleznicki cvor i sl. Glavna zeleznicka stanica je odavno trebala da se seli, postojali su projekti koji su to predvidjali tipa Europolis, kao i sadasnji projekat Beograd na vodi. Drugo Prokop nikada nije bio zaustavljen pre trideset godina, najveci deo je izdradjen devedesetih godina koliko se ja secam, a sada je samo okrecen i uradjene su plocice. Trece Zeleznicka stanica Beograd nikada nije bila najprometnija u SFRJ, veci broj vozova i putnika su imale i Zagrebacka i Niska zeleznicka stanica ako se dobro secam starih knjiga sa fakulteta.
 
Neka neko uporedi vreme dolaska sa Prokopa do trga Republike i sa trenutne ŽS. Vreme je manje više isto zbog terazijskog grebena.
 
Glavno pitanje da li je lokacija Prokopa dobra ili nije je ko su putnici koji koriste železnicu? Kod nas je skoro oduvek bilo, a verovatn se u bližoj budućnosti to neće menjati da železnicu koriste najviše srednji i niži sloj kao i turisti koji žele jeftino da putuju. Ima tu naravno i bogatijih ljudi, ali oni čine manji broj putnika.

Sada drugo pitanje, zašto oni koriste železnicu? Pa zbog cene karte uglavnom koja je niža od drugih vidova transporta. Brzina, udobnost, sigurnost i čistoća nikada nisu bili adut naših železnica tako da je cena karte glavni faktor zašto neko putuje železnicom.

I sada dolazimo do glavne stvari. Ciljnoj grupi naših železnica odgovara železnička stanica koja će se nalaziti u centru, tj. železnička stanica do koje je iz samog centra moguće doći za desetak minuta hoda kakve su na primer čak 2 železničke stanice koje se nalaze u Budimpešti. Sa Trga Republike, Novog Beograda, Dorćola, Sava Male... je prilično daleko i nezgodno doći do Prokiša. Potrebno je ići do Kneza Miloša pa do Mostara a odatle do solitera pa se onda spustiti na perone ili hvatati neki autobus posle koga je opet potrebno spuštanje na perone. Toga svega kod trenutne Glavne Železničke Stanice nema, većina ljudi i turista dolazi peške jer se železnička stanica nalazi u centru i što je odlična stvar ona je stanica čeonog tipa i nema komplikacija sa stepenicama, liftovima, rampama...
Turistima je na primer jako značajno da mogu pešice da dođu do hotela i da ne plaćaju taksi jer neretko cena taksija izađe skoro kao cena vozne karte. Ljudima koji imaju para za taksi železnica nije pik, ti ljudi su spremni da daju par hiljada više pa da idu autobusom ili avionom jer su svi ostali aduti na njihovoj strani.

Stanovnici Senjaka ili Dedinja verovatno nikada u životu ne koriste železnicu, sa druge strane je KC i auto-put tako da se stanica nalazi potpuno izolovana.
 
Stanovnici Dedinja delimicno koriste stanicu , dok velika vecina stanovnika Senjaka uopste ne koristi , a sve to samo zato sto decenijama nisu postojali adekvatan prilaz i gradski prevoz. Sad kada je konacno omogucen adekvatan prilaz , bilo bi glupo ne iskoristiti ga da ga priblizimo svima kojima je sada dostupan samo pogledom sa prozora. Ljudi vrlo brzo prihvate ono sto je dobro , te tako smatram da ce biti i u ovom slucaju , kada vide da Prokop nije vise tako dalek i "nedostizan" , a da omogucuje daleko brzu vezu ka istocnom delu grada , ka pojedinim delovima centra , ka NBG i Zemunu. Najbolji i najsveziji primer brzog prihvatanja dobrog je linija 85 , koja je svoj najveci potencijal dobila , i iskoristila , produzenjem od Paviljona do Borce.
 
Biciklistkinja je pisao o koriscenju vozova za medhugradski i medjunarodni prevoz. I to jedna vrlo fina analiza. Ovo sto si ti napisao odnosi se na bg voz.
 
@Biciklistkinja - Upravu si da ljudi kod nas koriste zeleznicu samo zbog cene prevoza. Ljudi ce koristiti zeleznicu zbog te cene makar voz kretao iz Zemuna ili Rakovice. Znam masu ljudi koji cekaju medjugradske autobuse za jug i sever u Zarkovu, Krnjaci na autokomandi iako do tih mesta idu preko pola grada kako ne bi platili peronsku kartu. Neki prevoznici za Ivanjicu, Uzice, Bajinu Bastu, Valjevo imaju vise putnika iz Zarkova nego sa glavne stanice. Da li neko misli da je to zbog idealne pozicije Zarkova? Naravno da ne vec zato sto je peronska 170 din
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454019#p454019:2q65czuw je napisao(la):
Kokos » May 27th, 2017, 2:55 am[/url]":2q65czuw]Biciklistkinja je pisao o koriscenju vozova za medhugradski i medjunarodni prevoz. I to jedna vrlo fina analiza. Ovo sto si ti napisao odnosi se na bg voz.
Poslednja rečenica Biciklistkinje se odnosi na korišćenje Prokopa od strane ljudi iz okolnih naselja , a moj komentar se odnosi na to. Mislim da je to više nego jasno , te zato i nisam citirao poslednju rečenicu u odgovoru.
Sad da se nadovežem na međugradske i međunarodne vozove. Ako bi se napravila adekvatna potpora sa linijama drumskog grasdskog saobraćaja , ne bi bio problem ni to što neki vozovi saobraćaju do Prokopa. To znači da , pošto imamo kasnije večernje polaske / dolaske , moramo da imamo i kasnije polaske gradskog prevoza , a ne samo do 20:30 za centar , odnosno 21:30 za Dedinje i Banjicu , da imamo i liniju noćnog prevoza , obzirom da imamo nekoliko polazaka u periodu od ponoći do prvih jutarnjih polazaka dnevnog prevoza. Zato sam i predlagao da se linija 48N preusmeri da saobraća Nemanjinom , Kneza Miloša , preko Prokopa do bolnice Dragiša Mišović , odakle bi dalje išla svojom redovnom trasom do okretnice Miljakovac III. Na ovaj način smo pokrili sve opcije i samim tim unapredili donekle i rad železnice , jer bez adekvatnog gradskog prevoza ne možeš očekivati ni poboljšanje iskorišćenosti železnice i same stanice Prokop. Takođe , još jedna bitna stavka u svemu ovome je adekvatna obeleženost , zato što mnogi ljudi ne znaju kako da izađu iz naselja , pa zaustavljaju nas koji tu živimo da ih "sprovedemo". Takođe , ne trebamo zaboraviti ni činjenicu da veliki broj stranih turista dolazi da poseti "Muzej istorije Jugoslavije" , odnosno "Muzej. 25. maj" i Titov grob.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454082#p454082:2jaqk7i0 je napisao(la):
prostorni planer » 27 May 2017 10:54 am[/url]":2jaqk7i0]@Biciklistkinja - Upravu si da ljudi kod nas koriste zeleznicu samo zbog cene prevoza. Ljudi ce koristiti zeleznicu zbog te cene makar voz kretao iz Zemuna ili Rakovice. Znam masu ljudi koji cekaju medjugradske autobuse za jug i sever u Zarkovu, Krnjaci na autokomandi iako do tih mesta idu preko pola grada kako ne bi platili peronsku kartu. Neki prevoznici za Ivanjicu, Uzice, Bajinu Bastu, Valjevo imaju vise putnika iz Zarkova nego sa glavne stanice. Da li neko misli da je to zbog idealne pozicije Zarkova? Naravno da ne vec zato sto je peronska 170 din

stanicu u zarkovu koristi Cukarica, Rakovica, i deo Vozdovca i Savskog venca.
Pored cene , koja je svakako odredjen motiv, jako je bitno sto do stanice u Zarkovu dobar deo putnika stigne automobilom ili drugim prevozom itu gde izadje, odmah ceka medjugradski autobus.
Ne zaboravi da ako neko iz tog dela grada ko putuje za Zlatibor ide sa BAS-a, mora poci sat ranije od polaska autobusa u odnosu na cekanje u Zarkovu, sto nije malo vremena po danasnjem tempu zivota. Takodje, preostaje mu dosta vucaranja torbi, jer osim sa tramvaja 13 ni jedno stajaliste iz pravca cukarice ili savskog venca nije `na stanici`, Nekima je to problem, neki zaista ne mogu iz zdravstvenih razloga, a li svakakako da ce i za iste pare izabrati laksu kombinaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453973#p453973:3a2730e4 je napisao(la):
vucko » Fri May 26, 2017 10:56 pm[/url]":3a2730e4]Neka neko uporedi vreme dolaska sa Prokopa do trga Republike i sa trenutne ŽS. Vreme je manje više isto zbog terazijskog grebena.

Vreme nikako nije manje vise isto...



Znam da si mislio na visinku razliku izmedju pomenutih tacaka, ali to ne igra bitnu ulogu jer je daljinska razlika otprilike 3:1 Cak i da je Prokop na Slaviji ili kod Vuka, opet bi Savski Trg bio pristupacnija lokacija.

No, ovo sve uopste nebi trebalo biti bitno, jer Prokop ne bi trebao (i ne moze) biti ZAMJENA Glavnoj zs. Sav problem nastaje zbog toga sto se Prokop gradi kao ZAMJENA Glavnoj. Saobracaj se na Glavnoj ukida i trazi joj se ZAMJENA tamo gdje joj nije mjesto. Prokop moze imati smisla samo kao DOPUNA u zeljeznickom cvoru a nikako kao ZAMJENA.

Odlukom da Prokop postane ZAMJENA Glavnoj stanici, doveli smo sebe do velikih problema jer sad gledamo kako da tu stanicu priblizimo centru grada a sasvim je jasno da se to nikad nece moci postici na nacin, po obimu i kvaliteti koju imamo sad sa stanicom na Savskom Trgu a sve zbog dva bloka zgrada u projektu BNV!

Zbog toga, ukidanjem saobracaja na Glavnoj i trazenjem njegove zamjene na Prokopu, pravimo veliki korak unazad po pitanju saobracaja u Beogradu.

P.S.
kao mjerilo rastojanja za Prokop uzeo sam Rudo jer google jos ne moze da izracuna put od Prokopa. Znaci, na ovo na slici treba dodati jos par stotina metara.
 
Иако је Прокоп даљи, пут од центра до њега је већом дужином кроз широке улице са јаким линијама јавног превоза и то у суштини две улице, док је пут од Савског трга до центра иако близу важдушном линијом, све кроз уже неугледније улице, без ЈГП, које су доста стрме и без неке јасне и једноставне праволинијске путање. Често су ме странци заустављали у Немањиној на путу од железничке да ме питају куда до Кнез Михаилове, најчакше ми је било да им објасним како да скрену у Кнеза Милоша па у Краља Милана и онда право до Албаније, да сам их упутио преко Балканске и Ломине сигурно би се изгубили.
 
@RioBL

koji si ti trovac, pa to nije normalno. :D
jesi li se peo nekada tom Balkanskom ulicom rio?
ne ono setkam se, nego idem, namenski?
vidis ja jesam, svakodnevvno vise od decenije, sto zbog skolovanja, sto kasnije zbog drugih obaveza
i mogu da ti kazem da za `putnike` balkanska i kamenicka nisu opcija ako nisu neko ko je u top formi (aktivni sportista).

I pomiri se vec jednom sa tim (kao sto smo se mi pomirili) da su projektom BnV
koji si (moram te podsetiti) zdusno podrzavao i opravdavao u prve 2 godine
genijalci koji vode ovu zemlju i grad `po prvi put u istoriji` (kakva ironija , cesto koriste tu frazu)
predvideli ukidanje glavne zeleznicke stanice u SA
Do tada po svim planovima Glavna zeleznicka stanica (ni koleseci do nje)se nije ukidala.

Pri tom,iskreno, vec mi ide na ganglije to potenciranje koliko je stanica udaljena od Trga Republike
jer sam siguran da je od putnika koji doputuju vozom do beograda, oni kojima je trg odrediste ne cine ni 5%
Idu ljudi i do konjarnika i do KBC i do Rakovice, Cukarice, Vozdovca, Karaburme, zar ne?
A ta prica o udaljenosti do trga bi samo imala smisla kada bi u beograd dolazilo desetine vozova
u kojima bi imali bar 50% turista, sto nije i nikada nece biti slucaj.


zasto sam sad opleo po tebi @RioBL ?
zato sto te smatram pametnom osobom, pa mislim da bi mogao da se manes `plakanja za prosutim mlekom`. vec da konstruktivnim predlozima usmeris tok price ka dobrim resenjima. :sesir:
ovako zvucis kao neki koji ocajavaju sto prokop nema autobuskih linija koiko ima na karadjordjevom parku, iako niti jedna jedina linija nije dovedena do karadjordjevog parka zbog zeleznicke stanice, vec je naprotiv stanica tu nastala naknadno. :laugh:

@Дошљак
upravo tako kako si napisao +
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454272#p454272:2h3xc6fw je napisao(la):
laki72 » 28 May 2017 07:23[/url]":2h3xc6fw]
... vec da konstruktivnim predlozima usmeris tok price ka dobrim resenjima. :sesir:


Prokop nije ni dalji ni na nezgodnom mestu, ni...... on je tu, gde je
te postoje dve opcije :)
ili dinosaursi da izumru ili da prihvate nove odnose, relacije, pravce...
i tačka.
:grand:
 
Vrh