Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Sve je to o.k. Glavna je imala svoju istoriju, gradena kad Beograd nije ni imao 50.000 stanovnika i kamoli da je tada postojao putnicki saobracaj, zaprezna kola vladali su do 1956. U 19 stoljecu su i jedrenjaci jos bili glavno sredstvo prevoza, luke u Londonu, Nju Jorku ili Kotoru su tada imali svoj vrhunac po lepoti i zivopisnosti. Menjalo se i dobro je. Parni vozovi su izumreli, cuvena cira od Beograda do Zelenika je davno otpisana, a kao sto boca-ica rece dinosaurusi da izumru. Nece se vratiti staro doba a niko nece doziveti mladost dva puta. Ni Glavna to nece a oni sa estrade koji su tu nekada isli da putuju po svetu ili su dosli po turneju u BG danas idu ili dolaze na Surcin...
Da ne poredujem bas detaljno ali evo grad Beograd za vreme gradnje Glavne:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454274#p454274:1k5qqwqt je napisao(la):
boca-ica » May 28th, 2017, 9:49 am[/url]":1k5qqwqt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454272#p454272:1k5qqwqt je napisao(la):
laki72 » 28 May 2017 07:23[/url]":1k5qqwqt]
... vec da konstruktivnim predlozima usmeris tok price ka dobrim resenjima. :sesir:


Prokop nije ni dalji ni na nezgodnom mestu, ni...... on je tu, gde je
te postoje dve opcije :)
ili dinosaursi da izumru ili da prihvate nove odnose, relacije, pravce...
i tačka.
:grand:
:sesir:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454272#p454272:1k5qqwqt je napisao(la):
laki72 » May 28th, 2017, 9:23 am[/url]":1k5qqwqt]ovako zvucis kao neki koji ocajavaju sto prokop nema autobuskih linija koiko ima na karadjordjevom parku, iako niti jedna jedina linija nije dovedena do karadjordjevog parka zbog zeleznicke stanice, vec je naprotiv stanica tu nastala naknadno.
I kako onda da dođemo do korisnog i konstruktivnog rešenja kada krećemo u drugu rundu zamene teza i rasprava o tome zašto je jedino problem da Prokop ima normalanu vezu ka okolnim naseljima i možda i nekom maslo daljem naselju , i kako nije normalno i prirodno , a za sve druge stanice u okviru BG: voza je to normalno i prirodno.
Ja uopšte ne očajavam što nemam gomilu linija oko Prokopa , niti mi je to cilj , niti zamišljam da sam dobio čudo neviđeno u iskopini Maleškog brda , kako uporno pojedinci hoće da predstave. Ako je stanica Zemun polje nakon izgradnje pristupnih saobraćajnica iz pravca Plavih horizonata , dobila produženje linije 709 do same stanice i naselja Zemun polje , kao i promenu trase linije 708 , i ako je linija 612 preusmerena da prolazi pored železničke stanice Zemun , i ako je smišljeno da linije 89 i 94 budu stavljene da prolaze pored železničke stanice Novi Beograd , čim su se za to stvorili uslovi , iako su tuda već prolazile 4 tramvajske i jedna autobuska linija , i ako je stavljeno da se linija 66 okreće baš kod železničke stanice Vukov spomenik , onda može i da se još neka linija sprovede do Prokopa , osim 34 i 36 , jer ako je prirodno i normalno da se okolna naselja drugih železničkih stanica povežu sa istim , onda je isto tako prirodno i normalno da se Senjak , Sajam , Dedinje ... povežu sa železničkom stanicom Prokop , sad kada je izgrađena saobraćajnica koja to omogućava.
Karađorđev park , nastao ciljano (uz korišćenje stručnog znanja) ili pukom slučajnošću , je najprometnija stanica u okviru BG: voza zato što ima brdo linija gradskog prevoza koje razvoze po pola Beograda , dok je Prokop najneprometnija stanica zato što do juče nije imao nikakve prilaze stanici , i što si morao da opkružiš 3 / 4 stanice da dođeš do ulaza u istu , plus što kao potporu u vidu gradskog prevoza ima dve linije koje idu na 20 , odnosno 25 minuta , pri tom imajući u vidu da jedna od te dve linije saobraća kružno , i to samo u jednom smeru.

P.S.
Mogu da me pojedinci nazivaju pristrasnim , da imam nekih problema , da treba da se lečim ... , ali time neće ništa postići , jer ono što smatram normalnim i prirodnim , za to ću se i zalagati.
 
Bez brige Sole konstruktivan si sa dobrom namerom. Uostalom ja sam od jednog clana nazvan "prokopofilicar" ili tako nesto kao da nisam svestan svih mana i investicija koje su potrebne da se Prokop osposobi za normalan pristup. Deo svega toga cini i javni saobracaj tj autobusi, trolejbusi nadam se u nekom buducnosti ne tako dalekoj i metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454270#p454270:2j5pxpq0 je napisao(la):
Дошљак » Sun May 28, 2017 8:16 am[/url]":2j5pxpq0]Иако је Прокоп даљи, пут од центра до њега је већом дужином кроз широке улице са јаким линијама јавног превоза и то у суштини две улице, док је пут од Савског трга до центра иако близу важдушном линијом, све кроз уже неугледније улице, без ЈГП, које су доста стрме и без неке јасне и једноставне праволинијске путање. Често су ме странци заустављали у Немањиној на путу од железничке да ме питају куда до Кнез Михаилове, најчакше ми је било да им објасним како да скрену у Кнеза Милоша па у Краља Милана и онда право до Албаније, да сам их упутио преко Балканске и Ломине сигурно би се изгубили.

Nevjerovatno. Ajd jos samo napisi koji je zakljucak ovakvog poredjenja.

laki72":2j5pxpq0 je napisao(la):
@RioBL

koji si ti trovac, pa to nije normalno. :D
jesi li se peo nekada tom Balkanskom ulicom rio?
ne ono setkam se, nego idem, namenski?
vidis ja jesam, svakodnevvno vise od decenije, sto zbog skolovanja, sto kasnije zbog drugih obaveza
i mogu da ti kazem da za `putnike` balkanska i kamenicka nisu opcija ako nisu neko ko je u top formi (aktivni sportista).

Hvala na komplimentu Laki. Ako je to sto pisem trovanje rado cu da nastavim.
Kakve su to besmislice? Jesam li se ikad penjao Balkanskom? A jesi li ti ikad isao pjesice od Prokopa do centra grada?

Sta sad znaci to sto se izmedju Savskog Trga i Trga Republike nalazi uzbrdica? Pa citav Beograd je na uzbrdicama i nizbrdicima. Jel to onda znaci da u njemu mogu da zive samo "aktivni sportisti u top formi"!? Ne mogu da vjerujem sta citam. Jesi li ti uopste primjetio da je u ovom poredjenju stara stanica na udaljenosti 20 minuta hoda od Trga Republike. HODA. To je blagoslov! Stanica se nalazi na 20 minuta hoda od Trga Republike!

I pomiri se vec jednom sa tim (kao sto smo se mi pomirili) da su projektom BnV
koji si (moram te podsetiti) zdusno podrzavao i opravdavao u prve 2 godine
genijalci koji vode ovu zemlju i grad `po prvi put u istoriji` (kakva ironija , cesto koriste tu frazu)
predvideli ukidanje glavne zeleznicke stanice u SA
Do tada po svim planovima Glavna zeleznicka stanica (ni koleseci do nje)se nije ukidala.

Ovde su pomenute 3 stvari:

1. Da se treba pomiriti sa ukidanjem Glavne stanice
2. Da sam ja podrzavao projekat BNV 2 godine
3. Da se ukidanje Glavne "po prvi put u istoriji" kao plan pominje sa projektom BNV

Moji odgovori:

1. Necu da se pomirim sa necim sto smatram losim, samo zato sto si se ti Laki i vecina beogradjana, pomirili. Ja nisam beogradjanin.
2. Nisam podrzavao 2 vec 5 godina. Stavise, ja sam ga izmislio i doveo Vucica na vlast :roll:
3. Nije istina. Ako ti se da pogledaj film na youtubu "Beograd u 21 veku" iz 1974-te gdje tadasnji urbanisti govore o planovima za buducnost Beograda.

https://www.youtube.com/watch?v=BeF-3PIyk7A&t=1806s

Jedan citat iz tog filma...(Stevan Milenkovic 30-ta minuta)
"Pogledajte samo oblast izmedju mostova gde je danas zeleznicka stanica. Planom se citava ova teritorija izmesta, stanica se nisti na ovom mestu, a pored obale se predvidjaju bogata setalista, hoteli, kulturne institucije itd."

Pri tom,iskreno, vec mi ide na ganglije to potenciranje koliko je stanica udaljena od Trga Republike
jer sam siguran da je od putnika koji doputuju vozom do beograda, oni kojima je trg odrediste ne cine ni 5%
Idu ljudi i do konjarnika i do KBC i do Rakovice, Cukarice, Vozdovca, Karaburme, zar ne?
A ta prica o udaljenosti do trga bi samo imala smisla kada bi u beograd dolazilo desetine vozova
u kojima bi imali bar 50% turista, sto nije i nikada nece biti slucaj.

I meni ce ovo potenciranje Trga Republike uskoro ici na ganglije jer ocito da mnogima i dalje nije jasno.
Ne radi se tu o turistima, koji po izlasku iz voza jure sa koferima na Trg Republike, vec o tome da je stanica na 20 minuta hoda od mjesta koje je geografski, kulturni, istorijski pa i saobracajni centar Beograda. Znamo li sta uopste znaci pojam centar? Znamo li da svi urbanisti i planeri gradova i saobracaja u svetu svoje planove grade prema odredjenju centra? U centru se ukrsta najvise linija svih mogucih vidova saobracaja. Sve tramvajske linije,bezbroj autobuskih, trolejbuskih linija. Iz centra se najlakse moze stici u sve moguce dijelove grada, pa cak i u Zemun :D

Ako uporno ignorisemo cinjenicu da je centar Beograda na Terazijama ili mislimo da zeljeznicu treba izmjestiti iz centra, onda su Beograd i njegova buducnost u velikom problemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454365#p454365:3s27ff1t je napisao(la):
Igor » Sun May 28, 2017 2:42 pm[/url]":3s27ff1t]Bez brige Sole konstruktivan si sa dobrom namerom. Uostalom ja sam od jednog clana nazvan "prokopofilicar" ili tako nesto kao da nisam svestan svih mana i investicija koje su potrebne da se Prokop osposobi za normalan pristup. Deo svega toga cini i javni saobracaj tj autobusi, trolejbusi nadam se u nekom buducnosti ne tako dalekoj i metro.

Kakv crni metro!? :shock:

Pa svakih 15 minuta ide Bg voz kroz perone stanice i pruza uslugu prevoza sve do Ovce. A planirana je i druga linija koja bi terminirala na Prokopu i isla do Resnika. Jel to malo? Jesul ti vozovi prepuni putnika sa Prokopa pa treba pojacati metroom? Nevjerovatno.
 
Metro je metro, a BG voz je BG voz.
Ili (nemačkogovorećom terminologijom) U-Bahn vs. S-Bahn. Čak i da Beograd u narednih 150 godina dobije metro, opet ostaju Prokop, Karađorđev Park i (naročito) Vukov Spomenik kote BG voza najbliže užem centru grada.
 
Znam da je metro metro. Ali ako je BG voz na Prokopu prazan, sto da gradimo metro? Ne kontam. Sacekajmo tih 150 godina da iskoristimo bar 50% kapaciteta BG voza za prevoz sa Prokopa pa ga onda pojacajmo sa metroom.
 
Pa da. Metro ide od periferije prema centru i obratno, pa samo da proklapara kroz Prokop (prema trenutnom poluplanu) i ne stane... :grand:
 
@RioBL

Ti si moj idol ;) :D

Ne rio, mozes menjati teze i manipulisati koliko hoces, cinjenica jeste da si se iz petnih zila trudio da nas ubedis kako je BnV odlican po beograd i kako eto treba samo sapnuti SNstranci da bi bilo dobro da ostane stanica u SA, te ce oni prihvatiti sugestije gradjana u duhu demokratskih tekovina i vladavine u ime naroda i za korist naroda (doza sarkazma ).

Kao odgovor na dokumentarne filmove, sta da ti navedem?
Mozda urbanisticke planove Beograda, sve do ovog poslednjeg izmenjenog za "projekat od nacionalnog znacaja"

E ali vrh mi je ova teza o CENTRUUUU (namerno velikim slovima)!!!

U ovolikom gradu (gledano po povrsini ili po broju stanovnika), ti insistiras na centralnoj tačci kao centru svih zbivanja i svega i svacega???
Izvini, dal si ti normalan?
Pa nije Beograd palanka sa jednom ulicom i 5 bocnih sokaka (iako su mi jako simpaticne takve naseobine, da neko ne ponisli da omalovazavam), pa da se u "glavnoj raskrsnici" nalazi prodavnica, berbernica, skola, ambulanta i dom kulture!!!

Eto za primer kulture, SKC nije tu, JDP takodje, BDP isto...
Ocemo o tome gde su skoncentrisani fakulteti?
Pa osim jednog manjeg dela i rektorata, opet ne u blizini trga.
Trgovinski centar?
Davno pobegao iz centra u pravcu NBG
Zdravstvo?
Pa pored onog u blizini Prokopa ;) koji ce biti na 5min pasarelom iznad autoputa, uglavnom na Dedinju, Banjici i Zvezdari, mada ih ima i na drugim lokacijama, al gle cuda ne u blizini trga
Najveci hram SPC?
Pa vidi, ni on nije ni blizu trga...

Zato, mani me price o trgu kao Centru sveta. Nijedan savremeni veliki grad ne funkcionise po principu jednog centra, vec imaju po nekoliko centara koji su nadomak odredjenoj populaciji koja zivi oko njega.
Jos jednom, meni je zao sto stanica koja je nekada imala polunjene sve koloseke u vecernjim satima a stotine ili hiljade ljudi putovalo ispracalo i docekivalo, odlukom 'mocnika' prestaje da postoji, ali narod je na neposrednim izborima dao "posrednu" podrsku i za tu odluku.
Dakle, umesto mrznje prema ovom objektu, mnogo bi bolje bilo kada bi deo energije potrosio na neki konstruktivni predlog.


@solecar

Nije problem sole u tome da treba dovesti linije do prokopa i to sam ti nekoliko puta ponovio.
Problem je sto bi ti na brzinu preselio desetinu linija na prokop nebi li napravio saobracajni hab od njega, a to bi rezultiralo maltretiranjem gradjana.

Posto zivis u blizini, reci koliko prosecno putnika ima u troli koja dolazi iz, ili ide u pravcu Banjice?
Dal je fer da toliki ljudi kruze i gube vreme (ma koliko malo ono bilo) zarad jedne do dve osobe iz svake 6-te trole?
U tom smislu sam ja protiv silovanja, a ne generalno protiv poboljsanja pristupa prokopu.

P.S. razmisljao sam o tvom predlogu da 44 ide preko slavije pa na prokop i odatle dalje ka senjaku.
Al onda se setih da bi tako linija prolazila pored stanice karadjordjev park, pa sumnjam da bi (makar po pitanju BG voza kao voza koji se najvise koristi) linija bila previse korisna.
Mozda bi neka drugacija trasa bila bolje resenje?



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454430#p454430:3hxcvu9e je napisao(la):
laki72 » Sun May 28, 2017 7:02 pm[/url]":3hxcvu9e]@RioBL
Zato, mani me price o trgu kao Centru sveta. Nijedan savremeni veliki grad ne funkcionise po principu jednog centra, vec imaju po nekoliko centara koji su nadomak odredjenoj populaciji koja zivi oko njega.

Pa nigdje ja Laki ni ne napisah da Beograd ima jedan centar. Slazem se ima vise centara. Ali cinjenica je da centri postoje i da se oko njih organizuje i zivot i saobracaj. Naprimjer, iz plana Beograd 2000...prepoznata su 3 centra. Zemun, NBG, Beograd...(ovo obojeno sivo)



Kakav je centar u blizini stanice Beograd Centar? Samo Klinicki Centar koliko znam.

Ovo je opasna za******* sa izmjestanjem stanice na Savskom Trgu koja vodi propadanju Terazija.

P.S.
Pogresno si protumacio moje ranije postove sa teme SA.
Bio sam i ostao protivnik toga da se taj projekat osudjuje po svakoj tacki od sirine promenade i kvaliteta plocica na njoj do krupnih urbanistickih pitanja. Posto se i tada (a i dobrim dijelom sada) pljuje po svemu sto ima veze sa BNV ja sam velim brojem postova mogao biti protumacen kao neko ko brani projekat. Medjutim, po najvaznijim pitanjima sam projekat je meni bio nejasan. isprva mi nije bilo jasno sta se desava po pitanju saobracaja a moje interesovanje za zeljeznicu uopste nije postojalo. Medjutim, kad sam vidio sta kakva su rjesenja za vaznija pitanja i sta se uopste desava sa zeljeznickim saobracajem, ja sam svoj stav uoblicio u ovo kakav je danas.

Sirina promenade mi je OK, ukidanje zeljeznickog saobracaja je katastrofa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454430#p454430:8mwupfbm je napisao(la):
laki72 » 28 Maj 2017, 20:02[/url]":8mwupfbm]
Pa nije Beograd palanka sa jednom ulicom i 5 bocnih sokaka (iako su mi jako simpaticne takve naseobine, da neko ne ponisli da omalovazavam), pa da se u "glavnoj raskrsnici" nalazi prodavnica, berbernica, skola, ambulanta i dom kulture!!!
Ovo je jedan od najboljih odgovora na ovom forumu IKADA.
Pazi, meni to ima veze sa generalno palanačkim mentalitetom koji caruje u našem društvu.
A, uz svo dužno poštovanje i prema Riju i prema Banjaluci, verovatno svako ko nije iz Beograda ovde percipira Beograd prema mestu iz koga je potekao, a to nije moguće, jer Beograd (ma koliko se neki trudili da to poreknu) odavno nije palanka.
Banjaluka jeste palanka sa jednom glavnom ulicom i 5 bočnih sokaka. Kao i 100-200 gradića po regionu.
 
Vezano / nevezano ali koje je ovo zlo u skoro samom centru grada.
Ne samo da smrdi već neverovatno ruži grad i zauzima ogroman prostor.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454430#p454430:dg3du7qd je napisao(la):
laki72 » May 28th, 2017, 8:02 pm[/url]":dg3du7qd]
Nije problem sole u tome da treba dovesti linije do prokopa i to sam ti nekoliko puta ponovio.
Problem je sto bi ti na brzinu preselio desetinu linija na prokop nebi li napravio saobracajni hab od njega, a to bi rezultiralo maltretiranjem gradjana.

Posto zivis u blizini, reci koliko prosecno putnika ima u troli koja dolazi iz, ili ide u pravcu Banjice?
Dal je fer da toliki ljudi kruze i gube vreme (ma koliko malo ono bilo) zarad jedne do dve osobe iz svake 6-te trole?
U tom smislu sam ja protiv silovanja, a ne generalno protiv poboljsanja pristupa prokopu.

P.S. razmisljao sam o tvom predlogu da 44 ide preko slavije pa na prokop i odatle dalje ka senjaku.
Al onda se setih da bi tako linija prolazila pored stanice karadjordjev park, pa sumnjam da bi (makar po pitanju BG voza kao voza koji se najvise koristi) linija bila previse korisna.
Mozda bi neka drugacija trasa bila bolje resenje?
Ajmo jovo nanovo.
Prvi problem je što se ne čita sve do kraja što sam napisao i ponovio više puta , ili ne želi da se pročita onako kako sam napisao. Više puta sam ponovio da sam dao više predloga za linije gradskog prevoza , od kojih se nadležnima ostavlja da odaberu par linija koje smatraju najoptimalnijim. To nikako nije desetina linija.
Drugi problem je što je Prokopu potrebno nešto više od dve linije koje saobraćaju na 20 i 25 minuta , od toga jedna kružno i to samo u jednom smeru.
Treći problem je što ti uporno tvrdiš da treba da čekamo da se sami od sebe stvore putnici na Prokopu , pa da ga tek onda povezujemo sa linijama gradskog prevoza , jer je sve ostalo silovanje , dok ja uporno tvrdim da ćemo povećati broj putnika ako približimo gradski prevoz Prokopu , 2 - 3 linije za početak , jer će narod kad vidi koliko se vremena uštedi presedanjem na voz , sam početi da ga koristi više. To što ti vidiš kao "silovanje" , ja vidim kao rešenje. Ovako možemo u nedogled i uvek ćemo doći do suštine da smatramo da je naš stav u rešenju problema ispravan , a onaj drugi pogrešan , bez obzira dal pri tom jedan drugog nazivali raznoraznim "imenima".
Što se tiče linije 44 , ako bi išla preko Prokopa , Autokomande , ŽS Karađorđev park i Slavije do centra , to što bi povezivala dve železničke stanice , ne bi bio uopšte problem. Logićki gledano , ako hoćeš da ideš na NBG , Zemun ili Batajnicu , da li bi prošao pored Prokopa sa autobusom i vozio se čak do ŽS Karađorđev park , da bi tamo presedao na BG: voz kojim bi se ponovo vratio do Prokopa , ili bi sišao odmah kod Prokopa? Što se tiče suprotnog smera , tu postoje dve opcije , da se siđe na Prokopu ili da se ide do Karađorđevog parka , sve zavisi šta kome više odgovara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452990#p452990:1x2e1kne je napisao(la):
solecar » May 22nd, 2017, 8:55 pm[/url]":1x2e1kne]Izgleda da je stigla konstrukcija za zaštitnu ogradu.
file.php
Počelo postavljanje ograde.
 
Вероватно је на ових скоро 300 страна већ поменуто, али да и ја дам једно лаичко мишљење. Мислим да ће Прокоп имати више путника тек са изградњом једне метро линије. Гледам нешто мапу и чини ми се да би најкориснија била "болничка" линија. Од Калемегдана до Трошарине, са станицама код ВМА, Драгише Мишовића и Клиничког центра. Плус Славија и Теразије.
 
Belgrade. City of hospitals.
Pa realno, 90% dođoša ostaje pod stare dane u Beogradu upravo zbog bolnica.
 
Кад у унутрашњости фале специјалистичке болнице. Мада је много лакше све завршити на једном месту него путовати тамо-вамо због лечења по различитим градовима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454498#p454498:3a6t70ne je napisao(la):
DzonTravolta » 29 Мај 2017, 01:16[/url]":3a6t70ne]Belgrade. City of hospitals.
Pa realno, 90% dođoša ostaje pod stare dane u Beogradu upravo zbog bolnica.

отприлике 35% дневних миграција у Београд су због посла (да ли раде у Београду или су у Београд дошли послом), 65% је због посете лекару. од тих 65%, барем 2/3 иду у КЦ. КЦ је од Прокопа, садашњим путем, удаљен 15так минута нормалне шетње. сада то само треба рећи људима у унутрашњости, а који гравитирају ка железници
 
И направити неку нормалну везу Прокопа са КЦС, а не да се иде кроз брдовите сокаке са уџерицама Малешког брда до пасареле за Делиградску и онда узбрдо Делиградском до клиничког центра. Ипак су то људи са здравственим проблемима којима је веома тешко да савладају све те успоне и степенице. Најхуманије би било увести електробус преко новог надвожњака у продужетку Делиградске који би саобраћао Прокоп-КЦС-Славија. Данашњи приступ клиничком центру од аутобуско-трамвајског стајалишта Карађорђев парк и аутобуско-тролејбуског стајалишта Вишеградака је сраман по питању хуманости, да не спомињем стајалишта Делиградска на ауто путу са степеницама и пасарелом.
 
Sve bi bilo u redu da uvede fijakera ispred stanice (bolje da brisem fajl da ne bude prekrsaj autorskih prava)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454448#p454448:kxnito3c je napisao(la):
Žika » Ned Maj 28, 2017 9:15 pm[/url]":kxnito3c]Vezano / nevezano ali koje je ovo zlo u skoro samom centru grada.
Ne samo da smrdi već neverovatno ruži grad i zauzima ogroman prostor.


Bio sam na praskoj i ne secam se da smrdi!?
Kako ruzi grad? Zgrada je prelepa, koloseci se na tvojoj fotki zavrsavaju u tunelu, a sa druge strane su na stubovima u Zizkov kvartu:
34022428573_3749ebfbe9_b.jpg


Meni je tu ruznije/gore koloseci koji idu ka Masarikovoj stanici, a ne glavnoj! (P.S. znam da je bilo planova oko izmestanja Masarikove)

Da se razumemo odmah nemam nista protiv Prokopa, ali evropska praksa nam je pokazala da nije ni malo lose imati 2 glavne stanice(neki kao Pariz imaju i vise!). Primer je Bec gde je na mestu juzne izgradjena nova - koja sluzi vise za presedanje i da primi veci broj putnika i stara Westbahnhof koja je i dalje u centru grada i tu je za onog ko pocinje/zavrsava voznju u Becu. Naravno dobro su povezane! Ili Rim kom je Termini u gradskom jezgru, a Tiburtina na periferiji... Naravno njima ne smetaju koloseci koji ulaze u grad (isto vazi za Firencu, Milano npr.), prosto shvataju da je zeleznica tu i da oni imaju benefite od nje!

Kada bi gledali u buducnost i nadati se da ce zeleznica biti jaca(pa nek bude i na nivou 80-ih ili pocetkom 90-ih) lako bi mogli koristiti Glavnu kao krajnju za neke vozove i vecinu medjunarodnih, a za prolazne bi tu bio Prokop koji bi preuzeo vecinu saobracaja!
 
Tacno tako Politikolog, ali kako ja to da kazem a da me ne protumace ovako...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454444#p454444:nlhv0wuh je napisao(la):
DzonTravolta » Sun May 28, 2017 8:40 pm[/url]":nlhv0wuh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454430#p454430:nlhv0wuh je napisao(la):
laki72 » 28 Maj 2017, 20:02[/url]":nlhv0wuh]
Pa nije Beograd palanka sa jednom ulicom i 5 bocnih sokaka (iako su mi jako simpaticne takve naseobine, da neko ne ponisli da omalovazavam), pa da se u "glavnoj raskrsnici" nalazi prodavnica, berbernica, skola, ambulanta i dom kulture!!!
Ovo je jedan od najboljih odgovora na ovom forumu IKADA.
Pazi, meni to ima veze sa generalno palanačkim mentalitetom koji caruje u našem društvu.
A, uz svo dužno poštovanje i prema Riju i prema Banjaluci, verovatno svako ko nije iz Beograda ovde percipira Beograd prema mestu iz koga je potekao, a to nije moguće, jer Beograd (ma koliko se neki trudili da to poreknu) odavno nije palanka.
Banjaluka jeste palanka sa jednom glavnom ulicom i 5 bočnih sokaka. Kao i 100-200 gradića po regionu.

@Travolta, nigjde niko nije rekao da Beograd treba da ima jednu stanicu. Treba da ih ima 10 i to sto si me pogresno razumeo nema veze sa mojim "palanackim mentalitetom" ni sa tim kakva je Banjaluka. Beograd treba da ima i Stanicu na Savskom Trgu i Prokop i Zemun i NBG i Rakovicu itd...

Nevjerovatno mi je da svaki moj pokusaj da odbranim postojanje stanice na Savskom Trgu nailazi na ovakva tumacenja. Jel to namjerno mene zezate il stvarno neki ne razumiju ijekavicu?
 
Niti je Banjaluka palanka, niti je Beograd velegrad. Razlika je, inače, sve manja.
Toliko od mene, Beograđanina.
 
Razumemo mi ovde i ekavicu i ijekavicu i ikavicu; i štokavski i kajkavski i čakavski.
Poenta je, a to ne objašnjavam prvi put, da su se ljudi koji nisu iz Beograda našli u poziciji da žučnije brane trenutnu GŽS od samih Beograđana, kojima jeste stalo da se ta stanica u izvesnoj meri sačuva (recimo, za neki lokalni voz) i zato što neprekidno insistiraš na tome kako sve gravitira Trgu Republike, a verujem da je to zasmetalo i Lakiju.
To naprosto nije tačno. Beograd ima barem 3-4 fokalne tačke, i Prokop je u tom smislu bolje pozicioniran.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454607#p454607:3i5b0sv0 je napisao(la):
Пантограф » 29 Maj 2017, 15:27[/url]":3i5b0sv0]Niti je Banjaluka palanka, niti je Beograd velegrad. Razlika je, inače, sve manja.
Toliko od mene, Beograđanina.
Da se ne zavaravamo, sve izuzev Beograda i Zagreba na području bivše Jugoslavije je, na ovaj ili onaj način, palanka.
Beograd nije palanka, možda jeste ogromna kasaba, ali palanka nije.
 
Vrh