Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Jeste, Prokop je bolje pozicioniran... od Lisičjeg jarka.
U pravu je čovek za Prokop, ostavite ga na miru, sugrađani.
 
Na zalost i pored veoma korisne saobracajne funkcije od stare ž.stanice
svima je više muka od vekovne rupčage koja je simbol skupljanja djubišta , šljama i vireceg praziluka
kao septička jama čij su zidovi prezasiceni i više ne mogu da upijaju
vreme je da se uredi i dobije novu pristojnu namenu a odatle i peške Prokop nije u opšte daleko :)

mozda na tom mestu kad ozdravi jednog dana bude neka metro stanica i tako i šinski zadovolji potrebe tog dela Bgda :sesir:
 
3, 2,1 i... ništa. Prepustiću vas uživanju u iluzijama, jer je tako najlepše i najudobnije - i za mene i za vas. Dakle, ponavljate do mile volje da je Prokop dobra stanica.
 
Nemamo šta da ponavljamo. Posle Igorovog obrazloženja od juče, sve je rečeno. Ne postoji savršena stanica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454612#p454612:2dafflld je napisao(la):
boca-ica » 29 Maj 2017, 15:33[/url]":2dafflld]
svima je više muka od vekovne rupčage koja je simbol skupljanja djubišta , šljama i vireceg praziluka
:sesir: :sesir: :sesir: :kk:
 
Ove strane trebaju da budu u vezi sa izgradnjom Prokopa a ne nesto drugom. U ostalom ovo treba prebacivati na forum o izgradnji objekta da ne bude stalno nedumica da li je diskusija o zeleznickom saobracaju u BG ili o izgradnju specificnog zeleznickog objekta u njemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454622#p454622:2wj6qqsb je napisao(la):
DzonTravolta » Mon May 29, 2017 2:51 pm[/url]":2wj6qqsb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454612#p454612:2wj6qqsb je napisao(la):
boca-ica » 29 Maj 2017, 15:33[/url]":2wj6qqsb]
svima je više muka od vekovne rupčage koja je simbol skupljanja djubišta , šljama i vireceg praziluka
:sesir: :sesir: :sesir: :kk:

Zao mi je sto citam ovakve komentare.

Kad imate ovakve stavove prema svojoj najvecoj i najljepsoj zeljeznickoj stanici, znajte da ce i buduce stanice u Beogradu dozivjeti istu sudbinu i postati neki novi simboli "djubrista, sljama i vireceg praziluka" jer vasa ce djeca nauciti od vas odnos prema sopstvenom okruzenju i nasljedju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454641#p454641:1l7w12wo je napisao(la):
orjen » May 29th, 2017, 6:25 pm[/url]":1l7w12wo]Ove strane trebaju da budu u vezi sa izgradnjom Prokopa a ne nesto drugom. U ostalom ovo treba prebacivati na forum o izgradnji objekta da ne bude stalno nedumica da li je diskusija o zeleznickom saobracaju u BG ili o izgradnju specificnog zeleznickog objekta u njemu.
Pa ovde u rasapravi je jedno sa drugim povezano. Izgradnja "Beograda na vodi" ima za posledicu prebacivanje dela vozova na Prokop , što za posledicu ima započinjanje izgradnje pristupnih saobraćajnica na Prokopu. To nas dovodi do toga da raspravljamo da li je ili ne Prokop na dobrom mestu pozicioniran , da li su potrebne ili ne pristupne saobraćajnice , da li mu je potreban gradski prevoz koji saobraća češće od 22 minuta (u proseku) , da li Prokop treba da ga odmah zatrpamo ili sve stopiramo i prepustimo ga zubu vremena , da li je normalno i prirodno da okolna naselja budu povezana sa železnicom , kako rešiti problem malog broja putnika i slabe iskorišćenosti ... Sa druge strane , imamo i raspravu da li treba pri tom sačuvati i sadašnju GŽS i imati dve Glavne železničke stanice ili samo jednu i koju ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454645#p454645:2p22cpjj je napisao(la):
RioBL » May 29th, 2017, 6:57 pm[/url]":2p22cpjj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454622#p454622:2p22cpjj je napisao(la):
DzonTravolta » Mon May 29, 2017 2:51 pm[/url]":2p22cpjj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454612#p454612:2p22cpjj je napisao(la):
boca-ica » 29 Maj 2017, 15:33[/url]":2p22cpjj]
svima je više muka od vekovne rupčage koja je simbol skupljanja djubišta , šljama i vireceg praziluka
:sesir: :sesir: :sesir: :kk:

Zao mi je sto citam ovakve komentare.

Kad imate ovakve stavove prema svojoj najvecoj i najljepsoj zeljeznickoj stanici, znajte da ce i buduce stanice u Beogradu dozivjeti istu sudbinu i postati neki novi simboli "djubrista, sljama i vireceg praziluka" jer vasa ce djeca nauciti od vas odnos prema sopstvenom okruzenju i nasljedju.
"Ajdemo u Beograd , jer tamo ima sve , ajdemo u Beograd i ne vraćajmo se ..." , što bi rekao Bane Krstić u pesmi. Možeš da pobegneš sa sela , al' ne možeš od sela. Tako bi ukratko mogla da se opiše invazija koja je zadesila Beograd. Živim u zgradi i imam "sreću" da živim na prvom spratu , pa leti čujem kako se lome grane na drveću usled kesa sa đubretom koje bacaju sa viših spratova , redovno pronalazim pikavce po terasi , centralni odvod za đubre se najmanje jednom nedeljno zapuši sa raznoraznim stvarima (od tepiha , stare garderove , metalnih šerpi , šuta od renoviranja...) , tresu tepih meni iznad glave , odvrnu muziku na sav glas u 2 - 3 noću. , čak su jednom komšiji sa nižih spratova uspeli da zapale garderobu koju je sušio sa neugašenim bačenim pikavcem ... Čast izuzetcima.
 
Bilo bi lepo da se ne omalozavaju forumasi na osnovu mesta prebivanja.

Sto se mene tice nijedna stanica ne predstavlja idealno resenje. Jednostavno - nema takvog resenja. Beograd je grad koji je mnogo puta rusen i gradjen, a uz to je veliki deo razvijan neplanski. Ono sto je bilo planski nije bilo za grad njegove sadasnje velicine. Previse se gleda crno ili belo. Stara stanica ce uskoro otici u istoriju i potrebna joj je zamena.

Prokop nije ideja od juce, njegove osnove su osmisljene pre nekoliko decenija. Sta god da se odlucimo moracemo da ulozimo pozamasan novac. Moje licno misljenje je da treba da iskoristimo ono sto imamo. Potrebno je izgraditi stanicnu zgradu, komercijalni prostor i uraditi sve prilaze (pogotovo vezu sa autoputem). Da li bi odjednom nastala guzva u Prokopu? Naravno da ne bi, ali to je vec problem nase zeleznice. Ali i ta zeleznica ce jednom ugledati bolje dane, a mi ovim tempom necemo imati gde da se ukrcamo.
 
kopte3 ne mogu reci da se ne slazem sa tobom, ali kad kazes treba da iskoristimo ono sto imamo za Prokop, ne mogu a da se ne zamislim: A zasto ne iskoristiti i GZS? Zar nije bolje imati razvijeniji sistem?
I zasto je staroj potrebna zamena? Mislim remont koloseka jeste, ali spominje se u smislu kompletne zamene novom....

Iskreno nije mi jasno otkud toliki lobi za izmestanjem glavne? Razumem za izmestanje Spoljne, 6 topola, magacine koji su tu bili itd, pa i zapadne ploce, ali zar ne bi bilo smislenije ostaviti stanicu sa 5-6 koloseka? Pa nek budu i ukopani koloseci do Sajma, ako smetaju gospodi iz BNV. Napominjem ne za sve vozove, a i BNV bi sigurno to bio plus - mislim kad se ne bi gledao profit! Buka vozova nije bas tolika da smeta (zivim blizu pruge, nije da ih bas cujem tokom dana da mi turiraju u sobi, a teretni idu pored mene), a stan vam se nalazi u centru grada gde su vam dostupni svi vidovi prevoza! Svi veci gradovi su imali neke planove pre 30-40 godina o kojima mi sad pricamo i niko od njih nije komplet izmestio glavnu... Suzbijali jesu, izbacili na periferiju nepotrebno, ali komplet ukidanje je samo nasih ruku delo!
 
Slozio bi se sa Politikologom, ja i dalje ne vidim zasto glavna toliko smeta, misljanja sam takodje da sistem treba da se dopuni, i nadogradi.
Zato sacuvati Glavnu i dalje u funkciji je po meni logicna stvar imajuci u vidu urbanizaciju SA gde bi veza sa zeleznicom svakako bila potrebna.
Izgradnja jednog novog sistema ne znaci nuzno gasenje starog. Odlicno je obavljao funkciju do sad a i mnogi vozovi ce i dalje imati za krajno odrediste Beograd sto odgovara ceonom tipu Glavne. A Prokop nek preuzme deo novih prolaznih linija.
 
Ja se ne mogu sloziti sa tim da glavna stanica treba da ostane jer je u ocajnom stanju svi su digle ruke od nje. To je cernobilska stanica. Ona je odradila svoj deo posla. Svaki komentar o hvalospevu glavne zeleznicke stanice je suvisan.
 
U ocajnom je stanju zato sto se nije ulozio evro u nju u poslednjih 30 godina.
I Prokop bio ostao bunker da se nije ubrizgao novac za njegov nastavak.
Valjda je to logicno?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454669#p454669:2k9wtobp je napisao(la):
kopte3 » May 29th, 2017, 10:04 pm[/url]":2k9wtobp]Bilo bi lepo da se ne omalozavaju forumasi na osnovu mesta prebivanja.
Niko ovde nikog ne omalovažava , to samo tako izgleda. Mesto prebivanja i igra i neigra bitnu ulogu u celoj ovoj raspravi , sve zavisi kako se gleda na stvar. Ali da ima sve više onakvih kakve sam spomenuo u prethodnom postu , ima ih , ja sam prvi živi svedok toga.
Ono što sam primetio , prateći forume ovog tipa , da pojedini "članovi podmeću klipove u točkove" članovima iz naselja koja nisu njihova , uz obrazloženje "A mog naselja se nisi setio...". Živimo u državi u kojoj se pojedine stvari rešavaju brzinom reumatičnog puža , i umesto da se međusobno pomažemo , da razmenjujemo iskustva i mišljenja kako bi bilo najbolje rešitio neki problem , da nam svima bude bolje , mi se međusobno "glođemo" oko toga čija je muka najveća , čiji problem je preči , i čiji treba prvi da se reši. Primera radi , ako se zna da se prvo sprema puštanje linija preko Mosta na ADI , pa onda preko Prokopa , pa onda preko Ostružničkog mosta ... , svrsishodnije je da tim redom potpomognemo rešavanje problema , nego da sad krenemo u svađu tipa: "kakav bre Most na ADI , mnogo bitnije je da se prvo reši pitanje Ostružničkog mosta , taj problem traje mnogo duže i zaslužuje da bude prioritetan". Sva ova rasprava u prazno ne vodi ničemu , što i odgovara ovima na vlasti , jer ne moraju da "gužvaju" svoje mozgove , a primaju platu. A da se prati šta mi ovde "razglabamo" , nevezanmo samo za gradski prevoz , i te kako se prati , u to sam se , ne samo ja , imao prilike da se uverim.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454669#p454669:2k9wtobp je napisao(la):
kopte3 » May 29th, 2017, 10:04 pm[/url]":2k9wtobp]Sto se mene tice nijedna stanica ne predstavlja idealno resenje. Jednostavno - nema takvog resenja. Beograd je grad koji je mnogo puta rusen i gradjen, a uz to je veliki deo razvijan neplanski. Ono sto je bilo planski nije bilo za grad njegove sadasnje velicine. Previse se gleda crno ili belo. Stara stanica ce uskoro otici u istoriju i potrebna joj je zamena.

Prokop nije ideja od juce, njegove osnove su osmisljene pre nekoliko decenija. Sta god da se odlucimo moracemo da ulozimo pozamasan novac. Moje licno misljenje je da treba da iskoristimo ono sto imamo. Potrebno je izgraditi stanicnu zgradu, komercijalni prostor i uraditi sve prilaze (pogotovo vezu sa autoputem). Da li bi odjednom nastala guzva u Prokopu? Naravno da ne bi, ali to je vec problem nase zeleznice. Ali i ta zeleznica ce jednom ugledati bolje dane, a mi ovim tempom necemo imati gde da se ukrcamo.
Politikolog":2k9wtobp je napisao(la):
kopte3 ne mogu reci da se ne slazem sa tobom, ali kad kazes treba da iskoristimo ono sto imamo za Prokop, ne mogu a da se ne zamislim: A zasto ne iskoristiti i GZS? Zar nije bolje imati razvijeniji sistem?
I zasto je staroj potrebna zamena? Mislim remont koloseka jeste, ali spominje se u smislu kompletne zamene novom....

Iskreno nije mi jasno otkud toliki lobi za izmestanjem glavne? Razumem za izmestanje Spoljne, 6 topola, magacine koji su tu bili itd, pa i zapadne ploce, ali zar ne bi bilo smislenije ostaviti stanicu sa 5-6 koloseka? Pa nek budu i ukopani koloseci do Sajma, ako smetaju gospodi iz BNV. Napominjem ne za sve vozove, a i BNV bi sigurno to bio plus - mislim kad se ne bi gledao profit! Buka vozova nije bas tolika da smeta (zivim blizu pruge, nije da ih bas cujem tokom dana da mi turiraju u sobi, a teretni idu pored mene), a stan vam se nalazi u centru grada gde su vam dostupni svi vidovi prevoza! Svi veci gradovi su imali neke planove pre 30-40 godina o kojima mi sad pricamo i niko od njih nije komplet izmestio glavnu... Suzbijali jesu, izbacili na periferiju nepotrebno, ali komplet ukidanje je samo nasih ruku delo!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454684#p454684:2k9wtobp je napisao(la):
Kolega2357 » May 29th, 2017, 11:20 pm[/url]":2k9wtobp]Ja se ne mogu sloziti sa tim da glavna stanica treba da ostane jer je u ocajnom stanju svi su digle ruke od nje. To je cernobilska stanica. Ona je odradila svoj deo posla. Svaki komentar o hvalospevu glavne zeleznicke stanice je suvisan.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454685#p454685:2k9wtobp je napisao(la):
spatiotecte » May 29th, 2017, 11:22 pm[/url]":2k9wtobp]U ocajnom je stanju zato sto se nije ulozio evro u nju u poslednjih 30 godina.
I Prokop bio ostao bunker da se nije ubrizgao novac za njegov nastavak.
Valjda je to logicno?

Slažem se sa Politikologom , a i sa Spatiotecte , s tim što bih se malo nadogradio. Ako već imamo plan da se BAS i Lasta izmeste u blok 42 , gde se nalazi železnička stanica “Novi Beograd” , ako imamo plan da se Prokop pretvori u Glavnu železničku stanicu , i ako još uvek imamo Glavnu železničku stanicu na Savskom trgu , zašto to ne bi smo iskoristili , jer ako može da funkcioniše bez problema u inostranstvu , ne vidim zašto ne bi moglo i kod nas. Šta fali da se , nebitno u kom obliku , zadrži sadašnja Glavna železnička stanica , a Prokop i Novi Beograd „nadograde“ za iste te potrebe. Samim zadržavanjem glavne železničke stanice možemo i da mnogo lakše da iskoristimo prugu oko Kalemegdana , da nadogradimo prugu od Pančevca ka Karaburmi kroz tunele koje smo probili pre više decenija ... , kao što su zamislili ovi iz grada. Ne mora ništa da se radi da bude spektakularno , čudo neviđeno i sl , već je sasvim dovoljno da to bude funkcionalno , što se za trenutnu situaciju ne može reći ni za jednu od tri pomenute stanice.
 
A kako kaze da svi vozovi moraju bas da polaze sa Prokopa? Svi vozovi bi trebali iz Zemuna da polaze sa severa ka jugu.
 
kakvi tuneli probijeni od panceva do karaburme?
mozda nisam dobro razumeo, pa ako mozes pojasni molim te
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454692#p454692:1h6jo631 je napisao(la):
Kolega2357 » May 29th, 2017, 11:36 pm[/url]":1h6jo631]A kako kaze da svi vozovi moraju bas da polaze sa Prokopa? Svi vozovi bi trebali iz Zemuna da polaze sa severa ka jugu.
Ne moraju svi da polaze sa Prokopa , može kao u vicu "šaraj malo brate ...". Mnogo bitnije je da se cela jedna linija izmesti na neku od stanica , ako se već izmešta određena linija , nego da se stavi po par polazaka sa jedne stanice , a par sa druge ... , jer je tako zbunjujuće je za same korisnike. Većina njih misli da su linije redukovane.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454694#p454694:1h6jo631 je napisao(la):
maxasrbenda » May 29th, 2017, 11:46 pm[/url]":1h6jo631]kakvi tuneli probijeni od panceva do karaburme?
mozda nisam dobro razumeo, pa ako mozes pojasni molim te
"Pančevac" je kolokvijalni naziv za Pančevački most. Pored njega postoje dva tunela koja vode ka Karaburmi i koji su planirani da budu za železnicu , a postali su horizontalna septička jama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454690#p454690:3tvqs324 je napisao(la):
solecar » Pon Maj 29, 2017 10:31 pm[/url]":3tvqs324]

Slažem se sa Politikologom , a i sa Spatiotecte , s tim što bih se malo nadogradio. Ako već imamo plan da se BAS i Lasta izmeste u blok 42 , gde se nalazi železnička stanica “Novi Beograd” , ako imamo plan da se Prokop pretvori u Glavnu železničku stanicu , i ako još uvek imamo Glavnu železničku stanicu na Savskom trgu , zašto to ne bi smo iskoristili , jer ako može da funkcioniše bez problema u inostranstvu , ne vidim zašto ne bi moglo i kod nas. Šta fali da se , nebitno u kom obliku , zadrži sadašnja Glavna železnička stanica , a Prokop i Novi Beograd „nadograde“ za iste te potrebe. Samim zadržavanjem glavne železničke stanice možemo i da mnogo lakše da iskoristimo prugu oko Kalemegdana , da nadogradimo prugu od Pančevca ka Karaburmi kroz tunele koje smo probili pre više decenija ... , kao što su zamislili ovi iz grada. Ne mora ništa da se radi da bude spektakularno , čudo neviđeno i sl , već je sasvim dovoljno da to bude funkcionalno , što se za trenutnu situaciju ne može reći ni za jednu od tri pomenute stanice.

Bas za tu opciju sam i ja :kk:
Prosto GZS bi mogla da ostane po ugledu na Brisel Central, vecina daljinskih i medjunarodnih vozova zavrsava ili na Midiju(sever) ili na juznoj, a one su sa Centralom povezane lokalima. Pritom Central je ukopan, sto bi uz malo muke moglo i kod nas sa Glavnom, ali ajde to je ovde nebitno.
Ako se ne varam i IC vozovi prolaze kroz Brisel Central, ali krecu sa juga ili severa. OK kod nas bi to bilo malo komplikovano ako nema push and pull, ali makar bi mogli imati lokale sa EMV koji bi povezivali Novi Beograd, GZS i Rakovicu. Svi daljinski vozovi bi se zaustavljali/pocinjali u tim stanicama, sto je i jeste u planu i sa prebacivanjem saobracaja na Prokop, gde bi vozovi za jug polazili sa NBG/Zemuna, a za sever Rakovica i resen problem...

P.S. za srbendu postoji probijen tunel bez koloseka kao sto je vec rekao solecar od Pancevca ka Karaburmi tj. Adi Huji, ovde izlazi: 44.818960, 20.491602
 
Vrh