Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Nazalost podignuta sredstva su namenjena samo za ono sto ce biti izvedeno u prvoj fazi dok za sledecu fazu valja naci dodatna sredstva
 
Ponavljam vest i na novoj strani posto je uz jedan dodatni post ostala na prosloj strani

Izvor: Beobuild.rs

Sutra kreće Prokop

140801-PROKOP-33m.jpg


Sutra će konačno otpočeti radovi na prvoj fazi završetka buduće glavne železničke stance na Prokopu. Kako su stvari krenule da se odvijaju, sa ponovnim kašnjenjima na početku radova, brzo su se probudili strahovi da je opet reč o novom neuspehu. Izgleda da ćemo sutra konačno razbiti taj maler. Šalu na stranu, ali četri meseca nakon potpisivanja ugovora, sutra će posle 14 godina ponovo biti pokrenuta gradnja železnicke stanice Beograd-Centar. Posle nekoliko sporadičnih, manjih intervencija u prethodnom periodu ovo će biti najveća investicija u Prokop od 2001. godine.

U protekla četiri meseca sprovedene su sve pripremne aktivnosti za početak realizacije projekta. Dobijene su sve potrebne dozvole i saglasnosti, formirana je radna grupa za realizaciju projekta, imenovan je i organizovan rad nadzorne službe, a utvrđena je i detaljna tehnologija i organizacija radova, koji se organizuju u režimu redovnog funkcionisanja železničkog saobraćaja. Kada su dogovoreni svi detalji oko povlačenja zajma i isplate izvođacima, Kuvajtski fond je 20. novembra uplatio avans u iznosu nešto manjem od 2,6 miliona evra, čime su stvoreni uslovi za početak radova.

Radovi koji predstavljaju prvu fazu izgradnje stanice Prokop, obuhvataju rekonstrukciju postojećih kolosečnih kapaciteta, sa ciljem povećanja propusne moći stanice do projektovanih kapaciteta prijema i otpreme vozova. U okviru radova biće, pored ostalog: izgrađeni treći, četvrti, sedmi i osmi kolosek, rekonstruisani postojeći deveti i deseti kolosek, nabavljen materijal gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završeni zanatski radovi, elektro-energetske instalacije i telekomunikacioni sistemi u pothodinicima i na peronima, urađen i montiran informativni sistem za obaveštavanje putnika, kontaktna mreža i 4 trafo stanice. Pored opremanja stanice biće obnovljena i hidroizolacija na koti 105, odnosno na nivou glavne ploče. Ugovoreni rok za izvođenje radova iznosi 420 dana, a projektnu dokumentaciju uradio je Saobraćajni institut CIP.

Izgradnja ostatka neophodne infrastrukture u okviru stanice Beograd-Centar ostavljena je za narednu fazu. Tada bi trebalo dograditi staničnu zgradu, saobraćajne i putničke prilaze sa autoputa E-75 i Bulevara Kneza Aleksandra, kao i ostale prateće sadrzaje.

Vrednost ugovora je nešto manje od 25,8 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj. Pored „Energoprojekt Opreme“, kao zvaničnog nosioca posla, u konzorcijumu izvođača radova su još i „Energoprojekt Niskogradnja“, „Energoprojekt Visokogradnja“, ZGOP i AŽD.

Link vesti http://www.beobuild.rs/read.php/712.html
 
Hvala na odgovoru Igore, kao i lepoj vesti na glavnoj strani (obogaćenoj slikama). Nadam se da će obezbediti novac i za sledeću fazu (no, povučen iskustvom, mislim da ćemo se nažalost načekati oko toga). Da li će za konačan izgled Prokop (dakle, sa komercijalnim delom, eksterijerom itd.) zahtevati raspisivanje konkursa? Već se neko vreme vrte po internetu ovi renderi Prokopa:
prikaz-ulaznog-portala.jpg


Siguran sam da ste već raspravljali o njima, ali pošto me mrzi da prevrćem toliko strana, da pitam. Da li su ovo samo ideje, a ne zvaničan projekat kako će to jednog trebati da izgleda? :) (Meni je ovo sa slike odvratno, pa zato pitam)
 
Dobra je ideja, ali čini mi se da je i projekat tj. idejni projekat, meni izgleda odlično.

Evo da se podsetimo:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Sl1hJVtWeSY[/youtube]

Edit:
Ne treba neki da brinu kako će ljudi dolaziti do ove stanice jer BG vozom mogu da dođu iz skoro svih delova grada npr od Vukovog spomenika, Rakovice, Ripnja, Batajnice, Novi Beograd sa Tošinim bunarom, Zemun, Zemun polje.
 
Пантограф":1pcefpsd je napisao(la):
Опет исто.
Немој "Испао си смешан", објасни зашто. Ја сам свој став објаснио 1.000 пута.
Ниси објаснио ништа, само си констатовао како нова главна железничка станица неће унапредити железнички саобраћај у граду што јесте бесмислица. У питању је пролазна станица какву тек сада праве неке од европских метропола (занемаримо промашену архитектуру прокопа). Једини други недостатак прокопа је промашена локација за пар стотина метара а што није кривица, слободно могу рећи, генијалних и далековидих планера бг. жел. чвора већ последица комунистичког декрета о премештању будуће станице са аутокоманде у прокоп који се тако нашао "ни на небу ни на земљи", односно ни код мостарске петље ни код аутокаманде. Но то ни не мора бити недостатак у случају квалитетног улагања у пратећу инфраструктуру, комплетирања друге метро линије и комерцијалне градње на и око прокопа.
 
Delija":uxthtbh1 je napisao(la):
Једини други недостатак прокопа је промашена локација за пар стотина метара а што није кривица, слободно могу рећи, генијалних и далековидих планера бг. жел. чвора већ последица комунистичког декрета
Зна ли неко који су разлози за такав декрет?

Управо је локација и направила од Прокопа све оно што се критикује.
 
Tacno, lokacija gl. zeleznicke stanice tj. prokopa totalno poremecuje svaki plan izgradnje metroa, a logicno je da postoji metro stanica kod glavne zeleznicke i ne samo to.
Mozda su tada mislili da iz nekog razloga gl. zel. stanica treba da bude blizu autoputa, odnosno E75.
 
Kao prvo ni oni sami nisu tacno znali gde da naprave tu novu glavnu zeleznicku stanicu i to se vidi po ogromnom broju planova i varijanta za zeleznicki cvor sto je postavio Direktor.
Vidi se da su se puno dvoumili gde da je smeste i na osnovu svih planova i predloga nista ne ukazuje da je Prokop idealno mesto.

Autokomanda je na primer bila mnogo logicnije i racionalnije resenje za zeleznicku stanicu.
 
Juce su zavrsene pripreme za danasnji pocetak i slikanje, radnici su se grupisali, a mehanizacija je iz baze u Pazovi i sa Vozdovca dopremljena na Prokop.
Sigurno ce AleVu pozirati danas.
 
Cuburac93":3gg51y9c je napisao(la):
Moze li neko da objavi neku sliku da su danas počeli radovi?

Pa sacekaj malo tek je 11h19, ne znam da li je neko uspeo da uslika tako brzo radove. :D :wink:
 
Kakva god da je lokalna oznaka autoputeva (A3, A0, A1...), E70, E75 i E80 ostaju međunarodne oznake pravaca, pa je samim tim i dalje validno i kod nas.
 
Tako je, E oznake su jednako validne, kao i A.
Inace obilaznica je deo koridora 10, pa je tako i oznacena, kao deo A1 autoputa, Horgos - Bgd - Nis...
Ako je numerisana kao A saobracajnica kroz BGD bi mogla da bude samo A3,
Jer je auto put Sid - Bgd tako oznacen.
 
stf":plf2g8px je napisao(la):
Delija":plf2g8px je napisao(la):
Једини други недостатак прокопа је промашена локација за пар стотина метара а што није кривица, слободно могу рећи, генијалних и далековидих планера бг. жел. чвора већ последица комунистичког декрета
Зна ли неко који су разлози за такав декрет?

Управо је локација и направила од Прокопа све оно што се критикује.


Као један од главних аргумената је навођено "очување драгоцене Мокролушке долине" (читај Маринкове баре), јер је по варијанти из ГУП-а 1950. са станицом на Аутокоманди било предвиђено да колосеци за југ и исток земље, али и за Банат, иду дуж аутопута (био је предвиђен и нови железнички мост на Дунаву).

Наравно, све је то укупно један тотални идиоптлук, јер, док су други градови градили нову инфраструктуру (рецимо - метро), Београд је поново градио оно што је већ имао и што је функционисало као у било којој европској земљи (45.000 путника дневно на главној станици пре Другог светског рата) - железнички чвор. А новца нико нема у неограниченим износима, понајмање СР Србија без покрајина. То је и основни разлог зашто у граду од отварања аутопута 40 ГОДИНА није реализован ниједан велики саобраћајни пројекат (рат је почео тек 1991.). Београдски железнички чвор по варијанти "Прокоп" је гутао милијарде. Зато данас морамо да градимо толике петље и мостове, уместо да смо већину тога већ одавно изградили. Зато већина београдских урбаниста, укључујући и фамозног Брану Јовина, који се често овде помиње, и није била за варијанту "Прокоп", већ да главна станица остане где је, уз извесне интервенције (укопавање колосека).

Људе који су нас у све то увукли Делија назива генијалцима, а ја - кретенима.

Да поновим: ових 25 милиона евра укопаних у ту проклету грађевину, и још више од тога колико ћемо пући за зграду и за петљу, неће унапредити железнички саобраћај. Једноставно - неће. Путничка станица без путника нема те моћи. За постојеће капацитете приступних пруга - Нови железнички мост са само два колосека - више од четири колосека свакако нису неопходна (пролазна бриселска станица има шест колосека и... стотинак хиљада путника дневно). Бацамо паре у рупу, уместо да ту инвестицију оставимо за будућност, када буде имала икаквог смисла.

Дакле, Прокоп је гроб Београда, и данас почиње треће по реду опело. А мистика броја три у религијским стварима, посебно у православљу... знате већ :kafa:

Толико ја имам да кажем на ову тему. Радови су, иначе, званично почели.
 
@Pantograf

Mislim da preteruješ da treba most sa četiri koloseka umesto sadašnjih dva, kapacitet ova dva je više nego dovoljan za naše potrebe one države, a pogotovu ove države.
 
Заправо, мислим да у даљој будућности треба да буде бар шест колосека ка западу: два ка Новом Саду, два ка Шиду и два ка аеродрому и Сурчину (Јужном Срему). А за БГ:воз за Батајницу на сваких 15 минута, још један за аеродром на сваких пола сата (та пруга је уцртана у планове), плус по један регионални и брзи ка НС и Шиду на сат, постојећа два колосека су већ готово попуњена.
А кад имамо у виду да ће, због специфичности новог чвора (за који, видим, већина овде на форуму не разуме како је замишљен да функционише), и возови за југ, полазећи из ТПС Земун такође прелазити мост као да долазе са запада, потреба за квадрипликацијом колосека постаје очигледна и - хитна.

Е, сад, не мора да се дуплира мост, ако остане Стари железнички и веза са Београд главном, али авај, власт хоће да укине и станицу и мост (тј. да га претвори у носач кафића над Савом).
Ето, у такво лудило ми срљамо и улагање 25 милиона у најмање битан објекат се савршено уклапа у ту парадигму.
 
Vrh