Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

spatiotecte":3dnk3ev0 je napisao(la):
Kao prvo ni oni sami nisu tacno znali gde da naprave tu novu glavnu zeleznicku stanicu i to se vidi po ogromnom broju planova i varijanta za zeleznicki cvor sto je postavio Direktor.
.
Не лупај глупости.

Ко прво, Никола Добровић као идејни творац жел. чвора и други стручњаци као његови наследници су знали где тачно да граде станицу а то је била аутокоманда где је станица чак била и започета у виду неких мањих земљаних и бетонских радова које је после "прогутала" изграђена петља.

Пантограф":3dnk3ev0 je napisao(la):
Београдски железнички чвор по варијанти "Прокоп" је гутао милијарде. Зато данас морамо да градимо толике петље и мостове, уместо да смо већину тога већ одавно изградили.
Интересантно. :kafa: Знаш ли ти да је умп као план од 1970их преживео искључиво као услов струке да исти буде средство повезивања прокопа са остатком града, кад су већ морали да попусте комуњарама у вези локације станице у прокопу? Иронија је да су урбанистички злочинци чији си ти несвесни адвокат извршили рокаду са несагледивим последицама - померили су станицу са аутокоманде у прокоп а умп преусмерили са прокопа ка аутокоманди.

Пантограф":3dnk3ev0 je napisao(la):
Људе који су нас у све то увукли Делија назива генијалцима, а ја - кретенима.
Не лупај глупости.

Ја никада нисам врх комунистичке партије Југославије назвао генијалцима а они су одговорни за ову позицију нове главне станице.

Ово су информације из прве руке од Јовина и других старијих стручњака па и од оних из супродстављеног "урбанистичког" табора. Стф и Директор могу да потврде јер смо били заједно на скупу где су ове информације обелодањене. Више стручњака је ово потврдило истог момента. Дакле, молио бих погрешно информисане или само неинформисане форумаше да прелистају тему о историји урбанизма на овој секцији.

Довиђења пријатно.
 
Чуј момче, ја се никоме не обраћам са "не лупај глупости". Сабери се. Одговори на било који аргумент, а уличарски говор остави за своју екипу, ако ти то толерише. Ја не толеришем.
 
Пантограф":318runej je napisao(la):
Чуј момче, ја се никоме не обраћам са "не лупај глупости". Сабери се. Одговори на било који аргумент, а уличарски говор остави за своју екипу, ако ти то толерише. Ја не толеришем.
Па нећу ни ја да толеришем овде лажи. Ето, ако ти смета термин "глупост" јел може онда "лаж"?

Дакле, ја сам аргументовано доказао да је оно што си ти написао неистина. Стф и Директор могу да потврде а елаборирани докази су на теми о историји урбанизма.

Притом, ти си, надам се несвесно, једног Добровића и читаву палету најбољих инжењера и јединих правих урбаниста које смо икада имали назвао кретенима. Ако ти то себи можеш да дозволиш, онда је моја инжењерска дужност да то назовем глупошћу.
 
Пантограф":2kdb9b1y je napisao(la):
Ја не толеришем.

Па шта ћеш да предузмеш, да му опалиш "дислајк"?! :mrgreen: Узгред, то овде и нема...
 
Пантограф":2agnbu2s je napisao(la):
Заправо, мислим да у даљој будућности треба да буде бар шест колосека ка западу: два ка Новом Саду, два ка Шиду и два ка аеродрому и Сурчину (Јужном Срему). А за БГ:воз за Батајницу на сваких 15 минута, још један за аеродром на сваких пола сата (та пруга је уцртана у планове), плус по један регионални и брзи ка НС и Шиду на сат, постојећа два колосека су већ готово попуњена.
:shock:

Ne znam šta da ti kažem, možda da kupiš stan sa pogledom na ž. stanicu Novi Beograd, pa da sam potvrdiš ili demantuješ ove tvoje tvrdnje.


Пантограф":2agnbu2s je napisao(la):
А кад имамо у виду да ће, због специфичности новог чвора (за који, видим, већина овде на форуму не разуме како је замишљен да функционише), и возови за југ, полазећи из ТПС Земун такође прелазити мост као да долазе са запада, потреба за квадрипликацијом колосека постаје очигледна и - хитна.
:!:

Obavezno kupi stan sa pogledom na ž. stanicu Novi Beograd.

Izvini što sam ovako bez argumenata napisao tekst, malo sam umoran, ali u projektu prokopa "Beograd centar" se predviđa 250 vozova dnevno, plus plavi voz iz Topčidera u vreme one države.
 
Делијо,

Добровић је човек који је хтео да поруши пола центра Београда, укључујући и Коруновићеву зграду у Палмотићевој, и Ботаничку башту (!), само да би протерао Улицу кнеза Милоша правцо до Дунавске обале. Због тога, и због сулудих планова реконструкције које је наметао после рата, политичари и колеге су га заједно истерали из Урбанистичког завода на Архитектонски факултет, где је после деценијама предавао урбанизам.

Добровић је, дакле, у неку руку - кр****. Мада и велики архитекта. Генијалност и кретенизам се понекад преплићу на врло чудан начин. Стварност је релативна. Али је Прокоп - срање. А УМП није (био би да иде преко Прокопа).

Међутим, решење железничког чвора из ГУП-а 1950 је дело Николе Гавриловића, а не Николе Добровића, кога су претходно већ били развластили, и који је у ранијем плану предлагао велику главну станицу - на Новом Београду.

Постоје писани извори, који су много поузданији од маторих архитеката, поготову што и они воле да од некога направе идола. За Добровића, иди у библиотеку и потражи текст арх. Бранка Максимовића у неком од издања годишњака града Београда. И књигу Марте Вукотић Лазар где ћеш прочитати да је човек предлагао и приступну петљу Бранковом мосту - са старобеоградске стране.
 
Маир,
И ти без аргумената. Ако, добар је то манир. Видиш, ја са друге стране знам да је од увођења БГ:воза саобраћај на станици Нови Београд достигао ниво историјског максимума. Али добро, не кажем, тако треба: купиш стан са погледом и удри. Ево, ја имам стан са погледом на Бежанијско гробље. Тако сам и постао стручњак за вампире и за надгробне споменике (Прокоп).
 
Велики Врачар
Тебе сам, ето, лајковао, дислајк би свакако ваљало увести.
 
Ма пусти сад Добровића. Ја сам њега навео као идејног творца жел. чвора што он и јесте. После њега је он у плановима значајно мењан и то пре свега у односу величина тј рангу нбг и "староградске" жел. станице.

Дакле, остаје чињеница да струка није изабрала прокоп као локацију већ врх КПЈ као што је и врх КПЈ изабрао погубну локацију београдске луке, која нам иначе није ни требала поред онолике луке у Панчеву.
 
Али није потпуна трагедија од локације и мораш да признаш да је тим пре изведена локација умп-а још бесмисленија имајући у виду да је његова примарна улога требала да буде спашавање те лоше локације прокопа. Та рокада о којој пишем не може бити случајна и не могу да је не сметрам злонамерном.
 
Пантограф":sfqjugvp je napisao(la):
Видиш, ја са друге стране знам да је од увођења БГ:воза саобраћај на станици Нови Београд достигао ниво историјског максимума.


Možda po broju polazaka i dolazaka, ali ne i po tranzitu i kapacitetu ž. stanice Novi Beograd.
 
@Delija
Primarna uloga UMP nema nikakve veze sa Prokopom, već da rastereti površinski saobraćaj u Beogradu. Kako god, za to što UMP ne tangira Prokop, zahvali se prof. Kseniji Petovar i Društvu za zaštitu ambijentalne celine Topčidera, Dedinja itd, jer tvorci prvobitne verzije GUP-a do 2021. ne predvideše tunel do Autokomade, već brdsku vezu od hipodroma do Kuće cveća (Prokopa), kao u ranijim planovima. Ali, pobunila se profesorka da se tako narušava dragoceni ambijent Topčiderske letnje pozornice, te izgubismo mnogo važnije od veze sa Prokopom - vezu UMP sa Ulicom Kneza Miloša (i zakrčismo Drajzerovu).
 
Mair":17st3kuc je napisao(la):
Пантограф":17st3kuc je napisao(la):
Видиш, ја са друге стране знам да је од увођења БГ:воза саобраћај на станици Нови Београд достигао ниво историјског максимума.


Možda po broju polazaka i dolazaka, ali ne i po tranzitu i kapacitetu ž. stanice Novi Beograd.


Mhm, da; e, pa, gleda se broj polazaka i dolazaka.
 
Пантограф":2at2fh4y je napisao(la):
@Delija
Primarna uloga UMP nema nikakve veze sa Prokopom, već da rastereti površinski saobraćaj u Beogradu. Kako god, za to što UMP ne tangira Prokop, zahvali se prof. Kseniji Petovar i Društvu za zaštitu ambijentalne celine Topčidera, Dedinja itd, jer tvorci prvobitne verzije GUP-a do 2021. ne predvideše tunel do Autokomade, već brdsku vezu od hipodroma do Kuće cveća (Prokopa), kao u ranijim planovima. Ali, pobunila se profesorka da se tako narušava dragoceni ambijent Topčiderske letnje pozornice, te izgubismo mnogo važnije od veze sa Prokopom - vezu UMP sa Ulicom Kneza Miloša (i zakrčismo Drajzerovu).
Од а до ш неистина. Без увреде али пре ћу веровати људима који су били директни учесници на тим пројектима и плановима него теби. Услов читаве струке за локацију прокопа је била градња умпа до истог. Ксенија Путевар се ни за шта није питала је и неозбиљно је тврдити супротно.

Друго, колико је та тврдња веродостојна говори податак да није ствар у топчидерској целини која је свакако уништена већ о топчидерском гребену који је геолошки јединствен у овом делу света и од велике важности. Но, и он би био уништен бушили га у правцу аутокоманде или у правцу прокопа.
 
Ако, ако - прогуглај мало. Ако тамо нема, иди у неку документацију ("Политикину" или "Борбину") и тражи новинске текстове из 2002, 2003... Или питај Ксенију Петовар. Па кад видиш да је од А до Ш истина...
 
Шта год да је писало 2003. године није релевантно за чињеницу да је 70их умп прогуран у плановима као веза за нову железничку станицу а да је сада изведен и "оправдан" као нешто друго. Ту ме чак и конкретни кривац не интересује јер их има више, почев од Депола, Ференчака, Вукана преко оних који су их ту довели.
 
2003. променили план на инсистирање Ксеније и њене НВО.
Мада, УМП води до друге главне ж. ст. - Нови Београд (према плановима из седамдесетих, наиме, Београд има две главне ж. ст. - Прокоп и НБ, што опет многи заборављају, или не знају). И то је још један разлог зашто нам је Прокоп у овом тренутку (без метроа) - сувишан.
 
Пантограф":x633hp9x je napisao(la):
Mhm, da; e, pa, gleda se broj polazaka i dolazaka.

Nije to isto kada voz prođe kroz stanicu ili kada se zadrži u stanici i neće se svi vozovi zaustavljati u stanici Novi Beograd ni u Tošin bunar, pa ni u Zemun, neki se neće zaustavljati do Stare Pazove.
Pri brzini od 60 km/h, a nekada su prolazili kroz NBG, Tošin bunar, Zemun, Zemun polje, Batajnicu, Novu Pazovu sa 80 km/h, kapacitet je više nego dovoljan.
 
У сваком случају, УМП и даље може да се "врати" на Прокоп будући да је његова градња преко Душановца у сваком случају само папир и тако ће остати наредни низ година. Тунел се може преусмерити да излази на Драгана Манцеа па Делиградском и Београдском до Панчевца. У том случају, једина деоница која остаје да се изгради јесте ос Старине Новака до Панчевца.

Остаје упитно да ли Делиградска као и сама Славија треба да се оптерете једном таквом саобраћајницом. За УМП можда преблизу ужег центра града.
 
Без комплетирања плоче и квалитетне обнове хидроизалице те довршетка самих перона под плочом, у наредних 10 год дошло би до значајног пропадања до сада изграђеног што би била потпуна катастрофа.

Ово сада што раде је по мени рационалан потез. И не заборавимо да је збирна цена приступних путева и станичне зграде 50 милиона евра што је 1/5 уложеног у фртаљ умп-а или 1/3 годишњих субвенција гсп-у.
 
@Delija
Potpuno se slažem sa tvojim mišljenjem, da su uhvatili poslednji voz.
 
Delija":36bmwp3e je napisao(la):
spatiotecte":36bmwp3e je napisao(la):
Kao prvo ni oni sami nisu tacno znali gde da naprave tu novu glavnu zeleznicku stanicu i to se vidi po ogromnom broju planova i varijanta za zeleznicki cvor sto je postavio Direktor.
.
Не лупај глупости.

Hej jel ti znas da se izrazavas normalno a da ne napadas odmah ljude ako se njihov stav ne podudara sa tvojim?
 
Извањам се али ме изнервирао став који се не подудара са истином и то став изнесен од неког коме је већ предочено чињенично стање у вези избора локације прокопа. Овде је истина изгледа постала пролазна категорија услед недостатка нових дешавања па се јавља потреба да се врти једна те иста прича у круг и преиспитује оно што је већ апсолвирано.
 
Vrh