Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

@Delija
Ne znam zasto si opet digao galamu protiv mene kad ja ovaj put delim tvoje misljenje da je Beograd centar trebao da se gradi na autokomandi kao sto je predlozeno u jednom od planova za zeleznicki cvor. Meni je to iskreno bilo najlogicnije resenje.

Sta ti mislis o svim predlozima za BG cvor sto je Direktor postavio?
Koji je tvoj zakljucak kad vidis sve te planove?
 
Али то нису планови из једног истог периода на основу којих би се могло закључити да нису знали шта ће и како ће. (једино ако мислиш на оне силне планове саме станице) Дакле, д првих идеја железничког чвора које датирају још пре рата,преко гуп-а из 1950. године па до гуп-а 1972 када добијамо план за оно што је и изведено у великој мери. Но, чак и по том плану НБГ и Прокоп су равноправне станице.

Ево како је то Добровић планирао 1948. године

slika-9.jpg


Аутокоманда је првобитно замишљена као железнички трг са аутопутем испод

Исти план је опстао и у ГУП-у 1950. А кад је дошло време реализације КПЈ је зајахала и унаказила планове.
 
Ne mogu da vjerujem kako su stavili natpis Beograd Centar na prokopu. Cirilicni je ok ali latinicni ili kako su pokusali na engleskom je trebao biti Belgrade Center a ne Beograd center. Svasta majko mila.
 
Ja bi rekao da je samo latinica i srb jeziku u pitanju da englski nije bio u planu
 
laki72":2vce6cah je napisao(la):
Tako je, E oznake su jednako validne, kao i A.
Inace obilaznica je deo koridora 10, pa je tako i oznacena, kao deo A1 autoputa, Horgos - Bgd - Nis...
Ako je numerisana kao A saobracajnica kroz BGD bi mogla da bude samo A3,
Jer je auto put Sid - Bgd tako oznacen.

Nemam ja s tim problem vec razmisljam o sledecem..
Kad dolazis iz Nisa onda za NS ides oko grada a za Sid ides kroz grad .Logcno je da oba pravca idu na obilaznicu ili ?
Over and aut .Tema je prokop.
 
Mair":1xi7zpmm je napisao(la):
Nije to isto kada voz prođe kroz stanicu ili kada se zadrži u stanici i neće se svi vozovi zaustavljati u stanici Novi Beograd ni u Tošin bunar, pa ni u Zemun, neki se neće zaustavljati do Stare Pazove.
Pri brzini od 60 km/h, a nekada su prolazili kroz NBG, Tošin bunar, Zemun, Zemun polje, Batajnicu, Novu Pazovu sa 80 km/h, kapacitet je više nego dovoljan.


Хоће, сви ће се заустављати у станици Нови Београд (осим путничких возова из правца Панчева ка Раковици, који неће стајати ни у Прокопу). То је и raison d`etre чвора са пролазним станицама. У реду вожње кинеских супербрзих возова можеш видети да се и они заустављају на по три места у већим градовима (Вухан југ - Вухан центар - Вухан север и сл.).
 
Delija":1c7l3z0e je napisao(la):
Извањам се али ме изнервирао став који се не подудара са истином и то став изнесен од неког коме је већ предочено чињенично стање у вези избора локације прокопа.

Делија, истина је релативна и увек у средини. Ти си склон да стопроцентно верујеш једној страни и стопроцентно одбацујеш све што се са том истином коси. Ко уопште може да каже да је Јовин рекао баш праву истину а не у неком делу нафиловану? Да ли је рекао истину то само он може да зна, не ти, не ја, нити ико други.

Када се ставови сучељавају са толико горчине, сујете и острашћености, изворни инстинкт ми говори да никоме не верујем у потпуности. Зашто? зато што је правило у расправама/свађама да порастом тензије расте и филовање истине, тј, што су стране зараћеније, аргументи су даље од истине.

Delija":1c7l3z0e je napisao(la):
А кад је дошло време реализације КПЈ је зајахала и унаказила планове.
КПЈ је доста тога јахала и дугорочно унаказила јер се није размишљало реално већ идеолошки. мене занима који им разлози за овај декрет. Неки са њухове стране оправдани а да нису теорија завере о антисрбима.
 
jedno pitanje, a propo UMP-a:

da li je moguće tehnički da se umesto tunela samo napravi nadvožnjak od raskrpetlje ka Topčiderskoj zvezdi, tamo gde izlazi ona serpentina sad?

Nešto ovako:

predlog.jpg


uz proširenje te ulice do Zvezde na 2+2, deluje kao daleko racionalnije rešenje od tunela, a opet kako - tako ide i do Prokopa.
 
Планирано - одбачено из еколошких разлога, као што написах на претходној страни. По мени, знатно боље од тунела од 2 км. Али, за повезивање југа Београда са железницом потпуно небитно, јер је тај део града идеално повезан са Ж. ст. Нови Београд, Мостом на Ади.
 
Пантограф":4duz4agn je napisao(la):
Хоће, сви ће се заустављати у станици Нови Београд (осим путничких возова из правца Панчева ка Раковици, који неће стајати ни у Прокопу). То је и raison d`etre чвора са пролазним станицама. У реду вожње кинеских супербрзих возова можеш видети да се и они заустављају на по три места у већим градовима (Вухан југ - Вухан центар - Вухан север и сл.).

Kapacitet prokopa, stanica Beograd centar je 250 vozova dnevno, kapacitet stanice Novi Beograd je 120 vozova dnevno, a stanica Novi Beograd ima taj kapacitet da bi baš primila neke vozove koji dolaze u Beograd, ali ne i sve vozove koji odlaze iz Beograda, jer nije to tramvaj niti su neke kompozicije lokalne, već je za to predviđen BG voz da radi taj posao, niti pravimo dve glavne stanice.

U situaciji kada nema starog mosta ni stare stanice pravac sa dva koloseka između stanica od Beograd centra (prokop) do Novog Beograd je 100% većeg propusta i brzine od starog železničkog mosta. Vozovi iz Zemuna koji idu da se postave na početnu u Beograd centar će prolaziti kroz NBG za par minuta dok ostali vozovi stoje da bi ljudi ušli ili izašli sa stvarima iz voza na stanicama Beograd centar i Novi Beograd, BG voz tu prolazi na 15 min, a za ostalih 12 min. koliko ima slobodno, možeš svašta da uradiš na pruzi.

Ne znam samo čiji lobi zastupaš, Ruski, Francuski, Hrvatski (Češki) ili Kineski ili si samo zaražen njihovim ili nečijim uticajem da je stanica NBG na istorijskom maksimumu. :shock: Brojeve tog "max" da ne kažem "extreme", možeš proveriti vizuelno ili na spisku reda vožnje, sve kada se sabere sa teretnima koji još idu kroz Novi Beograd je manje od 50 vozova dnevno, a pri tome se saobraćaj odvija ka sadašnjoj glavnoj stanici na jednom koloseku preko mosta iz 189x god. što dosta usporava BG voz i sve vozove koji su u tranzitu zbog ukrštanja sa Novim železničkim mostom. Ovde se vrti priča da treba proširiti železničku stanicu NBG, čak se i grad upecao, pa raspisao konkurs za rešenje sa novom BAS stanicom na NBG. :!: Pri tome za proširenje nema ni mesta ni ti je pesak na NBG stvar za igranje kada je u pitanju voz, a o tim tehničkim detaljima pruge kroz NBG mogu da nastavim na drugoj temi.
 
stf":2shbi3xd je napisao(la):
Delija":2shbi3xd je napisao(la):
Извањам се али ме изнервирао став који се не подудара са истином и то став изнесен од неког коме је већ предочено чињенично стање у вези избора локације прокопа.

Делија, истина је релативна и увек у средини. Ти си склон да стопроцентно верујеш једној страни и стопроцентно одбацујеш све што се са том истином коси. Ко уопште може да каже да је Јовин рекао баш праву истину а не у неком делу нафиловану? Да ли је рекао истину то само он може да зна, не ти, не ја, нити ико други.
Не знам ја о чему ти када се на ту његову тврдњу надовезало још буљук стручњакка и потврдило. А међу њима је било и оних који иначе и не воле баш Јовина. Дакле то јесте 100% истина. И сад кад се сетим, ти ниси био ту али Доректор и Карло јесу и могу да потврде.
 
Nisam mislio na konkretan podatak, već uopšteno.
 
Уопштено, Јовин је заправо превише искрен и зато је и страдао.
 
Mair":3i442l4a je napisao(la):
Пантограф":3i442l4a je napisao(la):
Kapacitet prokopa, stanica Beograd centar je 250 vozova dnevno, kapacitet stanice Novi Beograd je 120 vozova dnevno, a stanica Novi Beograd ima taj kapacitet da bi baš primila neke vozove koji dolaze u Beograd, ali ne i sve vozove koji odlaze iz Beograda, jer nije to tramvaj niti su neke kompozicije lokalne, već je za to predviđen BG voz da radi taj posao, niti pravimo dve glavne stanice.
...
Ne znam samo čiji lobi zastupaš, Ruski, Francuski, Hrvatski (Češki) ili Kineski ili si samo zaražen njihovim ili nečijim uticajem da je stanica NBG na istorijskom maksimumu. :shock:

...


Види, ја искрено не знам о чему ти пишеш, а још мање зашто. Јер, све што пишеш је нетачно; готово свака реченица, што је фасцинантно, можда и много више него да је све тачно. Јасно је да апсолутно ништа о железници не знаш, а јасно је и да баш зато хоћеш да полемишеш с неким ко је фрик за железницу, јер, дабоме, тако се то у Србији и ради. Верујем и да би ме победио на изборима, или већ на неком СМС-гласању.

Дакле, да ти поновим суштину -биће две главне станице, јер је управо то смисао пројекта новог београдског железничког чвора по варијанти "Прокоп" из седамдесетих година, и сви, али баш СВИ возови који иду на запад већ СТАЈУ на станици Нови Београд.За данас си закаснио, али сутра нешто пре подне можеш са Новог Београда да отпутујеш за Цирих, а даље од тога из Београда на запад и не можеш. И преброј мало те возове, помисли колико је само БГ:возова и можда ти се укупна бројка и мултипликује пред очима...
 
Sve je to lepo ali fali istocni krak da se dopuni beogradski zeleznicki cvor.
 
spatiotecte":33r6md2v je napisao(la):
Dobro ipak Jovin nije jedini strucnjak koji postoji u Srbiji.
Једини живи урбаниста у Србији јер се једини заиста и бавио урбанизмом. Ови силни "просторни планери" који попуњавају бојанке већ 30 година као и саобраћајни инжењери урбанисти нису. Дакле, по питању урбанизма Јовин је можда и једини остварени урбаниста којег имамо међу нама и то не својом вољом (они који га знају знају и о чему причам)
 
Vozovi iz sistema BG: Voza saobraćaju od Pančevačkog mosta do Batajnice i to svakim radnim danom od 6.02 sata do 22 sata i 17 minuta (u 23.02 sata do Zemuna). Iz Batajnice za Pančevački most prvi, jutarnji polazak je u 5.55 sati , a poslednji u 22.10 sati( u 23.10 sati do Zemuna).

U toku prepodnevnog i poslepodnevnog špica, tj. između 6 i 10 sati, odnosno 14.00 i 19 časova, vozovi saobraćaju na 15 minuta, a u međuvremenu, do 20 časova, saobraćaju na pola sata. U večernjim časovima, od 20 do 22.17, vozovi idu na 45 minuta. Subotom, vozovi gradske železnice saobraćaju na pola sata do 11.55 časova, dok od 12 časova do 22.17 voze na sat vremena.

Za vreme državnih praznika i nedeljom BG: Voz polazi na 60 minuta.

U beogradskoj gradskoj železnici važe Bus Plus kartice.

Izvor:www.zeleznicesrbije.com


@Pantograf

Znači nalupetao sam se? Ukupno 84 vozova ima BG voz u oba smera radnim danom kroz Beograd i ti mi kažeš da će se svi vozovi koji krenu iz stanice Beograd centar (prokop) zaustavljati u prvoj narednoj, a to je Novi Beograd za smer zapad, odnosno Rakovica za smer jug. Hoćeš da kažeš da nisu predvideli tada BG voz, već metro kroz Beograd i da sada mora da se proširuje železnička stanica Novi Beograd? Samo moraćeš da srušiš hotel Holidej in (Holiday Inn) sa halom BelExpo centra 2008 izgrađeno i neki deo Vetfarma zgrade (nemoj samo da mi kažeš da može da prođe pored Holidej Ina i BelExpo centra) zbog BG voza koji je nastao 2011 god.
 
Не мора да се проширује станица. Железничка станицу Брисел, са истим бројем пролазних колосека као Нови Београд, дневно опслужи фрапантних 180.000 путника и око хиљаду возова. Али има и шест приступних колосека...
 
Mair":w0gpi0s6 je napisao(la):
Ukupno 84 vozova ima BG voz u oba smera radnim danom kroz Beograd i ti mi kažeš da će se svi vozovi koji krenu iz stanice Beograd centar (prokop) zaustavljati u prvoj narednoj, a to je Novi Beograd za smer zapad, odnosno Rakovica za smer jug. Hoćeš da kažeš da nisu predvideli tada BG voz, već metro kroz Beograd i da sada mora da se proširuje železnička stanica Novi Beograd?

Oni zaista nisu predvideli BG-Voz 1977 kad se usvojio plan beogradskog zeleznickog cvora.
Zapravo su zamislili "prigradski metro" koji je trebao da se krece potpuno drugim trasama i nije prolazio ni kroz zeleznicku stanicu Novi Beograd, ni kroz Prokop.

Naravno to je bio previse ambiciozanb plan pa se samo izgradio zeleznicki cvor a koridore regionalnog metro-a nisu nikad izgradili.
 
@Pantograf
Znaimljiv podatak i zanimljiv si sagovornik puno novih informacija o železnici u ostatku sveta i sada mi je i lakše kada sam ovaj podatak pročitao, samo ćemo da pravimo most preko reke Save sa pet- šest koloseka i trasu do stanice NBG, a da, srušićemo Pet centar usput izgrađen 2005 ili 2006 god. i srušićemo sve duž Milutina Milaknovića uz prugu (sve je izgrađeno posle 2003 god.) proširićemo tunel ispod Bežanijske kose na pet-šest koloseka. Da nastavimo i po Altini i Zemnu polju, kad smo sve ovo prethodno porušili zbog BG voza iz 2011 god?

Malo šale, ne ljutiš se?
 
Mair":2h81glvi je napisao(la):
samo ćemo da pravimo most preko reke Save sa pet- šest koloseka i trasu do stanice NBG

Novi Zeleznicki most i jeste projektovan da moze da se prosiri, mozda ne na 5-6 koloseka ali svakako za 4 sto ce se mozda i pokazati kao potrebno kad se bude prebacio sav saobracaj glavne na Prokop.
 
Vrh