Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ništa lično (ni protiv Raške, ni protiv Banata), haha :). No, ne razumem odakle će sve da se jave?! Msm, Toplički centar za demokratiju!? Wtf!?
 
Zaza Bg":1kavv9rv je napisao(la):
Ništa lično (ni protiv Raške, ni protiv Banata), haha :). No, ne razumem odakle će sve da se jave?! Msm, Toplički centar za demokratiju!? Wtf!?
У питању је изрежирана пријава. Они се као жале а онда власт као реагује на жалбу и стопира тендер и цели пројекат а власт се сво време прави блесава.

Очигледно је у питању политичка одлука. Лично сам убеђен да ће се прокоп завршити тек кад продамо железнице или омогућимо страним компанијама да користе нашу инфраструктуру.

Колику терцијалну штету ми имамо у разним привредним гранама, почев од туризма, само од онаквог стања главне жел. станице не можемо ни да замислимо.
 
што се тиче туризма, не толико због саме станице, већ због комплетне инфраструктуре. железница учествује мизерно мало, спрам потенцијалног учешћа
 
На то сам и мислио. Путовање возом од уласка у град па до главне неретко траје и више од пола сата а сам приступ железничкој станици 10мин и то кроз најодвратније градске пределе и зараслу пругу.

Мени се једном десило да деоницу од рипња до главне пређем за надреалних 45мин.
 
"Čekajući Prokopa"
104070808684633131781168.jpg
 
Dobio sam informaciju danas da je EP oprema dobila uplatu za "prokop" (2.5mil)...
Jedan poznanik tamo radi pa mi je spomenuo, ali nema dodira direktno sa izgradnjom "prokopa".
Videcemo sta ce biti, jer ako je tako u narednih 10ak dana, trebalo bi da aktivnosti na gradilistu budu vidljive.

Mada iskteno, ne verujem da se nesto pokrenulo...
 
Па цела ствар је у томе да се почне са радовима од стране ЕП, кад им легну паре на рачун. Ако је ово што је Тинторето чуо, тачно, онда ево нама почетка радова јако брзо.
 
Sumnjam da ce da pocinju radovi u Decembru. Sklon sam vise da verujem da pre proleca nece nista konkretnije da se radi.
 
Kreću radovi na Prokopu, koji put?
Beograd -- Posle mnogo odlaganja konačno najavljen nastavak izgradnje železničke stanice.

Na železničkoj stanici Prokop gomila zarđale armature viri iz šiblja. I poneki putnik. Neupućenima, samo kran nasred poslednje betonske etaže nagoveštava radove.

Ali on ovde stoji godinama. Da je izgradnja nastavljena krajem leta, kako je najavljeno, "Energoprojektu“ bi, do predviđenog roka za završetak posla, preostalo još oko 340 dana. Međutim, na pruzi osim železničara nema drugih radnika. Ipak, izvođači početak radova najavljuju za početak decembra, pišu Novosti.

""Energoprojekt“ je naplatio ugovoreni avans i prema ugovoru, steći će se uslovi da 1. decembra 2014. radovi zvanično i započnu, čime će početi ne samo realizacija potpisanog ugovora, nego i završetak čitavog kompleksa Prokop", objasnili su u "Energoprojektu“.

Izgradnja stanice Prokop počela je 1977. Do devedesetih, kada su izvođeni poslednji betonski radovi na ovom kapitalnom projektu, obavljen je najveći deo posla u građevinskom i u finansijskom pogledu. Vrednost do sada realizovanih radova u današnjoj vrednosti prelazi milijardu evra.

Potpisivanjem ugovora krajem jula između "Železnica Srbije“ i "Energoprojekta“, stekli su se uslovi da se nastave radovi i ovaj izuzetno važan projekat, posle bezmalo četiri decenije, privede kraju. I nadležni su očekivali da će majstori i mehanizacija otvoriti gradilište već mesec dana posle toga. U planu je bilo da se za 420 dana završe radovi koji obuhvataju kapacitete za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u Beograd centru. Međutim...

"S obzirom na to da se radi o specifičnom načinu finansiranja, kreditu kuvajtskog fonda koji je odobren "Železnicama“ uz garancije Republike Srbije, bilo je potrebno razrešiti izvestan broj tehničkih problema, što je u saradnji sa ministarstvima i učinjeno", dodaju iz "Energoprojekta“.

Do pune funkcionalnosti i završetka nove železničke stanice Beograd centar ostalo je još mnogo posla, čija je vrednost, kako se procenjuje, veća od 100 miliona evra. To je i jedan od razloga što su radovi podeljeni u dve faze.

Prva obuhvata izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih koloseka, završne i zanatske radove na pothodnicima i peronima, izradu i montažu informativnog sistema, sanaciju hidroizolacije, kontaktnu mrežu, četiri trafostanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije, dispečerske uređaje...

Iako će koloseci i peroni biti završeni u ovoj fazi, stanica će imati najosnovnije funkcije. Tek druga etapa uključuje izgradnju stanične zgrade, saobraćajnog i putničkog prilaza sa auto-puta E75 i prateće infrastrukture.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:521230-Radovi-na-Prokopu-pocinju-u-decembru
 
Žao mi je što član 2012 nije više aktivan. on se bio veoma optimističan po pitanju prokopa i nove vlasti. baš bih voleo sada da vidim njegove komentare kad se pokazala sva nesposobnost ove vlasti.
 
teshko je i meni poverovati, navikao sam se na ovu pustosh od Prokopa, ne mogu da zamislim da ce tu nekada da se izgradi zeljezncka stanica
 
pazite se ljudi spasavajte se ako boga znate, po najavama energoprojekta, ima sve sanse u ponedeljak da bude smak sveta da se tri dimenzije razdore da svaki atom u univerzumu ekspolodira

Tapatalk
 
nensav":3plu141r je napisao(la):
teshko je i meni poverovati, navikao sam se na ovu pustosh od Prokopa, ne mogu da zamislim da ce tu nekada da se izgradi zeljezncka stanica

И кад се изгради биће пустош, тј. без путника.
 
drum1":3tau9wb3 je napisao(la):
pazite se ljudi spasavajte se ako boga znate, po najavama energoprojekta, ima sve sanse u ponedeljak da bude smak sveta da se tri dimenzije razdore da svaki atom u univerzumu ekspolodira

Tapatalk

то је у среду. таман имамо врмена да спремимо атомска склоништа и да накупимо хрне и пића
 
Пантограф":1iowjvhi je napisao(la):
nensav":1iowjvhi je napisao(la):
teshko je i meni poverovati, navikao sam se na ovu pustosh od Prokopa, ne mogu da zamislim da ce tu nekada da se izgradi zeljezncka stanica

И кад се изгради биће пустош, тј. без путника.

Неће. То ће зависити искључиво од ЖС-а и града тј како ће системе јавног превоза којима располажу организовати. Мада, ако су озбиљни у вези прокопа мораају да крену да граде приступне путеве одмах сад одмах. Колико се сећам кренули су то да пројектују.
 
Ех, волео бих ја да си ти у праву, али бојим се да ће сценарио бити овакав:

Направиће друмске прилазе Прокопу, укључујући и надвожњак преко Аутопута (за велике паре). То ће (мало) растеретити Мостарску петљу и Кнеза Милоша, а закрчити Делиградску и остале узане улице изнад Славије и око клиника. Преусмериће неку линију да пролази туда (рецимо 78, или 59, лупам), и имаћемо у Прокопу аутобус на сваких десетак минута, ка два дела града, укључујући, наравно, "прокопску" 34-ку, са мало гушћим редом вожње и на некој дебилној траси. И то је највише што могу - за успостављање нових аутобуских линија (тј. за проширење постојеће мреже) Београд неће имати пара (нити оправдања - и постојећу главну станицу би превоз заобилазио да није на добром месту), да преусмерава линије ка Бањици кроз Прокоп неће се усудити, јер ће их грађани стрељати, као ни линије које иду аутопутем, из истих разлога, итд.

Не очекујте, ни у којој варијанти, фреквентан аутобуски саобраћај на Прокопу. Трамвај - ко га доведе до тамо - свака му се дала.

Уместо у Прокоп, могао се у овој фази новац уложити у укопавање колосека до главне станице, као и на сређивање станице Нови Београд. Ефекти би били знатно бољи, јер тамо густ јавни саобраћај већ постоји. Када почне изградња друге линије метроа, почела би и завршна фаза Прокопа, јер му управо и једино метро даје шансу за живот. Али, ово није време рационалних одлука, и ја се због недостатка промишљања на јавном месту нећу секирати - имаћемо бар станицу за сликање и снимање (спотова за Телеком, Теленор, ВИП, Моју кравицу итд.).

(Као једино међурешење јавља ми се меки подземни једноколосечни шатл Прокоп - Славија, као заметак будуће линије М2, али од тога тешко да ће да буде нешто)
 
Vrh