Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Mislim da je problem ukopavanja koloseka od Sajma do glavne taj sto je to tesko izvodljivo dok je na povrsini i dalje prisutan zeleznicki saobracaj.
Mozda ce to da urade u fazama, da zavrse prokopsa ovih 25 miliona evra, da prebace zeleznicki saobracaj sa Glavne na Prokop a tek onda da ukopaju koloseke i vrate jedan deo saobracaja do glavne.

Neko moje miljenje sta je moguce da se uradi, ali verovatno nece biti tako.
 
Тренутно, у плану нису никакве "фазе", већ протеривање железнице из савског и дунавског приобаља.
 
А раскрпетља и Сајам? Јесам ли ја луд или смо сви ми луди?
 
Pruga do Sajma ostaje i na njenom kraju je planirana izgradnja nove stanice. Koliko sam skontao, ona će prvenstveno služiti gradskom/prigradskom saobraćaju.
 
Postoji dosta stručnjaka koji tvrde da glavna železnička može da ostane tu i gde je sada, i da uz određene modifikacije ne ometa izgradnju beograda na vodi, da čak putnike iz celog regiona dovozi direktno u centar zbivanja.
 
Zeleznica treba da postoji u Savskom amfiteatru sa Glavnom kao zavrsna stanica tih vozova, ali u kom obliku i u kojoj meri to danas niko ne zna.
 
Или на стубовима. То је тако "Арапски" ;)
 
Biće taj nadvožnjak mnogo više od toga:

081017-Prokop-03.jpg


S jedne strane, razumem Mekbejnovo strahovanje, saobraćajna mreža u starom delu grada je već u dosta tačaka na ivici kolapsa i deluje kao da guranje dodatnog prometa u centar won't do any good.

No, s druge strane, uvek sam Novom Beogradu zavideo na vezama sa auto-putem gde postoje petlje na ukrštanjima sa većinom novobeogradskih Bulevara (Vladimira Popovića, Antifašističke borbe, Španskih boraca, Omladinskih brigada i Tošin bunar).

Na ovoj obali Save deluje kao da se sve svelo na nesrećnu Autokomandu i Mostar (Plavi most donekle funkcioniše, Dušanovac je potpuni kolaps, a Lasta više liči na divlje uključenje :D ). Čini mi se da izgradnje pristupnih saobraćajnica za Prokop može da pomogne u tom smislu - da rastereti malo Mostar i Autokomandu.
 
Ја мислим да не може да помогне готово уопште. Код Прокопа ће се на аутопут укључивати само они који иду ка Газели и ту ће налетати на чеп. И сад се преко Мостара доста брзо стигне до Газеле (и у јутарњем шпицу, јер су тада три траке у Кнеза Милоша ка центру, па и уско грло ма тролејбуском мосту функционише солидно).

Хитна помоћ ће стизати брже до Бањице и Топчидерске звезде, то да. Биће лакши и приступ аутопуту из блока улица Ресавска - Делиградска - Тиршова итд., из којих се сада сав саобраћај ка Газели слива у Милоша Поцерца и ка оном факинг семафору са "секундаром" и досадним перачима шофершајбни, али већи прилив кола ће само додтно закрчити мост.

Са друге стране, петља на Душановцу би биле од немерљиве помоћи, јер је тренутно највећи саобраћајни апсурд Београда непостојање озбиљног надвожњака од Аутокоманде до Плавог моста (не рачунам бедни Имо-мост), услед чега аутопут дели град као каква овећа река. Та петља би била много боље улагање од ове код Прокопа, која може да сачека ако треба и 30 година.
 
Ок, свесни смо твог анимозитета према прокопу. Не мораш читаву своју урбанистичку "идеологију" томе да подређујеш. Душановац може да спаси само метро и евентуално један сабирни булевар који није у плану и који можда већ сада није могућ услед градње вишеспратница у сваком кутку тог подручја.
 
Делијо,
Потрошим пет минута времена да објасним зашто та петља неће помоћи одвијању саобраћаја у Београду, а ти, ако сматраш другачије, то и аргументуј, уместо што констатујеш мој анимозитет према Прокопу, који ја и иначе не кријем. Прокоп је једна од највећих градитељских катастрофа Београда, чији завршетак у овом тренутку
а) Не доприноси унапређењу железничког саобраћаја и
б) Индукује велика, уједно и најмање неопходна улагања у београдску инфраструктуру, попут те петље, која води из Булевара мира у - саобраћајни чеп.

Уместо тога, прво треба потрошити паре на штошта друго, а Прокоп оставити за време када буде грађена метро линија бр. 2.
Само немој да пишеш да не треба надвожњак са бар 4 траке негде између Аутокоманде и Плавог моста и да то све има некакве везе са метроом, јер ћеш уистину испасти смешан.
 
ako sam dobro razumeo, neka prva faza je pored nadvožnjaka još jedan put koji ide ka petlji 'hitna pomoć' i ova petlja postaje javno dostupna?

S druge strane, neka sledeća faza, onaj veliki kružni tok i spuštanje ka istoj toj petlji.

Nije tako loše. Ali i dalje se plašim kolapsa u predelu kliničkog kompleksa.
 
Петља Хитна помоћ је и сада јавно доступна и повезана путељцима са Прокопом.
 
Пантограф":3m7x8veg je napisao(la):
а) Не доприноси унапређењу железничког саобраћаја
Испао си смешан.
Пантограф":3m7x8veg je napisao(la):
б) Индукује велика, уједно и најмање неопходна улагања у београдску инфраструктуру, попут те петље, која води из Булевара мира у - саобраћајни чеп.
Ајдее?! Који оно беше други пројекат индукује још већа улагања а тренутно води у саобраћајни чеп? :laugh:
Пантограф":3m7x8veg je napisao(la):
Уместо тога, прво треба потрошити паре на штошта друго, .
Реалност Пантографу: Паре су већ потрошене.
 
Опет исто.

Немој "Испао си смешан", објасни зашто. Ја сам свој став објаснио 1.000 пута.

Ово друго:
Ако мислиш на УМП са Мостом на Ади, то је одличан пројекат и много унапређује живот Београђана. Анлајк Прокоп (Укоп). И отклонио је неке од највећих чепова, анлајк петља Прокоп.
 
Сад ми се јавља да је било забрањено током реконструкције Газеле. Користио сам ту петљу више пута после утакмице - на Маракани, кад се околина ЈНА користи као паркинг :)
 
Једино што претља "Прокоп" може да ублажи од друмских проблема јесте укључење на аутопут из правца Славије и тиме отпуши Аутокоманду. За тако нешто ипак, није потребна цела петља већ само патрљак поред Ветеринарског до Делиградске па на "Хитну помоћ".

Улагање у све остало је крајње непотребно докле год нам међуградски возови имају више локомотива од вагона. Док се железнички саобраћај не реформише и мало опорави, "главну" може да глуми и НБГ која већ сада има све саобраћајне и ЈГП везе само јој треба естетска хирургија.

Слажем се са пантографом и у томе да је нормална петља Душановац далеко неопходнија уместо оног монтажог надвожњака и да се на њу веже нова Кумодрашка (2+2)
 
Izvor: Beobuild.rs

Sutra kreće Prokop

140801-PROKOP-33m.jpg


Sutra će konačno otpočeti radovi na prvoj fazi završetka buduće glavne železničke stance na Prokopu. Kako su stvari krenule da se odvijaju, sa ponovnim kašnjenjima na početku radova, brzo su se probudili strahovi da je opet reč o novom neuspehu. Izgleda da ćemo sutra konačno razbiti taj maler. Šalu na stranu, ali četri meseca nakon potpisivanja ugovora, sutra će posle 14 godina ponovo biti pokrenuta gradnja železnicke stanice Beograd-Centar. Posle nekoliko sporadičnih, manjih intervencija u prethodnom periodu ovo će biti najveća investicija u Prokop od 2001. godine.

U protekla četiri meseca sprovedene su sve pripremne aktivnosti za početak realizacije projekta. Dobijene su sve potrebne dozvole i saglasnosti, formirana je radna grupa za realizaciju projekta, imenovan je i organizovan rad nadzorne službe, a utvrđena je i detaljna tehnologija i organizacija radova, koji se organizuju u režimu redovnog funkcionisanja železničkog saobraćaja. Kada su dogovoreni svi detalji oko povlačenja zajma i isplate izvođacima, Kuvajtski fond je 20. novembra uplatio avans u iznosu nešto manjem od 2,6 miliona evra, čime su stvoreni uslovi za početak radova.

Radovi koji predstavljaju prvu fazu izgradnje stanice Prokop, obuhvataju rekonstrukciju postojećih kolosečnih kapaciteta, sa ciljem povećanja propusne moći stanice do projektovanih kapaciteta prijema i otpreme vozova. U okviru radova biće, pored ostalog: izgrađeni treći, četvrti, sedmi i osmi kolosek, rekonstruisani postojeći deveti i deseti kolosek, nabavljen materijal gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završeni zanatski radovi, elektro-energetske instalacije i telekomunikacioni sistemi u pothodinicima i na peronima, urađen i montiran informativni sistem za obaveštavanje putnika, kontaktna mreža i 4 trafo stanice. Pored opremanja stanice biće obnovljena i hidroizolacija na koti 105, odnosno na nivou glavne ploče. Ugovoreni rok za izvođenje radova iznosi 420 dana, a projektnu dokumentaciju uradio je Saobraćajni institut CIP.

Izgradnja ostatka neophodne infrastrukture u okviru stanice Beograd-Centar ostavljena je za narednu fazu. Tada bi trebalo dograditi staničnu zgradu, saobraćajne i putničke prilaze sa autoputa E-75 i Bulevara Kneza Aleksandra, kao i ostale prateće sadrzaje.

Vrednost ugovora je nešto manje od 25,8 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj. Pored „Energoprojekt Opreme“, kao zvaničnog nosioca posla, u konzorcijumu izvođača radova su još i „Energoprojekt Niskogradnja“, „Energoprojekt Visokogradnja“, ZGOP i AŽD.

Link vesti http://www.beobuild.rs/read.php/712.html
 
Da li je novac iz kuvajtskog fonda dovoljan za ovu fazu:

Izgradnja ostatka neophodne infrastrukture u okviru stanice Beograd-Centar ostavljena je za narednu fazu. Tada bi trebalo dograditi staničnu zgradu, saobraćajne i putničke prilaze sa autoputa E-75 i Bulevara Kneza Aleksandra, kao i ostale prateće sadrzaje.

ili će morati da se traži neki drugi izvori za njeno finansiranje?
 
Vrh