Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Од Железничке станице Нови Београд до Прокопа је 3,5 километра.
Од Железничке станице Нови Београд до Главне је 4,1 километар.
Од Прокопа до Главне је 2,2 километра.

Сматрајмо да је просечна брзина пешака кроз град 5км/с, и то под условима да имамо далеко хуманије услове за пешачење него сада.

Од Народног позоришта до Прокопа је 3,1 километар, или 37 минута пешке.
Од Народног позоришта до Савског трга је 1,1 километар, или 13 минута пешке.
Од Народног позоришта до Новог Београда (железничка станица) је 4,5 километара, или 54 минута пешке.

Ова растојања уопште нису мала за центар неког града, и пешачка доступност у центру града је кључни фактор, ако се жели дестимулисати употреба аутомобила. Наравно, и добра интеграција са осталим јавним превозом има велики значај, али у мањој мери него пешачка доступност. Поготову што аутомобилска секта хара планирањем саобраћаја на улицама Београда, те се трамвај зауставља на сваком семафору, а од озбиљног метро система нас деле деценије развоја. :violina: Ради тога, много је важније да Београд Главна има 10 колосека, него Прокоп, јер најближи градови који имају више од 1/4 становника Београда су по 400 километара удаљени. Стога је за убедљиву већину путника Београд крајња тачка путовања. А и баш за Савски амфитетар, добија утолико већу вредност уколико је нова зона свега и свачега на 5-10 минута пешке од брзе и поуздане транспортне везе. И опет, развојне зоне око Београд главне и Новог Београда су много перспективније него око Прокопа. У Бриселу, на пример, станице Брисел централ има највише путника, иако је мања од северне и јужне, и иако испред станице има мање линија трамваја и метро-а.

Прокоп у перспективи може имати следеће функције:
1) Покрива путовања до и од клиничког центра и стадиона, медецинских факултета.
2) Растерећење станице Београд главна, распоређивање путника у чвору ради равномернијег оптерећења истог.
3) Постојање алтернативних праваца, приликом билокаквих проблема у чвору
4) Преседачко чвориште, са железнице на железницу, са железнице на међуградски аутобус, и на онај градски саобраћај који ће се довести "на мишиће".

Сад образложење за толики број колосека:

Нови Београд 7 колосека: Предвиђам да су 4 колосека Прокоп-НБГ-Земун, од чега 2 за градско-приградске возове, а 2 за регионалне, међурегионалне, интерсити. У самом НБГ, 2 колосека су за градске возове, а 5 за остале. За сваки смер је потребно по минимално 2 колосека, јер у тој станици предвиђам задржавања возова 3-7 минута. Један колосек више, јер никада не знаш када ће ти затребати колосек. А поготову што је у питању одвојна станица, са краком према старом мосту.

Београд Главна 10 колосека: Са ове станице полазе возови Београд-Беч, Београд-Праг, Београд-Солун и слично. По питању дизајна и доживљаја, тај старински изглед станице је једна од највећих предности, и јако је важно да до воз стигне до самог Савског трга. То може бити и плитки укоп, јер сматрај да је ван станичног подручја прихватљива рампа од 2,5%, односно пад од 25 метара на километар. Чеона станица је ту потребна ради што већег приближавања строгом центру, али те станице захтевају већи број колосека због отежане маневре. За техничке колосеке је више него довољно искористити онај део Савског амфитетара који је обезвређен аутопутем (кога сигурно нико неће уклањати).

Београд Центар 10 колосека: За разлику од претходна два, овде је најтеже образложити 10 колосека, али је ипак могуће, уколико је са западне стране станице 4 колосека, а са источне 6. Дакле, према западу 2 колосека су за градско-приградске возове, а 2 за све остале. На истоку, 2 колосека су искључиво за градско-приградске (Врачарски тунел), 2 за регионалне, интеррегионалне, интерсити (Раковица), а 2 за мешовито, све врсте возова (источни крак). У самој станици, 1.2. 8. и 9. колосек наменити за пре свега градско-приградске возове, 3.4.5. за правац према НБГ за остале возове, 6. и 7. остале возове према Раковици, а 10. за возове према Београд исток. Са обзиром да пројектом подземног железничког чворишта испод Топчидерског брда није предвиђен источни крак, користим у правцу Аутокоманде ниво тунела из Прокопа за Карађорђев парк, а из правца Душановца ниво тунела из правца Раковице према Прокопу.

По питању лаких железница Калемегданском пругом, мислим да је то једна од добрих варијанти саобраћајне повезаности. То је подржала и већина учесника на округлим столовима на Миксеру. Треба знати да би са садашњим гарнитурама могли задовољити једва потреба на новом железничком чвору, и да како год се окрене, требале би нам нове гарнитуре возова. Концепт би био:
- Напон 1500волти, надземно напајање, на прузи Сајам-Дунав станица
- Највећим делом површинска траса, која се код сајма спаја са главном пругом са напоном 25.000 волти. Већи број прелаза у нивоу, али који попречна кретања задржавају 15-20 секунди.
- Ограничење брзине у насељеном делу на 50км/с (чак и 40км/с на неким деловима)
- Осовинско оптерећење највише 14 тона по осовини
- Међустанична растојања 600-1000 метара
- Део возила једносистемски, али део возила вишесистемски, са максималном брзином 120км/с. На овај начин. Та вишесистемска возила нам омогућавају разноврснија решења са Борчанским краком мреже, а омогућавају да трамвај-воз уђе у центар Обреновца, након што је на отвореној прузи развио 120км/с. Такав систем омогућава и улазак у Сремчицу и још нека насеља. :gobb:
 
Karlo del Ponte":11jze86d je napisao(la):
Од Железничке станице Нови Београд до Прокопа је 3,5 километра.
Од Железничке станице Нови Београд до Главне је 4,1 километар.
Од Прокопа до Главне је 2,2 километра.
Омашио сам ја али богами и ти

Прокоп - НБГ - 3,1
НБГ - Главна - 2,8
Проком - главна - 1,5

Најцрње од свега је што у троуглу који образују те три станице живи или ради максимум 50.000 становника

mapabeograd.jpg


А ни у кругу од 1 километра од станица се не покрива велики (довољан) број становника

mapabeograd.jpg


(одокативно сам цртао,круг на НБГ-у је најближи једном километру)
 
Razumem vasa istrazivanja,ali u Prokopu se nastavlja gradnja za mesec dana...svidelo se to nekome ili ne :kafa:
 
Karlo del Ponte":82mlelwz je napisao(la):
Од Народног позоришта до Прокопа је 3,1 километар, или 37 минута пешке.
Од Народног позоришта до Савског трга је 1,1 километар, или 13 минута пешке.
Од Народног позоришта до Новог Београда (железничка станица) је 4,5 километара, или 54 минута пешке.

Sa moje tacke gledista, ovo su apsolutno irelevantni podaci. Ako je ovo relevantno, onda aerodrom treba takodje da bude u centru a ne u Surcinu - da mozemo direkt sa gejta da se prosetamo do Trga.

Kazes da je Beograd jedini veliki grad u okolini, te da je vecini putnika koji dolaze u Beograd vozom Beograd krajnje odrediste. OK, ima smisla. No da li im je Trg Republike, Narodno pozoriste, Knez Mihailova krajnje odrediste? Ili mozda neki drugi deo grada?
 
Slazem se sa Hazardom. Malo je glupo ocekivati da je nekom iz Paracina glavno odrediste kad dodje u Beograd Narodno pozoriste. Cinimi se da je napamet to tako receno, bez razmisljanja da li je to zaista tako. Sta ako je nekom iz unutrasnjosti krajnje odrediste Klinicki centar, sto je realnije? Sta je onda blize?

Dakle treba uraditi analizu, ko i zbog cega, odnosno kojim poslom dolazi u Bg. Moje misljenje je da vecinu cine studenti, kojima su krajnji cilj studenski dom, oni koji dolaze na lecenje i koriste usluge Klinickog centra, oni koji koriste saobracajne veze za dalja putovanja, kao i oni koji su se ranije doselili kuci pa povremeno idu u vikendicu. Jedan deo gravitira zbog posla, ali je to je ugavnom iz okolnih mesta, tipa Mladenovca, Lazarevca, Orenovca i sl. Ni jednoj ovoj grupi (osim mozda ovih zadnje pomenutih) nije primarni cilj Trg Republike, vec neki saobracajni hub, preko koga bi najlakse stizali do svojih kranjih oodredista. Prokop ima mogucnost da postane saobracajni hub, i vrlo dobro povezan sa gradom.Ljudima iz okolnih mesta koji gravitiraju ka Beogradu kao metu gde su zaposleni, vise odgovara poboljsan sistem Beovoza, koji bi bio pouzdan i koji bi koristio celokupnu infrastrukturu bg.zel cvora.
 
hazard":oz9la3yw je napisao(la):
Kazes da je Beograd jedini veliki grad u okolini, te da je vecini putnika koji dolaze u Beograd vozom Beograd krajnje odrediste. OK, ima smisla. No da li im je Trg Republike, Narodno pozoriste, Knez Mihailova krajnje odrediste? Ili mozda neki drugi deo grada?

Нпр. ВМА...или Ушће....??
 
Dakle treba uraditi analizu, ko i zbog cega, odnosno kojim poslom dolazi u Bg

ne
treba uraditi analzu postojecih i potrebnih novih tranzitnih tačaka
u donosu na buducu promenjenu situaciju koju ce izazvati Prokop :)
 
Nepopravljivi optimista":2n1nsro9 je napisao(la):
mvbg1":2n1nsro9 je napisao(la):
2012":2n1nsro9 je napisao(la):
Znaci kao sto su rekli juna ce poceti..

Sacekacemo i taj jun i necemo videti NISTA.

Kakav pesimizam. Nakon x godina postoji konkretan novac za nastavak ovog projekta, verujem da ce ova godina biti pocetak radova.

Dodje jun,a pocetk radova ni u tragovima. :kafa:
 
Оквирни датум објављивања позива за подношење понуда и за закључење уговора:
јул 2013. године
 
hazard":2a9lc5jf je napisao(la):
Sa moje tacke gledista, ovo su apsolutno irelevantni podaci. Ako je ovo relevantno, onda aerodrom treba takodje da bude u centru a ne u Surcinu - da mozemo direkt sa gejta da se prosetamo do Trga.
1) Ако даљински саобраћај посматрамо као нужно зло у центру великог града, онда је железнички саобраћај најмање зло. Аутомобил упропасти центар града, ретко ко ће сести у аутобус ко себи може приуштити вожњу колима, примена водног саобраћаја је врло ограничена, о авионским пистама у центру да не говоримо.
2) Управо тешка приступачност те зоне свим осталим видовима даљинског превоза је највећа предност те локације. То је и разлог зашто је у Бриселу, Брисел Централ станица са највише путника. Северна и јужна станица имају мање путника од ње, иако имају много боље везе градским саобраћајем.
3) Сугерисао сам да део возова иде у Београд главну, а део возова у Београд центар. На исечку мапе, коју је поставио Делија се јасно види где су хотели, хостели, позоришта, музеји, пословни објекти, административни објекти, центар угоститељства и уопште где је највећа концетрација свега што је важно за даљинског путника. Зато интерсити возови и треба да користе Београд Главну.
4) Околине железничких станица Београд Главна и Нови Београд су најатрактивније зоне за развој нових градских садржаја (пословних небодера, хотела, театара...). Железничка веза у даљинском саобраћају, ако се правилно инсталира, не само да не смањује, него и повећава квалитет тих зона. Такође, у тежњи ка одрживом транспорту то је најбоље решење
5) (Миланче) Сугерисао сам да се саобраћај распореди на оба чвора. За интеррегионални саобраћај је најбоље да воз Шид-Пожаревац у Београду стаје: Тошин бунар (Студентски град) - Нови Београд - Прокоп (клинички центри итд) - Раковица, и пружају му се одличне преседачке могућности. Карактери путовања путника до 30км, 30-100км, 100-200км и преко 200 км се доста разликују. Највећи број путника у чвору (око 90%), у одрживој транспортној политици са дестимулацијом нафтног саобраћаја, чиниће путници до 100км. Ако већ постоје два чвора, ту шансу не треба пропуштати, да се омогући већи број директних вожњи. Поготову појавом приватних оператера, број возова ће се изузетно повећати, и биће потребан и стари и нови чвор.
hazard":2a9lc5jf je napisao(la):
Kazes da je Beograd jedini veliki grad u okolini, te da je vecini putnika koji dolaze u Beograd vozom Beograd krajnje odrediste. OK, ima smisla. No da li im je Trg Republike, Narodno pozoriste, Knez Mihailova krajnje odrediste? Ili mozda neki drugi deo grada?
Delija":2a9lc5jf je napisao(la):
Karlo del Ponte":2a9lc5jf je napisao(la):
Од Железничке станице Нови Београд до Прокопа је 3,5 километра.
Од Железничке станице Нови Београд до Главне је 4,1 километар.
Од Прокопа до Главне је 2,2 километра.
Омашио сам ја али богами и ти
Нисам, бирао сам путање којима је могуће проћи уколико ниси ни супермен ни спајдермен.
Delija":2a9lc5jf je napisao(la):
А ни у кругу од 1 километра од станица се не покрива велики (довољан) број становника

mapabeograd.jpg


(одокативно сам цртао,круг на НБГ-у је најближи једном километру)
Ова метода са круговима се веома често примењује, али је у принципу нереалан модел. Употребљив је једино у фази генералног плана, када испитујеш 15-20 варијанти неког решења, и немаш времена за квалитетније моделе. Квалитетан модел пешачке (и сваке друге) доступности неке локације узима у обзир да људи не могу пролазити кроз зграде, нити свакодневно препливавати реке, а да на пешачку доступности изузетно утиче и висинска разлика, степенице, семафори, да ли поред тебе на пола метра туште камиони итд. Пешачка доступност Прокопа је тренутно катастрофална, и мислим да је једна од кључних ствари направити пешачко-бициклистички коридор на крову метро моста преко аутопута. Чак и тада, висина платоа где је Клинички центар је 120м, а перона 98 метара. Треба тражити такво решење, да пешак са плоче уђе у зону Клиничког центра без и једног степеника, а и без рампе са падом већим од 5%.
 
cekaj zar nije logicno da se stara stanica skloni ? tj da se preuredi ceo taj deo savske i gde su sad sine napraviti elitni deo grada kao sto su pravili projekte spustanja grada na vodu :) cemu dve glavne stanice pa nije beograd peking :O
 
Карло,зацементирање тужне судбине београдске десне обале зарад старог железничког чвора је једноставно превелика цена. Сигуран да када би се све ставило на папир далеко већи и позитивнији ефекти би се десили формирањем центра града тамо где му је и место него што би имали користи од старог железничког чвора.

Мада,ја јесам за фазно укидање старог чвора "по потреби" Дакле,прво прокоп,па мост код Винче,па лрт линија уз обалу уместо оних "стратешких колосека", па измештена аутобуска станица,па метро-друмски мост у СА,затим развој и урбанизација СА у складу са потребама и стањем тржишта некретнина па тек онда затварање главне станице ако се за тим покаже потреба услед немогућности интеграције новог центра града у постојеће урбано ткиво.
 
Karlo del Ponte":38smltig je napisao(la):
1) Ако даљински саобраћај посматрамо као нужно зло у центру великог града, онда је железнички саобраћај најмање зло. Аутомобил упропасти центар града, ретко ко ће сести у аутобус ко себи може приуштити вожњу колима, примена водног саобраћаја је врло ограничена, о авионским пистама у центру да не говоримо.
2) Управо тешка приступачност те зоне свим осталим видовима даљинског превоза је највећа предност те локације. То је и разлог зашто је у Бриселу, Брисел Централ станица са највише путника. Северна и јужна станица имају мање путника од ње, иако имају много боље везе градским саобраћајем.
3) Сугерисао сам да део возова иде у Београд главну, а део возова у Београд центар. На исечку мапе, коју је поставио Делија се јасно види где су хотели, хостели, позоришта, музеји, пословни објекти, административни објекти, центар угоститељства и уопште где је највећа концетрација свега што је важно за даљинског путника. Зато интерсити возови и треба да користе Београд Главну.

Ne znam zasto je uopste daljinski saobracaj u centru nuzan, pa zato ne znam ni zasto je nuzno zlo. Mislim u najjuzem centru grada.

Ovo za br. 3 mi zvuci kao da pricas napamet, tj. kao da mislis da su vecina daljinskih putnika turisti. Meni se pak cini da nije tako. Imas li neku pouzdanu statistiku? Moj je utisak da ljudi koji iz daljine dolaze u Beograd zbog navedenih sadrzaja u centru uglavnom slecu na aerodrom u Surcinu (jedan manji deo silazi sa brodova koji pristaju ispod Kalisa), dok su ljudi koji dolaze vozom uglavnom ljudi koji zive (stalno ili privremeno) u gradu, i ljudi koji njima dolaze u posetu, te im je mnogo bitnije kako ce od zeleznicke stanice stici do kuce (koja moze biti na Banovom Brdu, Zvezdari ili Karaburmi) nego do centra grada. Ja mislim da smo daleko, jako daleko od dana kada ce vecina turista u Beograd dolaziti vozom, ne samo zbog toga sto bi to zahtevalo ozbiljnu rekonstrukciju celokupne zeleznicke infrastrukture u Srbiji, vec i u okolnim zemljama. Dok dodjemo to tog stadijuma, imacemo i metro koji ce te od Prokopa do najjuzeg centra odvesti za 10ak minuta ili cak brze.

Inace se generalno slaze sa Delijom.
 
sasa901":3v2a641q je napisao(la):
cekaj zar nije logicno da se stara stanica skloni ? tj da se preuredi ceo taj deo savske i gde su sad sine napraviti elitni deo grada kao sto su pravili projekte spustanja grada na vodu :) cemu dve glavne stanice pa nije beograd peking :O

Dve "glavne" tj. jako bitne stanice na tako malom rastojanju se i meni cine jako nelogicno i neracionalno. Narocito jer vise treba razvijati stanicu na NBG - poslovni putnik ce pre morati da ide na NBG na sastanak (te ce biti i u hotelu sa te strane) nego u centar starog grada i grad se sve vise razvija u tom smeru.
 
I da

1) Ако даљински саобраћај посматрамо као нужно зло у центру великог града, онда је железнички саобраћај најмање зло. Аутомобил упропасти центар града, ретко ко ће сести у аутобус ко себи може приуштити вожњу колима, примена водног саобраћаја је врло ограничена, о авионским пистама у центру да не говоримо.

Nije mi najjasnije ovo sa kolima u smislu daljinskog saobracaja. Ako mislis na transfer od same stanice do recimo hotela (?), nece ljudi koji dolaze sa strane uzimati rent-a-car da se voze po Beogradu samo da ne bi seli u bus. Ako nece u bus, sesce u taksi, a ovih par hiljada taksista u gradu sigurno nisu problem u smislu preteranog automobilskog saobracaja.

No to me dovodi do jedne druge stvari - kao da kada govoris o tome sta treba daljinskim putnicima mislis samo na putnike koji dolaze u Beograd, a ne i na ljude koji idu negde iz Beograda, tj. gledas sve iz perspektive posetioca a ne iz perspektive stanovnika grada koji ide negde na put vozom. Taj neko, ako ide na dalek put, nosi i kofere, a ako nosi kofere, izbegavace javni prevoz. Posto ti ljudi zive u gradu, veca verovatnoca je da ce ici privatnim vozilom (vozice ih clan porodice/rodbina/prijatelj) nego taksijem. Dakle gde god da stavis stanicu, imaces veliki automobilski saobracaj oko nje, pa je opet bolje da to bude kod Prokopa (blizina autoputa i sl.) nego u Nemanjinoj.
 
Цела ова прича поприма и ноту црног хумора, пошто тренутни путнички саобраћај ("тренутних" последњих 20 година и будућих ко зна колико) са Главне може опуштено да стане и на Раковицу :D Мислим ,ако је у бившој Југи могао на Главну може и сада сигурно на Раковицу уз мало труда, а ту је и НБГ да ускочи за не дај Боже.
Будимо револуционарни: конзервирајмо Прокоп, Главну опуштено укинути, Топчидер претворимо у шупе за локомотиве и састављање чувених возова с невероватних два вагона, оставити један колосек за везу са Дунавском пругом,преко потребну за свих 2,5 пари возова на дан, и лепо демолирати све остале колосеке у чувеном амфитеатру.

Онда на месту дигнутих колосека можемо да вратимо мочвару, када већ нема подрже за парк, пошто ће глобално отопљавање таман исушити мочвару док се појави инвеститор који ће Амфитеатар претворити у елитни центар небодера и пентхауса. :lool:

:bash:
 
naši planeri ne vole nebodere.

možemo dobiti bedeme od 6 spratova
 
Delija":3a38icmm je napisao(la):
Мада,ја јесам за фазно укидање старог чвора "по потреби" Дакле,прво прокоп,па мост код Винче,па лрт линија уз обалу уместо оних "стратешких колосека", па измештена аутобуска станица,па метро-друмски мост у СА,затим развој и урбанизација СА у складу са потребама и стањем тржишта некретнина па тек онда затварање главне станице ако се за тим покаже потреба услед немогућности интеграције новог центра града у постојеће урбано ткиво.

Од речи до речи. Ево ти плус.
 
Zašto "lRT"linija umesto BGVoza?Pa postoji kompletna infrastruktura za novu linju Bgvoza.. :wink:
 
Zato sto voz nema sta tamo da trazi,tramvaj je sasvim dovoljan jer ce to biti vise turisticka linija nego neka tesko opterecena.Takodje je i prednost sto moze imati samo jedan kolosek sa vise koloseka na stanicama ako je potrebno mimoilazenje.

Dokle god postoji zeleznicka pruga od tramvajskog mosta pa sve do Dunav Stanice taj deo grada nece izaci na reku kako bi trebalo.
 
vucko":1ibx5i4l je napisao(la):
Dokle god postoji zeleznicka pruga od tramvajskog mosta pa sve do Dunav Stanice taj deo grada nece izaci na reku kako bi trebalo.

Ne bi se slozio sa ovim Vucko, jer pruga oko kalemegdana je bas uz samu reku.
Ne vidim kakvu prepreku ona stvara posto iza nje je odmah Sava tako da jedino ako zelimo da spustimo grad u vodu i pravimo zgrade u samoj reci onda bi pruga pravila problem.
 
"teška" pruga fizički razdvaja urbano tkivo, dok tramvaj to ne čini. SA će biti rupčaga dok god teška pruga bude na tom mestu.
 
Ideja o sinobusu mi je skroz prihvatljiva oko kalemegdana jel bi se time uklonila kontaktna mreza, mada ni tramvaj nije lose resenje u svakom slucaju teska zeleznica nikako ne prilici tom potezu
 
Што би рекао Вучко,рекла ми птичица да колосеци око Калемегдана лете. :) Сад само остаје да се изборимо за трамвај на нормалном колосеку на том потезу,мада ни метарски не би био трагедија с тим што мислим да је глупо да не искористимо барем део базне инфраструктуре која је већ ту и која је за нормални тј за 1453мм колосек.Било би лепо да нам неко стручнији овде објасни шта би се од постојеће инфраструктуре ту могло искористити.

2012-ице,СТФ и Вучко ти лепо објаснише. Да си се само једном нашао код,рецимо савског пристаништа у тренутку када пролази воз променио би став.
 
Aha bice ok ukloniti sav onaj krs pa sasvim je ok pustiti recimo svajcarce da lagano krstare tim delom ja bih cak ono jedan kolosek pomenu neko iznad samo izdvojene stanice sa presedanjem mada i dva tramvajska koloseka nisu toliko problematicna i nametljiva koliko zeleznicka infrastruktura. Naravno i bezbednije je ziveti i funkcionisati pored tramvajske mreze nego pored zeleznicke sto treba imati u vidu.
 
Vrh