Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Podrzavam ideju Zidara da se istocni krak provuce duz autoputa, odavno vec sam spominjao tu dolinu gde prolazi autoput kao veoma pogodnu da se provuce zeleznicka stanica.

Ja bi cak bio i radikalniji i proterao prugu umesto autoputa.
 
SRBIJA | SREDA 28.12.2011 | 14:47
Železnice zajme 1,2 milijarde EUR
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Srpske železnice planiraju u 2012. da povuku oko 1,2 milijarde evra kredita za razvoj železničke infrastrukture i nabavku novih vozova.

16897359484efb1f1c7a46d411229148_orig.jpg


Železnice su ove godine prevezle oko 6,1 miliona putnika i 12,6 miliona tona robe, što je nešto manje u putničkom, a nešto više u teretnom saobraćaju nego u 2010. godini, izjavio je generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković.

"BG vozom" se, pored toga, prevozi dnevno oko 25.000 putnika, naveo je Marković podsetivši da je to zajednički projekat Železnica Srbije i grada Beograda.

Zamenik generalnog direktora Predrag Janković je kazao da železnice imaju mogućnost da povuku planirane kredita, jer su u budžetu obezbeđene garancije.

Janković je kazao da je za vraćanje srpskih pruga na projektovane brzine potrebno uložiti oko 350 miliona evra, s obzirom da je prosečna brzina vozova u putničkom saobraćaju svega 45 kilometara na sat, a u teretnom 25.

On je naveo da je na primer između Beograda i Subotice projektovana brzina od 113 kilometara na sat, a da vozovi idu na toj deonici u proseku ispod 70 kilometara na sat.

Godišnje je, prema njegovim rečima, planiran remont oko 190 kilometara pruge, ali zbog nedovoljnih finansijskih sredstava u prethodnom periodu nije remnotovano ni 50 odsto.

Predstavnici Železnica Srbije su najavili da će u idućoj godini nastaviti početu transformaciju u holding kompaniju i modernizovanje železničkog sistema u cilju efikasnijeg i profitabilnijeg poslovanja.

U narednih osam do 10 godina na trasi železničkog Koridora 10 pruga bi trebalo da bude potpuno modernizovana i vozovi će moći da idu brzinama od najmanje 160 kilometara na sat.

Ove godine je raspisan tender za za izgradnju 11 kilometara dvokolosečne pruge Gilje - Ćuprija za brzine od 160 kilometara, na deonici pruge Beograd-Niš i do kraja marta bi trebalo da krenu radovi.

Železnice imaju potpisan ugovor o novom kreditnom zaduženju kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od čega je 35 miliona evra namenjeno za modernizaciju nekoliko deonica na Koridoru 10, a 65 miliona za nabavku novih višesistemskih lokomotova.

U narednoj godini biće potpisan i ugovor za isporuku oko 25 elektromotornih vozova u vrednosti od 100 miliona evra, što će takodje finansirati EBRD.

Železnice će nastaviti modernizacije pruge od Stare Pazove prema Novom Sadu, za šta je obezbedjeno 200 miliona evra od Evropske investicione banke (EIB).

Za modernizaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada, koja jedina na celom Koridoru 10 nije elektrificirana, železnice su pred potpisivanjem ugovora sa Češkom i njihovim konzorcijumom za početak radova.

Ruskim kreditom od 800 miliona dolara namenjenom železnici biće finansirana izgadnja drugog koloseka na deonici Beograd-Pančevo, nabavka još dvadesetak novih dizel ruskih vozova u vrednosti od 100 miliona dolara, nastavak izgradnje pruge Valjevo - Loznica, kao i rekonstrukcija pruge na šest deonica na Koridoru 10 u ukupnoj dužini oko 110 kilometara.

Pored toga, srpske železnice pregovaraju i o državnom kreditu Kuvajta, kao i 45 miliona evra nemačkog kredita za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Pančevo-Vršac-granica.

Železnice su ove godine počele dva velika projekta - izgradnju železničkog mosta, na Koridoru 10, preko Velike Morave u blizini Ćuprije i novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu. U Srbiju je stigao i prvi ruski novi dizel motorni voz od kompanije "Metrovagonmaš", od naručenih 12 koji će biti isporučeni do kraja 2012, što su posle tri decenije prvi novi vozovi za putnički saobraćaj u Srbiji.

Grad Beograd je tokom prošle i ove godine uložio oko 10 miliona evra za izgradnju petog i šestog koloseka u železničkoj stanici Beograd Centar u Prokopu, levog banatskog koloseka, za saniranje laganih vožnji na pruzi Novi Beograd - Batajnica, kao i za remont devet elektromotornih garnitura, koje sada saobraćaju kao "BG voz".

Izvor: B92.Biz

Je l' bese Mirko nesto pregovarao sa Kuvajcanjima za Prokop?
 
Kada je kuvajt priznao Kosovo ti pregovori su pukli,ali ovi u zeleznicama i mrka nas prave majmunima.

I onda ce reci kada ne budu mogli vise da kriju,da su hteli da srede i prokop ali eto,puce dil sa kuvajcanima.A zapravo je CIP kriv zasto se prokop ne radi :bash:
 
zidar":1wo1x417 je napisao(la):
Evo predloga kako bi se danas proterao bg:voz do tamo a da se ne kopaju kilometri tunela ispod Zvezdare.

- Od Prokopa tunel do Autokomande pa stanica.

- Od Autokomande do Lastinog depoa povrsinskom trasom tik uz autoput (juzna strana). Stanica Konjarnik (plavi most) za presedanje na metro (koji naravno ne sme ici Bulevarom, eto jos jednog argumenta :D )

- kod Laste nadvoznjak preko autoputa pa tunelom (3 km) kroz brdo do potoka u Kaludjerici. Visinske kote su iste sa obe strane tunela, samo ne znam koliko je izvodljivo proterati dalje prugu kroz potok.

- povrsinski iznad potoka od Kaludjerice do Lestana i spajanje sa buducom zeleznickom obilaznicom.

- dalje jedan krak do Vince (A) a drugi do Vrcina (B) ili Umcara.

Tom istom trasom moze i Beovoz za Pozarevac/Smederevo
Nešto slično sam i ja zamišljao, samo što bi završna stanica bila bliže Karađorđevom parku, a ne Prokopu. I to bi bila posebna železnica koja ne bi tehnički bila spojena sa ŽS mrežom, posebna kompanija. Kao što si zamislio, na južnoj strani autoputa ima mesta za koloseke, s tim što bi negde pre Jovana Subotića prelazila na severnu stranu autoputa. Sto se tice potoka kroz Kaluđericu i Leštane, mislim da je moguće tu proterati prugu. Potok treba pre toga prekriti, kao što su uradili s Mirijevskim potokom. Da se razumemo, ja sam uvek za uređenje vodenih površina, bilo kog tipa, ali u Srbiji je to na žalost ne moguće, jer ti potoci zbog nebrige meštana uvek postaju đubrišta. Prekriti ovaj potok je nužno zlo.
Zbog cene i brzine gradnje prugu zamišljam kao jednokolosečnu sa više mimoilaznica-stanica. Znam da zvuči jeretički, ali i jednokolosečne pruge, ukoliko se koriste samo za jedan vid saobraćaja, u ovom slučaju za gradsko-prigradski, mogu imati frekvenciju od 15 minuta. Za gradsku deonicu bi se odlučio možda kao dvokolosečnu. I naravno, prugu treba izgraditi do Grocke.
 
@Homerjay u najnovijioj pruzi koja izlazi prekosutra pominju da ce prokop zavrsiti za 25miliona eura iz kredita Kuvajta :lol: I to onako stidljivo pominju,dobri su...stvarno
 
Ma, ja zaista nisam lud za Prokopom (kao centralnom stanicom), ali mrzim nezavršene stvari... Pogotovo jer ta hrpa betona koči neke druge projekte - jasno je da je za razvoj Savskog amfiteatra potrebno više od Prokopa, ali npr. završetkom stanice i izgradnjom pristupnih saobraćajnica bi se stekli povoljniji uslovi za razvoj na okolnim parcelama.
 
- Simboli prošlogodišnje gradnje su most kod Beške, kao i velelepni Most na Adi? Šta će obeležiti 2012?

“Na moje veliko zadovoljstvo, počećemo izgradnju železničke stanice ”Prokop”. Saobraćajni institut CIP radi projektnu dokumentaciju, pošto je projekat tri puta menjan u poslednjih deset godina i to fundamentalno. Taj posao će biti završen za dva, tri meseca”, kaže Mrkonjić.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=01&dd=05&nav_id=571240
 
Da je sreće Desiri bi vozili svuda po Srbiji. čak ga i Bugari poseduju. :/
 
Dok oni "završe" Prokop, ta stanica će biti već zrela za kompletnu rekonstrukciju i renoviranje :D
 
Taj deziro je tu bio 2002 godine za vrijeme marije rasete kao ministarke ,taj na slici je bo na pokazu balkanskim drzavicama.Po rijecima ljudi sa railserbia.net foruma isti nije zadovoljio glavonje u gumenjari :| Izgleda da su bili u pravu gledajuci koliko bugari imaju problema sa istim
 
Bese i rumuni ili madjari imaju isto probleme.Mislim da je pre problem u odrzavanju.Vozih se u njima u Austriji i rade im savrseno.
 
Mrka je u vezi sa Prokopom i Koridorom 10, bukvalno shvatio frazu "životni projekat" :)
 
STELLANOVA":cb7i8zin je napisao(la):
Bugarski nisu plavi, crveni su.

знам да су црвени, него сам мислио да су га Бугари купили и транзитирао кроз Србију

vucko":cb7i8zin je napisao(la):
Bese i rumuni ili madjari imaju isto probleme.Mislim da je pre problem u odrzavanju.Vozih se u njima u Austriji i rade im savrseno.

и ја сам се возио са њима у Аустрији, и радили су под конац. могуће да је проблем у одржавању
 
U Sloveniji voze skoro samo oni na lokalnim vozovima i isto nema nekih posebnih problema. Mislim da su na SŽ kuburili nešto s Pendolinom. Moja iskustva s njima po Austriji su takođe odlična. A onaj plavi na slici je iz Donje Saksonije, to su boje jednog železničkog preduzeća koje vozi po Donjoj Saksonij ii Hamburgu, ako me sećanje dobro služi.
 
воз 513 Београд - Пријепоље (сликано 04.01., него ме мрзело да качим телефон:))
IMAG0104.jpg

IMAG0103.jpg
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=01&dd=23&nav_id=576224

"Prokop" uz pomoć Rusije i Kuvajta
Izvor: Danas

Beograd -- Prema projektnoj dokumentaciji, za završetak radova na železničkoj stanici „Beograd - centar“, poznatijoj kao „Prokop“, potrebno je oko 108 miliona evra.

U Ministarstvu infrastrukture objašnjavaju da je “Prokop” predviđen da bude glavna stanica za putnički saobraćaj u Beogradu i završetkom omogućiće se skraćenje linija svih vozova koji tranzituju kroz Beograd, s obzirom da je stanica prolazna, a ne čeona i da se nalazi na Koridoru 10.

Za završetak kolosečnih postrojenja predviđena su sredstva kredita kuvajtskog fonda za razvoj.

„Prokop“ je od početka radova ocenjen kao „najveći infrastrukturni projekat“. Projektno rešenje doneto je 1971, a projekat je završen 1974. godine, dok se sa radovima počelo 1977. s ciljem da isti budu završeni maja 1979. godine, ali taj rok nije ispunjen. Tokom osamdesetih godina prošlog veka radovi su nekoliko puta obustavljeni i ponovo započinjani, ali završetak železničke stanice nijednog trenutka se nije nazirao.

Ugovor je vredan oko 26 miliona evra i nalazi se u proceduri odobravanja u Kuvajtu. Uslovi kredita su veoma povoljni ako se porede sa uslovima kredita koje nude međunarodne finansijske institucije.

“Za radove na objektu stanične zgrade i ostale prateće infrastrukture u toku su pregovori sa Ruskom federacijom. Ovaj projekat je jedan od potencijalnih projekata koji bi bio finansiran sredstvima ovog kredita” , kaže Dejan Lasica, pomoćnik ministra infrastrukture.

Početkom poslednje decenije prošlog veka radovi su počeli, ali ih je raspad SFRJ opet prekinuo. Ipak, tokom tih radova postavljene su šine i stanica je uključena u sistem „Beovoza“, a delom i u međugradski saobraćaj.

Dan ustanka Srbije, 7. jul, bio je vezan za stanicu „Prokop“ dve godine uzastopno. Jula 1995. godine, kada je u sistem „Beovoza“ uključena podzemna stanica „Vukov spomenik“, i 1996. godine kada je Mirko Marjanović , zajedno sa Slobodanom Miloševićem, otvorio radove na betonskoj ploči, koja je i izgrađena, ali su radovi kasnije opet zaustavljeni zbog bombardovanja tadašnje SRJ.

Međutim, 2005. godine opet se otvara priča u vezi sa završetkom radova. Ovoga puta su „Železnice Srbije“ raspisale konkurs kojim je predviđeno da investitor završi izgradnju i da za to dobije pravo izgradnje na prostornoj ploči, delu koji je predviđen za poslovno-komercijalni centar.

Mađarska kompanija „Trigranit“ pobedila je na ovom konkursu, ali su pregovori ubrzo propali, jer, kako su naveli u toj kompaniji, veliki propust u izgradnji „Prokopa“ je to što nije predviđen parking.

Inače, tadašnjom računicom „Železnica Srbije“, za završetak projekta bilo je potrebno 80 miliona evra za stanicu i 150 miliona evra za predviđeni komercijalni deo.

Drugoplasirani na konkursu bio je „Energoprojekt“, s kojim je Vlada Srbije 2008. godine potpisala ugovor i dogovorila da se radovi završe u roku od 30 meseci, ali je nekoliko meseci kasnije Vlada ipak odlučila da ne da saglasnost na potpisani ugovor

Milutin Mrkonjić, ministar infrastrukture, rekao je avgusta 2009. godine da „od Prokopa nema ništa“, te da će mu biti žao što nije uspeo da završi taj projekat. Ipak, januara 2010. godine opet se krenulo s radovima, ali isti nisu privedeni kraju. Sad se čeka odluka iz Kuvajta.
 
Vec duže vreme koristim jednu ,, uvrnutu,, prečicu . . . .

(strelica pokazuje tačku izranjanja )
BGvozom i hopa, stvorim se za par min. kod kod Ruda, početak Gazeline petlje

Bilo bi mnogo bezbednije kada bi postojale sa obe strane nadvožnjaka male stepenice
koje bi obezbedile bolju pristupačnost stanici BG voza a ne da se ide okolo naokolo

Prokop kakav god da je, ali se koristi
Evo ovo je izuzetno brzi ali ,,uvrnut,, način da stignemo do glavne saobracajnice
- penjanje po klizavoj stranici jeste, uvrnuto ali je ekspresno

Možda i odvoje koj dinar za neke uske mini stepenice pa da i Prokopu i nama bude bolje
 
Mora da se prvo napravi glavni projekat,pa da se izabere izvodjac na medjunarodnom tenderu. I naravno kredit za ubrzanje radova :|
 
Boco,tuda nije ni planiran pristup stanici jer ides preko koloseka.Jedino da imaju mozga planeri pa da naprave produzenje betonske ploce do te stanice trola i one gore u Bulevaru ali znamo da nisu.
 
Vrh