spatiotecte":3u2d3h3q je napisao(la):
Bila bi interesantna kruzna linija oko Beograda koja bi spajala sva prigradska naselja:
Pancevo - Bolec - Zeleznik - Surcin - Batajnica.
Kruzna linija imala bi potencijal jer ce sa zavrsetkom drumske obilaznice industrijske zone duz kruznog puta biti spojene kako medjusobno tako i sa aerodromom, lukom u Pancevu i zeleznicom.
Homer Jay":3u2d3h3q je napisao(la):
Ono sto plan regionalnog metroa iz '76 cini daleko atraktivnijim jesto to sto bismo iz Boleca imali direktnu zeleznicku vezu sa centrom kroz Kaludjericu i Zvezdaru - sto je mnogo kraca, rentabilnija i atraktivnija trasa. Mada je njena izgradnja preskupa - ne samo sto mora da se rovari kroz celu Zvezdaru da bi se kroz zemlju stiglo do Vuka, vec je sve iza Mirijeva toliko natrpano novogradnjom da bi proterivanje voza povrsinskom trasom zahtevalo dosta rusenja.
4. krak bg:voza ka istoku nekako se prirodno nadovezuje na postojeci cvor, barem sto se simbolike tice, ISTOK/zapad/sever/jug. Inace je jos davne 1948. planirana pruga kroz Mokrolusku dolinu ali je zamenjena autoputem jer su automobili tada postali privlacniji od voza.
Ne poznajem bas detaljno istocnu periferiju Beograda ali pomaze mi uncle Google
Evo predloga kako bi se danas proterao bg:voz do tamo a da se ne kopaju kilometri tunela ispod Zvezdare.
- Od Prokopa tunel do Autokomande pa stanica.
- Od Autokomande do Lastinog depoa povrsinskom trasom tik uz autoput (juzna strana). Stanica Konjarnik (plavi most) za presedanje na metro (koji naravno ne sme ici Bulevarom, eto jos jednog argumenta
)
- kod Laste nadvoznjak preko autoputa pa tunelom (3 km) kroz brdo do potoka u Kaludjerici. Visinske kote su iste sa obe strane tunela, samo ne znam koliko je izvodljivo proterati dalje prugu kroz potok.
- povrsinski iznad potoka od Kaludjerice do Lestana i spajanje sa buducom zeleznickom obilaznicom.
- dalje jedan krak do Vince (A) a drugi do Vrcina (B) ili Umcara.
Tom istom trasom moze i Beovoz za Pozarevac/Smederevo