Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Moze li neko da obelezi koji su to koloseci jer vidi se i po ovoj slici da fale neki levo a i neki desno?

Sta ima jos da se radi a da nije vezano sa plocom?
 
1 до 4 су ти колосеци са леве стране слике (5 и 6 су сада изграђени, а 9 и 10 постоје од раније, док ће 7 и 8 да чекају неке срећније дане :| ). с тим да су, по слици, колосеци 1 и 2 ван плоче. има доста тога испод плоче да се ради, нпр. боље осветљење, визуелна сигнализација, некакво поплочавање перона...
 
prokopkoloseci.jpg
 
Neka se vise ne zezaju sa Prokopom,nego neka obezbede tih 100 mil.i zavrse ga.. :rant:
 
Skenirah iz jucerasnjeg blica ekonomsku racunicu za prokop.U tekstu direktor beogradskog cvora kaze da se Kuvajtstki kredit odnosi na izgradnju tih koloseka za 24-26 miliona eura.

scan0001.jpg
 
Najjača stavka su mi "nepredviđeni radovi" - oni su nepredviđeni, ali zato je cena vrlo predviđena :laugh:
 
2012":2qon9v33 je napisao(la):
Neka se vise ne zezaju sa Prokopom,nego neka obezbede tih 100 mil.i zavrse ga.. :rant:

I šta da saobraća sa Prokopa? Putničkih vozova je sve manje i manje, glavna štajga ionako zvrji prazna!

Bolje da ga ostave ovakvog kakav jeste nego da suludo sprže taj astronomski novac koji se svakako može neuporedivo bolje iskoristiti, pa i na samoj železnici, recimo za Makiš i Depo Zemun pa da se izmesti Beograd spoljna (i eto slobodnog "Savskog amfiteatra")!!
 
Homer Jay":yczlsudj je napisao(la):
Najjača stavka su mi "nepredviđeni radovi" - oni su nepredviđeni, ali zato je cena vrlo predviđena :laugh:
Homere,uvek postoje nepredvidjeni troskovi koji su 5 do 15-20%.To stoji i u BELAM-u i ostalim studijama.Samo ovde nisu mogli napisati toliko odsto posto su taksativno nabrjali stavke pa su zveknuli cifru radi reda.
 
Nije mi jasna ova stavka - Objekat stanične zgrade -24.000.00 ili slovima kako ja to čitam: dvadeset četiri hiljade.
Silna će biti zgrada za te pare :)
 
Silna zgrada hoce li moci sama vratiti taj silni kredit
ako je isplatljiva , za koliko vremena ce početi da radi u pravom $ plusu :rolleyes:
 
Sve je to lepo ali suvišno jer je postojećih 4 koloseka sasvim dovoljno da zadovolji sve potrebe ove stanice (mada objektivno je zaista potrebna zamena 9. i 10. u nekom dugom roku, mada ako izgrade 7. i 8. onda komotno ta dva ni ne moraju više da se koriste redovno), a 8 će biti kapacitet koji sasvim sigurno neće biti potreban ni u sledećih 20 godina!
 
markobg":1djad5ue je napisao(la):
Sve je to lepo ali suvišno jer je postojećih 4 koloseka sasvim dovoljno da zadovolji sve potrebe ove stanice

4 koloseka jeste dovojlno da zadovolji potrebe BG:Voza i Beovoza ali ne i ulogu centralne stanice jedne evropske metropole koja je povezana Intercity vozovima i unutrasnjim daljinskim linijama. Tako da su svi koloseci potrebni ako zele da Prokop preuzme neki deo daljinskog saobracaja.
 
Hehe, sve je to lepo u teoriji. Samo gde su svi ti silni vozovi i ta velika povezanost!? Kada si poslednji put bio na glavnoj železničkoj stanici koja ima 11 (jedanaest) koloseka koji gotovo celog dana zvrje potpuno prazni! Jedva 2-3 ako su u upotrebi! Vozova je sve manje, od decembra (kad stupa na snagu novi red vožnje) biće ih i još manje, posebno međunarodnih! InterCity Srbija je gotovo izumro, spao je na samo jedan (jedan) voz!! Koliko je vagona remontovano u prošlog godini a koliko u ovoj (reći ću samo - možete ih nabrojati na prste)? Zar nije bolje prvo tu uložiti novac?

Drugo, uzmimo u obzir stanicu NBGD koja ima 5 koloseka, gde prolaze i staju bukvalno svi lokalni, međunarodni i BG/Beo vozovi + teretnjaci. To je možda jedina stanica u celoj Srbiji gde imamo obkejtivnu gužvu pa i to opet radi bez problema (sa nešto boljom signalizacijom i kad bi ukrotili kradljivce opreme kapacitet na postojećim kolosecima bi bio još veći)...

Da ne pričamo da sam Prokop ništa ne znači dokle god se ne poveže sa gradom... A to će da bude (malo) sutra... Bez metroa recimo ceo taj projekat je besmislen (od samog početka metro je planiran kao glavni vid punjenja Prokopa)! Takođe ništa se ne može prebaciti na Prokop dok se ne završe Makiš i Zemun, a to će biti opet ko zna kad i bolje je prvo to uraditi (čitaj: na to dati novac)!

Više puta sam govorio i opet ću reći. Na železnici ima toliko gorućih problema i mesta gde je neuporedivo preče uložiti taj novac! Prokop je slepo crevo i u postojećem obliku je više nego zadovoljavajući (čak njegov kapacitet je i preveliki za potrebe BG/Bep voza) i takvog ga treba ostaviti, ne ulagati više ni ćorava dinara u njega!! Bar ne dok se ne reši bar 20 neuporedivi bitnijih i hitnijih problema!
 
@markobg
Ako pogledas red voznje gde pise svaki kolosek za svaki polazak, videces da Glavna zeleznicka stanica ima predvidjen saobracaj sa svih 11 koloseka, tako da nije tacno da koristi samo 2-3.
Moguce je da u odredjenim trenucima u toku dana ima samo 2-3 postavljena voza ali uvece kad krenu medjunardni vozovi i Barci stanica je prilicno popunjena.

Inace da dodam da ima dosta problema oko stanice NBG koja nema dovoljno veliku propusnu moc pa se gomilaju ICS vozovi, medjunardni i BG:Voz i Beovoz turnus. Jos kad uleti neki teretnjak, zna da bude haos. Imamo clana na Beobuildu koji zivi u soliteru prekoputa stnice i koji je fotografisao celu situaciju oko ukrstanja vozova i vidljiva su zagusenja i cekanja.
 
Izvini ali očigledno nisi dobro pogledao stanični red vožnje! Uveče između 20 i 22h imaš svega 5 (pet) vozova! Znači 5 vozova za 2 sata!! Najveća gužva na glavnoj stanici je zapravo ujutru kad od oko 7 pa do oko 8 imaš 8 (osam) polazaka (znači u nekih 90-ak minuta)! To je smešno! Bez ikakvih problema bi se odradilo na 4 prolazna koloseka (čak i kada bi neko iz nekog razloga forsirao Prokop pa sve prebacio tamo, što je besmisleno, stara stanica se ne ukida, ostaje).

Dakle, možda sam bio neprecizan, govorio sam o efektivnom korišćenju u datom trenutku. Takođe, treba znati da je glavna stanica čeona, a ne prolazna, samim time je i kapacitet iste (u odnosu na broj koloseka) po definiciji manji. Na Prokopu ni jedan voz ne bi imao potrebu da se zadržava duže od 3-5 minuta, jer Prokop nije ni projektovan ni namenjen kao terminus (to bi trebali da su Rakovica i Zemun), već kao prolazna stanica!

U svakom slučaju, obrni-okreni Prokop je u ovom trenutku čista besmislica kad stara stanica sasvim zadovoljava potrebe (ono što treba izmestiti je Beograd spoljna tako što će se završiti Makiš, čime bi se dobio ogroman prostor u savskom amfiteatru, a o tome se skoro i ne govori), a opet taj isti prokop ne bi mogao da radi bez završetka depoa u Zemunu i Makišu, pa sve i da zanemarimo što je slepo crevo!

Najveći problemi na stanici NBGD su do signalizacije, koja se masnovno krade i oštećuje! I niko o tome ne vodi računa, da se železnička imovina sačuva, a počinioci kazne!

A ionako će vozova biti još manje, jer je u decembru velika seča, posebno međunarodnih... Nedostatak lokomotiva, a ovo malo vagona (posebno Z1) se masovno kvari...
 
Другачији су концепти терминалних станица и пролазних станица. Терминалне станице обично захтевају више колосека, јер се возови на колосецима задржавају дуже. Није у питању само чекање на ред вожње, већ и техничке операције (провера да ли постоје напрснућа точкова (чукање), проба кочница).

За потребе регионалног и осталог не-градско-приградског саобраћаја Прокоп може савршено функционисати са 4-6 колосека. Ако је таква станица предвиђена за 10 колосека, онда је требало предвидети и 4 колосека са западне стране.

Са друге стране, са садашње Београд Главне у неком карактеристичном сату буде пуно возова, а после по два сата станица је пустара. Пошто у правцу југа и северозапада имамо 5 праваца упућивања, овај број колосека комотно може опслуживати и много интензивнији саобраћај, ако би одједанпут "држава прихватила железнице као пријатеља, а не као сада, непријатеља".
 
Kad covek procita sve sto je napisano na temi prokopa, pita se da li je uopste bila potrebna izgradnja te stanice kad ova nasa sa 11 koloseka moze bez problema da obavi sav posao kao sto je to obavljala u poslednjih 128 godina.
 
Evo malo upadam u pricu.
Iz kog razloga se glavna stanica (makar privremenih...20god.) ne premesti na NBG? Dodatne pare bi se mozda bolje iskoristile za probijanje novog tunela kroz Bezaniju i dodavanje jos dva koloseka do Batajnice (da bi BG voz imao nezavisnu liniju). Zar nije na mestu buvljaka planirana glavna autobuska stanica? Pa zar onda ne bi bilo dosta logicno da tu bude i zeleznicka?

Jel zna neko iz kog razloga se forsira Prokop umesto NBG? Jel zbog vec ulozenih (bacenih) para?
 
A opet, glavna će ostati gde je...
Prokop je, po mom mišljenju, potpuni promašaj. Na lošem je mestu (nije ni blizu centra, ni blizu autobuske stanice), a sam projekat je još gori, kao da je to samo jedna ˝gradska˝ stanica, gde ljudi samo prolaze, bez zadržavanja, pa im ne smeta što kao da su u katakombama. Nemamo metro, pa bar da imamo utisak njega. Ne znam zašto se insistira na izmeštanju Glavne u Prokop. Jedini argument (generalno) je zbog izmeštanja autobuske stanice. Pošto će ona biti na NBG onda je logično da (ako se vodimo time) Glavna bude na NBG.
Ali, opet, ne vidim razlog zašto Prokop. Jedan od mogućih razloga je što su šine zauzele veliki (i skupi) prostor u gradu i izolovale veliku površinu uz Savu. Ali ni to nije baš tako. Ako bi se izmestio teretni saobraćaj i uklonile sve nepotrebne šine, dobio bi se ogroman prostor koji bi samo morao da se poveže sa Gradom ( ili podvožnjacima ili tako što bi šine bile u rovu, a ulice iznad).
Dakle, jel može neko da mi objasni zašto Prokop, a ne sadašnja Glavna ili NBG (kao što oss predlaže)?
 
mekbejn":29c9t7cm je napisao(la):
@Spatiotecte, šta je s tobom poslednjih dana?
Poenta izgradnje Prokopa nije bila da dopuni nego da zameni glavnu.

Istina je da je sedamdesetih godina Prokop zamisljen kao glavna stanica prolaznog tipa jedne mnogo vece drzave gde bi vozovili isli od Ljubljane do Skopjla i od Bara do Subotice, i time zamenila staru ceonu ali u poslednjih par godina se sve vise i vise dovodi u pitanje njena isplativost i njena svrha imajuci u vidu da posle 40 godina i dalje nije zavrsena.
Kad se doda na to da 90% vozova u srbiji imaju kao pocetnu ili krajnu stanicu Beograd i konstantni pad zeleznickog saobracaja, postavlja se pitanje da li nam danas treba jedna nova stanica za koju je diskutabilna pristupacnost i njena propusna moc od kad visokotaktna gradska zeleznica koristi tunele koji su 70tih bili zamisljeni samo za daljinski saobracaj.

Na railserbia forumu sam vise puta procitao da i kad budu zavrsili Prokop, on mozda nece preuzeti ceo saobracaj vec ce jedan deo ostati na glavnoj kao na primer vozovi koji idu za Jug Srbije i za prigradski saobracaj.
 
johnny_s":31022af6 je napisao(la):
Ali, opet, ne vidim razlog zašto Prokop. Jedan od mogućih razloga je što su šine zauzele veliki (i skupi) prostor u gradu i izolovale veliku površinu uz Savu. Ali ni to nije baš tako. Ako bi se izmestio teretni saobraćaj i uklonile sve nepotrebne šine, dobio bi se ogroman prostor koji bi samo morao da se poveže sa Gradom ( ili podvožnjacima ili tako što bi šine bile u rovu, a ulice iznad).

Upravo to! To je stanica "Beograd spoljna" na koju otpada praktično 90% savskog amfiteatra i koja treba da se izmesti u Makiš sa svom pratećom infrastrukturom. Time se oslobaća ogroman prostor za dalji razvoj dok Beograd glavna ostaje u sadašnjem obliku (ili eventualno za koji par koloseka manje). Nikakvih razloga za njeno ukidanje u današnjim okolnostima apsolutno nema, ponajmanje za premeštanje na Prokop!

Dakle, jel može neko da mi objasni zašto Prokop, a ne sadašnja Glavna ili NBG (kao što oss predlaže)?

Jedna reč - politički idiotizam! Ustvari to su dve reči... Racionalnog objašnjenja nema, niti ćeš ga dobiti! Lako je prodavati razne priče i nameštati kojekakve poslove da se uludo sprži novac umesto da se ulaže na prava mesta kako bi se železnički saobraćaj zaista popravio!
 
Ja mislim da bi najbolje bilo za Prokop da se koristi kao centralni hub za gradsku zeleznicu koja bi prolazila kroz grad a kao sto su Johnny_s i Markobg predlozili da se glavna ostavi, da se Beograd spoljna izmesti i tako oslobodi 90% savskog amfiteatra i da se grad poveze podvoznjacima ispod prilaznih koloseka glavne.
 
Sad već diskusija ide u nekom dobrom smeru. I ja smatram (kao potpuni laik) da Glavna i Prokop mogu sasvim fino da funkcionišu zajedno a da u isto vreme SA počne polako da se oslobađa.
E sad, da bi se sve to desilo, potrebno je sledeće:
- stanice Zemun i još bitnije Makiš
- Mosta Vinča

Kako stojimo sa ova dva / tri projekta?
 
Vrh