Prema budžetu grada Beograda za 2025. godinu koji je usvojen na sednici skupštine grada Beograda nema ništa od radova na pristupnim saobraćajnicama ove godne. Što bi rekao gradonačelnik ne liši magarče do zelene trave.
Prema budžetu grada Beograda za 2025. godinu koji je usvojen na sednici skupštine grada Beograda nema ništa od radova na pristupnim saobraćajnicama ove godne. Što bi rekao gradonačelnik ne liši magarče do zelene trave.
Moraće investitor da se natera da sanira to, verovatno nas čeka dzanje kocki ispred stanične zgrade tu je problem,gledajući snimke iz drona svi radovi su skoro pa završeni ostaje samo šminkaDok dočekamo 1 i 2, možda ostanemo bez 9 i 10... Slike su od par nedelja, postoje strukturna oštećenja, zarđala je armatura u gredama, a deluje da se raširila i dovela do pucanja betona ili ranijeg krpljenja:
Pogledajte prilog 227079
Pogledajte prilog 227080
Problemi postoje i u vertikalnim elementima:
Pogledajte prilog 227074
Inače, deluje da hidroizolacija nije urađena ispred hola, što je iznad poslednjeg perona:
Pogledajte prilog 227076Pogledajte prilog 227081Pogledajte prilog 227082
Nisam stručnjak, ali malo je zabrinjavajuća i ova voda koje se ne pojavljuje kod dilatacija, već na sredini raspona:
Pogledajte prilog 227075
Ovako slično izgleda i armatura iznad ulaza u polikliniku u Kliničkom centru Vojvodine u NS, tj. ulaza u onaj ukopani deo gde se ide za ortopediju.Dok dočekamo 1 i 2, možda ostanemo bez 9 i 10... Slike su od par nedelja, postoje strukturna oštećenja, zarđala je armatura u gredama, a deluje da se raširila i dovela do pucanja betona ili ranijeg krpljenja:
Pogledajte prilog 227080
Teško da će se investitor kome je vlast sredila da dobije 80 miliona evra u zemljištu za stanicu od 20, da bude nateran od strane iste te vlasti na bilo šta. Mnogo je veća verovatnoća da će našim parama to da rade.Moraće investitor da se natera da sanira to, verovatno nas čeka dzanje kocki ispred stanične zgrade tu je problem,gledajući snimke iz drona svi radovi su skoro pa završeni ostaje samo šminka
Бачене су паре на бетон и арматуру због СПС директора по бившим гигантима грађевинске индустрије. А могла се још тад добити функционална станица са објектом типа хале, и већи фокус да буде на приступним саобраћајницама.
Ova konstantacija nije tacna i nema veze sa dobijenim meteoroloskim podacima. Racuna se amplituda godisnjog kolebanja temperature izmedu najtoplijeg i najhladnijeg meseca a prezicnije je uzeti Kepenovu formulu relativne temperature. Uz tu racunicu dobijemo i graficki prikaz pri Viktor Konradu, profesora Princton universiteta. Veliko kolebanje nema u Evropi i to je zbog male povrsine Evropskog kontinenta koji je sa sve strane okruzen toplim morima. Samo velike kontinente severne hemisfere imaju veliku kontinentalnost i sa time veliku oscilaciju. Sredista kontinentalnosti su u Sibiru i Americi. Moskva je manje kontinentalna nego gradovi Amerike. Cak se i Nju Jork priblizava Moskvi zbog veliki povrsine Kanade i osetljivosti prema severnim meteoroloskim cirkulacijama. Grafikon pokazuje kepenovu relativnu temperaturu za Jakutsk. Beograd nije ravan ni Nju Jorku, ni Cikagu. Tako da nema govora da je klima Srbije nesto zabrinjavajuce za gradevinu. Imamo blago podneblje*******ez velikih ekstrema.Ми смо поднебље са једним од највећих температурних осцилација у току године у светским оквирима. То у преводу значи да смо изразито неповољно подручје за извођење равних, проходних кровова. Овде је прва и највећа грешка сама бетонска плоча. Мишљења сам да Прокоп никада неће догурати до функционалне, уредне железничке станице. Крпићемо га и наредних пола века а онда ћемо одустати и срушити све осим колосека.
Najbolje uradeni deo je peronski. Srbija kao siromasna drzava nije bila u stanju da izfinasira glavnu stanicu zemlje od socializma preko tranzicje i liberalnog kapitalizma. U velikoj je stagnaciji i ostace u njoj. Dobrih resenja za Prokop sada nema vise. Doprinela je i nadstresnica u Novom Sada da su stanicne zgrade Srbije danas mesta straha a ne pozitivnom osecanjem.Neverovatno slepilo je bilo 90-ih kad se odlučilo da se pravi betonski sarkofag od stanice, pritom uzgred menjajući i kolosečno - peronsku situaciju u odnosu na prethodnu. Da ne pričam o klaustofobičnosti unutrašnjosti izvedenog rešenja stanice koja doprinosi njenom opštem sivilu. Stanica pokrivena svodom uz staničnu zgradu u smeru autoputa kojom bi se stanica i približila autoputu je bila i jeftinije i razumnije rešenje od ovog što imamo danas.
Ja bih uvek koristio mape koje to potvrduju. Ali Evropa je kontinent mora, najmanji je kontinent sem Australije i najvise je pod uticajem toplih mora. U to spada i Atlantik (isto severni) zbog termohaline cirkulacije (golfska struja) koja ide do Farskih ostrva.Нисмо проблематични за градњу због неколико примера екстремнијих темп. осцилација? Не бих рекао.
Немам егзактне податке и причам познавајући добро глобалну градитељску праксу наспрам климатских фактора и ево, лично сам боравио у две метрополе са 2 до 4 пута мањим уобичајеним температурним осцилацијама - Буенос Аирес и Лондон.
Када сам рекао да смо неповољније подручје за равне кровове и да смо међу климатски незгоднијим поднебљима мислио сам на оквире развијеног и средње развијеног густо насељеног подручја и по површном знању географије, из главе - Цела Јужна и средња Америка, Пола Северне Америке (пола по густо насељеним подручијима, не узимам у обзир северне Дакоте, Канаде и тсл), већи део Европе, приобаље Индије, Индокина, већи део источне Кине а мислим и Јапан - све подручја са мањим температурним осцилацијама. И управо сам, нерачунајући Африку навео 90% глобалне популације која управо због умерене климе ту и живи.
Дакле, ми у току године доживимо температурне осцилације и до 55-60 степени а то за градитељство јесте релативно неповољно подручје. Примера ради у Буенос Аиресу људи ни немају термоизолацију. Лета ретко прелазе 33 степена а зиме ретко испод 10 степени. Зато је тамошња савремена архитектура врло занимљива и рекао бих и успешна. Генерација мојих пријатеља тамо је једном у животу видела снег са својих 35-40 година.
Ми смо себи додатно закомпликовали живот са површним схватањем енергетске ефикасности где је постала устаљена пракса зидати објекте који не дишу и који су обложени вештачким материјалима па поред велике температурне разлике од 2000е на овамо имамо и погоршан проблем кондензације и "нездравости" објеката за боравак људи.