Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Prema budžetu grada Beograda za 2025. godinu koji je usvojen na sednici skupštine grada Beograda nema ništa od radova na pristupnim saobraćajnicama ove godne. Što bi rekao gradonačelnik ne liši magarče do zelene trave.

Ima li išta u budžetu IŽS za konačan završetak 1. i 2. koloseka i perona? :poop:
 
Dok dočekamo 1 i 2, možda ostanemo bez 9 i 10... Slike su od par nedelja, postoje strukturna oštećenja, zarđala je armatura u gredama, a deluje da se raširila i dovela do pucanja betona ili ranijeg krpljenja:
IMG_20250105_203705441_HDR_copy_1152x2048_2.jpg

IMG_20250105_203713490_HDR_copy_1152x2048_2.jpg

Problemi postoje i u vertikalnim elementima:
IMG_20250105_203816124_HDR_copy_1152x2048_2.jpg


Inače, deluje da hidroizolacija nije urađena ispred hola, što je iznad poslednjeg perona:

IMG_20250105_203619994_HDR_copy_1152x2048_2.jpg
IMG_20250105_203747429_HDR_copy_1152x2048_2.jpg
IMG_20250105_203615083_HDR_copy_1152x2048_2.jpg


Nisam stručnjak, ali malo je zabrinjavajuća i ova voda koje se ne pojavljuje kod dilatacija, već na sredini raspona:
IMG_20250105_204126223_HDR_copy_1152x2048_2.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20250105_203649235_HDR_copy_1152x2048_2.jpg
    IMG_20250105_203649235_HDR_copy_1152x2048_2.jpg
    97,1 KB · Pregleda: 35
  • IMG_20250105_203653500_HDR_copy_1152x2048_2.jpg
    IMG_20250105_203653500_HDR_copy_1152x2048_2.jpg
    77,5 KB · Pregleda: 35
Dok dočekamo 1 i 2, možda ostanemo bez 9 i 10... Slike su od par nedelja, postoje strukturna oštećenja, zarđala je armatura u gredama, a deluje da se raširila i dovela do pucanja betona ili ranijeg krpljenja:
Pogledajte prilog 227079
Pogledajte prilog 227080
Problemi postoje i u vertikalnim elementima:
Pogledajte prilog 227074

Inače, deluje da hidroizolacija nije urađena ispred hola, što je iznad poslednjeg perona:

Pogledajte prilog 227076Pogledajte prilog 227081Pogledajte prilog 227082

Nisam stručnjak, ali malo je zabrinjavajuća i ova voda koje se ne pojavljuje kod dilatacija, već na sredini raspona:
Pogledajte prilog 227075
Moraće investitor da se natera da sanira to, verovatno nas čeka dzanje kocki ispred stanične zgrade tu je problem,gledajući snimke iz drona svi radovi su skoro pa završeni ostaje samo šminka
 
Ми смо поднебље са једним од највећих температурних осцилација у току године у светским оквирима. То у преводу значи да смо изразито неповољно подручје за извођење равних, проходних кровова. Овде је прва и највећа грешка сама бетонска плоча. Мишљења сам да Прокоп никада неће догурати до функционалне, уредне железничке станице. Крпићемо га и наредних пола века а онда ћемо одустати и срушити све осим колосека.
 
Neverovatno slepilo je bilo 90-ih kad se odlučilo da se pravi betonski sarkofag od stanice, pritom uzgred menjajući i kolosečno - peronsku situaciju u odnosu na prethodnu. Da ne pričam o klaustofobičnosti unutrašnjosti izvedenog rešenja stanice koja doprinosi njenom opštem sivilu. Stanica pokrivena svodom uz staničnu zgradu u smeru autoputa kojom bi se stanica i približila autoputu je bila i jeftinije i razumnije rešenje od ovog što imamo danas.
 
Бачене су паре на бетон и арматуру због СПС директора по бившим гигантима грађевинске индустрије. А могла се још тад добити функционална станица са објектом типа хале, и већи фокус да буде на приступним саобраћајницама.
 
Dok dočekamo 1 i 2, možda ostanemo bez 9 i 10... Slike su od par nedelja, postoje strukturna oštećenja, zarđala je armatura u gredama, a deluje da se raširila i dovela do pucanja betona ili ranijeg krpljenja:

Pogledajte prilog 227080
Ovako slično izgleda i armatura iznad ulaza u polikliniku u Kliničkom centru Vojvodine u NS, tj. ulaza u onaj ukopani deo gde se ide za ortopediju.
Da li to može da prouzroči veća oštećenja?

Baš neugledno izgleda i tamo i na Prokopu...
Jedino što se KCV trenutno rekonstruiše, pa će verovatno i poliklinika uskoro doći na red, a završetak Prokopa se zapostavlja već duže vreme.
 
Armatura koja je izložena vazduhu i još gore konstantnoj vlazi rđa, širi se i dovodi do pucanja betona. Ako nije došlo do dublje korozije i oštećenja betona, može da se sanira krpljenjem, ali ako je dugo stajala tako, onda mora da se ruši i ponovo radi.
 
Moraće investitor da se natera da sanira to, verovatno nas čeka dzanje kocki ispred stanične zgrade tu je problem,gledajući snimke iz drona svi radovi su skoro pa završeni ostaje samo šminka
Teško da će se investitor kome je vlast sredila da dobije 80 miliona evra u zemljištu za stanicu od 20, da bude nateran od strane iste te vlasti na bilo šta. Mnogo je veća verovatnoća da će našim parama to da rade.
 
Сад се види колико је глупо било јавно-приватно партнерство за завршетак Прокопа.
 
Да, робовање погрешном потезу из 1996. А требало је надоградити постојеће стање из 80их.
 
Lozili se na one ptice,zirafe,kojekakve kerefeke kao da cemo stanicu da gledamo na maketi ili iz vazduha. Funkcionalnost je bila u nekom trecem planu.
Бачене су паре на бетон и арматуру због СПС директора по бившим гигантима грађевинске индустрије. А могла се још тад добити функционална станица са објектом типа хале, и већи фокус да буде на приступним саобраћајницама.
 
Ми смо поднебље са једним од највећих температурних осцилација у току године у светским оквирима. То у преводу значи да смо изразито неповољно подручје за извођење равних, проходних кровова. Овде је прва и највећа грешка сама бетонска плоча. Мишљења сам да Прокоп никада неће догурати до функционалне, уредне железничке станице. Крпићемо га и наредних пола века а онда ћемо одустати и срушити све осим колосека.
Ova konstantacija nije tacna i nema veze sa dobijenim meteoroloskim podacima. Racuna se amplituda godisnjog kolebanja temperature izmedu najtoplijeg i najhladnijeg meseca a prezicnije je uzeti Kepenovu formulu relativne temperature. Uz tu racunicu dobijemo i graficki prikaz pri Viktor Konradu, profesora Princton universiteta. Veliko kolebanje nema u Evropi i to je zbog male povrsine Evropskog kontinenta koji je sa sve strane okruzen toplim morima. Samo velike kontinente severne hemisfere imaju veliku kontinentalnost i sa time veliku oscilaciju. Sredista kontinentalnosti su u Sibiru i Americi. Moskva je manje kontinentalna nego gradovi Amerike. Cak se i Nju Jork priblizava Moskvi zbog veliki povrsine Kanade i osetljivosti prema severnim meteoroloskim cirkulacijama. Grafikon pokazuje kepenovu relativnu temperaturu za Jakutsk. Beograd nije ravan ni Nju Jorku, ni Cikagu. Tako da nema govora da je klima Srbije nesto zabrinjavajuce za gradevinu. Imamo blago podneblje*******ez velikih ekstrema.

Screenshot 2024-10-22 202314.jpg

continentality mit städten.jpg
Na
Kontinentalität yakutsk.jpg
AB Kontinentalität Lösung 4.jpg
Screenshot 2024-10-22 194359.jpg
 
Vrh