Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Po projektu po kom je izgrađena ploča, na njoj su ili objekti ili saobraćajnice, ništa drugo. Dakle, ili je trebalo da bude pod objektom ili je bila isto što i nadvožnjak.

080911-Prokop-VS-02.jpg
 
Raskrčite više prilaz od BIP-a i one nesretne prodavnice BIP-a da se vidi da je prokop na 215m od autoputa.
Što se tiče saobraćajnica jesu tada malo preterali ali je očigledno da kao i sada su slične saobraćajnice za prilaz autoputu i izlivna rampa ka Rudu. I još metro na to i bombonica.
 
То је требало урадити прво 1996. а не тоне бетончине.
 
Ako bolje proucimo ovaj grafikon kontinentalnosti, primecujemo, da je St. Peterburg manje kontinentalno mesto od Beograda i Budimpeste, a Moskva je u istoj kategoriji. Ovo prvo je zbog bliskosti Baltickog mora i prolaza atlantskih maritimnih vetrova, ovo drugo zbog malo vece udaljenost od mora. No, do Urala ide atlantsko strujanje sto nema planinskih prepreka. Raj kontinentalnosti je iza Urala i kuliminira oko sredisnje Lene i Indigirka (Jakusk, Ojmjakon). Severna Amerika ima strujanje sa Pacifika i blokadu iste u Rocky mountains. Tako su Denver ili Dalas pa cak i Nju Jork kontinentalna mesta. Nesto slicno dramaticno nemamo u Evropi. Milano i Beograd imaju index 35% zbog planinskih lanca koja blokiraju maritimnih vetrova. U Milanu imamo i kotlinu koja je zimi izrazito inverzivnog karaktera. Jakutsk je u kategoriji iznad 90%, Ojmjakon je definisan na 100%. Ako poredimo sa Sjedinim Drzavama, Nju Jork im 40%, Cikago 50% i Denver blizu 50%. Cak je i Washington DC iznad Beograda sa 40%. Severna Dakota, gde nema vecih gradova i koja lezi isto kao Beograd na 45° severne sirine ima index od 60%. U principu Delija ima negde i pravo da kaze da je klima Beograda zahtevnija nego u najvisim delovima Evrope sto ima isti index kao Moskva, ali je blazi negoli u Americi.

continentality mit städten.jpg


Kontinentalitaet Europa.jpg
 
Iako zanimljivo, to apsolutno ne utiče na kompletnu nesposobnost naših građevinaca da ugrade hidroizolaciju poslednjih 20 godina. Nisam iz struke, a opet znam desetine novogradnji gde ulazi voda u garaže, mogu samo da zamislim koliki procenat je onda generalno sa ovim problemom. Čak i kad pokušaju nešto novo kao u NSu sa garažom Modena, i tu uspeju carski da zas***, pa sad ne znaju šta će. Ovde je bila hidroizolacija koja je nekim čudom urađena kako treba kad su pokretali BG voz, kad su ovo radili su je uništili i sad imamo mnogo veće probleme zbog toga.
 
Vrh