Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Dobro, 2027? Je l' i to preoptimistično?

Ovi nedostaci na Prokopu me teraju u očaj.. U životu sam se više razočarao jedino kada sam čuo kako Dino Merlin zvuči kad priča..
Па реално јесте песимистично, толико тапкања у месту и губљења времена, нпр. на НБГ су сређивали станицу тек након радова на прузи а могло је паралелно да се одради.
 
Па реално јесте песимистично, толико тапкања у месту и губљења времена, нпр. на НБГ су сређивали станицу тек након радова на прузи а могло је паралелно да се одради.
Planiranje i izvođenje dva ili više projekata paralelno u nas? Šta to beše?
 
Berlinska zeleznicka stanica je svakako promasaj putnog prometa 21 veka po standardima velikih stanica DB. Jedina koja ne radi u taktu od 10 velikih. Stanica je reprezentativna donji deo nema zeleznicki promet sto je Fernbahnhof Sever-Jug. Stanica uopste nije racionalno planirana - sa svojih 4 tunela je predimenzionirana. Ugrafikonu vidimo koliko je pogotovo donji deo malo koriscen. X-axis je razlika ceonih i propusnih stanica. Y-axis kvantitet zauzimanje svakog koloseka po satu. Propusne stanice imaju teoreticno mnogo vece zauzimanje kolsoeka sto kompozicje ne okrenu, vidimo da je Berlin (unten), sto je donje deo jug-sever nema vise od 2 voza po satu po koloseku. Vidimo po Becu koliko je tamo moguce u poredenju sa Berlinom 4 prema 1,5 vozova po satu po koloseku. Hamburg i Keln su druge kategorije sto rade na ivici kolapsa.
Kako nam kapacitet diktira dvokolosečna pruga ka NBG, i hajde da uzmemo dispečere iz Matematičke gimnazije. To je 6 pari gradsko-prigradskih vozova i 6 pari regionalnih i dugolinijskih vozova. Gradsko-prigradske može da pokriva po jedan kolosek u svakom smeru, dakle 6 pari drugih vozova. To znači da za ostalih 4+4 to je maksimum 1,5 voz na sat na svakom koloseku, kao što se kritikovalo za niži nivo Berlin Hauptbahnhof. Optimalno, i to za visoko korišćenje Prokopa sa odabranim među odabranima za dispečere, to je šestokolosečna stanica, a ne desetokolosečna. Jedine stanice gde je potrebno više koloseka su ili čeone, ili prolazne direktno vezane za tehničko-putničko stanicu gde stanični koloseci delimično igraju ulogu otpremnog parka.
Nema to veze ni sa Turcima ni sa genima. "Geni" se za jedan dan izmene i narod se vaspita kaznama vrlo lako, samo sto ocigledno nijedna vlast nema zelje da to uradi. Kad bi uveli kaznu 10.000 dinara za bacenu flasu na ulicu, i u svakom gradu od prvog dana poceli da kaznjavaju svakog ko nesto baci, sledeceg dana nikome ne bi palo na pamet da to radi.
To sa visokim kaznama je jedna od najvećih masovnih obmana u Srbiji kada se govori o nekim uređenijim društvima. I u Holandiji ( @Analitičar kaže obavezno radite tako), i u Belorusiji ( @Analitičar kaže nipošto ne radite tako) postoje dosta manje kazne nego u Srbiji, jako izražen sistem opominjanja gde česzo pišu i kakvu kaznu dobijaš za to i to, čak i policija prvi put piše opomenu, jak obrazovni sistem, brzo pravosuđe kada su u pitanju prekršaji, i jednakost maminih i tatinih sinova pred zakonom. U Belorusiji je jako izraženo da maloletni omladinci sami po naređenju suda kreče grafite, a za ukor iz vladanja u školi takođe dobijaju radne zadatke. Ovom ili onom metodom, stvoreno je celo društvo u kojem i mema toliko mnogo nereda sa strane građana, i neodgovornosti sa strane javnih preduzeća i institucija.
 
Радови у Мађарској напредују по плану.

Ja druže pre 7 dana gledao euronews, sa temom zašto zastoj u Mađarskoj. Bukvlano ceo prilog o tome da sve stoji.


Tako da nisu moje reči, ako su su greška, raspravi sa euronewsom ko je u pravu 😄
 
Исте информације са гомилом паушалних оцена су биле пласиране још пре месец-два и јако брзо демантоване. Ово ми делује као рециклажа тих вести од пре месец-два, јер се буквално потпуно исто говори као тад. Овде се износи да кинеске компаније немају техничку могућност да одраде нешто што су већ одрадиле у Србији. Чак се и у овом прилогу каже да су радови код Таксоња у току, а да је механизација једне од компанија која ради ову пругу премештена на другу пругу. Сасвим могуће да је то само оптимизација распореда механизације те компаније.
 
Исте информације са гомилом паушалних оцена су биле пласиране још пре месец-два и јако брзо демантоване. Ово ми делује као рециклажа тих вести од пре месец-два, јер се буквално потпуно исто говори као тад. Овде се износи да кинеске компаније немају техничку могућност да одраде нешто што су већ одрадиле у Србији. Чак се и у овом прилогу каже да су радови код Таксоња у току, а да је механизација једне од компанија која ради ову пругу премештена на другу пругу. Сасвим могуће да је то само оптимизација распореда механизације те компаније.
Upravo to.
 
Zašto ponavljaju te ocene ako su već demantovane. Ni u euronews više ne mogu da se uzdam...

Moguće da je tako i ja bih voleo da je tako, al onda bi trebalo vas dvojicu da zovu da gostujete, izgleda da u celoj Srbiji samo vi imate prave informacije (što je najgore, nije sarkazam). Ako je tako, stanje u medijima, objektivno izveštavanje i pravovremena informisanost i to na euronewsu je ravna nuli., bolje vas dvojicu da zovu da narod bude informisan, a ne dezinformisan. 🙂
 
Чак се и у овом прилогу каже да су радови код Таксоња у току, а да је механизација једне од компанија која ради ову пругу премештена на другу пругу. Сасвим могуће да је то само оптимизација распореда механизације те компаније.

Kaže se prvo boldirano al ne i drugo. Nigde se ne spominje da je posledica optimizacije i da budemo bez brige. Ceo prilog je u svetlu da nešto ne štima, zakašnjenje, problemi, prepreke, dug put, čak i pominju reč zastoj.

Zato kažem tebe zvati. Jer ti znaš sve. Rekoh lepo da si velemajstor. Kakvi ministri i mediji sa nekim recikliranim dezinformacijama da izlaze... A ti, koji si poput suvog zlata ovde, samo ti se na forumu glas čuje.

To je poraz Srbije.
 
Naravno da ima.
Moj komentar za sedenje na ladnom betonu i nedostatku klupa treba shvatiti kao sarkazam.
Nego sam čekao onog sa Daning-Kruger poremećajem da se javi. 🙂
Naivčina sveznajuća. 😉
Treba napomenuti da sedenje na betonu nije toliko neudobno. Svaki materijal ili materija ima specificni toplotni koeficijent, toplotnu provodljivost i mogucnost da kondenzacijonom metodom hladi vazduh blizu cvrste povrsine. Ako observiramo ranom jutrom tlo, primecujemo da iznad travanatih terena cesto ima magle, iznad betona ili gole zemlje nikad. Znaci vazduh iznad trave je hladniji. Atmosferska voda kondenzira na svakoj travki i ne vredi sedeti bez dobrog izolatora na travi cim sunce silazi. Vlaznost iznad travke je posebno velika cim su noci zvijezdane. Zato zivotinje iskopaju malu beztravnatu rupu da bi noci bili zasticeni od vlage i hladnoce travke. Travnate povrsine su noci hladnije od drugih zbog koeficijenta povrsine prema volumenu skupine travke i evapotranspiracije istih, koji je dobar prirodni sistem hladenja.
 
Шта више Вуков споменик је обод центра града (круга двојке).
 
zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-01.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-02.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-03.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-04.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-05.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-06.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-07.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-08.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-09.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-10.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-11.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-12.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-13.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-14.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-15.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-16.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-251023-17.jpg
 
Posetio sam stanicu.
Istakao bih prvo glavni problem - činjenica da u staničnom holu ne postoji čekaonica i da je mogućnost da sedneš i sačekaš voz jedino u kafiću. Trebalo bi da postoje klupe da može da se sedne, a da ne moraš da platiš nešto. Svakako, neophodno je da postoji i kafić, samo fali i klupe da sedneš i sačekaš. Ukoliko bi se taj glavni problem stavio u fokus verujem da bi mogao da se izvrši pritisak na srbija voz da postavi ta mesta za sedenje, jer nešto i ne verunem u njihovu dobru volju. Mislim da i sada nije kasno i da ne bi izgledalo pretrpano da se po sredini postavi bar nekoliko klupa da može da se sedne. Možda žele da izbegnu da se tu skupljaju beskućnici. Ovako dođeš na stanicu možda ranije i jedina mogućnost da negde sedneš je kafić, a tu moras da platis nesto, a ako ne želis , ostaje ti mogućnost jedino da se spustiš dole i da čekaš , a i tamo ne postoji mnogo mesta da sedneš, a ima dosta prostora da postave klupe.

Nemam problem sa tim što su odlasci i dolasci odvojeni, to mi je plus. Sa gornje strane to i nije obeleženo , ali okej naletećeš na redara i reće ti da je na drugoj strani, umesto da lepo obeleže. Veći problem je u peronskom delu kada dolaziš, tu treba da obeleže bolje , jer i meni je zbunjujuće. I to može lako da se reši da postoji volja , ili jednostavno da se izvrši pritisak.

Eskalatori i to što je sporo ne vidim kao neki velik problem, onaj koji želi da hoda neka ide levom stranom , a onaj kome se ne hoda neka stoji desno, ali to je već pitanje kulture, u zapadnim zemljama je to pravilo. Oni koji ne žure stanu sa desne strane i ostave prostor onima koji žure da idu sa leve strane. Samo nek nekako obeleže i to pa ce se možda narod i naučiti.

Super je ovaj veliki ekran na kome piše vreme polaska i kolosek sa koga polazi voz, mislim da je to sasvim dovoljno i vrlo jasno, zadovoljava potrebe, mislim da je dobro rešenje.

Super mi je što postoji apoteka, meni je to recimo često falilo. Super je i što postoji i pekara i menjačnica, primetio sam da su postavljena i tri bankomata, nisam očekivao.

Trafika i prodavnica koja izgleda kao i trafika su okej , ali mislim da bi bilo bolje da je trafika negde na platou ispred , a prodavnica tipa Shop&go negde u bliskom okruženju , a na njihovom mestu recimo čekaonica za decu i neka čekaonica sa foteljama i TVom, okej bi mi bilo i da se za tu čekaonicu naplacuje ulaz tipa 20 din, ako neko već želi bolji komfor dok čeka. Mislim da su i te stvari izvodljive ukoliko postoji dobra volja donosioca odluka.

Fali mi jedino neka brza hrana tipa McDonalds, za to u staničnoj zgradi definitivno nema mesta. Svakako će neko ko putuje 6 sati od Niša doći gladan. Ali sa završetkom donjeg prilaza moguće je da tamo postoji i brza hrana i market pa i apoteka i banka i tako bi mogao da se rastereti taj prostor same stanične zgrade i više podredi komforu putnika.

Pasarela do kliničkog je super stvar samo da to odrade kako treba. Treba da ide sa nivoa stanične zgrade , da bude dovoljno široka, ozeljenjena i da izgleda prirodno, a ne da ispunjava jedino puku potrebu.

Kao da su stanicu zamislili za neki brz prolazak putnika , ali za to je definitivno potreban bolji javni prevoz , a jedini efikasan je metro.

Ali svakako, puno toga je stanica omogućila, dobra je i ovako ali treba sve to da unaprede.

Sta mislite o ovim predlozima?
 
Добар предлог, такву чекаоницу је требало осмислити да буде у делу станице где се силази на пероне.
 
дефинитивно су могли да убаце по неку клупу у горњи хол. мада опет. сврха хола није да се путници тамо задржавају и чекају возове, већ да троше паре, купе карту и иду директно на перон, па тамо да чекају воз

činjenica da u staničnom holu ne postoji čekaonica

искрено, не сећам се да сам игде видео чекаоницу. већина станица на којима сам био се своди на холове са продавницама и пероне са клупама
 
Vrh