Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]


jasno, smislio je inzenjering na licu mesta i odobrio je arhitekta. na to i mislim,

Pogledajte koliko to lose izgleda.. dzaba ta lepo zamisljena i nejeftina fasada kada se ona NE VIDI na glavnom prilazu iz centra grada. bas izgleda lose.. kao da su skele jos...
Pogledajte prilog 177725
Više puta sam napisao,da je ovakav vid roletna fasade,najeftiniji način,da maskiraš nesavršenost projekta.
Te roletne,nemaju nikakvu funkcionalnu, niti upotrebnu vrednost.
Sreća,pa će glavni ulaz biti sa strane autoputa,brzo prođeš ,pa i ne vidiš problem.
Ako se uopšte, i budu videle roletne,kada se maleško brdo poravna,možda umesto dela tih roletnini,postaviti veliki i široki Led pravougaoni ekran,pri vrhu.Dosta je Genex ,bio simbol tačnog vremena i temperature:)
 
Poslednja izmena:
Što se tiče neiskorišćenog prostora "u visinu" - kada sam prvi put video "glavnu" u Berlinu bio sam oduševljen što je na mnogo nivoa. Mislim da su vozovi na tri nivoa, a ostali nivoi su kao neki tržni centar.
BerlinCentralRailway-1.jpg


Po mom iskustvu nije najlakse za orijentisanje. Stanicu sam posecivao i vise od 20 puta od 2010. Koristio sam i doji i gornji nivo. Donji je dosta nekomotno i prilazi su sa strane. Za te perone i obelezavanja displeja je lose, a zbog duzine pokretnih stepenica i nije da je putniku blizu. Liftovi su promasaj sto ima suvise nivoa pa su i jako spori. Po mom iskustvu najbolja stanica Nemacke po funkcionalnosti i udobnosti putovanja i zadrzavnje je Frankfurt Flughafen Fernbahnhof. Sto se tice Prokopa - halu su trebali vise usmeriti uzduzno a ne poprecno. Ovako kretanje nije u smeru putovanja i prostor za ugostitelske objekte nedostaje. Nije promasaj, ali po Frankfurt Fernbahnhof vidimo da je racionalnije graditi uzduzno da je sve u dohvatu i jednostavno u prilazu peronu. Mozda dobijemo neki delic toga sa severnog portala gde ce biti jedan deo uzduzno pri pravcu perona.
Frankfurt_am_Main_Flughafen_Fernbahnhof-_auf_Bahnsteig_zu_Gleis_4-_ICE_403_554-9_(Tz_354)_18.1...jpg
Flughafen-Fernbahnsteig-Frankfurt_am_Main.JPG
The_Squaire_Frankfurt_Flughafen_Fernbahnhof_6.jpg
The_Squaire_Frankfurt_Flughafen_Fernbahnhof_2.jpg
 
Cekaonica je ipak napolju.Ljudi se sami snalaze, naravno da peroni nisu cekaonica, ali ovo je lepo sto ima malo prostora za predah.
 
Bilo bi bolje da ima raznih lokala sa pecivima, kafea, domaca kuhinja i rostilj, veci market (npr maxi)..kao svuda u svetu. To najvise treba putnicima. Nije mi jasno ovo sa postanskom stedionicom, menjacnicom u 21 veku. Takodje bi bilo zanimljivo da mozemo da saznamo koliko ce ovaj rent a car imati posla. Ovde jos samo fale kladionice da dodaju da upotpune nas novi smek.
 
menjacica ima posla dok ima dinara, isto u keleti palyaudvar u budimpesti, uvek je traznja za furintima. tako da joj je tu i mesto.
Screenshot (482).png
 
Po treći put-postoji čekaonica u peronskom delu:
Džabe pričaš, nekim ljudima to prosto nije dovoljno...

Inače upravo sam se vratio sa Prokopa. Realno top je ispalo, izgled i doživljaj u svetski.

Ali na 2 problema bih skrenuo pažnju:

Manji problem: ovom trenutku je mali broj mesta za parkiranje. Kružio sam 10-ak minuta dok se jedno nije oslobodilo. Ali imajući u vidu sve ostalo i to da će se velika garaža/parking izgraditi pored to nije veliki problem.

Veći problem: stanica je otvorena pre 24h a terasa je već puna pikavaca, a ispred kanti koje se nalaze ispred stanice već ima plastičnih flaša. Ne mogu da verujem koja smo st***. Pa zar je toliki problem pikavce baciti u kantu, kao plastične flaše, umesto da ih staviš pored kante.

Znam da nam je to u genima i da je to posledica 500 godina pod turcima kada su ljudi namerno bacali đubre ispred kuća da bi turcima pravili nered i znam da se i sada to zadržalo jer većinu boli uvo gde će šta baciti, ali mislim da ako već to ne može da se reši na naĉin da ljudi prestanu da budu st***, onda barem povećati osoblje u higijeni na x2 ili x3 da bi stigli da pokupe đubre koje ljudi koje baš briga ostave gde im je najzgodjije.
 
Svu u svemu (a mislim da je neko ovde to već ranije pomenuo)-ogroman broj ljudi će gravitirati ka stanici NBG, i ne samo mi koji živimo sa ove strane Save već i biznis putnici itd. Dokle god se Prokop ne poveže kako treba sa centrom grada, a do toga ima još dosta, odlazak/dolazak do njega će biti poprilično i nepotrebno cimanje.
 
@BGG
Biznis putnici će gravitirati tamo gde ih bude posao navodio, obzirom da će i Prokop i NBG u svom okruženju imati poslovne zgrade.
 
Konačno sam obišao novu staničnu zgradu, te sam naravno spremio reportažiu sa iste. :)

Za početak evo ovog kadra po 1735268 put, ali nmg, obožavam ga.
20231022_154334.JPG


Tu je i tabla za radove, naravno.
20231022_154445.JPG


Za sada postoje 2 parking prostora, 1. Parking.
Svi parkinzi su popunjeni do kraja, već sada fali sada parking prostor.
20231022_154502.JPG


2. Parking sa druge strane.
20231022_160352.JPG


Naravno, svi parking prostori imaju rezervisan prostor za invalide.
20231022_154610.JPG


Taxi stanica je prazna. Zašto? E pa videćete uskoro.
20231022_160439.JPG


Svi taksisti su ilegalno ispre stanične zgrade, iz razloga da bi preoteli mušterije, aerodromska atmosfera se ovde prenela očigledno.
20231022_160639.JPG


Sa oe strane stanice se nalaze autobuske niše na kojima staju autobuske linije 34, 36 & 38L.
20231022_160739.JPG


I sa druge strane.
20231022_154538.JPG


Sa jedne strane Red vožnje je uništen, sa druge strane fali Red vožne fali stranica za liniju 34.
20231022_160947.JPG


Nekadašnji liftovi za 10. kolosek, više nisu u funkciji.
20231022_154533.JPG


Malo impresija stanične zgrade.
20231022_160530.JPG

20231022_154612.JPG

20231022_154652.JPG


Ovaj putić mi liči na "drop off", ali nije obeležen niti se koristi.
20231022_160319.JPG


Već smo se svi složili da je ovo usamljeno "Beograd Centar" bezveze i da bi legao jedan sat.
20231022_160621.JPG


Sadnice koje su zasađene oko stanice, su izgleda poklon gradu.
20231022_160456.JPG


Možete sesti i ispred stanične zgrade, ima par klupa.
20231022_155229.JPG


Sve to nas ne sprečava da konačno zavirimi u staničnu zgradu, kada tamo već prva zamerk.
Ovaj precrtani čiko na ovom mestu nema šta da traži, a videćete ovo mu nije prvo pojavljivanje.
20231022_154708.JPG

20231022_155143.JPG


Kada uđete, dočekuje vas odmah šalter za informacije, što je dobro, odmah desno je i blagajna, a i Rent-a car.
20231022_154716.JPG

20231022_155147.JPG


Kartomati, tu su negde i pomoćnici, ima ih dosta.
20231022_155151.JPG


Sa leve strane je još bankomata, menjačnice, poštanska štedionica, Moj kiosk..
20231022_155157.JPG


U ostalim delovima preovlađuju kafići različitih brendova, ali tu su apoteka i neki mala prodavnica.
20231022_154807.JPG

20231022_154818.JPG

20231022_154757.JPG

20231022_154802.JPG


Tu je i legendarna jelka usred Oktobra.
20231022_154832.JPG


Kroz stanicu su provučene i staze za slabovide.


Tu su vidljivi piktogrami.


Kao i kante za smeće.


Ovaj displej je odlična ideja, ali trebalo bi da postojiminimalno još jedan.


Uopšteno hala iz nekoliko uglova.




Izlazi/ulazi, tu je Beli kontrolor i par lepih "pomoćnica" iz Srbija Voza.



Ovo je "terasa" sa druge strane, nije loša, ali fali nadstrešnica za vreme padavina to je moglo da se uradi.



Ovaj skarabudž je budući ulaz na 1. Peron.


Da napravim digresiju, ovako izgleda izdvojeni izlaz na 6. peron odnosno 10. kolosek.



Ulazna klizna vrata.


A možete i eleganije do dole.


Da se vratimo u staničnu zgradu, kada prođete kontrolu izlazite i u ovaj međuprostor i tu se spuštate ka željenim peronima.



Hodnik tog međuprostora.



Travelator ka peronima.


Stare stepenice su i dalje otvorene, ako ne želite da se zamarate oko izbora eskalatora.


Na peronima dole.


Neke stvari me stvarno nerviraju, peron naravno nije ceo očišćen.


A ni staze nisu vraćene, kakva diskriminacija osoba sa slabim vidom.


A sada prelazimo na skarabudž eskalatore.




Liftovi.



U principu to je to, nadam se da vam nije zasmetalo ovoliko fotografija, ali pokušao sam da skratim što je više moguće.
Do neke naredne reportaže, pozdrav!:sesir:
 
Poslednja izmena:
Lepo je, hvala na reportaži(y)

Šteta je i sramota što ne znamo ko je projektovao zgradu, arhitekte nisu bile na otvaranju, niti smo od njih nešto čuli. Rečeno je samo da su autori iz nekog niškog biroa..
 
Lepo je, hvala na reportaži(y)

Šteta je i sramota što ne znamo ko je projektovao zgradu, arhitekte nisu bile na otvaranju, niti smo od njih nešto čuli. Rečeno je samo da su autori iz nekog niškog biroa..
Nije neki arhitektonski marvel pa da ih gledamo.. Tesla vibes
 
Ma da, ono, svaki dan nam niču javni objekti koji su van kakvog-takvog proseka... koga briga za tvorce, šta ih je inspirisalo, koji su im bili ciljevi..Kada se čak i na ovakvom forumu niko nije oko toga nešto zapitao, šta tek da očekujemo od polupismenih i priglupih novinara..
 
Lepih reportaža ima. Mene posle otvaranja ipak fascinira kako nadležni ignorišu očigledna rešenja za povezivanje stanice sa ostatkom grada.

Ono, Vučko i ekipa im lepo kažu "pomeri metro", a oni su u fazonu: "a ne, napravićemo šatl vozić do sajma (koji ćemo u međuvremenu da izmesti o u Surčin), pa gigantsku pasarelu do Kliničkog, pa ćemo Klinički povezati s metroom džinovskim eskalatorom do Ložionice, a izbrisaćemo pritom iz planova povezivanje Deligradske i Dragana Mancea preko auto-puta, i prestati da pominjemo spuštanje trolejbusa do stanice (a i trolejbus uopšte), i praviti se ludi na to što je Vesić tu ucrtao i tramvaj u PGR-u šinskih sistema, jerbo Šapke, a i šef mu, očigledno ne mirišu tramvaje."

Simple as that :D
 
Realno, predlog koji smo ranije videli da se linija jedan račva i opsluži i BNV i Prokop i klinički, pa da se sretne opet na Savskom trgu mi deluje kao nekako racionalnije, možda grešim ali opet bi se zadovoljili i Aca Lukas i narod koji će inače da koristi metro. Svaka druga kompozicija bi mogla da ide preko Prokopa. Radije bih čekao 10 minuta na voz, nego menjao na nekakav šatl.
 
Poslednja izmena:
Да ли је полиција остала у старој шалтер сали?
 
Vrh