Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Као да никад нигде возом на дуже путовање ниси ишао. Постоје возови којима путовање траје и по цео дан, па људи дођу пола сата сат раније. Ко зна и одакле долазе, па с обзиром на гужве у саобраћају, треба да буду сигурну да ће стићи на време, па се деси да се дође доста раније. Постоје и транзитни путници (преседање). На перону је хладно зими, чекаоница је грејана. Уосталом, на перону нема ни приближно довољно места за седење колики је капацитет воза који полази са њега. Често путник стигне пре него што је објављено на ком перону ће воз пристати, тако да не зна на који перон треба да иде. Испада да је цео свет глуп јер имају и по неколико чекаоница на већим железничким станицама, укључујући и посебне за путнике са картама 1. разреда и спаваћих кола, само смо ми паметни јер немамо ниједну. Имају и друге станице по Србији чекаонице, само оној највећој у највећем граду не треба.
Jedina nada da ce biti u vestibilu buduceg glavnog ulaza. Imaju tamo jos prostora, pa valjda ce uzimati primedbu cekaonice u obzir. Tako da nije sve zavrseno sto se cekaonice tice. Plana ce mo uskoro videti, radi ga valjda CIP.
 
Zašto u ovaj noseći armirani okvir,nisu postavili na primer mobilni ekran.
Idealno mesto ,da sa obe strane, pruža informacije,a da ne zauzima nikakav dodatni prostor.Kada je to potrebno,samo ga pomere.
Okvir.jpeg
Ekran.jpeg
 
@vladanet
Lično ovako kako mi je rešeno sa monolitom mi je lepše nego da budu u okviru držača, sa druge strane sviđa mi se što je držač prohodan :)
 
Zašto u ovaj noseći armirani okvir,nisu postavili na primer mobilni ekran.
Idealno mesto ,da sa obe strane, pruža informacije,a da ne zauzima nikakav dodatni prostor.Kada je to potrebno,samo ga pomere.
Po planu ce jedan ekran biti unutar tih armirano betonskih nosaca, onaj najblizi severnom portalu. Oko ostala dva ce biti maloprodajnih standova.
Screenshot (481).png
Screenshot (480).png
Screenshot (479).png
 
Međudimenzionalni portal, uđeš sa naše strane, izađeš negde gde na stanici Beograd Centar ima i oznaka M1 na nivou - 2.
 
Pogledajte prilog 177664
Ne znam šta će se komunicirati na ovom ekranu za gluvoneme a da nema na ovom ekranu pored. Elem...moja dioptrija je samo +1 ali jeddva vidim da čitam ovo.
Evo iz prve ruke kao gluvi korisnik foruma :D Ideja bi trebala valjda da bude da se znakovnim jezikom prenose informacije koje se puštaju na razglas a ne pojavljuju se na displeju. Mislim da bi bilo pametnije postaviti ove vertikalne displeje negde unutar hale a ne tek kod samog izlaza i ulaza.

Za mene je ovo bio veoma pozitivan neočekivani moment, najmanje sam očekivao da će to da integrišu na Prokopu. Znam da u Nemačkoj udruženja gluvih već godinama pokušavaju da iniciraju primenu ovakvih displeja na železničkim stanicama u DE što se dosada nije dogodilo.
 
Stvar je jasna, projektant je sigurno imao sve probleme i izazove u vidu i izabrao je najbolje rešenje shodno tome. Sigurno ljudi iz Alstoma (ili ko je već pravio projekat BG metroa) 10 puta bolje od nas ovde razumeju u sve probleme i izazove koje bi nosila neka drugačija integracija.

Imajući to u vidu duboko verujem da je ovo bilo najbolje rešenje.

Npr. kada pravim arhitekturu i projekat za neki softver za koji mi je naručilac klijent, a korisnik neko eksterni, ja ću sigurno imati bolji uvid u to kako nešto može biti rešeno spram svih pros i cons, u odnosu na korisnika tog softverskog rešenja. Tako da korisnik softverskog rešenja može da bude siguran da je to što je dobio najbolje moguće rešenje u datom trenutku.

Tako je isto i za ovu našu stanicu i vezu sa metroom. U datim okolnostima ovo je verovatno najadekvatnije moguće rešenje. Kao što ja ne dajem korisniku da meša u arhitekturu softvera koji će koristiti (ja rešavam problem i moje je na koji ću način pristupiti i shodno tome projektovati rešenje, jer da je korisnik to znao ne bi klijent angažovao mene nego korisnika da to isprojektuje) tako isto i mi treba da pustimo projektante da se bave time i da nađu najbolje rešenje za naš problem jer da smo mi to znali da uradimo onda bi mi bili u timu koji projektuje metro/stanicu/železnicu.
Kada bi uradili metro liniju kroz prokop i povezali stanicu sa Deligradskom i autoputem ovo ne bi trebalo.
Dakle kao rešavaju nam problem nekim čudnim rešenjima umesto da urade ono što je potrebno što bi eliminisalo potrebu za tim čudnim-iznuđenim rešenjima i što je najvažnije što košta samo malo skuplje od tog iznuđenog ad hoc rešenja i samo je malo teže za izvođenje.
 
Ne bih baš rekao da je sprovođenje metroa kroz Prokop samo malo skuplje od ovog vrabac šatla do sajma..
 
Какав је разглас у новом станичном холу? Да ли је разумљив?
 
Krak metroa preko Prokopa i KCS-a je prema studiji EGIS-a 205 miliona evra. To nam treba, a ne vrabac koji ide kroz tunel.
Za okretanje ovog 'vrapca' bi mogli da iskoriste i famozne metro kasete na Prokopu, pošto će biti izuzetno kratak, s obzirom na veoma mali broj ljudi koji treba da preveze tokom dana.

Jedna krštena autobuska linija na Prokopu je triput korisnija od ovoga, ali Beograd je određen da bude grad-maneken korporativnog njesra, preskupo plaćenog. Blago Francuzima i Kinezima!
 
Tako je isto i za ovu našu stanicu i vezu sa metroom. U datim okolnostima ovo je verovatno najadekvatnije moguće rešenje. Kao što ja ne dajem korisniku da meša u arhitekturu softvera koji će koristiti (ja rešavam problem i moje je na koji ću način pristupiti i shodno tome projektovati rešenje, jer da je korisnik to znao ne bi klijent angažovao mene nego korisnika da to isprojektuje) tako isto i mi treba da pustimo projektante da se bave time i da nađu najbolje rešenje za naš problem jer da smo mi to znali da uradimo onda bi mi bili u timu koji projektuje metro/stanicu/železnicu.
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Zapremina prostora je u nesrazmeri sa sadržajima.
Zar nije mogla neka vrsta, kakve takve galerije da se napravi?
Na slici iznad lokala,kao da postoje nekakvi prozorčići,jer to nekakav sadržaj iznad lokala?
Moglu su iznad lokala,na trećini prostora da naprave nekakav sadržaj,a terasa da bude dve trećine preostalog prostora.
Treba ovoliku kubaturu rashladiti-zagrejati.
prostor.jpg
 

Имају и грешке овде. Воз 620 је из Зворника, а не из Руме. Ово је као онај некадашњи зрењанински прелом, када је воз из Београд за Кикинду мењао број у Зрењанину, па систем није препознавао да фактички постоји директан воз Београд - Кикинда. Сада имамо румски прелом. Мислим да и у Зајечару имају нешто слично. Два грама мозга не могу да укључе.
 
Zapremina prostora je u nesrazmeri sa sadržajima.
Zar nije mogla neka vrsta, kakve takve galerije da se napravi?
Na slici iznad lokala,kao da postoje nekakvi prozorčići,jer to nekakav sadržaj iznad lokala?
Moglu su iznad lokala,na trećini prostora da naprave nekakav sadržaj,a terasa da bude dve trećine preostalog prostora.
Treba ovoliku kubaturu rashladiti-zagrejati.

Мени би било некако логично да се баш изнад тих локала налази простор са клупама/столицама, односно чекаоница.
 
Као да никад нигде возом на дуже путовање ниси ишао. Постоје возови којима путовање траје и по цео дан, па људи дођу пола сата сат раније. Ко зна и одакле долазе, па с обзиром на гужве у саобраћају, треба да буду сигурну да ће стићи на време, па се деси да се дође доста раније. Постоје и транзитни путници (преседање). На перону је хладно зими, чекаоница је грејана.

Cekaonica na peronu se ne greje?
 
Имају и грешке овде. Воз 620 је из Зворника, а не из Руме. Ово је као онај некадашњи зрењанински прелом, када је воз из Београд за Кикинду мењао број у Зрењанину, па систем није препознавао да фактички постоји директан воз Београд - Кикинда. Сада имамо румски прелом. Мислим да и у Зајечару имају нешто слично. Два грама мозга не могу да укључе.
Voz nedeljom ne saobraća na delu Zvornik-Ruma
 
Da li se voz koji treminira na Prokopu pomeri kad istovari putnike kod izlaza sa perona, na deo perona gde je ulaz? Na Atoći u Madridu tako rade, jer je isto razdvojeno, mada tamo je čeona stanica.
 
Zapremina prostora je u nesrazmeri sa sadržajima.
Zar nije mogla neka vrsta, kakve takve galerije da se napravi?
Na slici iznad lokala,kao da postoje nekakvi prozorčići,jer to nekakav sadržaj iznad lokala?
Moglu su iznad lokala,na trećini prostora da naprave nekakav sadržaj,a terasa da bude dve trećine preostalog prostora.
Treba ovoliku kubaturu rashladiti-zagrejati.
Kad sam ja o tome ovde pisao pre nekoliko meseci, objašnjeno je da ne bi bilo praktično da restorani i čekaonice budu iznad tih lokala, jer ljudi vuku torbe, kofere itd... pa da se ne pentraju..
 
Gipsani plafoni i zidovi. Ovo nije predvideno da ima nosivost.
 
Vrh