Bulbulderac17
Advanced
Imaju novi šalter sa leve strane posle ulaza.
Pitanje je da li ova konstrukcija može da izdrži neko veće opterećenje.
Sa jedne strane Red vožnje je uništen, sa druge strane fali Red vožne fali stranica za liniju 34.
Arhitekta Gojko RadićLepo je, hvala na reportaži
Šteta je i sramota što ne znamo ko je projektovao zgradu, arhitekte nisu bile na otvaranju, niti smo od njih nešto čuli. Rečeno je samo da su autori iz nekog niškog biroa..
Mislim da nisu svi divlji taksisti, ali jesu svi taksisti st***. Taksi stanica prazna, a zauzimaju drop off prostor ispred samog ulaza. Komunalaca naravno nigde, a ni saobraćajaca.Ovo za divlje taksiste sutra prijaviti Beokomu.
Taj retro futurizam enterijera je trend širom sveta tako da ništa neobično. Meni se sviđa “toplina” ugostiteljskog prostora kao kontrast relativno hladnom i velikom holu.Mnogo mi je drago da je stanica otvorena Jedno pitanje, da li vama deluje da enterijer liči kao da je napravljen 60ih. Ima neki retro smek. Ili je to do mene Mislim, možda je to bila namera. Ne znam...
Danas posle glamuroznog jučerašnjeg po ko zna koji put otvaranja železničke stanice Beograd Centar evo kako izgleda glavna železnička stanica u Prokopu.
Pokretne stepenice neke ne rade, a neke ipak rade.
Lift minijaturni za jedva 4 osobe bez prtljaga. Sa prtljagom možda za 3 osobe. Bicikl može da stane samo uspravno. Kada se lift podigne na gornju ploču vrata se ne otvaraju automatski. Mora da se pritisne dugme za otvaranje vrata.
Gore sam odmah primetio gužvu ispred blagajne i kartomata koja se stvorila, jer su putnici koji su pristigli verovatno iz Novog Sada navalili da kupe karte ili su došli autobusom do stanice. Postoje po 4 blagajne sa dve strane, ali su sada radile samo 4 na jednoj strani sale.
Ne postoji čekaonica sa klupama ili sedištima za putnike koji čekaju polazak voza, već samo nekoliko kafića i jedna pekara sa stolovima i stolicama za goste koji naruče neko piće ili nešto drugo.
Pohvalno je da ima dovoljno informativnih panela na kojima se vide dolasci i polasci vozova.
Silazak ka peronima je obezbeđen barijerama kroz koje se ne može proći ako putnik nema kartu. Nisam imao kartu, ali pošto imam preko 65 godina obezbeđenje mi je tražilo da im pokažem senior ili penzionersku karticu. Rekao sam da je još nisam dobio, pa su me pustili da prođem.
U sali je još poštanska štedionica, menjačnica, automati za isplatu novca, policija, manja prodavnica i prodavnica sladoleda. Skoro zaboravih da kažem kako nema transportnih kolica za prtljag što je gotovo standardna oprema na gotovo svim železničkim stanicama u EU! Ima ih na našem aerodromu, ali nema na glavnoj železničkoj stanici!
Kad se izađe na drugu stranu ka autoputu iza zaštitnih panela se može videti ploča iznad prva dva koloseka na kojoj se još izvode radovi. Čuli smo juče od gradonačelnika da je u planu izgradnja široke pasarele od Kliničkog centra do železničke stanice tako da će moći i peške da se stigne do stanice.
Došao sam vozom iz Zemuna i primetio da nigde nema stalaka za bicikle. Nisam išao da vidim parking za automobile. Možda su tamo postavili stalke za bicikle.
Sve u svemu veliki prostor možda još nedovoljno popunjen, ali deluje kao privremena maketa ili kulisa za snimanje nekog filma!
U poređenju sa nekim starim glavnim železničkim stanicama koje izgledaju kao železnički hramovi ili muzeji sa slikama ili ukrasnim ornamentima.
Još uvek nema nigde blizu hostela, hotela ili pravog restorana, supermarketa! Verovatno da se vode još neki imovinsko pravni poslovi oko eksproprisanja ili prodaje objekata koji moraju biti porušeni da bi se izgradile prilazne saobraćajnice između autoputa i železničke stanice.
Други чинилац је најављени шатл (пиплмувер) - лепо каже "биће повезан са системом метроа".Neki drugi činioci, povezće metro, sa Beograd Centar stanicom-prokopom???
Izgleda da od metroa na prokopu, definitivno nema ništa.Taj drugi činioc, je verovatno BG Voz.
2) Да ли улаз на 6. перон има турникете?
Samo da ispravim da ne fali red vožnje za liniju 34, zato što je ona prolazna linija.
Drugo, konstruktivna zamerka. Postavljene su samo mape za liniju 36, dok fale za linije 34 i 38L
Nnije neophodno koristiti 6 peron za svercovanje, krajne zapadne i istocnim tacke su svima poznati od 1997 godine.Slabo pratim temu te ne mogu da odgovorim na sva pitanja, ali 6. peron nema turnikete, a ne postoji ni fizička kontrola.
Za onog ko želi da se švercuje BG:VOZ-om on će ući kroz taj izdvojeni prolaz za 6. peron i pothodnicima dole stiže do željenog perona, u prevodu sistem je faličan.
Razumem da je prolazna, ali ipak ne bi bilo loše da se postavi neka informacija o taktu linije i približno izračunato vreme prolaska pored stanice.
U želji da što više smanjim neke stvari sam propustio, a to je i ta mapa linije 36 koja se nalazi na jednom od bivših liftova, da, fale mape i za ostale linije.
Evo uslikane mape linije 36
Pogledajte prilog 177838
Prostorija gde su se ranije nalazile blagajne, čekaonica i ostalo je već postalo službna prostorija i putnici nemaju pristup tome. Garderoba ne postoji i izgleda i da neće postojati. Ulaz na 6. peron je trenutno bez turniketa ali sam čuo da će ih ugrađuvati uskoro.Нека запажања и питања:
1) Због чега је улаз на 1. перон урађен другачије него улаз на 6. перон?
2) Да ли улаз на 6. перон има турникете?
3) У оквиру новог станичног хола не постоји никакав путоказ за чекаоницу на 6. перону (нити ниједну другу), нити за гардеробу. Дакле они очигледно нису предвиђени изградњом новог станичног хола. Врло озбиљан пропуст. С обзиром да су лифтови који воде на 6. перон директно са улице укинути за јавну употребу, да ли ће такође простор са благајнама, чекаоницом и тоалетом на 6. перону бити такође укинут за јавну употребу?
4) Стање перона, прљавштина, необележеност (неко помену да перони нису пројектовани за начин на који пројектован станични хол) на самим перонима су поражавајући.
5) Проклопа - интересантан назив.
Za onog ko želi da se švercuje BG:VOZ-om on će ući kroz taj izdvojeni prolaz za 6. peron i pothodnicima dole stiže do željenog perona, u prevodu sistem je faličan.
Prostorija gde su se ranije nalazile blagajne, čekaonica i ostalo je već postalo službna prostorija i putnici nemaju pristup tome.
Garderoba ne postoji i izgleda i da neće postojati.