@dejanbg88
Vezano za Alstom, koko je to svetski megabrend, koji neće da se bruka,
razumem da relativno novi član nije informisan ali mi je poražavajuće da ga niko od desetina dobro informisanih članova nije podsetio na to. Od važnijih detalja, trebao bi znati da je španski CAF perionica imena Alstom, trik kako da i dalje ostanu među svetskim igračima za tramvaje po belom svetu. Takođe da se oko paprene cene projekta četvrte linije metroa u Budimpešti digla takva prašina, da su svi metro projekti u Budimpešti do daljnjeg obustavljeni. Sledeći važan detalj je da je francuski uslov za ulazak u EU da im se nameste ogromni poslovi za Alstom, a nemački da im se pro(e)da elektroprivreda i telekom. Odnosno, tu su i geopoltičke igre u pitanju. Tamo gde korupcija nema invazivni karakter, ili gde nema "kupujmo domaće" zdravog ekonomskog smisla (makar kroz lokalizciju proizvodnje), Alstom uglovnom gubi od konkrencije sa cenom i kvalitetom zbog onog drugog, cene.
PASARELA:
To je jedan od ključnih projekata za vezivanje Prokopa. Za železničke stanice zona pešačke dostupnosti je mnogo veća nego za gradski autobus ili tramvaj, iz prostog razloga što brzina nadoknađu to što je stanica na više od 5 minuta peške. Tako je kada je postojala Železnička stanica Beograd, maltene ceo krug dvojke bio u zoni pešačke dostupnosti. To se vidi po geografskoj raspodeli kulturnih objekata, hotela, hostela, muzeja, vladinih zgrada, ambasada, odnosno neodvojive kompaktne funkcionalne celine železničke stanice i javnih sadržaja koje grad čine prestonicom, centrom i metropolom.
Gradnjom pasarele, pod uslovom da nema stepenice, i da spaja gornju ploču Prokopa sa zonom Kliničkog centra, da ima širinu i prijatnost korišćenja, ta zona je sve do Slavije i Hrama Svetog Save. Neko je pisao "pacijenti Kliničkog centra neće izdržati tih 700 metara". A pacijenti sa problemom malaksalosti i nogu su tek mali deo pacijenata. Sada tuda pacijenti pešače od Slavije, Hrama Svetog Save, klisurskog autobuskog stajališta Steko, iz Kneza Miloša od Kanadske ambasade, tako da bi pasarela mogla biti čak i jedan od prijatnijih prilaza. Sramota da tuda nije zašao ni jedan makar elektrobus upravo za tu manjinu kojima je 700 metara stvarno teško. I još upravo sa dobrom pasarelom, Prokop počinje da zaslužuje da mu u nazivu po faktu, a ne fikciji postoji "Beograd". I u tom slučaju bi to bio Beograd Klinički centar,
ČEKAONICE I SLIČNO
Predlažem da ekipa forumaša, a ima vas talentovanih i informisanih, napravite sastanak, i da se dogovorite da napišete Gruji investitoru. Mislim da tu može da se napravi neka zanimljiva i investitoru isplativa priča u još neizgrađenim objektima.
POVEZANOST JAVNIM PREVOZOM
Ja sam učestvovao u javnom predlogu da se 46, 51, 70 i 96 tuda usmere. Svaka od njih pojedinačno bi bila korisnija od šatl igračke. Šatlovi su prevoz za veze aerodroma sa više terminala, za Diznilend, ili neke takve bočne sadržaje sa glavnim transportnim pravcima. Železnička stanica je po svojoj ideji i zdravom smislu tačka ukrštanja glavnih pravaca, a ne bočni sadržaj. A kada sam mislio na 70, mislio sam na
to da pokriva Železničku stanicu Novi Beograd i Sajam, a da Šumice budu pokrivene u oba smera.