Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Rok je neki oktobar/novembar, valjda će dotle nešto proraditi, red bi bio.
Ali, moram se saglasiti sa određenim komentarima da je zgrada manja od onoga što se moglo očekivati (shodno veličini ploče naročito), međutim, imajući u vidu na šta se sveo železnički saobraćaj u Srbiji, sigurno će služiti svrsi.
Ionako nije glavna, već centralna.
Verovato će poslovno - komercijalni prostor da bude veći na konto toga.
 
Ovaj objekat je kvantni skok u arhitekturi našeg grada, iako realno nije bog zna šta. Ako ništa drugo nije kocka sa ružnim oblogama ili prozorčića. Biće lepo u tom holu, koji dobija svetlo sa dve strane sveta. Ipak, svi smo mi po belim svetovima videli bolje.

Ono što mi je zaparalo oči na prethodnoj stranici su zidovi od siporeks blokova. Ako su sadržaji trebali da budu negde ondeđa je to nivo iznad hola, ali sa pomenutim zidovima koji su puni staklenih panela, da se gleda na hol.
 
Zasto je napravljen siporeks zid umesto staklenog kako bi se gledalo na hol ostaje misterija
 
Zasto je napravljen siporeks zid umesto staklenog kako bi se gledalo na hol ostaje misterija
Zato što su srezali dimenzije zgrade, i onda na tim spratovima sa strane moraju da naguraju službene prostorije, umesto da tu bude restoran npr. sa pogledom na hol.. Od tolike ploče Železnici pripade najmanji deo, ostatak ide investitoru za dž..

Da, prema ovom planu kafiće su planirali na strani koja gleda na autoput:
prokoppspfazeploca02.jpg

Ulaz/izlaz sa kontrolom i obezbeđenjem je planiran sa gornje strane.. A kako će da se ulazi u stanicu sa donjeg trga? Kroz ova dva kafića? Ne kapiram uopšte taj deo.. Hol je morao da bude slobodan u potpunosti od sporednih sadržaja i da omogući normalnu cirkulaciju putnika sa donje i gornje strane.. Kafići i restorani su morali biti na spratovima iznad hola..
 
Poslednja izmena:
Evo na ovoj slici se bolje vidi:
Screenshot 2022-11-20 220548 (1).jpg

Ako dobro tumačim, sa strane autoputa uopšte nije predviđen standardni ulaz/izlaz u stanicu, već vidimo neku terasu ispred kafića u holu..a i ko od putnika bude ulazio u zgradu sa te strane, zapravo će da prolazi kroz kafiće.. nema zone sigurnosne kontrole sa obezbeđenjem kao što je predviđeno sa gornje strane itd.. navedeni su samo izlazi za evakuaciju, a ne neke široke pristupnice itd.
 
Zato što su srezali dimenzije zgrade, i onda na tim spratovima sa strane moraju da naguraju službene prostorije, umesto da tu bude restoran npr. sa pogledom na hol.. Od tolike ploče Železnici pripade najmanji deo, ostatak ide investitoru za dž..
Dimenzije hola nisu srezane, uvek su planirane tako kako se trenutno gradi. Renderi su uvek bile "umetnički dojam" koji ne garantuje da će ispasti tako kako jeste, renderi su tačno prikazale gabarite zgrade ali ne i unutrašnjost. Tako da nemoj da uzimamo render kao neki faktor po kome mora da se gradi ;-)

Ulaz/izlaz sa kontrolom i obezbeđenjem je planiran sa gornje strane.. A kako će da se ulazi u stanicu sa donjeg trga? Kroz ova dva kafića? Ne kapiram uopšte taj deo..
Ovo je zanimljivo pitanje, i mene to interesuje. Moja pretpostavka je da će se odustati od ulaska u stanicu sa donjeg trga odnosno da će taj donji trg imati daleko manju i skromniju ulogu nego što je prvobitno predviđeno. Možda će te prostorije ispod služiti isključivo za radnike železnica a putnike će da šalju na sprat sa "spoljašne" strane u ovo sada što se gradi.

Hol je morao da bude slobodan u potpunosti od sporednih sadržaja i da omogući normalnu cirkulaciju putnika sa donje i gornje strane.. Kafići i restorani su morali biti na spratovima iznad hola..
Ne bi se složio, putnicima je daleko ugodnije da imaju sve u "nivou" nego da se opet pentraju, još i ako vučeš kofere, kolica i slično pa i još ako nešto moraš na brzinu u vremenu između presedanja da uzmeš.
 
Pa to je neviđena glupost da se glavni ulaz projektuje sa gornje strane stanice, a da ka autoputu imamo samo evakuaciono stepenište, kako se na tom planu zgrade vidi.
 
Pa, pristup sa autoputa će napraviti, ali prema planu zgrade-od glavnog ulaza sa te strane neće biti ništa...
 
Trg je na 87 m. To sto Vox91 tumaci je sve na koti 105. Imamo 20 m razlike u vertikali. A za taj predeo nemamo pravu sliku. Znamo samo da bi trebalo biti manji vestibul sa konvejerima
 
Da li se išta radi na poboljšanju veza sa centrom grada? Npr. neka normalna pešačka veza ili linija prevoza. Čini mi se da je u PGR šinskih sistema planirana čak i tramvajska linija sa autokomande, ili sam nešto pobrkao?
 
Sa strane autoputa vidi se manji vestibil sa konvejerima, a kad se uđe u stanicu nailaziće se pravo na kafiće u holu.. Šalteri za prodaju karata, obezbeđenje na ulazu itd. će prema tom planu zgrade koji vidimo biti sa gornje strane... dakle, uopšte nije planiran masovan pristup putnika sa autoputa.
 
Sa strane autoputa vidi se manji vestibil sa konvejerima, a kad se uđe u stanicu nailaziće se pravo na kafiće u holu.. Šalteri za prodaju karata, obezbeđenje na ulazu itd. će prema tom planu zgrade koji vidimo biti sa gornje strane... dakle, uopšte nije planiran masovan pristup putnika sa autoputa.
Ovo što si nam prikazao je valjda kota 105?
Postoji li negde plan onoga što se nalazi na nivou platoa od strane auto-puta?
 
Улаз са стране аутопута може бити само у овом железничком вестибилу на попречном пресеку, па се затим потходником може доћи директно до перона. Но, наравно, тек кад се изграде приступи са аутопута, а то ће бити ко зна кад.

Има и случајева где једна станица има два колодвора. Нпр. железничка станица Кијев-путничка има централни колодвор и јужни колодвор, те се са обе стране колосека налазе садржаји, попут благајни, чекаоница итд. Исти је случај и у Анкари, где је стари колодвор са једне, а нови колодвор са друге стране станице. Употребљавам хрватску реч колодвор, јер на српском нема аналогне речи. Односи се на станичну зграду.
 
Imali smo i onaj stari projekat stanične zgrade, nazvan "šajkača", koji je predviđao pokretne stepenice od donjeg staničnog trga do same zgrade..Naravno, jeftinije je i lakše ulaz u zgradu predvideti samo odozgo, zašto da se cimaju..
 
Kakav je ovo "metro-peron" na preseku ? Zar se već zna kako će izgledati metro stanica Prokop na M3, koja još nije ni u fazi idejnog projekta?
Sve metro planove a i druge planove na crtežima oko prokopa treba gledati u kontekstu dosadašnjeg planiranja žel. stanice a to je da je stanica planirana za sasvim drugo vreme i drugačije potrebe. Tako da ti ovde čitaš o metro kaseti koja je već izgrađena u okviru postojeće stanice.
 
Улаз са стране аутопута може бити само у овом железничком вестибилу на попречном пресеку, па се затим потходником може доћи директно до перона. Но, наравно, тек кад се изграде приступи са аутопута, а то ће бити ко зна кад.
Ma kakav pothodnik i evakuaciona stepensita, ako nece praviti neki direktan pristup do hola ne treba ni da prave pristup sa autoputa, nek ostane ovako retardirano
 
Što se tiče stajanja u STP, ja bih pustio 2 kategorije voza, jedan ultra ekspres koji staje samo Beograd-Novi Sad-Subotica-Kiškunhalaš-Budimpešta i lokalnija varijanta Beograd-Stara Pazova-Novi Sad-Vrbas-Subotica-Segedin-neke još stanice-Budimpešta
Због чега се толико форсира Стара Пазова у односу на Инђију? Због преседања на шидску пругу? Само то може да буде предност СП, све остало је на страни Инђије.
 
Vrh