spatiotecte
Professional
- Učlanjen(a)
- 09.02.2007.
- Poruke
- 15.344
- Pohvaljen
- 17.399
zidar":2z1geq0s je napisao(la):- Glavnu stanicu u nepristupacnoj rupi u Prokopu (umesto 500m dalje na autokomandi) oko koje nema gradjevinskog zemljista za razvijanje sadrzaja koji prati saobracajni infrastrukturni cvor (osim ako se Hajd park i kuca cveca racunaju kao potencijalni gradjevinski prostor )
- Stanicu koje je koncipirana kao monolit koji ne moze da se siri ni na jednu stranu i prilagodi buducim okolnostima (ovakav projekat se pravi na duge staze) i na cijim su izlazima dvokolesecne pruge koje se mogu prosiriti (duplirati) jedino uz ogromne investicije (tuneli i mostovi).
- Fantasticnu denivelisanu zeleznicku petlju ali stanicu koja zbog svog polozaja od 3 pravca kroz krake petlje moze da koristi samo 2 (sever-zapad i zapad-jug) dok 3. pravac uopste ne prolazi kroz stanicu (sever-jug to jest Pancevo-Valjevo /Rumunija-Jadran)
- Polozaj stanice na komunikacionoj osovini istok-zapad (autoput) bez mogucnosti za vezivanje na osovine sever-jug a ima gomila drugih mogucih polozaja: autokomanda, mostar, plavi most, NBGD, otprilike svuda gde neka ulica prelazi preko autoputa.
Ne valja jedino na Prokopu zbog Topciderskog brda i u Marinkovoj bari koja ima brdo sa obe strane.
- Novi Zeleznicki most preko Save koji prelazi preko najopterecenije saobracajnice u gradu (Bul. Voj. Misica) i Sajamskog kompleksa a da na njemu nije predvidjeno stajaliste :shock:
- Trasa ka Zapadu (Hrvatskoj) koja pravi veliki obilazak ka severu sve do Indjije da bi zakacila sremska naselja ali zato svesno zaobilazi medjunarodni aerodrom!
- Tehnicke stanice (Zemun i Kijevo) udaljene skoro 10km od glavne putnicke sto em skracuje upotrebno vreme vozova em stvara dodatni nepotreban saobracaj u tunelskim cevima i na mostu.
Mogu ovako do sutra.
Beogradski zeleznicki cvor je remek delo inzenjeringa ali totalni urbanisticki fijasko..
Apsolutno se slazem sa svim ovim tackama.
Taj novi cvor sa centralnom stanicom Prokop nije nista doneo bolje u osdnosu na prethodnu situaciju.
Iako je remek delo u gradjevinskom smislu, nije praktican sa zeleznickog aspekta i kapaciteti su mu ograniceni u svakom smislu, tuneli sa jedne strane, most sa druge, kako pretvoriti u buducnosti te prilaze u cetvorokolosecne pruge?
jednostavno nema sanse!
Autokomanda je defintivno bila najbolje mesto! (ja bi cak rekao da je idealno mesto bilo od prilike gde se nalazi most koji prolazi preko autoputa, u zoni buduceg Delta Planeta, imali smo taj trougao i dovoljnu povrsinu da se izgradi stanica na tom mestu.)