Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Rusi i nemaju referencu za brze vozove. (ono sto imaju su im pravili njamci)
 
@pendolino
Stvarno su najavili popravljanje pruge do glavne upravo zbog 10km na sat na izlazu glavne i voznje pola sata do rakovice.

Ali da su resili da ukinu glavnu ne bi spucali silne pare na nadvoznjake UMP-a da preskoce cetvorokolosecnu prugu + sada ovaj kredit za obnovu sina, jasno se moze uociti da oni ne planiraju ukidanje glavne.
A sad u kom obimu zele da je ostave u funkciji i sta ce polaziti od nje, to se ne zna.
 
Ono što je meni potpuno nejasno je što se nigde ne pominju tehničke stanice. Bez toga nema prolaznih stanica i nema ukidanja koloseka u SA.
Dva (eventualno tri) koloseka da ostanu u SA moglo bi to da se nekako preskoči ili ukopa.
 
mekbejn":8ju5cwtv je napisao(la):
Dva (eventualno tri) koloseka da ostanu u SA moglo bi to da se nekako preskoči ili ukopa.

Ti koloseci u SA koji ce ostati su planirani u Gup-u 2021. Cini mi se da ih ima 4 koji vode do glavne. E sad ne pise da li su ukopani ili ostaju na povrsini.
 
Ostaju 2 koloseka po GUP-u.Nisu ulazili u razradu da li ce biti ukopani ili ne,ali je glavno da ce se smanjiti broj koloseka sa sadasnjih ko zna koliko na ta dva.A takodje i osposobljavanje tih tehnickih stanica.Ako bude potrebno lako ce ukinuti,ili ukopati ta dva koloseka kada dodje do takve situacije.Kao sto i sami znamo GUP nije ustav i kada treba grad promeni namenu ili promeni neke indekse.

I dalje ne mogu razumeti ljude koji su za to da na NBG bude i glavna zeleznicka stanica.Okolne ulice ce biti opterecene pogotovu kada se sve te parcele iskoriste,da podsetim da od mosta pa sve do bloka 70a nema prakticno ni jednog objekta osim toplane.

Nije li neracionalno da NBG ima aerodrom,glavnu autobusku i glavnu zeleznicku stanicu?
 
nije.

i aerodrom nije na novom beograd nego surčinu.

a što se tiče opterećenosti ulica, opterećenost će se smanjiti spajanjem blokova preko imt-a sa đorđem stanojeviće, probijanjem železničkog nasipa na mestu bulevar umetnosti- bulevar crvene armije, izgradnjom ump-a i izgradnjom ulice topšin bunar.



a takođe ni ja ne mogu da razumem to insistiranje na prokopu samo zato što su tamo neke pare potrošene.

mnogo veće pare su potrošene na nuklearni bunker u bosni, podzemni aerodrom ponikve i luku za podmornice u splitu, i sve je to propalo....


ako glavna bude NBGD, te pare koje su date za prokop neće propasti nego će to služiti za regionalni metro.
 
Ali zasto nama treba nova zeleznicka stanica, nek mi neko to objasni?

To je mozda vazilo za vreme SFRJ-a ali danas ne vidim razlog.
 
Нама треба ослобођен центар тј реке тј обале тј савски амфитеатар. За тако нешто је неопходна железничка и аутобуска станица на другој локацији. А ако би ова држава да се не уруши кроз коју деценију под хитно мора да базира транспорт робе и људи на железничком и делимично речном саобраћају .

Што се мене тиче око овога нема дискусије осим о средствима достизања овог циља.
 
Jasno je sta nam sve treba . . . ali ni postojece nije iskoristeno. . . .
Veca iskoriscenost Prokopa sada moze da se poveca sa pristupacnoscu gradjanima
Celicni tobogan koj je postao visak po izgradnji novih pristupnica mostu na Adi

Toboganom vrlo lako bi se bitno povecala pristupacnost Prokopu iz samog centra grada
ako bi se iskoristio na mestu postojece pesacke pasarele preko auto puta, za sastav Deligradske i Gucevske ulice

Nedavno sam ponovo peske prosao tom trasom i uverio se da uslovi i potreba postoji
ali i ne dovoljno dobre volje da se postojeci pravac za pesake otvori i za vozila
ko da neko namerno gusi saobracaj u ovom gradu i nj.potencijale . . .
 
Delija":1qmjxvuw je napisao(la):
Нама треба ослобођен центар тј реке тј обале тј савски амфитеатар. За тако нешто је неопходна железничка и аутобуска станица на другој локацији.

Ja razumem sve to sto pises ali vise puta je diskutovano o tome da koloseci koji su namenjeni zeleznickom saobracaju cine jedva 10% sina koje zauzimaju Savski amfiteatar.
90% koloseka koji zauzimaju mesto u SA su pruge stanice Beograd spoljna tj kontejnerski terminal koji se nalazi u SA i koji bi trebao svakako da se izmesti.
Problem nije stanica Beograd glavna koja odlicno obavlja svoj posao, vec teretna stanica beograd Spoljna sa svim njenim kolosecima koji zauzimaju najveci deo SA.

Cak sta vise mislim da SA kao jedan od buducih najvaznijih centara Beograda bi trebao da ima neki vid zeleznice.
 
MilisaV":3lr49v9c je napisao(la):
a što se tiče opterećenosti ulica, opterećenost će se smanjiti spajanjem blokova preko imt-a sa đorđem stanojeviće, probijanjem železničkog nasipa na mestu bulevar umetnosti- bulevar crvene armije, izgradnjom ump-a i izgradnjom ulice topšin bunar.
a takođe ni ja ne mogu da razumem to insistiranje na prokopu samo zato što su tamo neke pare potrošene.
Sto se opterecenosti tice, imaces situaciju da ce potencijalno skoro milion ljudi prelaziti mostove da bi doslo do zel.st. To je lose. Onda ce opet biti kukanja.
Tamo neke pare, su ogromne pare, koje su ulozene u ceo sistem Beogradskog zeleznickog cvora. Integralni deo sistema je i Prokop i nemoze se tek tako odstraniti, kao strano telo.

Ja ne umanjujem unvesticiju koja je potrebna za Prokop, ali naglasavam da bi se zel. stan.Nbg dovela do nivoa glavne zel stanice, potrebno je isto jakooo puno novca. A gore sam vec spomenuo da je Prokop deo celog Bg:cvora i da se nemoze parcijalno gledati.
@stf, naravno da se slazemo da autobuse treba ukidati, ali se oni mogu ukinuti tek nakon izgradnje metroa. A posto druga linija metro prolazi ispod Prokopa, ne vidim problem ni da se ukinu posle autobusi :) Opet ce biti dobro povezana stanica :)
 
milanche":23k5bxlg je napisao(la):
@stf, naravno da se slazemo da autobuse treba ukidati, ali se oni mogu ukinuti tek nakon izgradnje metroa. A posto druga linija metro prolazi ispod Prokopa, ne vidim problem ni da se ukinu posle autobusi :) Opet ce biti dobro povezana stanica :)
Да колега, али то је само једна линија метроа, а од надземног система, Прокоп је сакат за трамвајски систем и увек ће бити. Ту помоћи нема. :(
 
Od ploce na Prokopu do Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića ima celih 100 -150 metara vazdusne linije.
izgradnjom komercijalnog sadrzaja i stanicne zgrade na ploci, kao i hotela verovatno, napravice se i prilaz ka toj strani pa ce ta razdaljina realno biti i manja. Autoput je takodje tu, a ni najudaljeniji Bulevar vojvode Putnika nije tako daleko (200m)
Sa druge strane nam je pravac Dragana Mancea - Gucevska - Deligradska koji ce biti izgradjen tako da je prica o losoj lokaciji i povezanosti Prokopa suvisla.

Imam utisak kako bi neki od nas bili najsrecniji da Prokop zatrpamo. Otuda valjda price o Atomskom sklonistu u BiH, aerodromu Zeljava i slicne. :shock:
 
Pa zna se ko kuka nad zavrsetkom Prokopa,tramvajsko/saobracajni lobi.. :wink:
 
MilisaV":3dmw2w1k je napisao(la):
a takođe ni ja ne mogu da razumem to insistiranje na prokopu samo zato što su tamo neke pare potrošene.
...

ako glavna bude NBGD, te pare koje su date za prokop neće propasti nego će to služiti za regionalni metro.

Pa nije to "samo".
Da li je taj projekat najbolji mogući,... nije sigurno. Da li je bolji od renoviranja stare stanice,... sigurno jeste, objasniću kasnije i zašto.

Evo kontraargumenta.
Zamena šina i svega ostalog u građevinskom smislu na deonici od Rasadnika kod Plavog voza do kraja Glavne uz sređivanje koloseka na stanicama Topčider teretna, Topčider Putnička, Beograd spoljna i Beograd glavna bi koštalo preko 20M€
Nove skretnice + novi signalni sistem sa telekomandom još ooooho.
Dovođenje stanične zgrade u pristojno stanje još prilično.

Rezultat:
poboljšanje sadašnjeg stanja bez vidnog napredka. Vozno vreme od Rakovice do Glavne se teško može smanjiti na manje od 20 minuta.

Glavnu na NBG neću ni da komentarišem, jer zemlja Srbija je siromašna zemlja da tamo sve gradi iz početka (što bi moralo).

Ovde mnogi pominju regionalni metro.
U većini zemalja u kojima postoji njime rukovodi železnica.
Takvi vozovi kao i brzi i "ubrzani" iz Novog Sada, Šida, Šapca, Mladenovca, Požarevca, Smederava, Vršca, Niša, Valjeva, Zrenjanina, Sombora,... trebaju da idu na Prokop.
BG:voz ... isto
BeoVoz ... isto

Pa šta onda ostaje za Glavnu?!
Da li zbog manje od 2000 putnika/dan treba zauzimati onako vredan prostor?
Moje mišljenje je ne!

spatiotecte":3dmw2w1k je napisao(la):
Ali zasto nama treba nova zeleznicka stanica, nek mi neko to objasni?

To je mozda vazilo za vreme SFRJ-a ali danas ne vidim razlog.

Upravo suprotno.
U vreme SFRJ je postojao jak dugolinijski i međunarodni saobraćaj.

Danas je sve to izokrenuto.


Mi novu stanicu imamo.

Ono što nemamo je biznis plan kako napuniti te nove lepe vozove koje kupuje naša država.
 
Laki72

И ја од кућног прага до обале Дунава имам ваздушно 50 метара, а реално треба да пређем 300.....
 
drum1":3gvdhtin je napisao(la):
осим што савски амфитеатар неће бити ослобођен завршетком прокопа.
Zbog čega to misliš?

зато што око 80% површине железнице у СА се не измешта у прокоп већ у станице у Земуну и Кијеву, чији завршетак, колико знам, није ни на видику.

stf":3gvdhtin je napisao(la):
А зашто би Прокопу требао проточан садржај? Прокоп је некорисна рупчага и заувек ће тако остати....

Тржни центар великог капацитета на таквом месту је саобраћајно још гора локација од Аутокоманде. Када ћемо научити да локације великих молова треба да буду што је могуће даље од центра града.

Изградњом Моста на Ади смо коначно пустили Газели да дише, и сад треба опет да вратимо сам тај хаос тржним центром на месту које у макроплану најмање треба да буде такво место.

И Аутокоманда је погрешно место за шопинг мол, а најближа локација где би таквог монструма требало градити је у близини погона Космај на Медаковићу. Аутопут као одличан саобраћајни фидер шопинг мола, а опет довољно далеко од пребукираних саобраћајних чворишта да би се повећани интензитет саобраћаја постепено равномерно гранао у свим смеровима.


саобраћајно је изолован и не ваља шопинг мол али спорт ( :o :o :o ) са десетинама хиљада људи је ок. гле мајку му

чекајте људи не заносите се...

а после причате како нема визије не знам шта. а ви час пробијате воз преко новог моста па онда ролангарос на прокопу...ово као да је нека пародија
 
Interesantno je da ljudi kojima nije problem dizanje kredita za zgradu na stulama sa ko zna kakvom svrhom imaju problem sa isplativoscu zavrsavanja prokopa... Oj Srbijo, zemljo...
 
drum1":3cssgbat je napisao(la):
зато што око 80% површине железнице у СА се не измешта у прокоп већ у станице у Земуну и Кијеву, чији завршетак, колико знам, није ни на видику.

Tacno!

Problem cele koncepcije novog cvora je taj sto da bi se pustio u funkciju jedan jedini element cvora, "stanica Prokop", mora da se naprave svi ostali "vijadukt preko save", "tuneli ispod grada", "nove deonice kroz grad", "tehnicko putnicka stanica Zemun", "tehnicko putnicka stanica Kijevo"

A to po novcaniku i vremenu se nije ispostavilo kao najbolja ideja koju smo mogli da imamo...
 
брате...то мора да се направи па мора. у СА не може да буде, дакле.

а ти би џабе а да имамо све а? па и ја бих...

а шта је вијадукт преко саве и тунели испод града? то је све готово...једино што фали су прокоп, станице у земуну и кијеву и мост за панчево.
 
Pricam za stanje situacije iz 72ge.
Hteo sam samo reci da nije ni cudo sto je trajalo 40 godina kad je moralo sve iz pocetka da se izgradi a jos nismo ni zavrsili.

Poenta mog posta je bila da je mozda postojalo bolje resenje nego izgraditi kompletan novi cvor, mozda su mogli da unaprede ovaj postojeci.
 
А што се ми секирамо како ће Кинези искористити плочу, ако заузврат уложе стотинак милиона еврића у завршетак станице?

Можда људи желе да ту сместе седишта неких великих компанија које се спремају да освајају Европу... Можда и неки хотел... Тржни центар за путнике који ће ту долазити... Можда људи докажу да је наша претпоставка о месту које нема тржишни потенцијал погрешна.
 
Još jednom da izrazim čuđenje što se tehničke stanice Zemun i Kijevo ne pominju ni u kakvim planovima. A one su zapravo ključne za oslobađanje bar dela SA i stavljanje u punu funkciju Prokopa i NBG.
 
избацити све вагоне и употребе и уместо њих користи моторне возове и готова прича. депо Земун већ постоји, а на југу може да се користи део ранжирне у Макишу. чему ТПС ако се не користе вагони?
 
Meni se cini da u sumu od od 100 i nesto miloiona idu i putnicke stanice zemun 12mil i kjevo 15 mil tako nesto mi ostalo u sjecanju nisu toliko glupi da voz salju okolo naokolo na namirenje na juznu plocu
 
Vrh