MilisaV":3dmw2w1k je napisao(la):
a takođe ni ja ne mogu da razumem to insistiranje na prokopu samo zato što su tamo neke pare potrošene.
...
ako glavna bude NBGD, te pare koje su date za prokop neće propasti nego će to služiti za regionalni metro.
Pa nije to "samo".
Da li je taj projekat najbolji mogući,... nije sigurno. Da li je bolji od renoviranja stare stanice,... sigurno jeste, objasniću kasnije i zašto.
Evo kontraargumenta.
Zamena šina i svega ostalog u građevinskom smislu na deonici od Rasadnika kod Plavog voza do kraja Glavne uz sređivanje koloseka na stanicama Topčider teretna, Topčider Putnička, Beograd spoljna i Beograd glavna bi koštalo preko 20M€
Nove skretnice + novi signalni sistem sa telekomandom još ooooho.
Dovođenje stanične zgrade u pristojno stanje još prilično.
Rezultat:
poboljšanje sadašnjeg stanja bez vidnog napredka. Vozno vreme od Rakovice do Glavne se teško može smanjiti na manje od 20 minuta.
Glavnu na NBG neću ni da komentarišem, jer zemlja Srbija je siromašna zemlja da tamo sve gradi iz početka (što bi moralo).
Ovde mnogi pominju
regionalni metro.
U većini zemalja u kojima postoji njime rukovodi železnica.
Takvi vozovi kao i brzi i "ubrzani" iz Novog Sada, Šida, Šapca, Mladenovca, Požarevca, Smederava, Vršca, Niša, Valjeva, Zrenjanina, Sombora,... trebaju da idu na Prokop.
BG:voz ... isto
BeoVoz ... isto
Pa šta onda ostaje za Glavnu?!
Da li zbog manje od 2000 putnika/dan treba zauzimati onako vredan prostor?
Moje mišljenje je ne!
spatiotecte":3dmw2w1k je napisao(la):
Ali zasto nama treba nova zeleznicka stanica, nek mi neko to objasni?
To je mozda vazilo za vreme SFRJ-a ali danas ne vidim razlog.
Upravo suprotno.
U vreme SFRJ je postojao jak dugolinijski i međunarodni saobraćaj.
Danas je sve to izokrenuto.
Mi novu stanicu imamo.
Ono što nemamo je biznis plan kako napuniti te nove lepe vozove koje kupuje naša država.