Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

E ako je drug Mrka rekao onda je 100% tacno. Normalno pocece i zavrsice se pre roka.
 
Karlo,jeste si u pravu opstrukcije je bilo po mnogo osnova od autobuske do naftne mafije,ali ih je sada naftana kriza pokosila.Čak su takvi projekti razvoja gradske ž.infrastrukture proglašavani "miloševićevim" i da ih treba zatrpati uključujući i vukov spomenik,te kako nismo dostojni velikih projekta i da zaslužujemo palanku.Ono što je još uvek aktivno je lobi za gradnju saobraćajnica,ali na pogrešnom mestu.Izgleda da je uviđanjem da samo saobraćajnice ne donose smanjenje gužvi,kao ni neke političke poene, to počelo da se menja.Samim tim što se nastavlja gradnja prokopa je jak udarac raznim lobijima jer je konačno konstelacija takva da će se zanemarivani i opstruisani projekti knačno završiti.Mrka je lepo rekao "od dobijenog novca za komercijalne sadržaje, zvršiće se pristupne saobraćajnice prema projektu+zemun+rakovica.U to ne sumnjam,jer je upravo po tom pitanju drug Mrka bio najviše opstruisan od predhodne ganiture na vlasti.
 
Не знам Карло одакле ти то да је Кувајћанима понуђено земљиште у СА на чему си базирао добар део свог става?

Делује ми да је твој поглед на цео проблем једнако ограничен колико и друмских лобиста и наших политичара само што је твој из супротног угла.

Колико је од судбинске важности за Србију и Београд да средимо железнице толико је важно и да средимо своје обале и коначно искористимо најбоље земљиште у правом центру града. Твој страх од улагања у Прокоп је неоправдан јер стара станица остаје као и бар два колосека ка Раковици.Уложише 64 милиона евра у петљу која премошћава те колосеке и још силних милиона у расрпетљу код хиподрома.Ето,да ли си у свој став укалкулисао и то колико стари железнички чвор генерише беспотребног улагања у друмски саобраћај? Тешко...

Углавном,за мене су прихватљиве само две опције.Смакнути све колосеке из Савског Амфитетара или их укопати.Ова друга опција је свакако боља.
 
Secam se da je u drugoj polovini sedamdesetih postojao plan da se tramvaj provuce kroz General Zdanovu ulicu, ali ne samo do Nemanjine, vec dalje kroz Klinicki centar do Prokopa, kao i da se izgradi tramvajska veza Mostar - Prokop i Autokomanda - Prokop. Na kraju je od svega toga izgradjena samo tramvajska pruga kroz General Zdanovu od Tasmajdana do Nemanjine.
 
Karlo moje cestitke za odlican clanak :kk:

Milina je procitati tekst gde je objektivno sagledana situacija, analizirani uzroci i posledice i ostavljen prostor za razmisljanje o buducnosti.

dupli +
 
Карло, свака ти част на тексту. погодио си у срж. још кад би главоње то прочитале....
 
Delija":287q7617 je napisao(la):
Не знам Карло одакле ти то да је Кувајћанима понуђено земљиште у СА на чему си базирао добар део свог става?

Ministar saobraćaja je ranije izjavio da je ponudio predstavnicima Kuvajta da na sadašnjem lokalitetu Glavne železničke stanice u Beogradu, po njenom izmeštanju i izgradnji stanice Prokop, naprave Kuvajtski poslovni centar.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... om-januara

Primetio sam da mnogi evropski gradovi imaju zeleznicku stanicu u centru grada. Npr. u strogom centru Osla se nalazi saobracajni hab, gde se pod istim krovom nalaze zeleznicka, autobuska, metro stanica i komercijalni sadrzaji. Koliko god to bilo prakticno, zahteva ogromna ulaganja kako saobracajna infrastruktura ne bi ometala drumski saobracaj (nadvoznjaci, podvoznjaci, tuneli itd.). Sa glavnom premisom teksta, da je zeleznicki saobracaj smisljeno i sistematski unistavan, od strane lobija autobuskih prevoznika, se slazem. Imamo najsveziji primer kamenovanja novih vozova i sramota je sto policija to jos nije istrazila.
 
Da je samo od autobuskog lobija.., već to je bio samo jedan od lobija.Zanemarivanje železnice je inače bio trend i u američkim gradovima,koji smo inače mi njaviše u evropi prigrlili,kada je Bg u pitanju najvidljivije je u slučaju metroa i loših rešenja,kvazi projekata i sl..
Da ne zaboravimo u našem slučaju ,energetsku,"urbanističku",investitorsku mafiju,"putraska preduzeća"i brze zarade od gradnje,koja je forsirala gradnju saobraćajnica lošeg kvaliteta,na štetu šinskog saobraćaja sve da danas,mada se tom nazire kraj,konačno.
Nadajmo se da nastavak radova na ž.čvoru kao i sada ve ć izvesno velike rekonstukcije i gradnje pruga,i nabavka voznih garnitura iz nekoliko kredita je kraj toj opstrukciji.
Politika 1km puta prema 1km metro ili šinskog prevoza u Beogradu, mora da postane trend,ali i prvo da se nadoknadi zaostajanje u tome,i postave novi ljudi koji razmisljaju tako.
 
2012":3my1sdis je napisao(la):
Da je samo od autobuskog lobija.., već to je bio samo jedan od lobija.Zanemarivanje železnice je inače bio trend i u američkim gradovima,koji smo inače mi njaviše u evropi prigrlili,kada je Bg u pitanju najvidljivije je u slučaju metroa i loših rešenja,kvazi projekata i sl..Da ne zaboravimo u našem slučaju ,energetsku,"urbanističku",investitorsku mafiju,"putraska preduzeća"i brze zarade od gradnje,koja je forsirala gradnju saobraćajnica lošeg kvaliteta,na štetu šinskog saobraćaja sve da danas,mada se tom nazire kraj,konačno.Nadajmo se da nastavak radova na ž.čvoru kao i sada ve ć izvesno velike rekonstukcije i gradnje pruga,i nabavka voznih garnitura iz nekoliko kredita je kraj toj opstrukciji.Politika 1km puta prema 1km metro ili šinskog prevoza u gradu, mora da postani trend,ali i prvo da se nadoknadi zaostajanje u tome.

Svaku rec potpisujem. :kk: :kk: :kk:
 
Da dodam treba uciti od Kineza jer su to i Ameri shvatili,da samo gradnja puteva ne donosi razvoj vec i i pruga.Kina je u razvoju analizirala da je ljude i robu mnogo jeftinije cak cetri puta,transportovati zeleznicom od toga da se ulaze enormni novac ulaze u puteve ,koji se grade od produkata preskupe nafte a o ekoloskim efektima ne treba trositi reci.Zato zeleznica u svetu donosi renesansu i tehnoloske ovacije.Samo da i kod nas to shvate..Tako da svi koji pricaju protiv dovrsetka Bg z.cvora zapravo su zaostali u proslom veku..
 
Primer iz Beča,i kako upristojiti ž.stanicu NBG,trenutno stanje je apokaliptično.. :kafa:
img5012q.jpg
ž
img5024bw.jpg

img5003ad.jpg

img5057ns.jpg

img5034zv.jpg

Vidimo da moderni materijali omogućavaju brzo,jeftinije šminkanje platformi,eksterijera,mobilijara.
 
ставићу овде:
JohnnyLee":2g0jqllj je napisao(la):
НБГ није велика инвестиција. станична зграда испод перона може да се направи за веома мале паре. мислим да би изградња станице (тј. зидање зидова и опремање доњег нивоа), мокри чвор, нове надстрешице и бетонирање перона коштало максимум 10 до 15 милиона €. зидање станице би било око 5 милиона € (и то 60х200 метара да буду димензије, цена је око 400€/м2). ионако не треба више од 5 перона за садашњи обим саобраћаја
 
@2012

Pun pogodak :kk:

Z St NBGD moze za godinu ovako da izgleda.

25 miliona za NBGD umesto za Prokop :D
 
zidar":1qp57hoe je napisao(la):
Pun pogodak :kk:

Z St NBGD moze za godinu ovako da izgleda.
+1
:kk:
Može i za manje od godinu dana, samo ako se hoće.

zidar":1qp57hoe je napisao(la):
25 miliona za NBGD umesto za Prokop :D

NBG bez Prokopa je ništa, a ona sama nikako ne može da zameni Prokop, tako da ti ovo ne stoji.
 
Pendolino":w34wuo9p je napisao(la):
NBG bez Prokopa je ništa, a ona sama nikako ne može da zameni Prokop, tako da ti ovo ne stoji.

Osakaceni red voznje Zeleznica Srbije je toliko jadan da bi nazalost vec danas Z. St. NBGD bila sasvim dovoljna za celokupan zeleznicki saobracaj u Beogradu. :bash:

Toliko malo ima vozova sa Glavne (40 pari vozova dnevno, u proseku manje od 2 na sat :bash: ) da bi i onih mucenih 5 koloseka na NBGD mogli komotno sve da ih prime, racunajuci i BG:voz sa taktom 15min !

Pogledajte samo, vec danas pola tih vozova ide/dolazi sa zapada i staje na z. st NBGD, to znaci da treba dodati jos samo 20 pari vozova u periodu od 24 sata to jest manje od 1 par na sat. Jos ako spojimo par vozova u prolazne...

Tragicno. :cry:
 
Koliko je meni poznato sa foruma railserbia koji redovno posecujem, stanica NBG je dosta zakrcena i vise puta se desava da vozovi moraju da cekaju signal zbog propusne moci ili da se neki kolosek oslobodi jer je cesto guzva.

Jedan clan foruma koji zivi u zgradi prekoputa stanice NBG je bas analizirao taj fenomen guzve i slikao te situacije i postavio na forumu obim saobracaja u periodu od sat vremena, prosto je neverovatno sta sve ulazi, ceka i izlazi iz te stanice za tako kratak period
 
Link?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... &start=440

ovde se prica o obimu saobracaja na NBG ali nisam uspeo da izbunarim ono sto sam trazio.

Evo sta kaze decko koji slika saobracaj iz njegove zgrade:

Ja bih samo da potvrdim da je na stanici Novi Beograd radnim danom stvarno ludnica. Često je na stanici više vozova nego što ima koloseka sa po nekoliko lokomotiva. Na prvlačenju radi pored 661-303 i 661-256, a ponekad i Mađarica 641 (jutros je recimo ona. vukla Avalu).
Na stanici od produženja BG voza ima vidno više putnika. Po oko 80 putnika uđe/izađe iz voza u vrhuncu špica (oko 8.30 i 16.30 i 17.30).


Ups, upravo sam video da ko nije registrovan ne moze da vidi slike. :(
 
Delija":2e81skrc je napisao(la):
Не знам Карло одакле ти то да је Кувајћанима понуђено земљиште у СА на чему си базирао добар део свог става?
Постоји Мркина изјава у новинама, да би у Савском амфитеатру направили некакав Кувајтски центар.
Delija":2e81skrc je napisao(la):
Уложише 64 милиона евра у петљу која премошћава те колосеке и још силних милиона у расрпетљу код хиподрома.Ето,да ли си у свој став укалкулисао и то колико стари железнички чвор генерише беспотребног улагања у друмски саобраћај? Тешко...
Према Барајеву и Лазаревцу имамо око 15.000 аутобуских путовања дневно, а према према Рипњу, Раљи и Младеновцу око 45.000. На свако путовање се потроши око пола литра нафте, што је 30 тона нафте дневно радним даном. Ако то помножимо са 300 (због викенда и празника), а литар нафте рачунамо са 1 евро, то је 9 милиона евра годишње. Ако аутобуском ером сматрамо последњих 40 година, то је енорман новац бачен на увоз, а занемаривање могућности шинског приградског саобраћаја.

А само решење петље је могло бити изведено на неколико начина. Ово што је направљено је глупост, јер градња моста је одобрена и започета пре разматрања различитих варијанти решења приступа мосту. Варијанта коју бих ја најозбиљније размотрио да се сада гради, је померање трасе пруге што ближе Хиподрому, приближавање трамваја железничкој прузи, и коришћење падина Сењачког брда за приступне путеве. По питању железнице, става сам да је требало направити стајалишта Мост на Ади и Мостар за приградске возове. Просто, уколико имамо неку перспективу одрживог транспорта, важна нам је и веза Центар-Раковица, и Прокоп (Карађорђев парк)-Раковица.
Delija":2e81skrc je napisao(la):
Углавном,за мене су прихватљиве само две опције.Смакнути све колосеке из Савског Амфитетара или их укопати.Ова друга опција је свакако боља.
Чему? Премошћавања и подвожњаци су много јефтиније. Уколико нас је гост Београда толико испоштовао да долази возом, а не да се бахати са оскудним градским простором колима, зашто да му не пружимо долазак по сунчевој светлости? Ту сам за решења са друмским подвожњацима, а пешачко-бициклистичким пасарелама. Евентуално неки надвожњак уз саму Газелу. Ионако, она за одрживи развој потребна пружна веза је на ивици "Савског амфитетра", тако да остаје доста простора за "Чардаке ни на небу ни на земљи".
 
Gužva na stanici NBG je pruzrokovana užasno malom propusnom moći pruge koja vodi do Glavne.
Da bi se to rešilo, neophodno je napraviti još jedan most pored sadašnjeg starog, i renovirati celokupne koloseke od NBG do Glavne.
Ili završiti Prokop i prebaciti na njega celokupan saobraćaj.
Mnogo efikasnije, prostije i jeftinije od varijante "Glavna".

Karlo del Ponte":2r7lp3c7 je napisao(la):
Уколико нас је гост Београда толико испоштовао да долази возом, а не да се бахати са оскудним градским простором колима, зашто да му не пружимо долазак по сунчевој светлости?

Taj gost Beograda je najčešće neko ko mora da dođe u glavni grad nekim poslom ili zbog posete lekaru.
Kako su hoteli preskupi, a običaj primanja rodbine na konak se gubi, takvi gosti moraju da za dan obave svoje poslove i da se vrate odkle su došli.
Veruj mi Karlo, oni samo žele što brži, pouzdaniji i jeftiniji prevoz. Njih ne zanima pogled kroz prozore.
 
Карло ми смо на истом колосеку,само се не слажемо по питању урбанизма и приоритета. И ја сам велики љубитељ железнице и велики противник форсирања друмског саобраћаја који је најскупљи али сам у исто време велики заговорник сређивања центра Београда што за врло кратко време може да препороди економију овог града а можда чак и Србије као што би и сређена железница имала још позитивније ефекте

Задржавање у перспективи врло прометних неколико колосека и сређивање нечега што би требало да буде центар центра града и урбана целина интегрисана у постојеће урбано ткиво једноставно не иду заједно. Погледај како је насип оскатаио Нови Београд а притом су пробили 4-5 подвожњака.Суседни блокови покрај самог насипа су остали руинирани и неискоришћени цело насеље преполовљено.

То што ти предлажеш јесте јефтиније и можда би бар саобраћајно функционисало али онда нема нама ништа од урбанистички добро решеног центра града.
 
Vrh