Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

drum1":jv4ky1cw je napisao(la):
саобраћајно је изолован и не ваља шопинг мол али спорт ( :o :o :o ) са десетинама хиљада људи је ок. гле мајку му
Шта ту није јасно?
Да ли се на стадион иде колима? Или пешке? Јавим превозом?
Да ли се у шопинг мол, иде колима? Или пешке? Јавним превозом?

Прокоп је идеалан за спортски комплекс.
1.Довољно је физички (пешке) удаљен од саобраћајница, које су приде и широке да се велика концентрација навијача не одрази на блокаде саобраћаја (случај Аутокоманда), тј, велики простори око саме станице су довољног капацитета да прогутају масе и разводне их до првих станица јавног превоза.
2. Одмах испод је БГ:воз и будући да кажемо метро, те и убрзан директан долазак на/са догађаја висококапацитетним превозним средством што елеминише потребу за колима.
drum1":jv4ky1cw je napisao(la):
а после причате како нема визије не знам шта. а ви час пробијате воз преко новог моста па онда ролангарос на прокопу...ово као да је нека пародија
Наравно да нема визије. Ми дајемо нове идеје, нешто што никоме пало напамет није.
Реци ти мени, где је визија у ставу: "Немамо појма шта са местом, хајде да ставимо мултифункционални комплекс...тржни центар, канцеларије, хотел" .... то може да предложи свако од рудара, преко механичара, ПР-а, политичара до архитекте....шта је ту визија?
Feanor":jv4ky1cw je napisao(la):
Interesantno je da ljudi kojima nije problem dizanje kredita za zgradu na stulama sa ko zna kakvom svrhom imaju problem sa isplativoscu zavrsavanja prokopa... Oj Srbijo, zemljo...
А ко то има проблем са завршетком Прокопа? Па зато и расправљамо о намени плоче мајку му....
...ја лично имам проблем само са приоритетима. Акценат је стално на Прокопу а од свих незавршених сегмената новог ж. чвора, Прокоп је најмање битан део приче. Али смо прво за њега дигли кредит и само се о њему прича. То што он неће нимало утицати на ослобађање Савског амфитеатра то никоме ништа....
 
с обзиром да је овде поднаслов железница, ево предлога за железнички чвор (легенда је на слици, нећу да објашњавам):
11tvatg.jpg


едит: измењен је линк. десни клик, слика у новој картици
 
Ma moze i zlatna palata . . . aman i za sadasnje potrebe Prokop je izolovano ostrvo i tesko pristupacan
U par navrata akcetovao sam ovde postojece pristupnice koje za sadasnje potrebe treba da se poboljsaju

djaba. . . lakse je razmisljat i pisati o mogucim buducim problemima nego resavat sadasnje probleme Prokopa
grandijozno . . . dok se gradjani muce sa sadasnjim pristupom Prokopu. . . i nikog ovde nije briga
hajde samo da se zabavljamo samo sa buducim kulama i gradovima na prokopu
dok sadasnjost prolazi ko pesak kroz prste. . .
 
ЏониЛи,
Добро је, ал` додај неку подземну станицу испод Бежанијске косе на црном краку за аеродром, има смисла :wink:
 
Da je ovih 28 miliona evra potroseno na izgradnju tehnicke putnicke stanice Zemun i Kijevo koliko one realno kostaju, mogao je savski amfiteatar da se oslobodi od sina...
 
Pendolino":18x7i1ee je napisao(la):
daj malo veću rezoluciju, ovo se jedva čita

измењено је. десни клик, слика у новој картици

Пантограф":18x7i1ee je napisao(la):
ЏониЛи,
Добро је, ал` додај неку подземну станицу испод Бежанијске косе на црном краку за аеродром, има смисла :wink:

црна боја представља је ИнтерСити пругу, тако да мислим да Бежанија ту нема шта да тражи
 
Е, онда ништа...
Сад кад видим крупно, могу да кажем да је план јако добар - додај само регионалну пругу Сурчин - Пећинци - Буђановци , па да се спајамо и са Шапцем.
 
^^^

Da krenem redom:
- severni krak: mi se sviđa tvoje rešenje, a to je ono i o čemu ja pričam. (mada valjda ide prvo Karaburma pa dalje bi mogle i dve stanice ka Višnjici na tom kraku, koji može da bude i jednokološečan)

- istočni krak: vrlo malo verovatan zbog ogomne cene.
Od Prokopa bi možda jedino nekako mogao da se izvuče sa onog vijadukta kod Karađorđa, pa na neke stubove iznad auto-puta. Bušenje tolikih tunela samo za regionalnu železnicu je prilično neisplativo.
Most kod Vinče jeste planiran, ali mislim da je to sada teška naučna fantastika, i dalja budućnost.

- jugoistočni krak: postoji plan za izgradnju prečice od Malog Požarevca do mladenovačke pruge. Ako se železnica odluči da glavni pravac koridora X bude uz auto-put moraće ovako netšo da izvedu.

- južni krak:to je to...

- jugozapadni krak: Stanica Vidikovac bi bila duboko ispod zemlje. Ta zona kroz koju ide tunel je poznata po podzemnim vodama, tako da i gradnja podzemne stanice na velikoj dubini bilo skupo. Mnogo je lakše bolje povezati Vidikovac sa stanicom Rakovica.

- zapadni krak: pruga Batajnica - Surčin - Ostružnica već postoji. Trenutno je jednokolosečna u relativno lošem stanju.
Probijanje pruge od Tošinog Bunara do Tesle bi bilo vrlo skupo, mnogo je lakše ići od Zemuna.


... i da, klasa "intercity" vozova je nešto između Brzih i naših starih "poslovnih", koja koristi klasične pruge.

Samo nisam siguran da bi takva linija do aerodroma imala dovoljan broj putnika.
 
Pa mogao bi da postoji IC voz npr NS - BG Aerodrom - Prokop - Nis...onda bi verovatno imao dovoljno putnika...valjda je poenta stavljanja aerodroma na IC prugu ta da se poveze sa ostalim gradovima u zemlji, inace bi to bio samo krak regionalne zeleznice
 
hazard":2a5xl0vc je napisao(la):
Pa mogao bi da postoji IC voz npr NS - BG Aerodrom - Prokop - Nis...onda bi verovatno imao dovoljno putnika...valjda je poenta stavljanja aerodroma na IC prugu ta da se poveze sa ostalim gradovima u zemlji, inace bi to bio samo krak regionalne zeleznice

па поента ИЦ пруге до Аеродрома је да с веже са остатком Србије (нпр. ИЦ Суботица-Аеродром-Београд-Ниш и НС-Аеродром-Београд-Пожега-Пријепоље(-Краљево)

Pendolino":2a5xl0vc je napisao(la):
Samo nisam siguran da bi takva linija do aerodroma imala dovoljan broj putnika.

постоји и црвени крак, нпр. Овча-Прокоп-Земун-Аеродром-Сурчин-Обреновац, Раковица-Прокоп-Земун-Аеродром-Сурчин, експрес Прокоп-Аеродром....

Pendolino":2a5xl0vc je napisao(la):
... i da, klasa "intercity" vozova je nešto između Brzih i naših starih "poslovnih", koja koristi klasične pruge.

идеја је да ИЦ возови иду 200, док обични 160 (зато је раздвојено где може кроз Београд)
 
Glupo pitanje: Šta je IC voz?

Nadam se da nije infracrveni :)

Pardon, stvarno je bilo glupo, sad vidim odgovor, ali neka ostane post, kao spomenik temporalnoj gluposti!
 
Ljudi, sve je to lepo, ali MNOOOGO košta, i mislim da je totalno nerealno.

Moguće su dve opcije:
1. jefinija i gluplja: sadašnjom trasom od Batajnice preko stanice Surčin napraviti "isključenje" i prugu sa stanicom do Aerodroma.
moguće trase su
ANT-Surčin-Batajnica-NBG-Prokop-...
ANT-Surčin-Ostružnica-Makiš-Rakovica-...

2. dosta skuplja: od Zemun polja nova pruga preko ili ispod auto puta do aerodroma.


Takođe, mislim da ne treba smarati putnike na glavnoj pruzi skretanjem do aerodroma.

Da svi putnici i posetioci dođu vozom, nemaš tu dovoljno za jednu liniju, ali naravno treba gledati u budućnost.

Linija može biti Novi Sad - Batajnica - Aerodrom - Ostružnica - Rakovica - Prokop sa vezom na BG:voz u Pazovi
 
Pendolino":4jl3dy12 je napisao(la):
Takođe, mislim da ne treba smarati putnike na glavnoj pruzi skretanjem do aerodroma.

Da svi putnici i posetioci dođu vozom, nemaš tu dovoljno za jednu liniju, ali naravno treba gledati u budućnost.

Linija može biti Novi Sad - Batajnica - Aerodrom - Ostružnica - Rakovica - Prokop sa vezom na BG:voz u Pazovi

Pa ovo tvoje je tek okolo-naokolo smaranje. To "smaranje" sa IC prugom dodaje tipa 10-15 min na vreme putovanja u vr' glave. Mislim naravno ako racunamo na to da ce voz ici 40 km/h onda je sve besmisleno. Kao sto putnicka zeleznica u Srbiji trenutno jeste uglavnom besmislena.

I opet, linija ne bi opsluzivala iskljucivo aerodrom. Bila bi prolazna linija npr. Novi sad - Nis. To je inace direktna linija koja trenutno ne postoji (!).
 
mislim da je u GUP-u lepo smišljena pruga do ANT-a. to bi bio pravac obrenovac, boljevac, surčin, ANT, zemun. Mislim da je to dobro rešenje ako se ta pruga koristi kao regionalni metro.
 
Милисаве, то ЏониЛи и предлаже, само додаје и "интерсити" пругу која мимоилази Земун и пичи директно на аеродром. По мени, врло занимљиво.
 
пруга из Земуна за Аеродром и даље до Сурчина је и преузета из ГУП-а, само сам је мало скренуо и преправио (укључио сам насеље Радиофар, које ипак има доста људи, а нема нормалну саобраћајну везу)
 
vucko":3hbh0ika je napisao(la):
Nije li neracionalno da NBG ima aerodrom,glavnu autobusku i glavnu zeleznicku stanicu?

To bi bilo savrseno, aerodrom, zeleznicka i autobuska stanica na istoj lokaciji u gradu, ali jedino sa avionima na vertikalno poletanje :D

boca-ica":3hbh0ika je napisao(la):
Nedavno sam ponovo peske prosao tom trasom i uverio se da uslovi i potreba postoji
ali i ne dovoljno dobre volje da se postojeci pravac za pesake otvori i za vozila ko da neko namerno gusi saobracaj u ovom gradu i nj.potencijale . . .

Jeste moguce ali ako izuzmemo cinjenicu da Deligradska prolazi kroz kompleks klinickog centra kome zaista nije potreban dodatni saobracaj i izbija na Slaviju sto nikako nije dobar znak :)


milanche":3hbh0ika je napisao(la):
A gore sam vec spomenuo da je Prokop deo celog Bg:cvora i da se nemoze parcijalno gledati.

To i jeste glavni razlog nasih nesuglasica ovde, gledamo bgcvor kao nesto neminovno i savrseno bez osvrta na cinjenicu da je projekat cvora daleko od najboljeg resenja, plod niza starih kompromisa i svadja, i da smo nasledili nesto sto ne valja a gledamo ga kao svetinju.

Idealna lokacija za Glavnu zeleznicku stanicu verovatno je bila pod zemljom u centru grada, ispod Terazija ili cvetnog trga, ali nazalost ta opcija nije prevladala vec smo dobili:

- Glavnu stanicu u nepristupacnoj rupi u Prokopu (umesto 500m dalje na autokomandi) oko koje nema gradjevinskog zemljista za razvijanje sadrzaja koji prati saobracajni infrastrukturni cvor (osim ako se Hajd park i kuca cveca racunaju kao potencijalni gradjevinski prostor :))

- Stanicu koje je koncipirana kao monolit koji ne moze da se siri ni na jednu stranu i prilagodi buducim okolnostima (ovakav projekat se pravi na duge staze) i na cijim su izlazima dvokolesecne pruge koje se mogu prosiriti (duplirati) jedino uz ogromne investicije (tuneli i mostovi).

- Fantasticnu denivelisanu zeleznicku petlju ali stanicu koja zbog svog polozaja od 3 pravca kroz krake petlje moze da koristi samo 2 (sever-zapad i zapad-jug) dok 3. pravac uopste ne prolazi kroz stanicu (sever-jug to jest Pancevo-Valjevo /Rumunija-Jadran)

- Polozaj stanice na komunikacionoj osovini istok-zapad (autoput) bez mogucnosti za vezivanje na osovine sever-jug a ima gomila drugih mogucih polozaja: autokomanda, mostar, plavi most, NBGD, otprilike svuda gde neka ulica prelazi preko autoputa.
Ne valja jedino na Prokopu zbog Topciderskog brda i u Marinkovoj bari koja ima brdo sa obe strane.

- Novi Zeleznicki most preko Save koji prelazi preko najopterecenije saobracajnice u gradu (Bul. Voj. Misica) i Sajamskog kompleksa a da na njemu nije predvidjeno stajaliste :shock:

- Trasa ka Zapadu (Hrvatskoj) koja pravi veliki obilazak ka severu sve do Indjije da bi zakacila sremska naselja ali zato svesno zaobilazi medjunarodni aerodrom!

- Tehnicke stanice (Zemun i Kijevo) udaljene skoro 10km od glavne putnicke sto em skracuje upotrebno vreme vozova em stvara dodatni nepotreban saobracaj u tunelskim cevima i na mostu.

Mogu ovako do sutra.


Beogradski zeleznicki cvor je remek delo inzenjeringa ali totalni urbanisticki fijasko.

Delimicno je izgradjen, tacno, kostao je mnogo, tacno ali postavlja se ozbiljno pitanje da li smemo da nastavimo da mu se slepo divimo kao nekom bozanstvu i nastavimo da mu prinosimo zrtve ili smo sposobni da preupitamo njegovu namenu i formu i napravimo ono sto nam je zaista potrebno.

I Nemci su spucali oooooooooooogromne pare u Nuklearke ali ih sada zatvaraju i grade buducnost dok Francuzi, kao i mi sa Beogradskim Cvorom, neguju svoje kao nedodirljivu svetinju i srljaju u propast.
 
zidar wrote:,,. . . Jeste moguce ali ako izuzmemo cinjenicu da Deligradska prolazi kroz kompleks klinickog centra kome zaista nije potreban dodatni saobracaj i izbija na Slaviju sto nikako nije dobar znak :)

Stoji to da je u okolini Bolnice potreban mir i tišina
a ako bolje sagledamo situaciju tik uz uličnu ogradu i nema bolnica tog tipa koje zahtevaju apsolutnu tišinu :dil:

Gledano sa Slavije ka Prokopu sa desne strane nalazi se:
Institut za dermatologiju
Kapela Kozme i Damjana

Gledano sa Slavije ka Prokopu sa leve strane nalazi se:
Institut za medicinu rada
medicinska škola sa institutom za sudsku medicinu (definitino ne smeta buka)
stomatološki fakultet
i na samom kraju, institut za socijalnu medicinu.

Ulicom vec se odvija umereni saobracaj i definitivno nema ustanove koja zahteva toliki mir i tišinu,

Poštujem i jesam za opravdanu obzirnost .... ali u ovom slučaju
krug bolnice se samo uzima kao opravdanje kako bi se izbeglo povezivanje dok se grad guši
a samim tim nesretni Prokop je još dalje od gradjana i ikakve skorašnje buducnosti za nj.
i ako vrlo lako ovim nadvožnjakom može postati jači i od stanice Vuk

Nadam se da je ovo dovoljno bar malo da se razmisli šta se dobija bez posebno velikog ulaganja kad vec u blizini
se premešta čelični auto nadvožnjak sa Ade i ne znaju ni kud bi snjim osim u pec, a mi grcamo za istim.
 
Kako sam video u novim Gup-u put prolazi izmdeđu sadašnje infektivne klinike (koja je predviđena za rušenje jer se seli u kcs) i veterinraskog faksa,preko parka doduše zabačenog pa preko auto-puta.Dakle saobraćajnica je ucrtana,i verovatno se radi, ako već nije, detalji plan regulacije..
 
zidar":1wj6dh8o je napisao(la):
To i jeste glavni razlog nasih nesuglasica ovde, gledamo bgcvor kao nesto neminovno i savrseno bez osvrta na cinjenicu da je projekat cvora daleko od najboljeg resenja, plod niza starih kompromisa i svadja, i da smo nasledili nesto sto ne valja a gledamo ga kao svetinju.

Tu se potpuno slažem sa tobom, ali moram da dodam ovde nisam video dobar a realan predlog za rešenje ovog pitanja.
Sa druge strane ovde ima dosta ljudi koji na staru stanicu nekritički gledaju kao na božanstvo.

Lepo je razmatrati i maštati, davati nove i revolucijonarne ideje. Tako je uostalom sedamdesetih i nastao projekt BŽČ koji sada toliko osporavamo.

Ovde nije fora osmisiliti nešto dobro i lepo, ovde je fora naći ostvarivo i što jeftinje rešenje koje će zadovoljiti što više kriterijuma.
Pri tom treba uzeti u obzir sadašnji trenutak i savremena kretanja u transportu. Logika saobraćaja u BŽČ treba da bude tome prilagođena.

Pre dvadeset godina je postojao "ubrzani"* (RVR garnitura) voz Zemun - Toša - NBG - Prokop - Rakovica - Mladenovac - Palanka - V. Plana - Markovac - Lapovo - Bagradan - ... - Niš i uvek je bio pun. Na žalost, na JŽ niko nije video potencijal takvih prolaznih vozova. Slično se može organizovati i saobraćaj sa Novim Sadom...
Ako se Prokop bude organizovao po principu sadađnje Glavne džaba pričamo.

Samo prolazni regionalni vozovi kroz glavne centre (Prokop, Glavna NS, Glavna Niš) mogu da daju novi život već umrloj železnici.

Sa tim u vezi me interesuje o kakvom saobraćaju koji generiše Prokop u potencijalnoj funkcije Glavne govorite?
Ako se BŽČ uradi po savremenoj organizaciji železničkog saobraćaja, drumski pritisak na Prokop biće zanemarljiv.

Ovo je 21. vek i većina putnika odlazi negde na jedan dan, nema puno prtljaga, i putuju sami.
Brkati muškarci koji vode ženu, majku i petoro dece, i nose pola pokućstva, su otišli sa poslednjim Orijent ekspresom.

I još jedan argument za čuvare stare stanice.
Broj putnika na Glavnoj opada drastično iz godine u godinu, i Prokop će je nadmašti vrlo skoro, čak i sa ovakvim redom vožnje i ovako krnj.

...ovo za stanicu iznad Sajma se sigurno šališ. Lakše je uraditi uspinjaču do Prokopa, kao onu u Zagrebu, nego budžiti stajalište gore. Mada ruku na srce, morali bi da nađemo neko rešenje za vezu Sajam - BŽČ jer Sajmište privlači dosta ljudi sa strane

...i da, veza Pančevo Valjevo ne postoji ni sada u sistemu Glavne stanice. Ja i ne vidim neki problem što direktni vozovi iz Pančeva za Rakovicu ne prolaze kroz Prokop. Dobrim redom vožnje se može omogućiti vrlo lako presedanje.


*voz koji staje na nešto više stanica od brzog, ide nešto sporije, a cena karte kao kod putničkog
 
Vrh