Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Potrudio sam se da budem argumentovan,

naime pod ignorisanje sam mislio na tvoju izjavu "Прокоп је некорисна рупчага и заувек ће тако остати...." Mislim naravno ignorisanje i u saobracajnom smislu gde se ignorise njegov znacaj kao buduce glavne stanice vec da tolika infrastruktura sluzi samo za bg voz.

Za teniski centar sam takodje odgovorio time da si protiv protocnosti i sadrzaja koji nema koncetraciju ljudi kao sto je slucaj sa bilo kojim sportskim objektom pa bio on i teniski stadion. Trzni centar i poslovni objekat ne generise toliku posetu i potrebu sa parking mestima i saobracajnim resenjima okolnim kao stadioni gde postoje izraziti vrhovi posete i opterecenja. Pa zar uostalom i sam nisi pomenuo pitanje infrastrukture i opterecenja a predlozio nesto sto je jos gore po tom pitanju
 
Delija":28uq03af je napisao(la):
Џони,то што си набројао за спортски део није мпгуће а ни практично градити на плочи

ма знам, само се зезам када се већ води прича о томе :D мислим да би у један део требао да иде хотел (ка Сајму) а са друге стране (ка Аутокоманди) пословно-комерцијални објекат. између би остала станична зграда са паркингом, аутобуским стајалиштима и зеленим површинама. друга варијанта је да у део ка Сајму иде аутобуска станица за све приградске бусеве
 
Slazhem se sa Igorom,kada Prokop bude zavrsen + pristupna saobracajnica od Slavije,onda ce svi govorti kako je to sjajno mesto,u blizini centra i auto/puta,mostova.Velika prednost je da se do stanice dolazi celim sistemom BGVoza kao i Beovoza + Metro+brza veza sa Aerodromom,nekako su svi to stavili u stranu,a mnogo znaci....A na ploci, pored sh.centra ima mesta za hotel,poslovni prostor a mislim i da je autobuska stanica ispred Prokopa sasvim dobro resenje,bolje od Nbg..
 
Prokop bi trebalo da bude glavni saobraćajni centar Beograda i terminal svih prevoza u Beogradu (železnica, metro, autobusi, tramvaji itd). Prokop bi bio glavni treminal za međugradski i gradski prevoz sa odgovarajućom autobuskom stanicom (npr, na mestu BIP-a). On ima centralni saobraćajni položaj u Beogradu iako se taj centar malo pomerio ka petlji u Radničkoj.
 
Велика мана Прокопа као саобраћајног хаба је њена никаква тј. готово непостојећа повезаност са било каквим видом јавног превоза.

Трамвај никада неће бити повезан са Прокопом, троле су горе на брду три дана јахања а за аутомобилску повезаност треба жешће улагање.

НБГ све то има без икаквог улагања, па не видим у чему то Прокоп има предност и зашто толико силити ту локацију. Не само да требају милиони евра да се заврши нешто изнад плоче, већ требају и силни милиони да се рупчага саобраћајно повеже са градом, и тотална реорганизација ГСП-а да би опслужио данас физички потпуно недоступно место.....о вези са метроом нећемо причати јер он не постоји ни у виду пројекта


@ Игоре,

зар није много мање саобраћајно зло висока оптерећеност једном недељно(стадион) или 7 дана у години (тениски центар), него шопинг мол са 0-24 саобраћајним оптерећењем (случај Ушће) ?
 
Niko ne govori o objektu kapaciteta Usca i vidim da se to poredjenje sa Uscem provlaci na forumu za sve potencijalne lokacije koje su komercijalnog sadrzaja. Sa druge strane objekti poput soping centara i poslovnih objekata imaju prilicno ujednacenu posetu i protocnost o kojoj sam govorio. Objekat kobinovane namene bi svakako bio najbolje resenje. Kao sto je iznad pomenuto Hotel, Trzni centar, Poslovni prostor i javni prostor kao i stanicni deo na ploci koji je inace planiran ko zna mozda i autobuski terminal. To za mene spada u okvir realnih ali pre svega logicnih i opravdanih resenja kada je sadrzaj u pitanju.

Bez dileme prokop treba zavrsiti i staviti u funkciju i ne vidim razlog da jedna stanica iskljucuje drugu mislim na nbg i prokop vec treba da se dopunjuju a ne da se prokop ignorise i stavlja iskljucivo u sluzbu bg voza.
 
stf":2rq9sj54 je napisao(la):
зар није много мање саобраћајно зло висока оптерећеност једном недељно(стадион) или 7 дана у години (тениски центар), него шопинг мол са 0-24 саобраћајним оптерећењем (случај Ушће) ?

Ушће ради од 10 до 22.. :lol:
 
Стф,троле једино да натакаримо на сам прокоп,ближе од овога не могу бити. За друмско повезивање требају две рампе од по 100м - цирка 3-4 милиона евра. Да би се станица повезала са трамвајем треба једна подземна пасарела што је такође смешна ивестиција.Е да,имамо и гратис урађену метро станицу испод тако да не знам о каквој то неповезаности са метроом причаш кад се једина назнака метроа у Београду ( поред станице код вука ) налази испод Прокопа. А имамо и аутопут тј по завршетку обилазнице најбољи и најпроточнији булевар у граду.

Да закључим,прокоп је на идеалној локацији.

И молим те да ми одговориш шта то има нбг станица па да не треба ништа да се уложи ?

Оно што засигурно има је ограничење. Додавање колосека на јужну страну више ни физички није могуће а на северној се налазе парцеле намењене за продају.То стоји у ГУП-у и сигуран сам да ће тако и остати у новом.
 
Đasvi mi se ova ideja sa autobuskom stanicom. Samo da se odradi par ovih intervencija što kaže Delija (najvažnije povezivanje sa autoputem, naravno). Plus nekoliko pasarela, hodnika i sl.
 
Kada se pogleda realno ,zašto je lošiji izbor za autobusku s. na Nbg od Prokopa ?,To je da ,autobusi moraju da prolaze pored stambenih i poslovnih blokova+raskrsnice za razliku od Prokopa gde sde direktno uključuju-isključuju na auto put,daljina stanice Nbg od šireg centra grada je očigledna .
Do ž.stanice Nbg ne dolaze sve linje BGVoza kao i Beovoza dok na Prokop dolaze sve domaće i međunarodne.Ogromna prednost je to da je Prokop na samom obodu šireg centra grada,te bi sve linje kada se završe prilazne saobraćajnice dolazile i autobuske,trolejbuske taksi linje,tramvajska je u blizini s obzirom da već postoje podhodnici ispod m.petlje ,tako da je 5-10min hoda sasvim ok,a poveznom lautobuskom linjom samo jedna stanica udaljenosti.
 
Igore, + pluscina

Citiracu jedan post Velikog vracara,koji sam slucajno nasao preko gugla, od 3.jula 2011 nadam se da se nece ljutiti
Problem je što postoji nerazumevanje sistema Beogradskog železničkog čvora onako kako je zamišljen još pre tridesetpet godina. Dovoljno je videti nazive koji su korišćeni u projektu - ne izdvaja se glavna železnička stanica već postoje: Železnička stanica Beograd Centar, Železnička stanica Novi Beograd itd. Sve ove stanice su protočne i čine organsku celinu i vozovi ih prolaze u kontinuitetu omogućavajući putnicima da koriste najbližu svojoj destinaciji. Beograd Centar će uvek imati najveći značaj jer tu jednostavno gravitira najveći broj stanovnika, a i nalazi se na mestu gde se sustiču tri glavna kraka železničkog čvora pa će tu biti i presedanja putnika. Vozovi koji budu polazili iz Beograda formiraće se i pripremati u tehničko-putničkim stanicama i to oni koji idu ka jugu u Zemunu (ili Zemun polju?) i onda primati putnike na Novom Beogradu, Beograd Centru, Rakovici..., a oni koji idu ka severu u Kijevu (ako nije promenjeno) i primati putnike u Rakovici, Beograd Centru, Novom Beogradu..

@stf, potrebna su ulaganja to stoji, a kolika su potrebna ulaganja da bi Nbg bio "glavna" stanica, tj dobio dodatne perone i koloseke, stanicnu zgradu i dr? Isto ogromna. I gde je ta racionalnost onda tu, ako vec imamo 50% zavrsen Prokop ostavimo samo za gradsku zeleznicu. Sta smo time dobili? Nista. Vozovi ce i dalje morati da prolaze kroz Prokop, ako se zeli izmestiti stari zel.st. ili se praviti dodatni mostovi pa ici ka Topcideru.

Sto se povezanosti tice,pogotovu javnim gradskim prevozom, mi je zaista smesno poredjenje. Jer je to najlase promeniti. Na primer, koji je problem da linija 18 se iskljucuje na mostaru, prolazi pored prokopa i dalje ide ka autokomandi, ili koji je problem da linije koje se sada okrecu kod zel.st a to su 46,51,91,92,511,551,552,601 promene trasu i okrecu se kod nove zel.st, tj Prokopa? Ili recimo 48 promeni trasu i ide pored Prokopa? Da li ce onda biti saobracajna rupa? Sve ove promene su realne.

Ja sam licno voleo da Delta planet bude na ploci, a ne na Autokomandi, i to kao manje zlo. Iz vise razloga. Prvo mogucnost javnog-privatnog partnerstva, tj da dobiju plocu da grade, a za uzvrat izgrade stanicu zgradu, pristupne saobracajnice i dr. Dalje, imali bi odmah funkcionalnu stanicu, i gl.zel.st bi polako mogla da se gasi i koristi okolno zemljiste za izgradnju. Dupla ekonomska korist. Drugo, saobracajno bi bilo mnoogo povoljnije. Bulevar A.K nije toliko opterecena kao Vojvode Stepe na primer, koja ce da trpi zbog shopping mola bas na Autokomani, onda mogucnost lakog dolaska Bg:vozom, kao visokokapacitetni sinski prevoz, koji bi se dodatno koristio i rasteretio sadasnje ulice, a korisnici Beovoza, ili drugih vozova iz unutrasnjosti, ne bi morali da opterecuju druge vidove saobracaja, a dobili bi dobar kvalitet usluge i robe koja inace nedostaje manjim mestima, kojem bi lako pristupali.
Naravno slazem se sa Igorom, da je najbolje da bude multifunkcionalni sadrzaj, kao sto su poslovni objekti, hotel, trzni centar, pa zasto da ne i sport, ali ne iskljucivo sport.
 
О аутобуској станици смо овде дискутовали пре неких два месеца и већина се сложила да би то било добро решење
 
Kineska građevinska firma dala ponudu za Prokop i autoput do Požege

Kineska građevinska firma FSDI, šesta po veličini u svetu, ponudila je da posle izgradnje i finasiranja autoputa i železničke stanice u Beogradu, zajedno sa Vladom Srbije, novac od investicije vrati putem naplate putarine ili iznajmljivanjem 150 hiljada kvadrata poslovnog prostora.

U suštini, reč je o javno-privatnom partnerstvu za oba projekta, što je prvi put da neka strana kompanija ponudi Vladi ovakav aranžman. Ponuda se odnosi na celinu projekta stanice "Prokop" i na deo autoputa od Požege do Čačka, na Koridoru 11.

Konsultant Milan Kovačević kaže da su izgledne šanse da sa kineskim privatnim kapitalom uđemo u neku investiciju, a da Kinezi zbog nepoznavanja tržišta i dalje insisitiraju na državi kao partneru.

- Imamo interes da investicija bude zajednička, pri čemu bi naša kompanija uloženo vratila iz putarine ili zakupa poslovnog prostora, kako se dogovorimo. Nadamo da će se posle naše posete Vladi i ministru Velimiru Iliću, ova naša ponuda uzeti u razmatranje – izjavio je Džu Lindz iz FSDI.

Zanimljivo je da je juče ministar Milutin Mrkonjić najavio za 10. decembar potpisivanje ugovora o kreditu vrednom 28 mil EUR namenjenom nastavku izgradnje beogradske železničke stanice "Prokop". Nejasno je da li to isključuje predlog firme iz Kine, ili je samo reč o finasiranju uz pomoć kredita udela Srbije u eventualnom budućem partnerstvu.

Izgradili prugu za brzinu 486 kilometara na sat

Kineska firma FSDI, zapošljava 240 hiljada ljudi, a prošle godine imala je promet od 50 mlrd EUR. Gradila je najveću prugu na svetu koja spaja Kinu i Tibet, dugu 2.350 kilometara i prugu Peking-Šangaj, kojom vozovi idu brzinom od 486 kilometara na sat.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/3560 ... -do-Pozege
 
Игоре, миленче

Познато је да се ни мени не свиђа поређење свакод тржног центра са Ушћем. Међутим, овде је реално поредити тако нешто. Људи, имате ли ви осећај колика је то плоча? Њена површина је више него дупло већа од површине коју заузима Ушће. Значи да би само приземни тржни центар био капацитета ПР+1 Ушћа. А никон неће овде улетати у финансије без барем пар спратова.

Мултифункционални комплекс је нешто друго, али ако о томе причамо, не видим по чему је идеја о Тениском центру будалаштина како се овде схвата. Па и тениски центар је мултифукционалан, има и хотел и терене, и тржни центар, али има конкретну сврху, уместо класичног "мултифункционалног центра".
Тај предлог ме сувише подсећа на наше урбанисте....."ух, шта ћемо са толиком површином СА? Па нека буде нови градски центар. Засенчи га црвено. Шта ћемо са ИМТ? Па нека буде нови градски центар. Засенчи га црвено. ....а шта је то "нови градски центар"? Па нико не зна....

Делија, 2012, миланче

Немојте да минимизирате потребно улагање у Прокоп да би се како тако довео у фукцију.
Ако говоримо о железничкој станици, људи ваљда долазе са коферима, врло често и више њих.? И они треба да их вуку горе на брдо на тролу? Или да их вуку преко пасарела три дана до трамваја? Осим тоге, где мислите ту пасарелу? Трамваји су удаљенији од Прокопа него троле. Колико ви планирате да малтретирате путнике? Још би 2012 да их тера преко подходника на Мостару!!! :o Мостар је све, само не прилагођен пешацима. О старима, деци и инвалидима да не говоримо, сувишно је.

Ајде да кажемо да је реорганизација аутобуса најмањи проблем, али ваљда смо се сви сложили да аутобуси треба да се укидају а надземно развијају трамваји и троле. А веза са њима не постоји нити постоји могућност да се икако ти видови превоза пристојно приближе Прокопу.

За аутомобилску повезаност треба мало више од две пасареле. Потребна је поприлична експропријација и рушење целог брда према Аутопуту, требају надвожњаци преко истог, реконструкција Делиградске, и изградња две рампе за спајање на Булевар Кнеза Александра..... то је мало више од 2-3 милиона евра.

Да не причамо о томе да ће се од једне мирне улице (Делиградска) нарпавити високо оптерећени булевар а да ће Славија добити 6. (словима шести) улив високог капацитета, а притом и сада једва издржава да не попуца по свим шавовима.

За метро је лепо што има урађен тунел, али по свим новим плановима метроа он као да не постоји. Уопште се не рачуна на њега, или сам ја нешто изоставио?
 
Da se samocitaram:
Pendolino":1nqrpt1r je napisao(la):
drum1":1nqrpt1r je napisao(la):
осим што савски амфитеатар неће бити ослобођен завршетком прокопа.
Zbog čega to misliš?

Ja ne vidim ni jedan jedini razlog da se na rekonstrukciju stare stanice Beograd i Beograd spoljna skrka više desetina miliona evra (koji ionako nema)

Da li stanica "Beograd centar" treba da preuzme ulogu glavne stanice, i da li treba ukinuti putnički saobraćaj na sadašnjoj stanici "Beograd"?

Mislim da ovde konačno treba reštiti ovu dilemu, koja kod mene ne postoji.

Prvo, stara stanica je u totalnom saobraćajnom raspadu. Brzina kretanja je ograničena na 10km/h.
Celokupan saobraćaj se reguliše ručno. Zbog prirode trase, brzina preko starog mosta ka NBG, pored Sajma do Hipodrdroma, kao i kraka uz Savu je vrlo ograničena, i teško da bi bilo kakvim radovima mogla da bude ozbiljnije podignuta.
Sa druge strane nove pruge su projektovane za 100km/h

Još jedan argument protiv stare stanice su savremeni trendovi na železnicama sveta.
Vozovi postaju prevozno sredtvo za putovanja do nekih 5-6 sati. Sve dalje relacije, naročito međunarodne, preuzima aviosaobraćaj.
Nama ovde trebaju putnički (gradski, lokalni i regionalni) i brzi ("ubrzani", brzi, IC) vozovi.

Svi ti putnici žele stanicu što bližu svom odredištu, tako da bi svi ti vozovi trebali da staju na svim stanicama BG:voza ili da se omogući lako presedanje na njega. Logika BŽČ mora da bude savremena, a to podrazumeva prolazne stanice.


Prokopu ne treba mnogo da bi postao to što treba da bude.

Ovde se pominje i stanica "Novi Beograd" kao potencijalna glavna.
To treba potpuno isključiti, jer i kad zanemarimo priču o njenoj mikrololaciji, o saobraćajnoj povezanosti i sličnim aspektima, njena bi nadogradnja koštala mnoooogo para.
 
СТФ а НБГ станица је прилагођена за пешаке и ношење кофера? Где би ставио станичну зграду,нове колосеке? Како би је телепортовли да буде бар упола близу центра града као што је Прокоп? Па ту је онда питање и темељне реконструкције целе станице које би коштало бога оца. Саме вертикалне комуникације на тој станици у овом облику нису употребљиве за главну станицу нити их има довољно а пробијање нових би био инжињерски кошмар.Та станица ни теоретски не може бити главна и притом нема никаквог комерцијалног простора за понудити што није случај са Прокопом па нема ни могућности за јавно-приватно партнерство.
 
problem je što niko nema muda od političara da preseče i da kaže, jeste jeli smo govna, spucali smo milijardu eura u prokomp, batalićemo tu priču i napraviti glavnu na novom beogradu.

ako prokop bude glavna, moramo da se odreknemo regionalne železnice, zbog ograničenosti kapaciteta.....

mislim da ovde se zaboravlja da je paralelno sa prokopom planirana i mreža regionalne železnice koja naravno nije napravljena.


zato je bolje da imamo oba, i regionalnu železnicu i glavnu na novom beogradu. vozovi koji bi išli za banat i jug išli bi preko starog železničkog mosta preko rakovice i dalje preko resnika, ili mosta na vinči......


sistem današnjeg železničkog čvora, novi most, prokop, vukov spomenik, pančevački most, i dalje ka pančevu bi služio za sistem regionalnog metroa.....
 
Samo da napomenem nesto, kreditom ERBD je predvidjena rekonstrukcija sina od Beograd Glavne do Resnika. Dali mislite da su zeleznice Srbije lude da uzmu poprilicno veliki kredit i rekonstruisu deonicu gde se trenutno vozi 20 km na sat i da posle ukinu Glavnu?
To ne bi imalo nikakve svrhe.

Ovde se vodi rasprava da li ce Prokop ili Novi Beograd da postanu Glavna zeleznicka stanica ali ova rasprava nema smisla jer se ne ukida Glavna, jednostavno pare koje se sad ulazu u Prokop ce sluziti da se on zavrsi i da Prokop Dopuni glavnu kao sto je stanica Novi beograd do sada dopunjavala glavnu.
 
MilisaV":at18dm6x je napisao(la):
ako prokop bude glavna, moramo da se odreknemo regionalne železnice, zbog ograničenosti kapaciteta.....

Велика заблуда. У осталом НБГ станица се налази на истом правцу и притом је дупло мања.
 
da, ali ako bi nbgd bio glavna stanica, trebalo bi duplirati prugu samo na deonici od novog beograda do bataje.


već je bilo reči o ovome i nemoj me terati da nalazim postove od ranije, ali prokop ne bi imao ni približno dovoljno kapaciteta za regionalni metro-železnicu, i regularnu železnicu.
 
E a da li nama u ovom trenutku treba nova glavna zeleznicka stanica kad imamo 8 pari medjunarodnih vozova i ova danasnja glavna nam zvrji poluprazna preko dana. Sve ovo najnormalnije funkionise od 1884 godine a mi bi da spucamo jos para da napravimo nesto sto nam ne treba.

Da smo izgradili kontejnerski terminal u Makisu za 100 milona evra i tako uklonili ranzirnu stanicu Beograd spoljnu, ulozili tih 900 miliona evra sto bi nam ostalo i mogli smo danas da izgradimo za te pare Savski amfiteatar.
Ali ne spucali smo te pare u tunele, vijadukte itd, nove stanice.
 
Izgradili prugu za brzinu 486 kilometara na sat

Kineska firma FSDI, zapošljava 240 hiljada ljudi, a prošle godine imala je promet od 50 mlrd EUR. Gradila je najveću prugu na svetu koja spaja Kinu i Tibet, dugu 2.350 kilometara i prugu Peking-Šangaj, kojom vozovi idu brzinom od 486 kilometara na sat.

Grohotm se smijem.
 
@ Delija

На НБГ је врло лако нарпавити комуникацију за све кориснике. Лифтови уместо садашњег степеништа би решили проблем, а саме комуникације воде директно на станице јавног превоза са нагласком на трамваје. Уосталом и доста је лакше повезати станицу са метро мрежом него Прокоп.

Што се тиче проширења капацитета, зар није предвиђено још два колосека ка УМП, а могла би још 2 ка Милутина Миланковића. то би било 9 наспрам Прокоп 11.

Ако причамо о непостојању комерцијалне могућности за јавно-приватно партнерство, па зар ниси сам споменуо плац ка Милутина Миланковића? А зашто се не би могло градити и изнад станице, како код Прокопа.

Код Прокопа је лепо што се станица може завршити јавно-приватним партнерством и тиме уштекати који динар, али би град/држава сама морала да се отвори за целокупну саобраћајну инфраструктуру коју сам поменуо да треба урадити а то је изузетно велики трошак наспрам НБГ-а који има готову инфраструктуру.

Физичка близина граду није од стратешке важности ако си са њим инфраструктурно неповезан.

@ Spatiotecte

Да, железница је луда што диже толики кредит за инфраструктуру која треба да се уклања. Ако су луди да бацају паре, нек их бацају, али главна лети одатле под обавезно.
 
Novinarska glupost.
Naravno da ne idu toliko brzo, ali to jeste jedna od najbržih pruga na svetu, a mislim da je najduža.
Sigurno mnogo bolja refernca od Ruske.


spatiotecte":1dcsowy4 je napisao(la):
Samo da napomenem nesto, kreditom ERBD je predvidjena rekonstrukcija sina od Beograd Glavne do Resnika. Dali mislite da su zeleznice Srbije lude da uzmu poprilicno veliki kredit i rekonstruisu deonicu gde se trenutno vozi 20 km na sat i da posle ukinu Glavnu?
To ne bi imalo nikakve svrhe.

Ovde se vodi rasprava da li ce Prokop ili Novi Beograd da postanu Glavna zeleznicka stanica ali ova rasprava nema smisla jer se ne ukida Glavna, jednostavno pare koje se sad ulazu u Prokop ce sluziti da se on zavrsi i da Prokop Dopuni glavnu kao sto je stanica Novi beograd do sada dopunjavala glavnu.

1. ja nigde nisam pročitao tačno o kojoj deonici se radi. Ako će zaista da rekonstruišu prugu od "plavog voza" do Glavne, odoh ja da se bavim heklanjem.

2. koji bi saobraćaj ostao na Glavnoj osim par vozova za Bar, Budimpeštu i jedan za Cirih?
Svim nacionalnim vozovima je mesto na prokopu, ako želimo da neko sem železničara i njihovih porodica putuje njima.
 
Vrh