Kinezi nude partnerski odnos za Prokop
Kineski investitori nude Vladi Srbije javno-privatno partnerstvo za Železničku stanicu Prokop i deo autoputa Koridora 11.
Kineski investitori sve su aktivniji na srpskom tržištu. Prati ih kineska razvojna banaka Eksim, koja je već namenila oko 850 miliona evra kredita izgradnji autoputa od Pojata preko Kruševca do Čačka, i dela Koridora 11 od Beograda do Ljiga. Međutim, kineskim firmama taj obim poslova nije dovoljan.
Prvi put nude Vladi Srbije javno-privatno partnerstvo za dva projekta: Železničku stanicu Prokop i deo autoputa Koridora 11 od Požege do Čačka.
Kineska građevinska firma FSDI šesta po veličini u svetu ponudila je da posle izgradnje i finasiranja auto-puta i Prokopa zajedno sa Vladom Srbije novac od investicije vrati putem naplate putarine i iznajmljivanjem 150 hiljada kvadrata poslovnog prostora.
Ovakav način izgradnje bio bio bi povoljan i za poreske obveznike a i za bilans zaduženja zemlje, tvrde analitičari.
"Ovaj način koji nude Kinezi dobrodošao je kod nas jer ukoliko se ostvari taj model to bi značilo da Kinezi finasiraju u partnerski odnos i tako ne bi bilo problema za poreske obveznike da posle izgradnje otplaćuju kamatu", rekao je ekonomista Mahmut Bušatlija.
Konsultatnt Milan Kovačević kaže da su veće šanse da sa kineskim privatnim kapitalom uđemo u neku investiciju, i da Kinezi zbog nepoznavanja tržiša i dalje insisitiraju na državi kao partneru.
Ovo je prvi put da neka strana kompanija ponudi Vladi javno-privatno partnerstvo.
"Spremni smo da vašoj vladi ponudimo partnerski odnos za gradnju stanice Prokop i dela Koridora 11. Imamo interes da investicija bude zajednička, pri čemu bi naša kompanija uloženo vratila iz putarine ili zakupa poslovnog prostora, kako se dogovorimo. Nadamo se posle naše posete Vladi i minstru Velimiru Iliću da će se i ova naša ponuda uzeti u razmatranje", kaže Džu Lindz iz FSDI.
Kineska firma FSDI, koja zapošljava 240 hiljada ljudi, samo prošle godine imala je promet od 50 milijardi evra. Gradila je najveću prugu na svetu koja spaja Kinu i Tibet, dugu 2.350 kilometara i prugu Peking-Šangaj, kojom vozovi idu brzinom od 486 kilometara na sat.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... okop+.html