Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

drum1":8d6on4ml je napisao(la):
мислим да је аутопут рума шабац чист вишак! то је удовољавање пајтићу да не таласа много.

у овом тренутку исто мислим и за "шумадијски крак"....
они треба да граде брзе путеве а не аутопутеве који су много скупљи и овој непостојећој привреди непотребни! треба нам две траке у једном и две траке у другом, макс дозвољена брзина 100 и здраво! одвојене банкинама због лудака и то је све шт отреба, нема потребе за експропријацијом ширине за аутопут....

велика је лаже да ће због аутопутева да се поотварају фабрике.

Kolika je razlika u ceni izmedju punog profila autoputa i puta sa cetiri trake za projektovanih 100 km/h.
Cini mi se mala , a kod autputa bar postoji naplata putarine .
Evo i par podataka sa zvanicnog sajta Puteva Srbije o broju vozila na magistralnom pravcu M 21 :

Novi Sad- Irig 9800
Irig - Ruma 9500
Ruma - autoput 9900
Autoput -Jarak 9700
Jarak - Sabac 9900

Inace ovaj broj vozila je veci od broja vozila Horgos- Novi Sad koji u proseku iznosi 7000 , kao i Nis - Presevo koji iznosi oko 7000 vozila i deonica od hrvatske granice do iskljucenja za Rumu koji takodje iznosi u proseku oko 7000 vozila . Deonica od Stepojevca do Zlatibora nigde ne prelazi 10000 vozila osim u blizini vecih gradova .

Podaci su za prosecan godisnji dnevni saobracaj za 2010 godinu
 
Zaha je lansirala novi trend u Beogradu :D

БЕОГРАД

Кувајт даје кредит за станицу „Прокоп”
За завршетак изградње будуће главне железничке станице 25 милиона евра. – Заинтересованих инвеститора за изградњу комерцијалног центра изнад плоче железничке станице већ има

prokop2.jpg

Будући изглед београдског железничког чвора

Кувајтски фонд за арапски развој одобриће 25 милиона евра кредита Србији за завршетак изградње будуће главне железнице станице у Београду „Прокоп”. Уговор о кредиту вредности од 25 милиона евра, под веома повољним условима, са фиксном каматном стопом од три одсто, роком отплате од 18 година и грејс-периодом од четири године, биће одобрен сутра, а званично ће га крајем новембра у Београду потписати представници предузећа „Железнице Србије” и Кувајтског фонда за арапски развој.

У саопштењу кабинета потпредседника владе Расима Љајића, који је о овом кредиту у Кувајту разговарао са премијером шеиком Џабер ал Мубарак ал Сабахом наведено је да је Кувајт спреман да улаже и у друге железничке пројекте у Србији. То ће зависити од успеха изградње станице „Прокоп”.

Поводом ове вести Милутин Мркоњић, министар саобраћаја, је рекао да је новац који су Кувајћани спремни да издвоје за кредитирање наставка радова на београдском чвору, довољан да се направи модерна, нова железничка станица, што би истовремено значило измештање садашње станице из ужег градског језгра.

– Тако би Београд добио капиталну шансу, који ретко да има било који град на свету, да уз реку са укупно 86.000 квадратних метара може да направи стамбено-пословни центар по светским стандардима. За завршетак комплетног „Прокопа” потребно је према садашњим прорачунима око 150 милиона евра – наведено је у Мркоњићевом саопштењу.

Он указује да је наставак радова на завршетку београдског железничког чвора „Прокоп” једно од најзначајнијих инфраструктуралних питања у будућем целокупном развоју главног града, али је недостатак финансијских средстава утицао да се ово питање прилично маргинализује. –Многобројни преговори до сада су вођени како би се пронашли инвеститори, али све је остајало у домену почетних корака.

Заинтересованих инвеститора за изградњу комерцијалног центра изнад плоче железничке станице већ има. Недавно је речено да су међу потенцијалним улагачима француске и шпанске компаније, али и фирме из Кине, које предлажу јавно-приватно партнерство.

М.У.А.
објављено: 23.10.2012.

Izvor: Politika
 
Mogao je i Ajfelovu kulu da stavi bilo bi podjednako verodostojno :)

jos samo da kuvajcani u rupi u Prokopu pronadju naftu...
 
Hahaha :D Ne verujem!!! Sada se pitam koji je izvor ove fotografije? Npr. dešava se da neki mediji (naročito web portali) uzimaju random slike sa Googla. Tu često dođe do grešaka ovakvog tipa. Ali "Politika", koliko mi je poznato, ima sasvim drugi princip rada. Kod njih se više ljudi ozbiljno bavi ilustracijom vesti i ne verujem da bi od toliko slika Prokopa u raznim arhivama sebi dozvolili da pokupe neku fotomontažu sa neta. Možda grešim, ali bojim se da ova slika u novine došla zvaničnim kanalima! :bash:
 
Politika je dozvolila da joj pre godinu ipo ode najbolji mladi novinar gradskih tema Marko L. sve posle toga je prica za sebe.
 
Jeste neobicno u odnosu na predhodne rendere,ali je u trendu.A verujem da je samo jedno od resenja jer se ne vidi da li je resenje na ploci ili ispred ploce.Tako da projekat zavisi od novih investitora na ploci.Jasno je sada da ce stanica biti frontalno ispred ploce,a ovo sto ce se zavrsiti koloseci,peroni kao i kontrolni deo je veliki napredak,jer ce to omoguciti i drugaciju ponudu investitorima tj,potpuno završenu ploču i stanici u funkciji.
 
Našao sam malo ozbiljniji tekst o ovom kuvajtskom kreditu. I to u Pressu (!?)

POSLE DOBIJENOG KREDITA IZ KUVAJTA
Za završetak "Prokopa" još 125 miliona evra
22.10.2012 - Izvor: PRESS, Aleksandar Crnomarković
Treba još mnogo para - Kredit od 25 miliona evra dovoljan samo za završetak saobraćajnog dela železničke stanice, za završetak potrebno oko 150 miliona evra, kaže ministar Mrkonjić
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

615x318_7614-PROKOP-2.jpg


Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je juče da je kredit od 25 miliona evra koji je kuvajtski Fond za arapski razvoj odobrio Srbiji dovoljan samo za završetak saobraćajnog dela železničke stanice "Beograd centar". On je dodao da za završetak celog čvora stanice "Prokop" treba oko 150 miliona evra.

Reporteri Pressa obišli su juče nedovršenu železničku stanicu "Prokop" koja je počela da se gradi još pre 35 godina. Radovi su odavno stali, a funkcionišu samo četiri koloseka na kojima saobraća Beovoz. Na gradilištu samo jedna mašina i dvojica radnika, od kojih je jedan čupao korov.

Prva faza u 2013. godini

- Radnici su odavno otišli, kao i mašine. Nema se para za završetak celog projekta. Osposobljeni su šine i deo stanice za lokalni prevoz. I to je sve. Čekaju se neka bolja vremena. U stvari čeka se gotovo četiri decenije - kaže jedan od radnika.

Ministar Milutin Mrkonjić naglasio je juče da će tek završetkom svih radova "Prokop" dobiti na značaju, dodavši da će Beograd dobiti jednu modernu železničku stanicu.

- Kada se završi beogradski čvor, taj prostor ostaje slobodan za razne aktivnosti. Akademija nauka je već dala nekih 25 rešenja, ali ja lično glasam za neki poslovni centar - kazao je Mrkonjić.

PROKOP-222.jpg


Državni sekretar za železnice Dejan Lasica kaže za Press da je iz Kuvajta stigla dobra vest.

- Ovih 25 miliona evra pokriće nam prvu fazu radova čiji se početak planira za 2013. godinu. Čim se kredit ratifikuje u Kuvajtu, raspisaćemo tender za izvođača radova kako bismo što spremnije dočekali njihov početak. Činjenica je da za završetak cele stanice treba još više od 100 miliona evra, ali je ohrabrujuće što će naši partneri iz Kuvajta odobriti novu tranšu pozajmice ako budu zadovoljni kako posao napreduje - rekao je Lasica, i dodao da je samo za kompletan završetak stanice "Zemun" potrebno oko 29 miliona evra.

Ubrzo međunarodne linije

Nenad Stanisavljević iz "Železnica Srbije" objašnjava kako će se iskoristiti sredstva iz kredita.

- Trenutno na stanici "Prokop" rade četiri koloseka na kojima saobraća Beovoz, a od ovih sredstava se planira izgradnja dodatnih šest. Uz to, izgradiće se i prateći peroni, kao i neophodni elektrotehnički i signalno-sigurnosni uređaji. Jedan od krupnijih poduhvata na koji će svakako otići jedan deo sredstava jeste zgrada za telekomandu koja je neophodna na svakoj modernoj železničkoj stanici. Svi ovi radovi trebalo bi da budu završeni u naredne dve godine, a tada će moći i malo da se rastereti stanica u Savskoj, jer će preko "Prokopa" ići i jedan deo lokalnih, regionalnih i međunarodnih linija - rekao je Stanisavljević, i dodao da je prostor na kome treba da počnu radovi zapušten jer se dugo nije radilo i da će prvo to morati da se dovede u optimalno stanje.

PROKOP-3.jpg


Kuvajtski kredit za "Prokop" biće odobren sa fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine. Taj kredit zvanično bi trebalo krajem novembra u Beogradu da potpišu predstavnici "Železnice Srbije" i Kuvajtskog fonda za arapski razvoj.

Prokop na Bojani - počelo je 8. oktobra 1977.

Izgradnja železničke stanice "Prokop" počela je 8. oktobra 1977. godine, nakon čega su narednih deset godina radovi nekoliko puta prekidani i ponovo započinjani. Devedesetih godina radove je prekinuo rat, a izgradnju je ponovo započela vlada Mirka Marjanovića 1996. godine. Taj poduhvat tri godine kasnije prekinulo je bombardovanje, a potom i smena vlasti u zemlji. Nakon toga usledilo je nekoliko godina bez planova u vezi s "Prokopom", da bi "Železnice Srbije" 2005. godine organizovale konkurs na kojem je pobedila mađarska firma "Trigranit", koja je, međutim, naknadno počela da postavlja dodatne uslove i zahteve. Posle dužeg zatezanja ugovor sa "Trigranitom" je raskinut 2008. godine i posao dobija firma "Energoprojekt", koja je do novog tendera još uvek važeći izvođač.

Izvor: Press
 
Прокоп је најмање битан од целокупне недостајуће инфраструктуре новог железничког чвора и по нашем старом обичају, приоритети су наравно, побркани и подпали под дневнополитички утицај. Прокоп политички звучи најготивније па хајде на њега прво да спрцамо кредит....

Ако хоће железничку станицу, боље да кредит утроше на НБГ а не Прокоп.
 
Odobriše Kuvajćani i zvanično zajam za Prokop. Potpisivanje ugovora se očekuje uoči Dana Republike:

SRBIJA | UTORAK 23.10.2012 | 13:05
Kuvajt odobrio pare za Prokop
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Kuvajtski fond za arapski ekonomski razvoj odobrio je Srbiji kredit od 25 miliona evra za izgradnju glavne železničke stanice "Prokop" u Beogradu.

1053990983508682a9afbb5803021497_orig.jpg


Kako se navodi u saopštenju kabineta potpredsednika srpske vlade, Rasima Ljajića je o tome obavestio generalni direktor Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj Abdulvahab Al-Bader.

Dodaje se da je Srbija pored Ukrajine jedina evropska država kojoj je u ovoj godini odobren kredit Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj.

Sporazum o realizaciji kuvajtskog kredita za izgradnju železničke stanice "Prokop" biće potpisan u Beogradu 28. novembra ove godine, najavljeno je iz kabineta Rasima Ljajića, koji je i ministar unutrašnje i spoljne trgovine.

Sporazum će potpisati predsednik Vlade Srbije Ivica Dačić i generalni direktor Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj Abdulvahab Al-Bader.

Izvor: biz.B92.net

Čisto da se podsetimo koliki su troškovi izgradnje stanice prema računici Intituta CIP:

vucko":14z246j9 je napisao(la):
Skenirah iz jucerasnjeg blica ekonomsku racunicu za prokop.U tekstu direktor beogradskog cvora kaze da se Kuvajtstki kredit odnosi na izgradnju tih koloseka za 24-26 miliona eura.

scan0001.jpg

Dakle, ovaj novac ide za izgradnju koloseka. Za stavljanje stanice u funkciju je potrebno još dosta novca (kao što kažu u Pressu - "da Prokop malo rastereti stanicu u Savskoj"). Situacija u kojoj bi Prokop preuzeo funkciju glavne železničke stanice i dalje deluje kao s/f scenario!!!
 
Uopste ne znam sta ce nam prokop kad i ova glavna funkcionise znatno ispod svojih kapaciteta.
 
bboris7":bunt21i1 je napisao(la):
drum1":bunt21i1 je napisao(la):
мислим да је аутопут рума шабац чист вишак! то је удовољавање пајтићу да не таласа много.

у овом тренутку исто мислим и за "шумадијски крак"....
они треба да граде брзе путеве а не аутопутеве који су много скупљи и овој непостојећој привреди непотребни! треба нам две траке у једном и две траке у другом, макс дозвољена брзина 100 и здраво! одвојене банкинама због лудака и то је све шт отреба, нема потребе за експропријацијом ширине за аутопут....

велика је лаже да ће због аутопутева да се поотварају фабрике.

Kolika je razlika u ceni izmedju punog profila autoputa i puta sa cetiri trake za projektovanih 100 km/h.
Cini mi se mala , a kod autputa bar postoji naplata putarine .
Evo i par podataka sa zvanicnog sajta Puteva Srbije o broju vozila na magistralnom pravcu M 21 :

Novi Sad- Irig 9800
Irig - Ruma 9500
Ruma - autoput 9900
Autoput -Jarak 9700
Jarak - Sabac 9900

Inace ovaj broj vozila je veci od broja vozila Horgos- Novi Sad koji u proseku iznosi 7000 , kao i Nis - Presevo koji iznosi oko 7000 vozila i deonica od hrvatske granice do iskljucenja za Rumu koji takodje iznosi u proseku oko 7000 vozila . Deonica od Stepojevca do Zlatibora nigde ne prelazi 10000 vozila osim u blizini vecih gradova .

Podaci su za prosecan godisnji dnevni saobracaj za 2010 godinu
ББорисе7, пребаци овај твој пост на тему "Регионални развој: Аутопут Нови Сад – Зворник", пошто је и Друм1 пребацио све своје постове на ову тему тамо.
 
spatiotecte":1si1diww je napisao(la):
Uopste ne znam sta ce nam prokop kad i ova glavna funkcionise znatno ispod svojih kapaciteta.

Sto jest jest, u novom redu voznje bice do 5 medjunarodnih vozova....

Tuzno ali tacno.

Sa ovim sto vec imamo mogli bi za nekoliko godina marljivog rada da dostignemo barem nivo stare Juge, a ako do toga dodjemo nece nam biti potrebni strani krediti za prazne betonske skoljke i finansiranje partijskih kasa iz Kuvajta.

Nekada je energoprojekt zidao u Kuvajtu a danas nam prodaju price o magli i promaji.
 
Pa cjeli kuvjat sto je valjalo naprvio je energoprojekt od tornjeva simbola kuvajta do identicnog bloka 32 itd.Za par dana postavljam sagu iz novina a i mozda cjele novine iz 1976 kada je marsla otovrio prugu BG/BR i fabriku IMT itd da vas bacim u bedak :p Bice to u svakom slucaju poslastica :wink:
 
Најтужније је што дижемо кредит за, у овом тренутку, најмање битан пројекат на железници!
 
Zeleo bi samo da prenesem sta je clan "Buca ho" napisao na forumu railserbia i mislim da je potpuno u pravu:

Jednu stvar već duže vremena želim da napišem ali nikako da se nateram. Kada je reč o Prokopu, po inerciji se provlači teza kako se završetkom radova oslobadja toliko i toliko hektara prostora u tkv. savskom amfiteatru. Ipak, kao kakav-takav stručnjak za oblast železnilčkih stanica i čvorova (iz kojih sam inače i diplomirao) moram da naglasim:Završetkom stanice Beograd-centar oslobadja se prostor koji sada zauzimaju koloseci putničke stanice što je u stvari najmanja površina famoznog savskog amfiteatra. Gde su ostali sadržaji: tehničko-putnička stanica, loko-teretna stanica, kontejnerski terminal, utovar praćenih automobila itd. Da mi se ne zameri, pok. profesor dr. Sava Janjić (nije mi predavao ali sam imao nekoliko konsultacija pri izradi diplomskog) je stručno sasvim ispravno projektovao BGD čvor ali je greška u osnovnoj ideji: izmeštanju stanice sa sadašnjeg mesta. Možda je trebalo razmišljati o tome da putnička stanica ostane gde jeste a da se svi ostali sadržaji premeste na pogodnije lokacije.Ali, razvijanje te teme bi nas daleko odvelo. BTW. 25 mil. evrića nije dovoljno ni za slovo "P" od Prokopa!
 
zidar":2s494zy8 je napisao(la):
spatiotecte":2s494zy8 je napisao(la):
Uopste ne znam sta ce nam prokop kad i ova glavna funkcionise znatno ispod svojih kapaciteta.

Sto jest jest, u novom redu voznje bice do 5 medjunarodnih vozova....

Tuzno ali tacno.

Sa ovim sto vec imamo mogli bi za nekoliko godina marljivog rada da dostignemo barem nivo stare Juge, a ako do toga dodjemo nece nam biti potrebni strani krediti za prazne betonske skoljke i finansiranje partijskih kasa iz Kuvajta.

Nekada je energoprojekt zidao u Kuvajtu a danas nam prodaju price o magli i promaji.
Pa i daje tako...,ceo čvor sa Prokopom se za relativno mali novac može pretvoriti u veliki pouzdani Metro sistem sa nekoliko linja, i dogradnjom nekoliko ključnih stanica..izgleda da i oni to sve više uviđaju..
Perspektive razvoja ž.transporta kako putničkog tako i teretnog je bolja neko ikada.Kada se pogleda da se u svetu ulaže u železnice i te kako..eto primera Usa,ulaže u brze pruge i infrastrukturu,kao i revitalizaciju gradsko-prigradskih metro sistema veliki novac.Tako će se i kod nas uskoro morati doći do velikih ulaganja u brze pruge,kao i regionalne zbog cene transporta,energenata i sl.To sve opravdava relativno mala sredstva (s obzirom da je 1.milijarda uložena do sada)od oko 150 .mil koja se trebaju uložiti u završetak čvora.
Propaganda protiv Prokopa ili dovršetka čvora za mali novac shodno uloženom ide na ruku samo zagovornicima retro skandaloznog saobraćajnog lobija da svi treba da se vozimo autom po paprenoj ceni.. :kafa:
A da bi postojeći infrastrukturu trebali da dignemo u vazduh,i povadimo šine i asfaltiramo za SRT..
 
-Novi zeleznicki cvor koristiti za gradsku zeleznicu kao sto je slucaj trenutno.
-Ukloniti iz Savskog amfiteatra kontejnerski terminal i sve sine koje se koriste za teretni zeleznicki saobracaj.
-Ostaviti Glavnu tu gde jeste za putnicki saobracaj.
-Prokopati 2 podvoznjaka ispod tih sina u Savskom amfiteatru kao sto se to radi svuda u svetu u centralnim gradskim zonama gde postoji zeleznica da bi se povezao SA sa ostatkom grada.

Ne treba nam nista drugo, ostaviti Prokop kao Hub za prigradsku zeleznicu i to je to.
 
Spatiotecte,To sve ne opravdava da se ne dovrši Prokop i čvor za svega 150 mil eur.smešan novac u odnosu na koštanje..samo dela jednog auto-puta,a korist enormne za zemlju,grad,transport..ekologiju,oslobođeni prostor..i naravno povređene sujete saobraćajnog lobija koji bi bacio nuklearku na ceo ž.čvor u Bg-u.Očigledno da je kredit iz Kuvajta stao na žulj saobraćajno-auto lobiju..kao a ne mogu da veruju da će takva velika infrastruktura staviti u pogon delom i za gradsko-prigradsku železnice,koja će i pored opstrukcij dokazati značaj i efikasnost javnog masovnog prevoza,gradskog i regionalnog.Narvno ima i onog "političko" zašto da "oni" dovrše,kao da sve političke garniture na današnjoj sceni nisu imale tu priliku da dovrše mega projkete,te ne treba da se ljute na bilo koga ko se sada "setio" da poentira..
 
Vrh