Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

boca-ica":1sbkmqsm je napisao(la):
vucko wrote
,,To je stari urbanisticki plan iz 1970tih koji samo ima kucane kucacom masinom strane koje su skenirane.. . ,,

Kako bi smo izbegli moguce-nemoguce ,bilo bi korektno
da se ,,okači,, ovde taj deo plana iz 70tih vezano za proširenje mosta.

U svakom slučaju ,,Trojanove uši,, se ne mogu sakriti :laugh:

Please :)
 
Михаило":24z96uiv je napisao(la):
Мост има исти капацитет као и остатак пруге ка Инђији! Значи, ако мост не може да издржи оба система, не може ни остатак пруге, самим тим, цела прича пада у воду. Без дуплирања капацитета те трасе, бесмислено је причати о мосту као уском грлу. Опет, у односу на цену коју би захтевало дуплирање пруге од НБГ до Инђије, дуплирање моста би била смешна ставка.
Дуплирање броја колосека од Нбг до Батајнице је већ у свим саобраћајним урбанистичким плановима. Омогућило би повећање такта БгВоза и додавање нових станица без ремећења међуградских возова. Неопходно је ако би се интензитет ж. саобраћаја повећавао, док нови мост није.
 
Pitam se koliko bi bilo izvodljivo da se saobracaj podeli izmedju prokopa, glavne i NBG...
 
Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Ја заиста не могу да сварим овај аргумент да мост нема довољан капацитет. Мост има исти капацитет као и остатак пруге ка Инђији!

Tacno o tome i pricamo, most ima takoreci isti kapacitet kao i pruga ka Indjiji.
A doticna pruga ka indjiji je vec danas, sa sadasnjim taktom bg:voza, na granici svog kapaciteta (to se najbolje vidi kada pukne signalizacija pa vozovi voze na stanicnom odstojanju)

Razlika je u tome sto na deonici P.Most-Novi most-BGD takt bg:voza moze lako da se poveca jer nema ostalog zeleznickog saobracaja to jest ta deonica pripada samo bg:vozu i moze da je iskoristi do maksimuma.

Zatim, ako zelimo da znacajno pojacamo takt bg:voza na deonici NBGD-Batajnica dupliracemo prugu na nasipu sto je ipak jednostavnije od dupliranja mosta ili tunela.


Kao i svaka pruga novi most ima ogranicen kapacitet, pitanje je samo kome cemo da ga dodelimo. Ja sam za to da iskoristimo sve raspolozive kapacitete, bg:voz na Novi most, zeleznica na stari.

Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Та веза већ постоји - преко Прокопа.

Tacno, postoji, hocu da kazem da nam koriscenje mosta na Adi umesto jednokolosecnog starog mosta omogucava da odmah uspostavimo mrezu regionalne zeleznice, prolazne kroz Beograd i nezavisne od bg:voza.


Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Сад ово већ не личи на тебе :) Жртвовао би веома корисну везу градске железнице (трамвај/метро) зарад везе која већ постоји?!

Znas da sam ja prvenstveno za zutu traku na sredini mosta bez ikakvih sina :)

Ali taj most je postavljen tacno tamo gde se logicno, pravom linijom, Topciderska pruga nadovezuje na Sremsku, kada je most vec tu bolje je da ga iskoristimo umesto da pravimo novi koji ce zameniti jednokolosecni i previse niski stari zeleznicki most.

A i nisam nista zrtvovao posto je trasa na sredini mosta i dalje prazna :)

Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
zidar":1b5k0wss je napisao(la):
Ponavljam da bi postavljanje zeleznicke pruge preko mosta na Adi oslobodilo celu prugu Glavna-Sajam-Secerana za metro ili bg:voz, to ipak mnogo vise vredi od tramvaja.

Ово исто се добија и активирањем Прокопа као железничке станице.

Da, dobija se koridor za metro, ali se ne dobijaju I zeleznica I bg:voz u ponom razvoju vec samo jedno, drugo ili pola od svakog.

Sa stanicom na NBGD dobijamo i full bg:voz, i full zeleznicu i koridor za metro.

Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Ја заиста не видим шта је ту толико боље у НБГу као главној железничкој станици, напротив. Не бих сад да улазим дубље у причу око приступа, али верујте, улице око станице НБГ су већ јако преоптерећене, то су главни коридори за приступ новом мосту, имамо трамвајски саобраћај, који додатно компликује раскрснице (ко је некад чекао семафор на углу Милутина Миланковића и Антифашистичке борбе, све му је јасно), само још главна железничка и аутобуска фале... Са друге стране, Прокоп би имао директну везу са аутопутем, булеваром Кнеза Александра, а вероватно и будућом пасарелом од делиградске...

Што се мене тиче, најидеалније решење је прокоп као главна, и главна аутобуска на плочи. :)

NBGD nije nista losije povezana nego Prokop, naprotiv, u neposrednoj blizini su autoput, most na Adi a stanica je sa svih strana okruzena prostranim NBGD bulevarima. Mozda su ti bulevari optereceni ali nisu koliko i autoput kod Steca a bul. mira udara na Mostar i Kneza Milosa u stalnom kolapsu.

Ispod zeleznicke stanice ima mesta za 6 autobuskih a okolo ima gradjevinskog prostora, sve do reke, za cudo od grada.

Naravno prva metro linija treba da ide od stanice NBGD do centra :)



Uostalom kao sto rekoh pitanje je kako raspodeljujemo kapacitete:

Ako nam je u redu da

- bg:voz ostane sa maksimalnim taktom 15 min
- se ne povecava broj ostalih vozova na zeleznickoj mrezi

onda je Prokop sasvim prikladan kao glavna stanica.


Ako hocemo da

- pojacamo takt bg:voza na 7 min (sto tuneli danas vec dozvoljavaju)
- napravimo mrezu prigradkse/regionalne zelenice Beovoz (npr Novi Sad-BGD-Smederevo) sa polascima na 1h/1h30
- imamo i dalje domace i medjunarodne vozove

Neka mi neko objasni kako Prokop i njegovi prilazni pravci (Novi most, Banatski i Dedinjski tunel) mogu toliki saobracaj da podnesu.

a NBGD ce moci. :cool:
 
Neka preraspodela na severni i juzni deo bi mogla da dodje u obzir, ali od onolikog prokopa praviti samo stajaliste za bg voz je toliko neracionalno da mi nije jasno da je neko u stanju da tako iskljuciv predlog predlozi.

Sa druge strane misilm da ne treba silovati ideju sta spustanjem takta bg voza ispod 15 minuta kako zbog pouzdanosti i odrzivosti a tako i zbog suzivota sa ostalim zeleznickim saobracajem. Tu se mora naci neki kompromis u iskoriscenju postojece izuzetne zeleznicke infrastrukture koja je gradjena sa sve prokopom i vracarskim i topciderskim tunelima.
 
Ako je istina da ,,Prokopski,, most može da primi po jednu dopusnku auto traku sa strane
onda je rešen problem kod konaka tj
direktna veza Banjica (pa i Autokomande) sa Nbgd

Samim time ž.stanica Prokop dobija na značaju
i još vece korišćenje gradske železnice tj-BGvoza
 
SASTANAK ĐILASA, MRKONJIĆA I ILIĆA U NEMANJINOJ
Završetak "Prokopa" prioritet republike i grada

Tanjug | 28. 08. 2012. - 14:06h | Foto: P. Marković | Komentara: 0
-------------------------------------------------------------------------------------------
Završetak železničkog čvora “Prokop” jedan je od prioriteta za ukupan privredni razvoj grada Beograda, ali i cele Srbije, rečeno je danas na sastanku predstavnika nadležnih ministarstava i grada Beograda.

269332_20120517blicpetar-markovicbeograddi003518022_f.jpg

Budući železnički čvor: Prokop

Da je “Prokop” prioritet konstatovali na sastanku u Ministarstvu saobraćaju ministar Milutin Mrkonjić i ministar građevine i urbanizma Velimir Ilić, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić i generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković, navedeno je u saopštenju iz Nemanjine.

Na sastanku je dogovoreno i da se što pre intenzivira izrada projekta stanične zgrade i prilaznih saobraćajnica, što bi omogućilo da se privuku potencijalni investitori koji bi mogli da ulože novac na oko 70.000 kvadrata raspoloživog prostora, iznad ploče završene pre nekoliko godina.

Ispod ploče je planirano da se završi gradnja kompletne železničke infrastrukture, a prostor iznad postao bi privlačan investitorima za komercijalne usluge, s obzirom na moguću frekvenciju i broj putnika na železnici.

Kompleks železničke stanice “Beograd centar”, poznatiji kao “Prokop” planiran je kao centralni putnički terminal glavnog grada, koji integriše sve vidove saobraćaja i obuhvata železničku i metro stanicu i stovarišta javnog gradskog saobraćaja.

U ovoj stanici ukrštaju se pruge Koridora 10 iz pravca Subotice, Šida i Niša, kao i pruga Beograd - Bar i pruga Beograd - Vršac.

Realizaciju ovog projekta su podržali čelnici Beograda, jer on otvara veliku mogućnost da se posle više decenija realizuje izvrsna ideja o iskorišćenosti “Savskog amfiteatra”, koji zauzima veliki prostor u centralnoj gradskoj zoni.

233458_mrkonjic-foto-a-stankovic034_f.jpg


Mrkonjić, koji je i ranije insistirao na završetku “Prokopa”, kaže da je sastanak još jedna potvrda o odlučnosti vodećih ljudi republičke i gradske vlasti da efikasno reše pitanje beogradskog železničkog čvora, a samnim tim obezbedi nove investicije u komercijalne sadržaje.

- Interes stranih investitora postoji, modele saradnje nije teško pronaći, jer postoje zakonska rešenja, ali je važno odlučno nastaviti sa definisanjem idejnih rešenja ovog kompleksnog projekta. Završetak “Prokopa” otvara velike mogućnosti da grad efikasnije i kvalitetnije reguliše sve saobraćajne tokove u gradskoj zoni - istakao je Mrkonjić.

Odlučeno je da radna grupa nastavi sa radom, a prvi naredni korak planiran je za sledeću nedelju, kada će biti predstavljena idejna rešenja.

Izvor: Blic

Iako ovaj sastanak još uvek ne znači ništa konkretno, odavno je trebalo da gradski i republički čelnici sednu zajedno i vide šta će sa "Prokopom" umesto da putem medija igraju ping-pong sa odgovornošću.
 
Kako im više nije muka da pominju Kineze za svaki mogući infrastrukturni projekat!? Ali evo, čisto arhive radi:

Kinezi bi da grade i “Prokop”
S. B. | 30. avgust 2012. 20:54 | Komentara: 10
---------------------------------------------------------------------
Namera je Vlade i grada Beograda da završe decenijski projekat beogradskog železničkog čvora. Predstavnici ministarstava i prestonice uskoro razmatraju dosadašnje idejne projekte

eko-prokop.jpg


KRAJ gradnje železničkog čvora “Prokop” građani iščekuju decenijama. Ovo čuveno gradilište, međutim, dočekalo je još jednu vladu, a njena je namera da u svom mandatu radove privede kraju. Taman kada se pomislilo da bi, u okviru projekata “ruske milijarde” i “Prokop” mogao da bude završen, iz Moskve je stigla vest da je ovaj projekat izostao sa liste onih koji će biti finansirani iz ruskog kredita. Radna grupa u kojoj su predstavnici Ministarstva saobraćaja, Ministarstva građevine i urbanizam i Grada Beograda, tokom naredne nedelje će proučiti i predstaviti sve dosadašnje idejne projekte. Narednih dana će odlučiti šta je u njima i dalje primenjivo i šta će naći mesto i u novom rešenju.

Saobraćajni institut CIP do sada je uradio pet idejnih rešenja za “Prokop”. Moraće, međutim, da se radi i šesto koje će biti prilagođeno sadašnjim uslovima, pa i evropskim standardima.

- To će biti urađeno u najkraćem roku - kažu za “Novosti” u Ministarstvu saobraćaja. - Beograd želi da iseli Glavnu železničku stanicu iz centra Beograda i oslobodi ogroman prostor na Savskom amfiteatru. Završetak “Prokopa” je jedan od preduslova te selidbe. On će biti železničko čvorište, stanica metroa i javnog gradskog prevoza. Beograd sa svoje strane treba da uredi saobraćajnu infrastrukturu i prilazne saobraćajnice.

“Železnicama Srbije” najvažnije je da se završi železnička infrastruktura ispod sadašnje ploče. U ovoj stanici ukrštaju se pruge Koridora 10 iz pravaca Subotice, Šida i Niša, pruga Beograd - Bar i pruga Beograd - Vršac.

Ono što investitore najviše zanima jeste prostor nad pločom. Reč je o čak 70.000 kvadrata budućeg komercijalnog prostora. A zainteresovanih ulagača, kažu u Ministarstvu, ima.

- Zainteresovani su pre svega Kinezi, Španci i Italijani - dodaju u Ministarstvu saobraćaja. - Kinezi su dali ponudu i za Koridor 11 od 2,5 milijardi evra. Za čitav ovaj region oni su opredelili čak deset milijardi evra. Znači da bi tu moglo da bude novca i za “Prokop”. Kinezi pristaju na svaki model koji nama odgovara.

A kakav će model zaista biti tek će se odlučiti. U opticaju su koncesija, javno-privatno partnerstvo, pa i kredit pod povoljnim uslovima.

BEZ ROKOVA

O rokovima, međutim, niti u jednom ministarstvu više ne bi da govore. Preko “Prokopa” je valjda “izlepljeno” najviše datuma dospeća. Kraj gradnje mu se, makar u obećanjima, nazirao još devedesetih godina prošlog veka. Slična očekivanja imali smo i posle 2000. godine. A uvek je nedostajalo - para.

Izvor: Večernje novosti
 
a ako se prokop zavrsi sta se desava sa starom zeleznickom ??? :)
 
sasa901":2o3golcz je napisao(la):
a ako se prokop zavrsi sta se desava sa starom zeleznickom ??? :)

Kako sta se desava? Pa, ostaje u funkciji kao spomenik gluposti u Srbalja.
 
Pa u Beogradu vec postoji muzej zeleznice? :)


Nego inace, koliko bi vremenski trebalo da se zavrshi kompletan Prokop da imamo novca za isti?
Koliko je jos ostalo da se uradi, predpostavljam da i vec uradjeni radovi moraju da se obnove gde su propali.
 
Planira se da se zadrzi deo kapaciteta sadasnje Glavne stanice po izgradnji stanice Beograd Centar. Bilo bi zadrzano 4 koloseka ako se ne varam. Sve ostalo je planirano da se preseli. Znajte da se zavrsetkom Prokopa moze preseliti Glavna stanica tj. putnicki saobracaj a da bi se oslobodio ceo savski amfiteatar potrebno je da se zavrsi terminal u Batajnici i TPS Zemun i Kijevo.
Da bi se Prokop zavrsio i pustio u saobracajnu funkciju mislim da je potrebno od godinu do godinu i po dana. Za radove na ploci mislim da treba vise vremena.
 
Ako bi se krenulo uskoro sa radovima na stanici i pristupnim saobraćajnicama,tempom kojim se zida petlja kod mosta na Adi godinu dana.. ;)
 
Problem kod prokopa je sto nema usvojen urbanisticki plan njega niti tog podrucja kuda trebaju ici pristupni putevi.Takodje nije uradjena ekspropriacija jer solidan deo kuca izmedju autoputa i Prokopa mora da se rusi zbog izgradnje prilaza.
 
Kako će samo da se vuku ko puževi oko tog prokopa jednog dana kad se otvori. Npr. Zemun može da prođe ali neće moći više od 120km/h. Ako slučajno neko pokuša da odvoji trasu i podigne brzinu ima da se očekuje masovno njakanje, kukanje, panika, opšti metež i graja kao da je mačka ušla u kokošinjac na mitinzima.
 
vucko":3r77htuz je napisao(la):
Problem kod prokopa je sto nema usvojen urbanisticki plan njega niti tog podrucja kuda trebaju ici pristupni putevi.Takodje nije uradjena ekspropriacija jer solidan deo kuca izmedju autoputa i Prokopa mora da se rusi zbog izgradnje prilaza.
Cekaj,zar nam nije nedavno prezentovan plan pristupnih saobracajnica prema prokopu,kao i delovi brda i kuca za ekspropriaciju..tj.jeli to bio izvod iz urb.plana ili nesto drugo :kafa:
 
зона А се, колико ја знам, не дира, јер је ту све чисто. проблем је зона Б
 
nije mi to nikako jasni neko napravi kuci gde on hoce i ne mozes mu nista i jos koci gradnju stanice :O
 
Sasa,te kuce nisu naknadno gradjene vec je dobar deo njih gradjen i pre Prokopa koji je pocet 1977 godine ako se ne varam.Dakle drzava nije otkupila te kuce tada pa je to sada problem.A sve sto je legalno se mora otkupiti za posten otkup sto nije mali novac u pitanju,pogotovu ako se radi oko nekoliko desetina kuca.

Sve u svemu,prokop se ne moze raditi dok se ne usvoji urbanisticki plan za podrucje B,V i Dj.Do tada su to sve prazne price.

Dobro kazes dzoni,A nije problem,to jest Malesko brdo,ali su godinama imali problem oko tog plana,sada je napokon uradjen i usvojen pa se moze tu graditi.

P.S.Dobra bi bila stvar da autobuska stanica bude iznad ploce Prokopa,i to makar stanica Jug,i da se uradi ona kula i to kao Teslin Toranj takodje na ploci,a istovremeno bi bila i vidikovac u centru grada koji bi bio savrsen za turizam jer bi bio odmah pored glavne autobuske i zeleznicke stanice.
 
Pa realno grad i rep. može da finansira jednu stambenu zgradu za ove ljude i raseljavanje izvede brzo,neki bi uzeli novac, ali ipak broje ljudi koje treba raseliti je prihvatljiv u odnosu na dobit i oslobadjanje savskog amf.Oni koji bi želeli kuću za kuću na dedinju ima još gradskog i vojnog zemljišta ,koje bi se tim ljudima ustupilo za izgradnju porodičnih kuća.. :kafa:
 
Kako se to, uopste, odvija po pravilu u postenom svetu kada ti kuca stoji na zemljistu predvidjenom za izgradnju? Mozda bi ( sada ce neki da me gadjaju trulim paradajzom) neki vid 'nacionalizacije sa nadoknadom' bio manje bolan od maratonskih nagodbi sa vlasnicima? Ne znam ko bi bio toliko voljan da odustane od svog parceta zemlje i kuce na atraktivnoj lokaciji za neki stan u novogradnji bogu-iza-nogu... Dovoljno je da se najde samo jedan koji ce da se zainati.

Elem, mozda bi ipak bolja ideja bila ona sa stanicom na NB kao glavnom. Nisam bas pratio pa ne znam zbog cega se odustalo od te ideje, a Prokop da bude 'obicna' stanica.
 
Ja govorih o onima koji su legalno na toj lokaciji,oni koji nisu nema da žalimo..neće dobiti ništa..a to da se neko inati ipak zakon o ekspr.je jasan..inatili su se i u belvilu i to podržavani sa strane pa su dobili pedalu..
Stanica Nbg bila ok ali u prokop i taj deo čvora je već uloženo milijardu eur.pa suma od 15o mil za završetak je minimalna da bi se odustalo.. a i stanica Nbg će se izgraditi pre ili kasnije.. :kafa:
 
Vrh