Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Ја заиста не могу да сварим овај аргумент да мост нема довољан капацитет. Мост има исти капацитет као и остатак пруге ка Инђији!
Tacno o tome i pricamo, most ima takoreci isti kapacitet kao i pruga ka Indjiji.
A doticna pruga ka indjiji je vec danas, sa sadasnjim taktom bg:voza, na granici svog kapaciteta (to se najbolje vidi kada pukne signalizacija pa vozovi voze na stanicnom odstojanju)
Razlika je u tome sto na deonici P.Most-Novi most-BGD takt bg:voza moze lako da se poveca jer nema ostalog zeleznickog saobracaja to jest ta deonica pripada samo bg:vozu i moze da je iskoristi do maksimuma.
Zatim, ako zelimo da znacajno pojacamo takt bg:voza na deonici NBGD-Batajnica dupliracemo prugu na nasipu sto je ipak jednostavnije od dupliranja mosta ili tunela.
Kao i svaka pruga novi most ima ogranicen kapacitet, pitanje je samo kome cemo da ga dodelimo. Ja sam za to da iskoristimo sve raspolozive kapacitete, bg:voz na Novi most, zeleznica na stari.
Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Та веза већ постоји - преко Прокопа.
Tacno, postoji, hocu da kazem da nam koriscenje mosta na Adi umesto jednokolosecnog starog mosta omogucava da odmah uspostavimo mrezu regionalne zeleznice, prolazne kroz Beograd i nezavisne od bg:voza.
Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Сад ово већ не личи на тебе
Жртвовао би веома корисну везу градске железнице (трамвај/метро) зарад везе која већ постоји?!
Znas da sam ja prvenstveno za zutu traku na sredini mosta bez ikakvih sina
Ali taj most je postavljen tacno tamo gde se logicno, pravom linijom, Topciderska pruga nadovezuje na Sremsku, kada je most vec tu bolje je da ga iskoristimo umesto da pravimo novi koji ce zameniti jednokolosecni i previse niski stari zeleznicki most.
A i nisam nista zrtvovao posto je trasa na sredini mosta i dalje prazna
Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
zidar":1b5k0wss je napisao(la):
Ponavljam da bi postavljanje zeleznicke pruge preko mosta na Adi oslobodilo celu prugu Glavna-Sajam-Secerana za metro ili bg:voz, to ipak mnogo vise vredi od tramvaja.
Ово исто се добија и активирањем Прокопа као железничке станице.
Da, dobija se koridor za metro, ali se ne dobijaju I zeleznica I bg:voz u ponom razvoju vec samo jedno, drugo ili pola od svakog.
Sa stanicom na NBGD dobijamo i full bg:voz, i full zeleznicu i koridor za metro.
Михаило":1b5k0wss je napisao(la):
Ја заиста не видим шта је ту толико боље у НБГу као главној железничкој станици, напротив. Не бих сад да улазим дубље у причу око приступа, али верујте, улице око станице НБГ су већ јако преоптерећене, то су главни коридори за приступ новом мосту, имамо трамвајски саобраћај, који додатно компликује раскрснице (ко је некад чекао семафор на углу Милутина Миланковића и Антифашистичке борбе, све му је јасно), само још главна железничка и аутобуска фале... Са друге стране, Прокоп би имао директну везу са аутопутем, булеваром Кнеза Александра, а вероватно и будућом пасарелом од делиградске...
Што се мене тиче, најидеалније решење је прокоп као главна, и главна аутобуска на плочи.
NBGD nije nista losije povezana nego Prokop, naprotiv, u neposrednoj blizini su autoput, most na Adi a stanica je sa svih strana okruzena prostranim NBGD bulevarima. Mozda su ti bulevari optereceni ali nisu koliko i autoput kod Steca a bul. mira udara na Mostar i Kneza Milosa u stalnom kolapsu.
Ispod zeleznicke stanice ima mesta za 6 autobuskih a okolo ima gradjevinskog prostora, sve do reke, za cudo od grada.
Naravno prva metro linija treba da ide od stanice NBGD do centra
Uostalom kao sto rekoh pitanje je kako raspodeljujemo kapacitete:
Ako nam je u redu da
- bg:voz ostane sa maksimalnim taktom 15 min
- se ne povecava broj ostalih vozova na zeleznickoj mrezi
onda je Prokop sasvim prikladan kao glavna stanica.
Ako hocemo da
- pojacamo takt bg:voza na 7 min (sto tuneli danas vec dozvoljavaju)
- napravimo mrezu prigradkse/regionalne zelenice Beovoz (npr Novi Sad-BGD-Smederevo) sa polascima na 1h/1h30
- imamo i dalje domace i medjunarodne vozove
Neka mi neko objasni kako Prokop i njegovi prilazni pravci (Novi most, Banatski i Dedinjski tunel) mogu toliki saobracaj da podnesu.
a NBGD ce moci.