Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ne bi bila steta da podignu i tri glavne stanice, samo da tu bude ljudi koji ce da pulsiraju njima.
Meni je Prokop izuzetan na svoj nacin. Ako je nekom neprakticno neka se proseta malo nista nece da mu fali :kafa:
 
ma ljudi samo da krene da se zavrsava prokop :)
i da se izmesti ona stanica stara i od prodaje placeva u savskoj gde su sada sine bi mogao jedan deo para da se vrati :)
pritom malo da se sredi stanica nbg i da se pored izgradi autobuska :)
grad bi procvetao :)
 
Prokop ce na kraju graditi kuvajtsko-italijansko-rusko-kinesko-azerbejdzanski konzorcijum:

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/3446 ... -RumaSabac

Italijani žele da grade Prokop i autoput Ruma-Šabac

Delegacija Konzorcijuma Italija koju čini 10 italijanskih kompanija iz oblasti građevine i projektovanja želi da učestvuje u natavku izgradnje železničke stanice "Prokop" u Beogradu po modelu javno-privatnog partnerstva, kao i autoputa Ruma - Šabac.

Investicioni fond tog konzorcijuma je na godišnjem nivou oko 300 miliona evra, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je juče razgovarao sa potecijalnim investitorima iz Konzorcijuma Italija, posle uvodnog sastanka realizovanog pre mesec dana u Beogradu.

Delegacija konzorcijuma predvodjena predsednikom Linom Imeijem stigla je na drugi sastanak sa konkretnim predlozima o projektima koje bi želeli da realizuju, a oni se pre svega odnose na izgradnju "Prokopa" i deonice autoputa Ruma - Šabac.

Te firme su već aktivno učestvovale u izgradnji velikog tržnog centra u Indjiji.
Konzorcijum od 10 italijanskih firmi u svom portfoliju ima zabeležene vrhunske rezultate pre svega na planu izgradnje autoputeva, velikih tržnih centara, aerodromskih zgrada, objekata iz oblasti multimodalnog saobraćaja, železničke infrastrukture u mnogim zemljama poput Južne Amerike, Italije, Rusije, Hrvatske.

Do sada su realizovali izgradnju više od 50 tržnih centara, kao i najveći tržni centar u Rijeci.

Državni sekretar u ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica i pomoćnik ministra za evropske integracije i medjunarodnu saradnju Mirjana Trifunović saopštili su da je Master planom Srbije za narednih 15 godina planirano da se u infrastrukturu investira 22 milijarde evra.

Jedan deo ovih sredstava predviđen je za izgradnju projektne dokumentacije, pet milijardi evra prema procenama stručnjaka potrebno je za obnovu železnice, a na izgradnju projektne dokumentacije moralo bi da se uloži 200.000 evra.

Ako se Prokop ikada zavrsi i stavi u funkciju kao glavna zel. stanica, treba uvesti novo brojanje godina, i oznacavati godine sa n.p. (nakon Prokopa) i p.p. (pre Prokopa).
 
мислим да је аутопут рума шабац чист вишак! то је удовољавање пајтићу да не таласа много.

у овом тренутку исто мислим и за "шумадијски крак"....
они треба да граде брзе путеве а не аутопутеве који су много скупљи и овој непостојећој привреди непотребни! треба нам две траке у једном и две траке у другом, макс дозвољена брзина 100 и здраво! одвојене банкинама због лудака и то је све шт отреба, нема потребе за експропријацијом ширине за аутопут....

велика је лаже да ће због аутопутева да се поотварају фабрике.
 
treba auto put šabac - novi sad. do rume je skraćena varijanta zbog fruške gore zato što tuneli dosta koštaju....

za ovu deonicu treba pravi auto put a ne put za rezervisan za motorna vozila jer spada u najopterećenije magistrale u srbiji, preko 10.000 vozila dnevno..



moto putevi bi mogli da se grade na deonicama koje nisu toliko opterećene, kao na primer požega - boljare, niš - zaječar, batočina - kragujeva.....
 
hazard":5heycqxv je napisao(la):
Prokop ce na kraju graditi kuvajtsko-italijansko-rusko-kinesko-azerbejdzanski konzorcijum:

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/3446 ... -RumaSabac

Italijani žele da grade Prokop i autoput Ruma-Šabac

Delegacija Konzorcijuma Italija koju čini 10 italijanskih kompanija iz oblasti građevine i projektovanja želi da učestvuje u natavku izgradnje železničke stanice "Prokop" u Beogradu po modelu javno-privatnog partnerstva, kao i autoputa Ruma - Šabac.

Investicioni fond tog konzorcijuma je na godišnjem nivou oko 300 miliona evra, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je juče razgovarao sa potecijalnim investitorima iz Konzorcijuma Italija, posle uvodnog sastanka realizovanog pre mesec dana u Beogradu.

Delegacija konzorcijuma predvodjena predsednikom Linom Imeijem stigla je na drugi sastanak sa konkretnim predlozima o projektima koje bi želeli da realizuju, a oni se pre svega odnose na izgradnju "Prokopa" i deonice autoputa Ruma - Šabac.

Te firme su već aktivno učestvovale u izgradnji velikog tržnog centra u Indjiji.
Konzorcijum od 10 italijanskih firmi u svom portfoliju ima zabeležene vrhunske rezultate pre svega na planu izgradnje autoputeva, velikih tržnih centara, aerodromskih zgrada, objekata iz oblasti multimodalnog saobraćaja, železničke infrastrukture u mnogim zemljama poput Južne Amerike, Italije, Rusije, Hrvatske.

Do sada su realizovali izgradnju više od 50 tržnih centara, kao i najveći tržni centar u Rijeci.

Državni sekretar u ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica i pomoćnik ministra za evropske integracije i medjunarodnu saradnju Mirjana Trifunović saopštili su da je Master planom Srbije za narednih 15 godina planirano da se u infrastrukturu investira 22 milijarde evra.

Jedan deo ovih sredstava predviđen je za izgradnju projektne dokumentacije, pet milijardi evra prema procenama stručnjaka potrebno je za obnovu železnice, a na izgradnju projektne dokumentacije moralo bi da se uloži 200.000 evra.

Ako se Prokop ikada zavrsi i stavi u funkciju kao glavna zel. stanica, treba uvesti novo brojanje godina, i oznacavati godine sa n.p. (nakon Prokopa) i p.p. (pre Prokopa).
Da li postoji neka zemlja na ovom svetu a da ne ucestvuje u izgradnji Prokopa... :o Sta je sledece Zagrebacki holding zavrsava Prokop.. :kafa:
 
MilisaV":osqk8pa1 je napisao(la):
treba auto put šabac - novi sad. do rume je skraćena varijanta zbog fruške gore zato što tuneli dosta koštaju....

za ovu deonicu treba pravi auto put a ne put za rezervisan za motorna vozila jer spada u najopterećenije magistrale u srbiji, preko 10.000 vozila dnevno..



moto putevi bi mogli da se grade na deonicama koje nisu toliko opterećene, kao na primer požega - boljare, niš - zaječar, batočina - kragujeva.....

требало би модератори да ових пар постова преместе у одговарајућу тему...

стварно не бих да звучим оштро и надмено, ако имаш неке информације подели. јер стварно не разумем зашто би се градило слепо црево аутопута до шапца? да си рекао рума-бешка па и да разумем...мада је и то непотребна инвестиција јер постоји обилазница код београда која је дужа само 50км.

https://maps.google.rs/maps?saddr=2...;FYbgqgIdNHEsAQ&mra=dme&mrsp=1&sz=10&t=m&z=10

која деоница има дневно 10.000 возила? због тога треба аутопут?

па газела има близу 200.000 ако се не варам. ок, то је међународни пут, али да се прави слепо црево ауто пута због шапца и гравитационе околине, не разумем логику. можеш ли да ми појасниш

брзи путеви (пут резервисан за моторна возила) су права ствар за пожегу бољаре, а по мени и за београд-пожегу, као и београд-зрењанин-темишвар, рума-шабац-ваљево-чачак-краљево-ћићевац зајечар, краљево-нови пазар-подгорица и слично.

путеви су нам веома мале пропусности, а пара немамо и нећемо имати још дуго, због тога мислим да је права ствар да се направе брзипутеви за све региналне правце, континенталне већ имамо трасе аутопутева.
 
polako drume1.


neko na forumu je kaćio kartu saobraćajnog opterećenja. uglavnom više od pola sata sam potrošio nisam našao kartu, ali sam nešto zapamtio.

deonica šabac ruma, odnosno šabac auto put, je peta najopterećenija deonica u srbiji.


prve dve su naravno deonice autoputeva bg-ns i bg-ni, zatim bg-ši, posle toga ibarska mislim deonica bg-lajkovac, a posle toga na petom mestu je ša-ru.

znači hvala bogu srbija nije samo beograd, ima tu još nekih gradova. gradovi koji gravitiraju ka putu ša-ru su valjevo, loznica, koceljeva, čačak, požega..... ljudi odatle koji žele na zapad kraće im je tim putem pa na auto put, nego ibarskom do bg-a pa atoput.


tako da ova deonica nije slepo crevo, ovo je samo prva od deonica potrebnog auto puta ša-ru-ns-zr-temišvar. a od šabca bi verovatno trebalo da postoje više krakova, ka lo, zatim va, kao i ka bosni.
 
Kažu od Šapca ka Loznici, pa dalje ka BiH. Ali to nije ovde nije tema. Idemo na Prokop! Još jedan u nizu scenarija o završetku ove sage:

SRBIJA | SUBOTA 29.09.2012 | 12:03
Uskoro nastavak gradnje Prokopa
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Relizacija projekta železničke stanice Prokop biće nastavljena posle dužeg zastoja u gradnji, izjavio je direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović.

20265936655066cd12812e2221818467_orig.jpg


Ignjatović je za Tanjug kazao kako je opet aktuelna ideja da se proda izgradjena ploča i taj novac iskoristi za izgradnju železničke infrastrukture u stanici.

Ploča bi, prema Ignjatoviću, bila ustupljena nekom investitoru koji bi na njoj mogao da gradi po svojoj volji, što bi CIP mogao da prati projektovanjem.

Ignjatović je istakao da je veoma važno da bude nastavljena gradnja objekta započetog pre nekoliko decenija, kao i da bi dobijanjem tehničko-putničke stanice Zemun mogla da bude iskorišćeno jedno od najboljih zemljišta u Beogradu - tzv. Savski amfiteatar, gde je sada železnička stanica.

Time se stvaraju uslovi da se kompleks Savskog amfiteatra urbanizuje atraktivnim gradskim sadržajima povezanim gradskom železnicom, uz višemilionsku finansijsku korist za Grad Beograd i državu.

Prostor Savskog amfiteatra trenutno je popunjen železničkim postrojenjima različite namene.

Ministar Mrkonjić je nedavno izjavio da je u izgradnju Beogradskog železničkog čvora do sada uloženo oko 900 miliona evra i da je za završetak potrebno još stotinak miliona evra.

Kroz Beogradski železnicki čvor čiji je deo Prokop, prolaze međunarodne magistralne pruge koje preko Beograda povezuju Pariz sa Istanbulom, Budimpeštu sa Atinom i Bukurešt sa Barom. Gradnja Prokopa je počela 1977, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka finansijskih sredstava, da bi 1990-tih bila nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.

Na objektu u Prokopu treba opremiti preostala peronska stajališta, podići gornji sprat stanice na kome će se nalaziti komercijalni centar površine 130.000 kvadratnih metara i drugi sadržaji.

Savski amfiteatar na desnoj obali Dunava, od Savske ulice do Brankovog mosta i leva novobeogradska, od Starog železničkog mosta do Gazele, omogućavaju gradjeno više od dva miliona kvadrata.

Radi se o oko 185 hektara ekskluzivnog zemljišta na obe strane reke.

Stanica Beograd Centar odnosno Prokop, predstavlja srce putničkog sistema Beogradskog železnickog čvora i nalazi se u centralnoj zoni grada na desnoj strani Save, kažu u CIP - u.

Ta stanica je prolazna za glavne saobracajne pravce i dobro povezana sa gradom drumskim saobraćajnicama i metroom, a projektovana je kao savremena putnička stanica sa 10 koloseka, šest perona i modernom staničnom zgradom u okviru saobraćajno-poslovno-komercijalnog kompleksa.

Izgradnjom putničke stanice Beograd Centar, tehnickih stanica u Zemunu i Kijevu, Robno transportnog centra u Makišu i obilazne pruge Beli Potok-Vinča-Pančevo, teretni sistem i novi putnički sistem stavljaju se u funkciju po konceptu čvora.

Izvor: B92.Biz

Dovoljno je pročitati poslednji pasus, pa utvrditi koliko smo daleko od realizacije celog projekta čvora :(
 
Ova vest je u najnovijoj "Pruzi" na naslovnoj strani,a ima i reportaža o izložbi projekta metroa na terazijama..
 
MilisaV":ntz2lq3i je napisao(la):
polako drume1.


neko na forumu je kaćio kartu saobraćajnog opterećenja. uglavnom više od pola sata sam potrošio nisam našao kartu, ali sam nešto zapamtio.

deonica šabac ruma, odnosno šabac auto put, je peta najopterećenija deonica u srbiji.


prve dve su naravno deonice autoputeva bg-ns i bg-ni, zatim bg-ši, posle toga ibarska mislim deonica bg-lajkovac, a posle toga na petom mestu je ša-ru.

znači hvala bogu srbija nije samo beograd, ima tu još nekih gradova. gradovi koji gravitiraju ka putu ša-ru su valjevo, loznica, koceljeva, čačak, požega..... ljudi odatle koji žele na zapad kraće im je tim putem pa na auto put, nego ibarskom do bg-a pa atoput.


tako da ova deonica nije slepo crevo, ovo je samo prva od deonica potrebnog auto puta ša-ru-ns-zr-temišvar. a od šabca bi verovatno trebalo da postoje više krakova, ka lo, zatim va, kao i ka bosni.
Да, ја сам поставио ту карту на теми Регионални развој: Аутопут Нови Сад – Зворник, ако мислиш на ово :
viewtopic.php?f=9&t=819
Можда би било добро тамо наставити ову дискусију.
 
http://www.putevi-srbije.rs/index.php?l ... Itemid=672

imate ovde podatke pa kada budete dokoni proucavajte, uglavnom ima se sta zanimljivo videti. Svakako da Ruma-Sabac spada u sam vrh prioriteta, uz jos eventualno dva pravca. Ja bih rangirao deocnicu Beograd-Pozega na prvo mesto, dakle ne samo do Preljine vec do Pozege jer posle Preljine dolazi slepo crevo, a prouduzetak do Pozege bi resio sve probleme. Tu bi bio i prvi kontat sa prugom do Bara sto nije beznacajno.
Broj dva je Sabac-Ruma iz veoma opipljivih razloga, direktna veza severnog i zapadnog kraka K10 uz zaobilazanje Beograda je pun pogodak, a uz frekvencu iz podataka jasno je da greske ne bi bilo.
Treci priotitet je po meni moravski koridor, takodje vitalna saobracjnica koja bi Sumadiju pogurala puno brzinom napred.

Naravno pre svega je finisaranje K10, obilaznice, Kg-Batocina, a ova dva potonja projekta su vec sramota svoje vrste sto ih i dalje pominjemo.

Posle toga bih rekao da vise nisu ni sredjerocni planovi, vec planovi na dugi rok, sto zbog otplate svih ovih kredita sto zbog izostanka slicnih projekata u CG i RS.

p.s. izvinjavam se na offtopicu ali morao sam da napisem jer su ovo vitalni projekti regionalonog razvoja od kojih zavisi buducnost ove zemlji, a uz tacne cifre nema prostora za opovrgavanje istih od strane sveznajucih internet eksperata kojima obilujemo. 8)uostalom konkretno ovaj topic je odavno izgubio sav svoj smisao :gobb:
 
Homer Jay":1yk8k7zs je napisao(la):
Kažu od Šapca ka Loznici, pa dalje ka BiH. Ali to nije ovde nije tema. Idemo na Prokop! Još jedan u nizu scenarija o završetku ove sage:

SRBIJA | SUBOTA 29.09.2012 | 12:03
Uskoro nastavak gradnje Prokopa
IZVOR: TANJUG

... Savski amfiteatar na desnoj obali Dunava, od Savske ulice do Brankovog mosta i leva novobeogradska, od Starog železničkog mosta do Gazele, omogućavaju gradjeno više od dva miliona kvadrata...

Хомере, да ли је ово рекао Игњатовић, или је у питању опсервација новинара-морона?
 
Hahahaha, tek sad vidim lapsus - genijalno :D Verovatno je Tanjugovac pogrešio, osim ukoliko tekst nije prerađeno saopštenje iz CIP-a. Ali i tad bi trebalo da pregleda i ispravi eventualne greške (što je trebalo i ja da uradim kada sam kačio vest na temu).
 
нико не спори да им је краће тако али је много јефтиније за државу (сада одмах) да гради брзе путеве, а и становништву које исте неће морати да плаћа непосредно плаћа.толико густа мрежа аутопутева је превише перспективна (читај скупа за изградњу и одржавање) за државу са мало фабрика.
 
drume,

ta konstatacija da je rešenje početi odmah da gradimo moto puteve jer su jeftiniji od auto puteva je u rangu da je u beogradu jeftinije graditi laki metro od teškog.

za najopterećenije pravce u srbiji mora postojati auto putevi. nikakva polu rešenja u vidu nekakvih moto puteva ne dolaze u obzir.

moramo razmišljati optimistično o budućnosti. u tom delu srbije plata je 300 eura pa opet generišu 30.000 vozila. koliko će ih sutra biti kada tu plata bude 1300 eura. pa makar duplo više.

i to nije gusta mreža auto puteva. to je neki minimum.
 
Ja mislim da ostatak koridora 10 mora po svaku ceni biti full size auto put.
Za koridor 11 se možemo složiti ili ne, tu nisam siguran ali za početak bi i 2x2 bilo ok.
Ali za "moravski pravac" i Šabac - Ruma/NS mislim da je 2x2 više nego dovoljno.
 
Кредит из Кувајта за "Прокоп"

Извршни одбор Кувајтског фонда за арапски развој одобриће Србији кредит од 25 милиона евра за изградњу главне железнице станице "Прокоп" у Београду, истакнуто на састанку потпредседника Владе Србије Расима Љајића и кувајтског премијера шеика Џабера Ал Мубарака Ал Сабаха.
Потпредседник Владе Србије и министар спољне и унутрашње трговине и телекомуникација Расим Љајић састао се у Кувајту са премијером те државе шеиком Џабером Ал Мубараком Ал Сабахом, који га је обавестио да ће Извршни одбор Кувајтског фонда за арапски развој одобрити кредит Србији од 25 милиона евра за изградњу главне железнице станице "Прокоп" у Београду.
Кредит ће бити одобрен сутра под веома повољним условима, са фиксном каматном стопом од три одсто годишње, роком отплате од 18 година и грејс периодом од четири године.
Уговор ће у Београду званично бити потписан крајем новембра ове године између представника предузећа "Железнице Србије" и Кувајтског фонда арапски развој.
Премијер Џабер Ал Мубарак Ал Сабах известио је Љајића да је Кувајт спреман да улаже и у друге пројекте у железничкој инфраструктури Србије, као и да ће динамика тих улагања зависити од успешноти реализације радова на изградњи главне железничке станице "Прокоп".
Премијер Ал Сабах и Љајић су разговарали и о другим могућностима унапређења билатералних односа две земље, па су током састанка закључили да потенцијали за сарадњу и кувајтске инвестиције постоје у гранама енергетике, грађевинарства, пољопривреде, прехрамбене индустрије и туризма.
Љајић је током званичне посете Кувајту разговарао и са министром финансија Најефом Ал Хаџрафом, генералним директором Кувајтског фонда за арапски развој Абдулвахабом Ал Бадером и генералним директором Кувајтске инвестиционе агенције Бадером Саадом, наведно је у саопштењу из Кабинета вицепремијера Љајића.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... BF%22.html
 
25 milkije malo.

Послато са U8815 користећи Тапаток 2
 
Za ceo treba oko 110.

Dakle 25 ide za izgradnju jos 4 koloseka.I ondak nekako da nakrpe jos 15 za zavrsetak ploce i jos 10 za pristupne saobracajnice sto bi moglo dovesti prokop u solidnu funkcionalnost.
 
Šta je bilo sa spominjanjem onih ruskih kredita u kontekstu Prokopa? Ništa mi tu nije jasno.

Samo da se oživi to gradilište već jednom...
 
Ni dinar iz ruskog kredita nece biti ulozen u Beogradski zeleznicki cvor.To odlucise Mrka i kompanija stoga trebamo da se radujemo ovom dogovoru sa kuvajcanima
 
Pa koliko vidimo to je bio preduslov da drzava zavrsi stanicni deo ispod ploce,da bi gore pomenuti Italijanski konzorcijum mogao da zida na ploci..Vucko ne zaboravi da sto se cvora tice rusi odobrili kredit za drugi kolosek prema Pancevu,ko zna mozda bude i metro.. :kafa:
 
Vrh