Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Jedno interesantno iskustvo iz Helsinkija. Oni imaju čeonu glavnu žel. stanicu, sa 19 koloseka, kao i jednu prolaznu, Pasila.
Meni je Pasila po nekim stvarima slična Pokopu. Ima 10 koloseka, nalazi se na mostu a koloseci su u ravni zemlje. (Nova) stanična zgrada je izgrađena 1990. godine. Ova stanica ima daleko veći trenutni prosek putnika nego Prokop.

Evo slike iz vazduha: (zanemarite koloseke s leve strane). Takođe sa leve strane postoji nadvožnjak koji stanicu povezuje sa delom grada preko pruge. Uporedivo sa hipotetičkim nadvožnjakom ka Deligradskoj.

Pasila_railway_station%2C_Helsinki%2C_2004-08-03.jpg


Stanična zgrada nije neka lepotica, ali je funkcionalna. U njoj postoje i lokali tako da je i mini tržni centar.

Pasilan-asema.jpg


Pasilan_aseman_halli.JPG


Sve u svemu, zanimljivo je kao iskustvo za poređenje.
 
Ne dajte da vas prevare, zavrsen je i odlicno sluzi svrsi (sadasnjoj dakako, ne onoj od pre 40 godina), a cak i lepo izgleda. :cool:

header_bgvoz_8031.png


Jos samo suma da se prosiri po onoj ploci sto ga pokriva...
 
zidar":2octmdbe je napisao(la):
Ne dajte da vas prevare, zavrsen je i odlicno sluzi svrsi (sadasnjoj dakako, ne onoj od pre 40 godina), a cak i lepo izgleda. :cool:

header_bgvoz_8031.png


Jos samo suma da se prosiri po onoj ploci sto ga pokriva...

I eto urbanog zelenila kao što neko predloži da se uradi preko auto - puta :laugh:
 
Železničar
Ako jednog dana neka (metro) pruga prodje duž auto puta
a zbog žel-mosta kakve su mogucnosti da ta linija koristi stanicu Prokop i da opet ( preko Franša) nastavi auto putem ?
 
Ako bi išla sadašnjom prugom od Zemuna do Prokopa mogla bi da koristi stanicu Prokop koja ima kapaciteta ali bi problem jednoga dana mogao da predstavlja most koji bi bio usko grlo zavisno od frekventnosti te linije, linija BG voza i Beovoza. Sa druge strane trebalo bi videti kako bi pruga mogla da izađe na auto - put. Prostora za to oko auto - puta ima a da li ima ispod zemlje? S obzirom da sve pruge iz Prokopa izlaze kroz tunel treba razmotriti da li kopati nove tunele ili iskoristiti postojeće. Od postojećih bi se mogao iskoristiti tunel Dedinje i u njemu napraviti rasputnice, kao što već postoje, i nastaviti ka auto - putu. To je mana jer se smanjuje kapacitet pruge. U slučaju kopanja novih tunela desni bi mogao da se prokopa pored desne cevi tunela Stadion. To je tunel skroz desno kada se gleda iz Prokopa ka istoku. Drugi tunel bi mogao da se prokopa levo od leve cevi tunela Stadion i išao bi ispod njega. To bi bilo skroz levo pored TK zgrade. Oba koloseka bi onda izašla sa desne strane auto - puta Bg - Ni. Ostaje da se prokopaju tuneli i koloseci dovedu između suprotnih traka auto - puta.
 
Železničar
Hvala :kk: :) :kk:

Ako bi išla sadašnjom prugom od Zemuna do Prokopa mogla bi da koristi stanicu Prokop. . . . Ostaje da se prokopaju tuneli i koloseci dovedu između suprotnih traka auto - puta.

Zabrinjavajuce jeste
. . . ali bi problem jednoga dana mogao da predstavlja most koji bi bio usko grlo. . . .

Ne razumem se ali mi deluje da kada bi malko zanemarili standarde možda bi most mogao da primi i trecu šinu :rolleyes:
 
Hajde zanemari standarde i stavi na most treću šinu tj. rekao bih da si mislio treći kolosek!? Pitam se gde s obzirom da je konstrukcija pravljena za dva koloseka?
Možda sa zemlje deluje da može da stane još koloseka na njega ali samo tako deluje. Kada se pogleda konstrukcija mosta sa koloseka onda se vidi da za proširenje nema mesta. Pogledaj nekada iz voza i uverićeš se.

picture729.jpg
 
Hvala, upravu si , :)
na sličici se baš lepo vidi , te je mnogo jasnije ( i meni kao laiku)
izuzetno lepo teh.-estetsko rešenje mosta , pojelo je
njegov potencijal postojece širine :(

+1 za sličicu :)
 
Tu je jedino resenje nadogradnja tog mosta koja bi bila komplikovana mada stoji u planovima jos kada je gradjen most 1970tih da ce mu biti nadogradjena jos 2 zeleznicka koloseka,po jedan sa svake strane,ili verzija juga cerovica(zidara) da se koristi stari zeleznicki most ali on nije najbolje resenje jer je nisko postavljen i jer ima samo jedan kolosek.

Zeleznicar,mozes li otkriti tajnu,kako si napravio tu fotografiju?Da li si peske isao od prokopa ili onog dela kod senjacke pijace gde se mozes usunjati na koloseke ili si sisao sa nekog vozica tacno pred most?
 
vucko":1rxy3djg je napisao(la):
Tu je jedino resenje nadogradnja tog mosta koja bi bila komplikovana mada stoji u planovima jos kada je gradjen most 1970tih da ce mu biti nadogradjena jos 2 zeleznicka koloseka,po jedan sa svake strane

Vucko imas li jos koju informaciju vezano za ovo ili mozda neki nacrt, plan ili link gde se spominje ta nadogradnja 2 koloseka sa svake strane mosta.
 
To je stari urbanisticki plan iz 1970tih koji samo ima kucane kucacom masinom strane koje su skenirane.

Lepo pominje tri faze.Prva faza most sa 2 trake,druga faza most sa jos 2 trake i treca faza most sa 6 ili bese 4 automobilske trake koji bi spojio monarhisticki bulevar juzno od prokopa sa Jurija Gagarina.Zvuci kao neki naucno fantasticni film ali donekle ima smisla,ali bi mu bila mana sto most ne bi mogao imati vezu sa bulevarom Vojvode Misica zbog ogromne visinske razlike.
 
Cekaj, sada ne razumem bas najbolje, jel planiraju da dodaju jos 2 koloseka sa svake strane ili planiraju da dodaju automobilske trake ili mozda i jedno i drugo?
 
Ne planira se nista, to su stare price iz 70ih. Most je takav kakav je i nece se menjati.

Sa pojacanjem takta bg:voza most ce zaista postati usko grlo to jest nece biti prostora i za bgvoz i za standardnu zeleznicu.

Ranije sam vec govorio da je resenje za to koriscenje starog zeleznickog mosta, rekonstruisanog sa duplim kolosekom, na prolaznoj pruzi Topcider-NBGD

Drugo resenje je pravljenje direktne veze NBGD-Topcider preko mosta na Adi umesto da pruga kruzi oko sajma.

Stavimo dva koloseka na sredinu mosta i time prugu Glavna Z. St. - Sajam - Secerana oslobadjamo za Metro ili bg:voz. Preostaje samo da se izbusi 500m tunela kroz Banovo Brdo sa jedne i 500 m do Terazija sa druge strane i eto rasterecenja Bul. Vojvode Misica.

Ah da, u oba slucaja prokop ostaje ono sto i jeste, stanica gradske zeleznice, a NBGD postaje glavna Z. St. (Beograd Zapad)
 
Нови ж. мост не може да се модификује. Може само да се прави нови, али би то било скупо и непотребно. Тај мост, као и Прокоп и Врачарски и Дедињски тунел, није планиран за градску железницу, већ за међуградску и међународну. Сада када је БгВоз почео са радом најбоље је да Прокоп остане за градски и приградски превоз, као хаб Беовоза и БгВоза, а да НБг буде главна за међуградски и међународни, са везом преко Старог ж. моста према југу, као што је Зидар описао.
 
Pa zar da nam onolika stanica sluzi samo za bg voz i beovoz. Prokop treba da bude glavna zeleznicka stanica i tu za mene makar nema dileme. Posto verovatno niko od vas koji negiraju postojanje prokopa nije stao na auto putu i pogledao ka prokopu da kada se uklone kuce koje ga zaklanjaju ostaje velika pristupacnost upravo sa auto puta buduceg bulevara kako god ga zvali uz iuzuzetnu blizinu centra grada plus prelazak koji se planira ka deligradskoj i metro u nekoj daljoj buducnosti.

Mene u funkcionalnom smislu zanima samo stanica dok gornja ploca koja mahom treba da bude sa komercijalnim sadrzajima mi nije presudna mogu i fudbalski teren sta god samo da stanica bude komplet u funkciji ispod. Neko je mislim pomenuo cak i ideju da na ploci gore bude autobuska stanica sto i nije tako losa ideja da se uz odredjene korekcije i rampe naprave jos bolji pristupi sa auto puta itd.
 
Ја нисам против маргинализације Прокопа, и мислим да је велика штета ако се не заврши, али не видим како би деоница Прокоп-Нбг могла да издржи и међуградске возове и БгВоз. Најједноставније решење је да Прокоп преузме регионалне поласке, до Плане, Пожаревца, Смедерева, Ваљева, Панчева (једног дана и Вршца), као и БгВоз. Нбг би била пролазна, заједно са Земуном и Раковицом, за поласке према Нишу, Новом Саду, Пожеги и даље.

Могло би и све да се измести на Прокоп, али би врло брзо дошло до загушења према западу ако би се повећао број полазака, посебно пошто се већ показало да је у шпицу БгВозу 4 полазака на сат мало.

Исто мислим да шта ће да буде на плочи није битно, нити да је станица неприступачна.
 
Dakle kada se zavrsi prokop onda dolazimo do sledeceg velikog problema,a to je kapacitet novog zeleznickog mosta.

Zidar,na most preko ade ne moze nikako da se nakaci zeleznicka pruga,jedva ce uspeti i tramvaje da nakace.
 
vucko wrote
,,To je stari urbanisticki plan iz 1970tih koji samo ima kucane kucacom masinom strane koje su skenirane.. . ,,

Kako bi smo izbegli moguce-nemoguce ,bilo bi korektno
da se ,,okači,, ovde taj deo plana iz 70tih vezano za proširenje mosta.

U svakom slučaju ,,Trojanove uši,, se ne mogu sakriti :laugh:
 
Igore alternativa je jasna:

- Ili Glavna zeleznicka stanica na Prokopu i ukidanje BG:voza (Most i tuneli nemaju kapacitet za oba sistema)

- Ili Glavna zeleznicka stanica na NBGD; BG:voz na prokopu, novom mostu i tunelima a zeleznica kao i danas na starom mostu i Topcideru


Postoji naravno i mogucnost dupliranja novog mosta i tunela kako bi Prokop mogao da opsluzi i zeleznicu i bg:voz ali slozices se da to bas ne bi bilo optimalno resenje kada postoje druga jednostavnija i jeftinija :)

Ne postavlja se ovde pitanje za ili protiv prokopa kao takvog vec za ili protiv bg:voza.

Cvor jeste projektovan za zeleznicu ali se pokazao daleko korisnijim za bg:voz.
Treba prihvatiti cinjenicu da su se za 40 godina prilike promenile i da namene objekata treba da budu u skladu sa novim okolnostima.


Uz to Prokop kao stanica potpuno razvijene mreze bg:voza bice veoma interesantna tacka, broj putnika bice mozda na pocetku cak i veci nego na glavnoj zeleznickoj stanici.

Za sada treba ostaviti prokop takvog kakav i jeste, bez dodatnh radova, danas sasvim odgovara svrsi.

Kada se razvije BG:voz (Pancevo, Resnik, Zeleznik a jednog dana Borca, Surcin, Kaludjerica) docice vreme da se na ploci sagradi prikladni sadrzaj, obezbedi pristup prokopu sa autoputa, i eventualno doda jos dva koloseka za istocni krak.

Do tada ce i kerozin da poskupi a zeleznicki saobracaj ponovo ce postati kompetitivan te ce glavna na NBGD da procveta.


vucko":clxpmp42 je napisao(la):
Dakle kada se zavrsi prokop onda dolazimo do sledeceg velikog problema,a to je kapacitet novog zeleznickog mosta.

Zidar,na most preko ade ne moze nikako da se nakaci zeleznicka pruga,jedva ce uspeti i tramvaje da nakace.

Nemam detaljni crtez mosta ali bih rekao da u sredini ima 6,5 - 7m sirine, mogu tu da se uglave 2 koloseka (ako ne moze neka bude samo jedan a drugi preko starog mosta).

Problem sa tramvajima nije most nego pristupne rampe u obliku akvapark tobogana.

Zeleznicu bi bilo lakse nakaciti, sa NBGD strane nasip je skoro u nivou mosta a sa Topcideske zelezcnica sa mosta nastavlja pravo, nema potreba za toboganima i uskim radijusima.


Uz to zeleznica bi na tom potezu bila daleko korisnija od tramvaja, to bi postao koridor medjunarodne i regionalne zelznice (beovoz), dobili bismo vezu

Valjevo/Mladenovac/Smederevo - Resnik - Rakovica - NBGD - Agostina Neta - Tosin Bunar - Zemun - Batajnica - Novi Sad/S. Mitrovica.

Sa druge strane sa tramvajem bi dobili samo Banovo Brdo-NBGD-Blokovi/Usce, to i autobusi mogu da odrade.


Ponavljam da bi postavljanje zeleznicke pruge preko mosta na Adi oslobodilo celu prugu Glavna-Sajam-Secerana za metro ili bg:voz, to ipak mnogo vise vredi od tramvaja.
 
vucko":1v87xsyq je napisao(la):
Tu je jedino resenje nadogradnja tog mosta koja bi bila komplikovana mada stoji u planovima jos kada je gradjen most 1970tih da ce mu biti nadogradjena jos 2 zeleznicka koloseka,po jedan sa svake strane,ili verzija juga cerovica(zidara) da se koristi stari zeleznicki most ali on nije najbolje resenje jer je nisko postavljen i jer ima samo jedan kolosek.

Zeleznicar,mozes li otkriti tajnu,kako si napravio tu fotografiju?Da li si peske isao od prokopa ili onog dela kod senjacke pijace gde se mozes usunjati na koloseke ili si sisao sa nekog vozica tacno pred most?

Fotografiju sam napravio dok sam imao dozvolu za fotografisanje te sam i uz dozvolu čuvara bio na mostu.
 
zidar":648ecbvk je napisao(la):
Igore alternativa je jasna:

- Ili Glavna zeleznicka stanica na Prokopu i ukidanje BG:voza (Most i tuneli nemaju kapacitet za oba sistema)

- Ili Glavna zeleznicka stanica na NBGD; BG:voz na prokopu, novom mostu i tunelima a zeleznica kao i danas na starom mostu i Topcideru

Postoji naravno i mogucnost dupliranja novog mosta i tunela kako bi Prokop mogao da opsluzi i zeleznicu i bg:voz ali slozices se da to bas ne bi bilo optimalno resenje kada postoje druga jednostavnija i jeftinija :)
Ја заиста не могу да сварим овај аргумент да мост нема довољан капацитет. Мост има исти капацитет као и остатак пруге ка Инђији! Значи, ако мост не може да издржи оба система, не може ни остатак пруге, самим тим, цела прича пада у воду. Без дуплирања капацитета те трасе, бесмислено је причати о мосту као уском грлу. Опет, у односу на цену коју би захтевало дуплирање пруге од НБГ до Инђије, дуплирање моста би била смешна ставка. Осим тога, за завршетак Прокопа је потребно много мање пара него за оспособљавање станице НБГ као главне железничке. На Прокопу тренутно недостаје само железничка инфраструктура на 6 колосека, станична зграда и прилаз са аутопута. На станици НБГ би било потребно исто то, и још комплет груби радови за још 5 колосека а ваљало би и да се уложи нешто и у комплет реконструкцију и евентуално наткривање истом приликом. Можда би чак за разлику у цени могао да се дуплира мост, количина бетона би била приближно иста :)

zidar":648ecbvk je napisao(la):
Uz to zeleznica bi na tom potezu bila daleko korisnija od tramvaja, to bi postao koridor medjunarodne i regionalne zelznice (beovoz), dobili bismo vezu

Valjevo/Mladenovac/Smederevo - Resnik - Rakovica - NBGD - Agostina Neta - Tosin Bunar - Zemun - Batajnica - Novi Sad/S. Mitrovica.
Та веза већ постоји - преко Прокопа.

zidar":648ecbvk je napisao(la):
Sa druge strane sa tramvajem bi dobili samo Banovo Brdo-NBGD-Blokovi/Usce, to i autobusi mogu da odrade.
Сад ово већ не личи на тебе :) Жртвовао би веома корисну везу градске железнице (трамвај/метро) зарад везе која већ постоји?!

zidar":648ecbvk je napisao(la):
Ponavljam da bi postavljanje zeleznicke pruge preko mosta na Adi oslobodilo celu prugu Glavna-Sajam-Secerana za metro ili bg:voz, to ipak mnogo vise vredi od tramvaja.
Ово исто се добија и активирањем Прокопа као железничке станице.

Ја заиста не видим шта је ту толико боље у НБГу као главној железничкој станици, напротив. Не бих сад да улазим дубље у причу око приступа, али верујте, улице око станице НБГ су већ јако преоптерећене, то су главни коридори за приступ новом мосту, имамо трамвајски саобраћај, који додатно компликује раскрснице (ко је некад чекао семафор на углу Милутина Миланковића и Антифашистичке борбе, све му је јасно), само још главна железничка и аутобуска фале... Са друге стране, Прокоп би имао директну везу са аутопутем, булеваром Кнеза Александра, а вероватно и будућом пасарелом од делиградске...

Што се мене тиче, најидеалније решење је прокоп као главна, и главна аутобуска на плочи. :)
 
Poceli smo da gomilamo te stanice sa 5 ili vise koloseka a nijedna nije zavrsena.
 
U ovoj situaciji meni je najlogicnija raspodela saobracaja izmedju Prokopa i buduce stanice na NBG. Dve glavne stanice koje bi delile saobraj shodno geografskom pripdanosti, a podelom saobracaja bi veza izmedju te dve stanice bila znatno manje opterecenja te bi bila vise nego dovoljna za prijem gradkse zeleznice koja je slozicemo se neminovnost i buducnost Beograda.

Naravno velike su to investicije, Prokop, rekonstrukcija i prosirenje NBG te dupliranje pruge do Batajnice ali mislim da bi to bilo optimalni u sadasnjem stanju infrastrukture.
 
Vrh