Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

spatiotecte":3jiegzn0 je napisao(la):
Koliko to zahteva ulaganja da bi se pustilo u funkciju!
-100 miliona evra samo za zavrsetak stanice.
-Izgradnja saobracajnica oko stanice za koje sada postoji samo plan.
-Izgradnja TPS-Zemun i kontejnerski terminal u Makisu.
-Izgradnja druge linije metro-a koja ce poceti da se gradi tek posle 2018te, ako do tada zavrse prvu liniju metro-a, da ne pricam o ceni od Milijardu evra za tu drugu liniju.
Znaci do 2025, ta stanica nece moci da radi onako kako je zamisljeno. Bukvalno treba sve iz pocetka izgraditi da bi mogla da radi.
To je stvarno dugacak period i ogroman novac.
1972 je zapocet projekat, 2025te se moze ocekivati da ga zavrse. Da li stanica koja se gradi 53 godina moze biti dobar projekat?
To je isto kao kada bi ja rekao: za jednu zgradu je potrebna i kanalizacija i vodovod da se uradi, cak i garaze, grejanje, protivpozarna saglasnot, ako ima preko P+4+Pk mora i lift.... pa necemo zgrade da gradimo.
Jednostavno, sve se moze posmatrati sa pozitivne i negativne strane, nekom je casa do pola puna, nekom poluprazna. Ja gledam Prokop kao razvojnu sansu za Beograd, da generise dalji razvoj kako grada tako i zeleznice, uz pomoc svih stavki koje si naveo.

markobg":3jiegzn0 je napisao(la):
Zapravo, ako ćemo pravo glavna stanica ni ne treba da postoji u užem (bukvalnom) smislu te reči! Sve stanice u BG čvoru treba da budu prolazne i podjednako važne, znači ako voz ide iz Niša ili Vršca on će da završi u Zemunu i obrnuto ako ide iz Subotice on će da završi u Rakovici ili (alternativno) Krnjači i da staje na svim stanicama usput, a putnici izlaze/ulaze tamo gde im je najbliže i najlakše!!
Naravno da treba da postoji niz stanica, ali mora da postoji u Glavna i u bukvalnom smislu. Cak i u ovakvmom sistemu zeleznice koji je kod nas postoji vise rangova vozova, pa tako brzi voz ili IC sigurno nece stajati na svakoj usputnoj stanici, vec ce polaziti i stizati samo u glavnu. To je normalno. Dalju distibuciju putnika preuzimaju drugi vidovi transporta.
Sto se tice projetantskog/planerskog dela stanice, ja sam u predhodnom postu samo dao stavke koje su mane, ili nedostaci, tj sta se moze javiti kao problem. Moguce je da nijedan od tih nedostataka u narednih 50god nedodje do izrazaja, mada uz sadasnji takt BG:voza od 15min, vrlo brzo ce se javiti potreba za makar jos jednim kolosekom od Nbg-ka prokopu.
 
садашња главна може да постане терминална за лаки шински систем до Обреновца :)
 
Аман зашто би? Београду не треба никаква железница која би се завршавала у центру. Београду је потребна инфраструктура која зракасто повезује крај са крајем града, пролазећи кроз шири центар, уз преседање на метро који иде до самог центра.
Овде многи заборављају шта је Београд - град на раскршћу путева, не град на крају света. Шта ће граду на раскршћу терминална станица... :)

Што се мене тиче, од железнице у СА не треба да остане ни метар шина. Једино што долази у обзир су трамвај, укопани ЛРТ или метро.
 
Слажем се, северно од Газеле без железничких шина! Возови према југу да имају станице Земун, НБг, Сајам/Радничка и Раковица, а према северу и западу исто, али у супротном реду.
 
па ово што сам ја предложио је као што има у Карлсруеу. трамвај по граду, а од Железника до Обреновца пичи као воз
 
Боље је спајање пруге од Обреновца до Железника на тунел према Раковици и Прокопу. Имало би превише станица преко Сајма. Обреновац-Барич-Умка-Остружница-Железник-Беле Воде-Раковица-Лисичји Поток-Прокоп. Плус крак Железник-Сремчица (Горица), исто до Прокопа, као и од Ресника.
 
Da vidimo kako je to nekad izgledalo

Primjecujete nema fransa da mi je znati kako i kad se tu uglavio vjerovatno 90 te

Sve lijepo novo
 
а само су требали да наткрију тих 9 колосека :bash: одакле си ископао све ово?
 
Мени се јако свиђа идеја да се на оној плочи стави аутобуска станица.

- Изградњом Делта Планета губи се свака могућност да се изграде неки комерцијални садржаји на Прокопу а исто тако знамо да је аутобуска станица планирана тамо пре него што је Мишко побо заставицу на тој парцели.
 
Da, mogli su nad Prokopom kakav je bio 80-tih, sa gotovim kolosecima da montiraju čelično staklenu kupolu (takvih bar ima nad gomilom stanica po Evropi, nit su nešto mnogo ružni, a funkcionlani su). Stanica bi bila gotova jaaaako davno, umesto toga, krenulo je uklanjanje koloseka, podizanje betonske ploče, pravljenje "tunela" u stanici umesto lepo prirodno osvetljene glavne stanice. Nečija megalomanija da se pošto'poto nad stanicom dobije građevinska površina je uništila sve.
 
:lol: :lol: :lol:

Власник Франша је ладно заузео јавно степениште и претворио га у улаз у свој ресторан....ХИТ.

Колико ме нервира то место и њихова ужасна бахатост да заузима јавни тротоар за паркинг ресторана док му слободан паркинг стоји на 20 метара одатле на плочи тунела.

@ Delija

Да, то би била логична замена, штавише можда и боља од првобитне замисли.
 
А можда би на бетонској плочи могло да се подигне "Дулвил 3 Надколосечно Прокоп Јатаган Мала 2" насеље?
Мислим, кад могу да се граде станови испод далековода (Б. коса, нпр.), можда могу и изнад електрификоване пруге...
 
Nije loša ideja.....


kad bi država lupila malo marketinga kao jeftini stanovi ovo ono planulo bi ko alva.


još bi hvalili kao extra lokacija, tik uz auto put. blizina glavne železničke stanice....
 
MilisaV":11n4pv6n je napisao(la):
Nije loša ideja.....


kad bi država lupila malo marketinga kao jeftini stanovi ovo ono planulo bi ko alva.


još bi hvalili kao extra lokacija, tik uz auto put. blizina glavne železničke stanice....

Hm, ne znam, ko bi zeleo da zivi iznad zeneznicke stanice gde prolazi visokotaktna gradska zeleznica + svi ostali vozovi? Ne bi bilo bas mirno za stanovanje.
 
Овај предлог беше мој благи цинизам, на тему непревазиђеног СПС-овског подухвата - рушења постојеће станице да би се изнад ње направило нешто, и то у време када су пољане по Новом Београду зврјале празне деценијама... Нешто ми се чини да нам слични неимарски подвизи следе и у блиској будућности.
А сад, озбиљно - па у "Вест 65" продају скупо станове поред пруге и УМП-а:)
 
samo treba dobro marketinški to da se obradi, i ljudi će da pohrle da kupe stanove...

postave se bukobrani i dobro se izoluju zgrade da se ne čuju vozovi.......

i to se reklamira kao extra lokacija vrhunski povezana drumskim i železničkim saobraćajem.
 
Vec sam pisao o postoajecem putu od stanice Prokop do Sajma koj svakodnevno koriste devojke koje rade u buticima na Sajmu i sam sam par puta tu prošao. 5-6 minuta peške i stiže se bez problema jednino što je staza jako zapuštena
Uslova ima za stepenište Sajam-Prokop , samo nema interesovanja
 
Boco,moze li pojasnjenje na koju stazu mislis,da li je to ona stazica koja ide kroz tunel pa levo ka senjackog pijaci?
 
Tako je :) a mogućem novom ,,putu ,, koja reč
Staza od stanice do Tunela ( prostor ispod auto nadvožnjaka) ima prešačku stazu koja je više metara široka
a nebrigom je njen manji deo zatrpana pružnim kamenjem
-deo pešačke trase od stranice do ,, tunela,, definitivno ima prostora za proširenje postojece betonske staze
-deo pešačke trase korz ,,tunel, , treba je samo fizički pregraditi (bezbednosno) i osvetliti (naravno i počistiti)
-deo pešačke trase od ,,tunela,, do sastava sa mostom ima elemenata za proširenje
-deo trase od sastava sa mostom ka Senjačkoj pijaci ima elemenata za spuštanje stepeništa pod blagim uglom
-deo trase od Senjačke pijace do autobuskog stajališta (kasnije) može da bude široka pasarela (kao prolazi na Gazeli)
kako bi oba smera-stajališta imala vezu sa Prokopom a visina mosta to povezivanje dozvoljava.
 
Moze na bingu da ucrtas tu stazu ili na ge ako nije problem :) nebilo ti zapovjedjeno
 
Direktore
Nisam kod kuce, (a i ovaj comp je na glupom winu) :(
jednostvno sa koleska 10 (prvi na kom staje BGvoz iz pravca Zemuna) krenes u pravcu sajma
navedena postojeca staza sama te vodi opisanom trasom
preporucio bih svakome ko voli da koristi BG prečice da bar jednom prođe tuda :)
 
ZelejznicAR hvala veliko mozeda malo imamo plan pogura d se staza sredi i oznaci mozda bi je vise ljudi koristilo :)
 
Vrh