Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

prokop moramo gledati u vremenu u kom je zamišljen. danas praviti prokop kao glavnu je čist promašaj.

ja sam za zidarev predlog, prokop srediti tek toliko da ne izgleda kao gradilište i da ostane da se koristi za regionalni metro (bg voz), a na nbgd glavnu, vozovi za jug i banat da idu od nbg preko starog železničkog topčiderskom dolinom. vozovi za banat bi išli novim mostom preko vinče.

naravno poduplati prugu na nbgd strani.
 
Prokop ne treba da bude nikakav "Hub"! On zapravo ne treba da bude ništa posebno do običnog stajališta koje će koristiti šačica ljudi koja baš mora jer im tako odgovara, ništa posebnija nego što je Tošin bunar recimo (zapravo Toša je još i pojam za Prokop)!!

Prokop treba ostaviti ovakav kakav jeste i ne ulagati u njega ni ćoravog dinara! Ama baš ništa više od tekućeg održavanja, da ne propada dodatno. Nikakva prava investicija tamo nije opravdana razumom! Kad su već bačene nenormalno velike pare zašto bi se bacalo još a nikakvi efekti se ne bi ostvarili!! Ako se situacija kroz 10-20 godina promeni i kad se na železnici budu rešili neuporedivo gorući problemi (da recimo najveća brzina između NS i SU ne bude 50 km/h i da imamo dovoljno voznih sredstava kako ne bi bilo mrskih "voz izuzetno ne saobraća") onda bi trebalo videti da li se išta sa njim može uraditi. Danas kako stoje stvairi za time potrebe nema!

Ako govorimo o nekom ulaganju u razvoj železničkih stanica u gradu to bi svakako trebala da bude stanica Novi Beograd, počevši prvo od temeljne rekonstrukcije stanice da na nešto zaista liči (pođimo od toga da ljudi imaju gde da se sakriju od kiše i snega na svim peronima)! Isto važi i za pomenuti Tošin bunar, koristi ga masa ljudi, nema nadstrešnica, a ulaže se u Prokop (Fuj!)!! Uz apsolutnu gradnju Makiša i Zemuna!

@mekbejn
Kako stojimo? Heh... pa stojimo... bukvalno! :( Ali eto stalno se priča o Prokopu...
 
уклони се садашња Главна, Прокоп служи за градско/приградски саобраћај, а НБГ постане главна за даљински саобраћај, с тим да би исту требало прошири за још једно 5 колосека и дуплирати до Батајнице. стари мост искористити за даљински саобраћај ка југу и западу, реконструисати га и по могућству проширити на два колосека. пругу од распутнице Г до Ресника такође дуплирати, а одатле па на даље могу заједно да користе приградска и даљинска железница
 
Прокоп је станица за нека боља времена. Концепт целог чвора је вековима испред садашње станице. А доћи ће боља времена за железницу једног дана. Један од ретких пројеката у овој земљи који је замишљен одлично. Стара станица је на лошем месту (приступи су катастрофа, заузима најбоље место у граду, чеона је, лоше повезана са остатком чвора) и задржавати је као самосталну или паралелно са Прокопом је нерентабилно, нерационално и потпуно непотребно. Ако нешто треба ту да се налази, то је метро. Прокоп је на одличном месту, много је приступачнији од садашње станице, а биће повезан и метроом са остатком града. То што су људи навикли да је станица ту где јесте, навикли би и на прокоп. И на месту садашње станице је била баруштина ван центра града...

Једноставно, прокоп је одлична далековида визија, чије предности, очигледно многи не виде из разних разлога.
Иначе цифра за завршетак прокопа уопште није толико велика колико се мисли...
 
Sve je to lepo i potpuno na mestu ali rekao si ključno - dalekovida vidizija! Zato to i treba da se konzervira i da čeka bolja vremena kad o tome možemo razovarati. Ali mi smo sad suviše siromašni (i bićemo sigurno takvi u sledećih 10+ godina) da bi se razbacivali na nešto što objektivno neće da se koristi sad i odmah! To je kao kad bih sad ja otišao i kupio ogromnu garažu a ne da nemam para za kola nego nemam ni za bicikl!! A takva je upravo železnica! OK završićemo Prokop ali šta sa njega da vozi?

Ulaganje je preskupo u ovom trenutku (posebno jer stanica ne može da funkcioniše ako se prvo ne završe depoi Zemun i Makiš) kad se uzme u obzir šta je sve ostalo preče i neophodno železnici i to je jasno kao dan. Za 20 godina ko zna, videćemo. Mi nekako uvek živimo u budućnosti a zaboravljamo na sadašnjost... Zato treba da prestanemo sa fantazijama i maštanjima već da se spustimo na zemlju!
 
Prokop jeste na dobroj lokaciji, to stoji. Ne grade se zel. stanice u postojecem centru grada, vec stvaraju nov centar. Ono zasta zasta imam zamerku je nerazmisljanje oko veze sever-jug. Na primer, jednog dana kada se elektrificira pruga do Vrsca, i uvede voz od Temisvara/Bukuresta do Atine, njemu ce i Prokop da bude kao ceona stanica, jer nema koloseke za vezu sever-jug, vec samo istkok-zapad. Nova Belinska glavna zel. stanica ima to lepo reseno, naime u jednom nivou su preronu sever-jug a u drugom istok-zapad. Mnogo bolje. Takodje propusna moc je vrlo ogranicena mostom sa jedne strane i tunelima sa druge. Mozda je u projektovanju moglo da se vise povede racuna oko kapaciteta, da se poveca, ali te podatke za dalje projektovanje daje korisnik odnosno u ovom slucaju zeleznice, tu se ne bi mogao okriviti projektant.
I pored toga, mislim da je znacajno da se projekat na Prokopu nastavi i da je to dobro za ceo Grad.
 
Марко пријатељу боља времена неће никада доћи ако се железнички чвор не заврши.
 
Hajd, da fantaziramo. Taj pravac je sekundaran. Mnogo gde u Evropi imaš primere gde vozovi vrlo lako menjaju smer u stanicama ukoliko za time ima potreba. Ukoliko imamo EMV ili puš-pul voz praktično nema problema, mašinovođa samo pretrči u drugu upravljačnicu (ili imamo dve m-vođe). Ukoliko su u pitanju klase sa lokomotivom pak sa dobrom organizacijom cela procedura prebacivanja lokse (ili kačenja nove, prebacivanje stare) traje svega 10-ak minuta, tako da čak i pod uslovom da kažemo da postji potreba za jednim takvim vozom (što je čista naučna fantastika) sve bi se lako obavilo.

Dva prilazna koloseka sasvim su pristojan kapacitet i sa odgovarajućom signalizacijom bez ikakvih problema možeš da imaš 10-ak vozova po koloseku na sat (čak i više) a to Beogradu sasvim sigurno u bliskoj budućnosti neće biti potrebno (eto i Berlin Hbhf ima po dva prilazna koloseka na svakom nivou + po dva za S-Bahn uz saobraćaj koji Beograd može samo da sanja u sledećih 200 godina dok ne izmisle teleportaciju), posebno kad se teretnjaci proteraju iz grada, odnosno sa Pančevca.

Delija":2jja9wu9 je napisao(la):
Марко пријатељу боља времена неће никада доћи ако се железнички чвор не заврши.

Slažem se apsolutno! Ali taj posao ne treba početi od kraja već od početka! Znači prvo Makiš i Zemun, zatim izmeštanje Spoljne, remont pruge i mosta kod Ostružnice, most kod Vinče sa pratećom prugom, ispravna vozna sredstva i dovoljno lokomotiva, vagona i EMV, rekonstrukcija stanice NBGD, pa tek kad se sve to završi onda Prokop na samom kraju!! Opet kažem, možete završiti Prokop odmah ali on neće moći da funkcioniše sam od sebe!

A budite realni! Ovi koji vode železnicu ne žele dobro ni njoj ni nama! Zato i bacaju ovakve politički obojene gluposti o završetku Prokopa da lažu neobavešten narod!
 
A da, zaboravih! Tačno je da stanice stvaraju nove centre ali ako gledamo širu sliku Prokop je daleko lošija lokacija od Novog Beograda... a možda čak i od Rakovice!
 
Eh,kada ruski kredit nece biti za Bg cvor,bese pominjase da je trebalo iki oko 150-200 miliona samo na bg cvor i to na stanice u makisu i zemunu i sto ostane za prokop,verovatno za koloseke i zavrsetak ploce.

Slazem se da prokop treba raditi na kraju jer je on samo kolosek odakle krecu vozovi dok se glavne stvari nalaze u makisu i zemunu.Bilo bi lepo kada bi ih uradili pa da se fazno iseljava glavna zeleznicka stanica sve dok ne ostanu 2 koloseka kao sto stoji po GUP-u.

Ne slazem se da glavna stanica bude na NBG,dovoljno je sto ce tamo biti glavna autobuska,prokop treba biti glavna zeleznicka u starom delu grada.Na taj nacin ce samo ljudima koji zive u starom delu grada zeleznica postati neatraktivna.

Prokop uopste nije zavucen vec mu fali BB transverzala za deligradsku zahvaljujuci kojoj bi bio na manje od 10 min od slavije!Prokop je na 1.3km od slavije dok je zeleznicka stanica NBG oko 4 km vazdusnom linijom od slavije.Vozovi koji bi kretali sa prokopa bi stajali po 5minuta ili koliko je potrebno na stanici NBG ako bi prolazili kroz nju i eto,resen problem.

Plocu na prokopu bi iskoristio da se recimo na njoj napravi stanica laste,i onako vecina autobusa laste ide za juzne i istocne delove prigradskih naselja Beograda,a ovo je savrsena lokacija na 100m od autoputa.
 
Bgd po veličini (svih parametara) prevazišao je postojanje centralnih stanica (palančki model)
Konkretno autobusi-vozovi moraju imati dve zaustavne tačke pri ulazu i pri izlazu iz Bgda
 
Razlog više što se Ruski kredit neće koristiti za Zemun i Makiš je da ne treba dati ćoravog dinara za Prokop dok se to ne završi, jer je ulaganje besmisleno!

vucko":3mp0hz6s je napisao(la):
Slazem se da prokop treba raditi na kraju jer je on samo kolosek odakle krecu vozovi dok se glavne stvari nalaze u makisu i zemunu.Bilo bi lepo kada bi ih uradili pa da se fazno iseljava glavna zeleznicka stanica sve dok ne ostanu 2 koloseka kao sto stoji po GUP-u.

Sve to mora da se radi fazno, nikako preko noći! ;) Ali tek posle stvaranja tehničkih preduslova.

Ne slazem se da glavna stanica bude na NBG,dovoljno je sto ce tamo biti glavna autobuska,prokop treba biti glavna zeleznicka u starom delu grada.Na taj nacin ce samo ljudima koji zive u starom delu grada zeleznica postati neatraktivna.

Zapravo, ako ćemo pravo glavna stanica ni ne treba da postoji u užem (bukvalnom) smislu te reči! ;) Sve stanice u BG čvoru treba da budu prolazne i podjednako važne, znači ako voz ide iz Niša ili Vršca on će da završi u Zemunu i obrnuto ako ide iz Subotice on će da završi u Rakovici ili (alternativno) Krnjači i da staje na svim stanicama usput, a putnici izlaze/ulaze tamo gde im je najbliže i najlakše!!

Prokop uopste nije zavucen vec mu fali BB transverzala za deligradsku zahvaljujuci kojoj bi bio na manje od 10 min od slavije!Prokop je na 1.3km od slavije dok je zeleznicka stanica NBG oko 4 km vazdusnom linijom od slavije.Vozovi koji bi kretali sa prokopa bi stajali po 5minuta ili koliko je potrebno na stanici NBG ako bi prolazili kroz nju i eto,resen problem.

Upravo iz tog razloga je zavučen! ;) U današnjim uslovima ćeš iz svih delova grada lakše i brže do NBGD nego do Prokopa! Zato i kažem da treba tek sačekati da se izgradi Metro linija 2 koja će povezati Prokop na pravi način i tek onda možda nešto napraviti od njega. A kako će to biti u najboljem slučaju tek kroz 15-ak godina ne treba praviti ulaganja bar dok se ona ne sinhronizuju sa gradnjom metroa.

U svakom slučaju ni da je Prokop super povezan nikome sa Vidikovca i Miljakovca recimo neće biti isplativo da idu u Prokop ako mogu da sednu na voz u Rakovici!

Plocu na prokopu bi iskoristio da se recimo na njoj napravi stanica laste,i onako vecina autobusa laste ide za juzne i istocne delove prigradskih naselja Beograda,a ovo je savrsena lokacija na 100m od autoputa.

Generalno ne treba centralizovati uopšte prevoz, već gde god i kad god praviti da isti bude prolazan i usput da kupi putnike, kome gde odgovara!

Ploča na prokopu je vrlo nezgodna stvar jer teško će se naći neki investitor koji bi pristao nešto da gradi tamo jer svi koji imaju iole para žele da ih ulažu nezavisno i iz poznatih razloga beže od železnice glavom bez obzira jer ne žele da imaju posla sa politikom i administracijom jednog javnog preduzeća! Lakše će se pored stanice Rakovica bivši pogoni IMR-a pretvoriti u nešto komercijalno nego ploča na Prokopu!!
 
Za ZS postoje dva prioritentna smera, jadranski i dunavsko-moravski-egejski/stambulski. Prokop moze da sluzi zeleznickom saobracaju u oba smera i tako je idealno postavljen. Koliko se Beogradanima lokacija svida ili ne, po pravilima zeleznickog saobracaja u regionu Prokop moze tako da bude cvor reginalnog zeleznickog saobracaja u sredistu tih tokovo. Koliko je to danas vazna cinenica zavisice od evropskih integracija jugoistocne evrope u primarnim zeleznickim pravcime sa sredistem evrope (pre svega njemacke kao eko´nomskom lideru i cvoristu zeleznickoj-transportnoj mrezi srednje evrope). Tako nije ni bitno gde ce biti glavna zeleznicka stanica ili u NBG ili na Prokopu. Bitno je gde ce biti Srbija u Evropi. Odluka o vaznosti Prokopa lezi u Berlinu, a koliko smo sami sposobni da popravimo stanje na ZS sto bolje za buduncost Prokopa i realizaciju prvobitnih planova.
 
Ко то путује на воз са трка републике? ВеЋем делу Београда је ближа и приступачнија локација Прокоп.
 
boca-ica":31m6da8g je napisao(la):
Bgd po veličini (svih parametara) prevazišao je postojanje centralnih stanica (palančki model)
Konkretno autobusi-vozovi moraju imati dve zaustavne tačke pri ulazu i pri izlazu iz Bgda

Osim po parametru obima železničkog saobraćaja.
Za cca. 36 pari vozova dnevno, i broj putnika na njima, i trenutna stanica je više nego predimenzionirana.
 
Михаило":w3xp1ahl je napisao(la):
Ко то путује на воз са трка републике? ВеЋем делу Београда је ближа и приступачнија локација Прокоп.

Ne znam kako jedna rupa gde se ne zna ni kako uci u nju moze biti pristupacnija od jedne stanice gde se ukrstaju vecina linija tramvaja ovog grada i gde prolazi zilion linija autobusa...
 
Михаило
Istina je da si upravu prema sadašnjoj siuaciji
ali već ,,sutra,, žalićemo za propuštenom prilikom da se oslobodimo palanačkog modela
,,Jedna velika il dve male-pitanje je sad,,
Saobračajna čvorišta utiču na formiranje grada
možda suviše očekujem od Bgda :rolleyes:
 
5 manjih, nikako jedna glavna! ;) NBGD, Rakovica, Prokop, Zemun, Vukov spomenik; poređano redom po važnosti. Ali tek kad se završi sva prateća infrastruktura! Ponovo trubim - depoi i izmeštanje spoljne!
 
Pa Prokop jeste pristupačan.
Samo da se dovrši sistem tunela i nadvožnjaka za komunikaciju i sve je OK. :)
Doduše i nešto malo para. :(
 
spatiotecte":2geyrovl je napisao(la):
Михаило":2geyrovl je napisao(la):
Ко то путује на воз са трка републике? ВеЋем делу Београда је ближа и приступачнија локација Прокоп.

Ne znam kako jedna rupa gde se ne zna ni kako uci u nju moze biti pristupacnija od jedne stanice gde se ukrstaju vecina linija tramvaja ovog grada i gde prolazi zilion linija autobusa...
Тренутно је неприступачан. Иначе ће имати директан приступ са аутопута, из Булевара Кнеза Александра (а преко истог из Кнеза Милоша и са Топчидера), имаће једног дана и станицу метроа, а у непосредној близини УМП. И у садашњој варијанти, постојеће саобраћајнице су далеко проточније од ових код садашње станице. Једино нема трамваја у близини, али има тролејбуса :)
 
Михаило":1mzfrlr4 je napisao(la):
spatiotecte":1mzfrlr4 je napisao(la):
Михаило":1mzfrlr4 je napisao(la):
Ко то путује на воз са трка републике? ВеЋем делу Београда је ближа и приступачнија локација Прокоп.

Ne znam kako jedna rupa gde se ne zna ni kako uci u nju moze biti pristupacnija od jedne stanice gde se ukrstaju vecina linija tramvaja ovog grada i gde prolazi zilion linija autobusa...
Тренутно је неприступачан. Иначе ће имати директан приступ са аутопута, из Булевара Кнеза Александра (а преко истог из Кнеза Милоша и са Топчидера), имаће једног дана и станицу метроа, а у непосредној близини УМП. И у садашњој варијанти, постојеће саобраћајнице су далеко проточније од ових код садашње станице. Једино нема трамваја у близини, али има тролејбуса :)

Koliko to zahteva ulaganja da bi se pustilo u funkciju!
-100 miliona evra samo za zavrsetak stanice.
-Izgradnja saobracajnica oko stanice za koje sada postoji samo plan.
-Izgradnja TPS-Zemun i kontejnerski terminal u Makisu.
-Izgradnja druge linije metro-a koja ce poceti da se gradi tek posle 2018te, ako do tada zavrse prvu liniju metro-a, da ne pricam o ceni od Milijardu evra za tu drugu liniju.
Znaci do 2025, ta stanica nece moci da radi onako kako je zamisljeno. Bukvalno treba sve iz pocetka izgraditi da bi mogla da radi.
To je stvarno dugacak period i ogroman novac.

1972 je zapocet projekat, 2025te se moze ocekivati da ga zavrse. Da li stanica koja se gradi 53 godina moze biti dobar projekat?
 
-----

-100 miliona evra samo za zavrsetak stanice.
-Izgradnja saobracajnica oko stanice za koje sada postoji samo plan.
-Izgradnja TPS-Zemun i kontejnerski terminal u Makisu.

To je sve zajedno uracunato u cenu prokopa i stoji 118 miliona ako se ne varam.
 
Vucko wrote: ,,. . . To je sve zajedno uracunato u cenu prokopa i stoji 118 miliona ako se ne varam. ,,

Za tih 118 mogu da se otvore radna mesta koja ce da isplate a i da vrate tih 118 miliona
a ne sabiti ga u spomenik od betona
možda kad dođu bolji dani a sad je prioritet drugo ...
Neverovatno ali je istinito
GOTOVO svaka treća porodica koja ima decu ne može da se izdržava od sopstvenih prihoda.
Sudeći po broju zahteva . . . . .
izvor
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.290.html:382891-Gladuje-svaka-treca-porodica
 
Boca/ica Hmm.. ;) ovo nije socijalni forum pa da uposljavamo gradjane..zelimo mega objekte jer oni podsticu rast,javne radove,privlace ulaganja te otvaranje novih r.mesta..jedan dinar ulozen u infrastrukturu dugorocno se vraca sa pet..dakle sta god da se gradi ,Prokop ,metro,obilaznica,mostovi sve je to razvoj i napredak kao i nova radna mesta..a sta misli koliko firmi iz cele zemlje tj,zaposlenih rade na svim ovim projektima vecina tih radnika nije iz Beograda kao i firme + materijali.. :kafa:
Dakle svaki mega objekat u Beogradu je = posao za one iz unutrasnjosti..vecina materijala ze gradjevine se proizvodi u Srbiji..i kada bi u Bg stala gradnja infrastrukture to bi povuklo dole i te firme i radnike.. :kafa:
 
Vrh