Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

И они су ово ладно све порушили па испочетка, притом направили драстично горе јер су сад перони преуски и небезбедни, ширине као у некој подземној метро станици из 19. века.

Од овога са слике па до прелепе, функционалне железничке станице са лаганим, прозрачним кровом нас је делило можда 20 милиона марака. Морамо доћи до идејног творца плоча. По Јовину, сумњам на црвеног бандита по чијем налогу је партија захтевала неке подземне везе са Дедиња ка новој станици.
Peroni su 11 m siroki, vrlo sigurni. U Nemackoj samo Frankfurt Fernbahnhof ima sire, 13,7 m, sto je vec luksus. Peronima nista ne fali po dimenziji i sigurnoscu.

Gesendet von meinem NOH-NX9 mit Tapatalk
 
A пролази поред стубова и покретних трака?
 
Bilo je pitanje o peronima, ostalo nisam komentarisao. Bec Hauptbahnhof ima 12,5 m sirokih perona, sto se smatra komforno, no ima i tamo mesta gde se mora blizu koloseka prolaziti. DB ima pravila sirine perona, Prokop je svakako solidno po tom pitanju. Pogotovo ako se i uzima promet stanice gde ljudi samovoljno prelaze koloseke.
Screenshot 2023-11-07 122315.png
 
Svuda u svetu je tako jedino ako su stepenice na kraju perona. Racuna se uvek prostor izmedu dve ivice. Proveri u Becu kako je negde nezgodno zbog stubova.
 
Ima sasvim dovoljno mesta od ivice perona do stubova.
 
Прокоп је плочом без икаквог оправданог разлога направљен на метро станицу са 10 колосека што је напослетку изискивало онакве вертикалне комуникације а што за последицу има пероне са малом и небезбедном корисном ширином.
 
Na svakom peronu ima oko 15 uskih grla ako se prolazi celom duzinom, u Nemackoj se analizirala situacija, i jedini koji je skroz komforan je Frankfurt Flughafen Fernbahnhof, ima 12,5m siroke perone. Stuttgart 21 imace perone od 10 m sirine, ali je u nagibu od 15 promila i svaki peron imace 8 uskih grla od 2.05 do 2,86 m. Nije najracionalnije, koliko su uska grla na Prokopu? Prokop ima 10 m sirinu (proverio podatak), Bec 11, 5 m. Sve zavsi od tih uskih grla koje ima svuda.
 
Dobro, to je verovatno malko komplikovanija priča, morali bi da se uzmu u obzir i tokovi kretanja, koji, s obzirom na razdvajanje dolaznih i odlaznih putnika, u Prokopu nisu jednostavni.
 
Hm, peroni na Prokopu nisu iste sirine, variiraju od 10,15 do 10,90 m od drugog do petog, sesti je manji, prvi najsiri (barem u sredini). III i IV peron su oba 10,90 siroke, takode je kolsecni deo izmedu njih siri - 8,95 m svi ostali su 8,10 siroki.
Screenshot (492).png
 
zanimljivo ovde imamo i povrsinu svih perona - neverovatnih 24.185 kvadratnih metara
07-kota98.jpg
 
Ovde vidimo da ce prvi peron imati 4 lifta koja ce spojiti sva nivoa stanice od 85 - 98 -105m. Zato ce mo ovde imati i veci vestibul na samom peronu i jos u donjem delu na koti. Takode i convejer sa pothodnika.
Screenshot (493).png
 
Peronski i kolosecni deo Prokopa je sirok oko 98 m, mnogo, da su prosirili jos par metara nebi bilo mesta Beogradu. Sala na stranu, 5 i 6 kolosek su za 85 cm siri od ostalih, kao i peronski deo III i IV, vidi se i ovde. Koji je razlog?
Screenshot (494).png
 
нису ни перони на главној станици у Стокхолму ишта шири од наших. штавише, чини ми се да су исте ширине
 
5 i 6 kolosek su za 85 cm siri od ostalih, kao i peronski deo III i IV, vidi se i ovde. Koji je razlog?

Занимљиво запажање. Можда има разлога у томе што су 5. и 6. колосек на правцу, тј. кроз њих се на правцу север-југ иде без скретања.
 
Imam pitanje, kome se obratite zbog toga što na stanici nema sapuna u WC-u, a ni papira, ali sapun je mnogo bitniji? Takođe lavaboi su takođe prljavi, ima dosta peska u njima.
 
Dobro, to je verovatno malko komplikovanija priča, morali bi da se uzmu u obzir i tokovi kretanja, koji, s obzirom na razdvajanje dolaznih i odlaznih putnika, u Prokopu nisu jednostavni.
Bas tako, ovo je uslo u procenu za gradnju stanice u Stuttgartu. Proracunalo se koliko dugo treba vreme da se stanicni peron isprazni. ICE primi i vise od 700 putnika, dva ICE pa moze i biti 1500 putnika u momentu.
 
Svakako je to normalna pojava po vecim stanicama sa krovnom konstukcijom iznad perona. Neznam sta je tu sporno. Nije metro stanica sa jednom kolosekom nego primarna zeleznicka stanica metropole. Nema panike zbog sirine, komotno je.Pogledajte prilog 179603


Ne dao bog da se je Voz naleteo, ali da jeste, to bi se moglo podvesti pod prirodnom selekcijom. id***!
 
Vrh