Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da ponovimo, na Prokopu je potrebno završiti:
- staničnu zgradu iznad ploče (trenutno u izgradnji)
- staničnu zgradu od tri sprata ispod ploče ka autoputu (završeno betoniranje, sad stoji tako)
- 1. i 2. kolosek i 1. peron
- prilaz sa autoputa i stanični trg
- nadvožnjak Dragana Mancea - Deligradska i metro ako se ikad neka vlast smiluje

Van Prokopa, kratkoročno u čvoru treba da se:
- rekonstruišu stanice Karađorđev park, Vukov spomenik i Pančevački most i spuste peroni na druge dve.
- rekonstruišu tuneli (koji su zastareli i u stanju raspada i zvanično nebezbedni)
- završi TPS Zemun
- napravi stanična zgrada stanice Novi Beograd
- urede pothodnici i završi stanica Rakovica
- napravi stajalište Košutnjak

Dugoročno:
- Da se izgradi stanica Karaburma
- Da se izgradi stanica(stajalište) Makenzijeva
- Da se doda još jedan par koloseka od Prokopa do Batajnice

Ono što je planirano, a verovatno nikad neće biti izvedeno
- TPS Kijevo
- Stanica Vidikovac/Žarkovo
- još jedan kolosek u stanici Rakovica i još dva od stanice do garaže Plavog voza

Tako da čvor nije ni blizu završetka, za većinu stvari ne postoje ni konkretni planovi kad bi trebalo da počnu.
Заборавио си да додаш још један мост преко Дунава, као обилазницу за теретни саобраћај. Надам се да се слажеш са тим, обзиром да теретни возови иду кроз Вуков споменик.

Што се свега наведеног тиче, када би то могло да буде готово и колико би коштало?
 
Tako je, a i ne samo most nego cela pruga Bubanj potok - Pančevo. A podsetio si me da treba i drugi kolosek postojeće železničke obilaznice sa mostom na Savi (za koji postoje stubovi), ali to je manje hitno.

Uopšteno, ono što je u stavkama Prokop i Kratkoročno nije naročito skupo i cena se meri u desetinama miliona evra, a sa ugradnjom između 100 i 200 miliona. Ono što je dugoročno je znatno skuplje, pa bi samo dva koloseka od Prokopa do Zemuna izašla oko pola milijarde, a tek obilaznica i most preko Dunava... Što se tiče brzine izvođenja, to zavisi od para, da sutra sve u prve dve liste počne da se radi i da radi ozbiljna firma i da država plaća na vreme, bilo bi gotovo za dve godine. A u stvarnosti u kojoj živimo, verovatno za deset.
 
Da ali te države npr. imaju para da npr. plate planiranih 5.5 milijardu evra za izgradnju podzemne stanice i prateće infrastrukture za ICE na mestu Frankfurtske čeone glavne stanice ili adaptaciju one u Štutgartu koja košta preko 9 milijardi eur.
Pa nije Srbija Nemacka, koliko su ovde jeftiniji radnici, mehanizacija, ugradjeni materijal... A para ima vise nego dovoljno nego nestaju bez traga ili se bacaju u bunar
 
radovi.jpg
 
Orjen molim te za izvor. Nije nam praksa na Beobuildu da stavljamo stvari bez izvora informacije ili dokumenta-
 
Polako Prokop postaje stanica kakvu smo oduvek želeli. U budžetu grada Beograda koji se usvaja u ponedeljak za 2023 i 2024 je predviđena mala količina novca za pristupne saobraćajnice ka autoputu dok je za 2025 planirano oko 15 miliona evra. Da spuste trole do Prokopa i da krak linije 1 metroa prođe kroz Prokop i da kažemo da smo uspeli da spasemo Prokop od srpske birokratije i bola nadležnih u donjem delu leđa...
 
Polako Prokop postaje stanica kakvu smo oduvek želeli.
Мислим да је далеко од тога, чак и са овим што се наводи.
Da spuste trole do Prokopa i da krak linije 1 metroa prođe kroz Prokop i da kažemo da smo uspeli
spisak-linija-gsp-a-jpg.150943


Зависи шта су критеријуми успеха.

Поставио бих питање повезаности, а које би гласило "Како човек са Бановог брда да приступи жел. ст. Београд Центар"?

Ако поново погледате приложену табелу, видећете да је стара станица била повезана са свим деловима града. Из сваког правца, из сваког насеља, било је могуће доћи до железнице без проблема. Данас то могу само они који живе на траси линије 36 и 38Л и то у одређеном временском размаку, као и они којима је БГ:БОЗ близу.

Говорило се о повезивању аеродрома и железнице. Док се чека изградња пруге до аеродрома, треба погледати табелу и видети да је линија минибуса, а раније ЈАТ-ов аутобус, стајао на жел. ст. Београд. То је било логично и природно пошто је повезивао да највећа чворишта у граду, станицу и Славију, са аеродромом. Минибус још увек полази са Славије, али га нема на Прокопу. Није успут.
 
Stara stanica je ukinuta, nema je više, mrtva, ende, kaput, muerto.
Na trasi koloseka ka njoj su zgrade čime je onemogućena i gradnja 2 podzemna koloseka za gradsku železnicu. Samo konstatujem da je to realnost i da nema nazad, osim da nabavimo vremensku mašinu.

Поставио бих питање повезаности, а које би гласило "Како човек са Бановог брда да приступи жел. ст. Београд Центар"?
Prvom linijom sa bifurkacijom Sajam-Prokop-KCS-Savski trg.
Мислим да је далеко од тога, чак и са овим што се наводи.

spisak-linija-gsp-a-jpg.150943


Зависи шта су критеријуми успеха.

Ако поново погледате приложену табелу, видећете да је стара станица била повезана са свим деловима града. Из сваког правца, из сваког насеља, било је могуће доћи до железнице без проблема. Данас то могу само они који живе на траси линије 36 и 38Л и то у одређеном временском размаку, као и они којима је БГ:БОЗ близу.

Говорило се о повезивању аеродрома и железнице. Док се чека изградња пруге до аеродрома, треба погледати табелу и видети да је линија минибуса, а раније ЈАТ-ов аутобус, стајао на жел. ст. Београд. То је било логично и природно пошто је повезивао да највећа чворишта у граду, станицу и Славију, са аеродромом. Минибус још увек полази са Славије, али га нема на Прокопу. Није успут.
 
Јасно је да је станица угашена, али и ти предлажеш људима да иду непостојећим метроом до жел. станице Београд Центар.

Зашто мислиш да је немогуће вратити точак уназад?
 
Јасно је да је станица угашена, али и ти предлажеш људима да иду непостојећим метроом до жел. станице Београд Центар.

Зашто мислиш да је немогуће вратити точак уназад?
Da li si ozbiljan?
 
Vrh