Знаш који су то градови? Они без железнице.Valjda je svaka zeleznicka stanica jednom morala da se gradi na novom prostoru. Nije da ima bezbroj primera, aksiom je da su stanice nastale na prasnom na obodima gradova. A i jos uvek se tako grade.
Овде је писало да је већ готова.Добро, и? Ево сад се гради, и биће готова следеће године. Шта сад, треба да је рушимо јер се градила 50 година, не разумем?
Upravo o tome pricam.Ima i prednost ovakvog rešenja, to znači da je prostor oko većih stanica neurbanizovan i može, teoretski, u budućnosti da se gradi i prave sadržaji po volji. Napraviš novi centar oko stanica. U zemunu AFY gradi poslovni centar, a verujem da je pitanje vremena kad će doći neki investiror i izgraditi naselje umesto hipermarketa. Metro će isto tu da prolazi, što će dodatno podići vrednost zemljišta. Što se porodičnih kuća tiče, jedna po jedna će se pretvarati u zgradu. Novi Beograd isto ima dosta prostora okolo, očekujem dodatne poslovne sadržaje oko same stanice, garaža GSP je ogroman prostor koji će se u jednom trenutku urbanizovati. Rakovica isto. Naravno, bolje da ide kroz centar i sve, ali ima i svojih benefita ovakvo rešenje. Duž pruge samo da se definišu zone za gradnju, može i visoka spratnost itd. Bukvalno gradiš nvoe centre. Mislim da ćemo za 20 godina imati potpuno urbanizovan prostor oko stanica
Grad uvek živi i stalno se formira, naravno da iz današnje perspektive to izgleda "kao završen proces" zbog vremenske perspektive jednog ljudskog veka ali to ne znači da je taj proces zaustavljen.То је тачно. Београд се формирао као град и тај процес је био завршен.
Главни проблем је приступ ка аутопуту што се одуговлачи.
Predlog budžeta za 2023. godinu koji sam postavio na temi na podforumu Gradske vesti nema ništa za pristupe dok su za 2024 i 2025 planirana ozbiljnija sredstva. Takođe, transverzala Deligradska-Gučevska i priključenje na Bulevar oslobođenja kod Infektivne su izbačeni kao i metro posle pritisaka Danice Grujičić sadašnje ministarke zdravlja. Ministarka smatra da svi trebaju da dolaze automobilima u KCS što je neodrživo i štetno mišljenje koje će tek biti jasno kada se izgrade nove garaže i kada se vidi da će i garaže biti pune i da će opet biti gužve.
Ova izjava da svi treba da dolaze automobilima je diskriminatorna prema ljudima koji nemaju sredstva ili prosto ne žele da imaju auto..Predlog budžeta za 2023. godinu koji sam postavio na temi na podforumu Gradske vesti nema ništa za pristupe dok su za 2024 i 2025 planirana ozbiljnija sredstva. Takođe, transverzala Deligradska-Gučevska i priključenje na Bulevar oslobođenja kod Infektivne su izbačeni kao i metro posle pritisaka Danice Grujičić sadašnje ministarke zdravlja. Ministarka smatra da svi trebaju da dolaze automobilima u KCS što je neodrživo i štetno mišljenje koje će tek biti jasno kada se izgrade nove garaže i kada se vidi da će i garaže biti pune i da će opet biti gužve.
Stanica je imala 40 dnevnih parova vozaova a koristila 120 ha zemljista grada. Sve aktivnosti su bile vezane oko nje ne u njoj. Sto se zove Mock activity, stanica je zvrjala prazna, ostala bez gradske zeleznicu, bila ceonog tipa, imala jednokolosecni prikljucak prema zapadnoj Evropi, a sama cinjenica da novi cvor ima gradsku zeleznicu visestruko prevazide sve putnicke aktivnosti nekadasnje stanice Beograd. Grad je takode dobio novi urbanizovan prostor, posle 30 godina potpune neaktivnosti. Privatni kapital je usao u Prokop, sto je sasvim revolucionarno cinjenica. Posle ce i druge da dolaze a prostor ce se brzo transformirati. Ne vidim sta se trenutno lose desava oko Prokopa, nisi nam objasnio.
Pa većina stanica po Evropi, posebno stare glavne stanice po centrima gradova, su čeonog tipa, jedino smo mi toliko bogato i dobro organizovano društvo da se odričemo takvih objekata bez bilo kakve ozbiljne javne diskusije. Pritom najveći deo tog prostora su zauzimali drugi objekti vezani uz železnicu a ne sama stanica, a stanica je mogla da se zadrži sa minimalnim kapacitetom za međunarodne i iC kao što Jelancha kaže, ali jbg ne možeš da prodaješ kvadrat 3000+ hiljada sa vozom ispod prozora i to je njihova jedina logika u vezi svega.