Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Дакле, чеоне станице нису чеоне јер је то боље решење - није, саобраћајно је инфериорније у односу на пролазне, него зато што је у урбаном окружењу енормно скупо конвертовање станице или целог чвора у пролазни концепт.

Ne kažem ni ja da su bolje ali ja koliko vidim veoma retko se te najrazvijenije železnice odriču tih stanica čak i sa tim manama, ili ih zadržavaju takve ili gledaju da ih unaprede kao što kažeš (ali bez izmeštanja).
 
Ne kažem ni ja da su bolje ali ja koliko vidim veoma retko se te najrazvijenije železnice odriču tih stanica čak i sa tim manama, ili ih zadržavaju takve ili gledaju da ih unaprede kao što kažeš (ali bez izmeštanja).
Da ali te države npr. imaju para da npr. plate planiranih 5.5 milijardu evra za izgradnju podzemne stanice i prateće infrastrukture za ICE na mestu Frankfurtske čeone glavne stanice ili adaptaciju one u Štutgartu koja košta preko 9 milijardi eur.

Zato u BG već imaš tunele i (nedovršene) stanice. Za adaptaciju stare ŽS u kvalitetnu protočnu stanicu verovatno ne bi bilo novaca. Svakako je trebalo zadržati staru stanicu makar sa par koloseka ali iluzorno je misliti da je ona imala neku budućnost da bude “glavna”.
 
A da nije možda cijeli ulazni hall stanice ovom izvedbom viši za visinu tih armirano-betonskih portala. Te da su oblik "V" stupova i geometrija krova ostala ista samo je sve skupa više za jednu etažu (visina portala)?
 
Da ali te države npr. imaju para da npr. plate planiranih 5.5 milijardu evra za izgradnju podzemne stanice i prateće infrastrukture za ICE na mestu Frankfurtske čeone glavne stanice ili adaptaciju one u Štutgartu koja košta preko 9 milijardi eur.

Zato u BG već imaš tunele i (nedovršene) stanice. Za adaptaciju stare ŽS u kvalitetnu protočnu stanicu verovatno ne bi bilo novaca. Svakako je trebalo zadržati staru stanicu makar sa par koloseka ali iluzorno je misliti da je ona imala neku budućnost da bude “glavna”.

Pa mogla je da bude glavna da je ona projektovana kao glavna kada se planirao novi železnički čvor, a izabran je Prokop i na njega su usmereni svi oni izgrađeni tuneli koji su koštali ogromne pare, da i ne pominjemo silne milione uložene u sam Prokop i reći da mi nismo imali para za skupa rešenja je očigledno netačno.
 
могли су и 1884. да је изграде као пролазну а не чеону, а да железнички мост буде негде између Старог савског и Бранквог, па нису
 
Da ali te države npr. imaju para da npr. plate planiranih 5.5 milijardu evra za izgradnju podzemne stanice i prateće infrastrukture za ICE na mestu Frankfurtske čeone glavne stanice ili adaptaciju one u Štutgartu koja košta preko 9 milijardi eur.

Zato u BG već imaš tunele i (nedovršene) stanice. Za adaptaciju stare ŽS u kvalitetnu protočnu stanicu verovatno ne bi bilo novaca. Svakako je trebalo zadržati staru stanicu makar sa par koloseka ali iluzorno je misliti da je ona imala neku budućnost da bude “glavna”.
Било је новца, чим су почели да граде нови чвор. Новац увек постоји, али се не усмерава тамо где треба и не може бити усмерен на две стране истовремено.
 
Nije to zeleznicka stanica koja se gradila 50 godina nego celokupna kapitalna rekonstrukcija zeleznickog cvora. Ovo je ipak nesto vise od gradevine. Stuttgart 21 koja isto podrazumeva je poceta 1994 i zavrsice se 2025 - 30 godina.
 
Када се заврши станична зграда негде 2024. године, колико сам ја разумео све ово, онда преостаје да се граде приступне саобраћајнице и петље. Када ће то почети и када ће се завршити, није познато.

Што се самог чвора тиче, он би ваљда требало да добије и још један мост преко Дунава у саставу обилазнице, као и да се заврше колосеци према Карабурми. Када ће то бити окончано?

Што се самог Прокопа тиче, његова градња је започета 70-тих и није још довршена, тако да стоји тврдња да се станица гради све ово време, односно 50 година.
 
Nije to zeleznicka stanica koja se gradila 50 godina nego celokupna kapitalna rekonstrukcija zeleznickog cvora. Ovo je ipak nesto vise od gradevine. Stuttgart 21 koja isto podrazumeva je poceta 1994 i zavrsice se 2025 - 30 godina.
Колико ја видим, односно шта пише online, радови су почели 2010. године...
 
Planovi su radeni od 1995 kapitalne rekonstrukcije ne idu ad hoc metodom. Radi se o projektu od 10 milijarde evra sa kompletnom rekonstrukcijom cvora. Treba imati u vidu da je sam konkurs za podzemnu zeleznicku stanicu raspisan 1995 a pobednicki tim Ingenhoven (uz ucesce Frei Otto, arhitekt Minhenskog olimpijskog stdijuma) je isglasan 1997 - https://www.ingenhovenarchitects.co...ekte/main-station-stuttgart-de-de/description
Tako imamo i u Stuttgartu, sedistem Mercedesa i druge ekonomije nemackih republika 30 godine gradnje u tri puta manjem gradu od Beograda i manjoj rekonstukcije od Beogradske.
 
Рађени су планови, али радови крећу 2010. године. Ако ћемо да гледамо када су кренули са планирањем, онда се Прокоп и сам чвор граде дуже од 50 година.
 
Pa Ingenhoven je osedeo i Frei Otto medu bivsim. Nije mi jasno sta hoces da kazes, Stuttgart 21 je pocet 1995, 15 godina planiranje je predhodilo prvih zemljinih radova. Gradnja rekonstukcije cvora traje 30 godina u najbogatijoj zemlji Evrope.
 
Добро, онда се Прокоп и чвор у Београду граде дуже од 50 година. Решен проблем.
 
Samo se u Beogradu ne gradi nego se duze vreme nista nije radilo. Na primer 1999 do 2010.
 
То се слажем да није било помака, али су се и мењали пројекти.
 
Рађени су планови, али радови крећу 2010. године. Ако ћемо да гледамо када су кренули са планирањем, онда се Прокоп и сам чвор граде дуже од 50 година.
Pa nije gradnja trajala u kontinuitetu 50 godina.
 
Када се заврши станична зграда негде 2024. године, колико сам ја разумео све ово, онда преостаје да се граде приступне саобраћајнице и петље. Када ће то почети и када ће се завршити, није познато.

Што се самог чвора тиче, он би ваљда требало да добије и још један мост преко Дунава у саставу обилазнице, као и да се заврше колосеци према Карабурми. Када ће то бити окончано?

Што се самог Прокопа тиче, његова градња је започета 70-тих и није још довршена, тако да стоји тврдња да се станица гради све ово време, односно 50 година.

Da ponovimo, na Prokopu je potrebno završiti:
- staničnu zgradu iznad ploče (trenutno u izgradnji)
- staničnu zgradu od tri sprata ispod ploče ka autoputu (završeno betoniranje, sad stoji tako)
- 1. i 2. kolosek i 1. peron
- prilaz sa autoputa i stanični trg
- nadvožnjak Dragana Mancea - Deligradska i metro ako se ikad neka vlast smiluje

Van Prokopa, kratkoročno u čvoru treba da se:
- rekonstruišu stanice Karađorđev park, Vukov spomenik i Pančevački most i spuste peroni na druge dve.
- rekonstruišu tuneli (koji su zastareli i u stanju raspada i zvanično nebezbedni)
- završi TPS Zemun
- napravi stanična zgrada stanice Novi Beograd
- urede pothodnici i završi stanica Rakovica
- napravi stajalište Košutnjak

Dugoročno:
- Da se izgradi stanica Karaburma
- Da se izgradi stanica(stajalište) Makenzijeva
- Da se doda još jedan par koloseka od Prokopa do Batajnice

Ono što je planirano, a verovatno nikad neće biti izvedeno
- TPS Kijevo
- Stanica Vidikovac/Žarkovo
- još jedan kolosek u stanici Rakovica i još dva od stanice do garaže Plavog voza

Tako da čvor nije ni blizu završetka, za većinu stvari ne postoje ni konkretni planovi kad bi trebalo da počnu.
 
Stanica Makenzijeva je nezvanično van planova, problem je zbog nagiba tunela, morao bi ceo tunel ponovo da se radi kako bi stanica bila ravna
 
Pa nije gradnja trajala u kontinuitetu 50 godina.
Слажем се да није, али човек каже да се у градњу урачунава и време пројектовања тако да...

Разумем ја шта свако од вас жели да каже. Станица је почела да се гради, па је стала, па је опет кренуло, па стало, опет... Није грађено ефективно у континуитету 50 година све време, али све ово укупно траје дуже од 50 година. У сваком случају, то је било градилиште пре 50 година, а и сада је.

Разумели смо се.
 
Vrh