Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Užice":i2q6a2d4 je napisao(la):
Zanimljivo, sagovornik u ovoj emisiji kaže da ni u vreme bivše SFRJ stanica Prokop nije bila zamišljena da u potpunosti zameni staru stanicu u Savskom Amfiteatru, već je trebalo da služi kao protočna stanica za međunarodne i unutrašnje vozove koji su samo prolazili kroz Beograd, npr. Beč-Istanbul ili Ljubljana-Skoplje,a da su bivša glavna stanica i Beograd-Dunav trebale da i nakon završetka Prokopa ostanu kao terminali za lokalne,unutrašnje i međunarodne vozove koji polaze iz Beograda ili u njega dolaze kao krajnju stanicu.

Може он да каже шта хоће, али то једноставно није тачно. Довољно је погледати документа из тог доба.
 
U dobroj meri je tačno, pogledaj plan metroa iz 1975. Tzv. regionalni metro (prigradska i regionalna železnica) je potpuno izdvojen iz novog čvora, čak ni ne opslužuje Prokop i Novi Beograd (glavne stanice), a sve linije su fokusirane na Savski amfiteatar (stanica projektovana za nestvarnih 120 vozova na sat).

To sam bar 40. puta pisao na ovoj temi i drago mi je da je neko to konačno i javno rekao, makar i delimično tačno.
 
Iz ovonedeljnog NINa saobracajni inzenjer o povezivanju metroa sa postojecim zeleznickim stanicama.

За сваки километар 100 милиона евра -Мирко Радованац дипломирани инжењер саобраћаја

Србија би по том параметру могла заиста постати светски лидер, јер је у свету просечна цена километра метроа мања од 72 милиона, а у Европи испод 55 милиона евра. Уз то, једино наша власт станице метроа планира да гради тамо где има најмање путника


Бура око београдског метроа се никако не стишава. Политичари нас уверавају да смо после око 50 година планирања никада ближи метроу, док велики број стручњака оспорава и критикује њихове планове. Власт ни једну од веома аргументованих примедаба Грађевинског факултета није прихватила, нити се удостојила да на њих одговори. Нису, додуше, ни сви грађевинци јединствени, јер је професор Бранислав Ивковић стао у прве редове бораца за нови метро и омаловажио озбиљне сугестије својих колега. Да ли се професор, чија је специјалност „Менаџмент и управљање пројектима у грађевинарству“, икада бавио нечим сличним планирању и пројектовању урбаних шинских система, или је можда само желео да се препоручи као будући менаџер пројекта, свестан да се такви послови код нас ионако деле по партијској припадности, а не на транспарентном тендеру. Ивковић каже да метро неће бити „вук самотњак“, већ је део интегралног система шинског превоза где ће путници преседати са једног на други подсистем. Само је заборавио да каже да ће путници моћи да преседају са једне на другу линију метроа само на Савском тргу (80 одсто путника на тој станици преседа, док само 20 одсто остаје у Београду на води, што показује лоше изабрану локацију), док се за преседања са железнице на метро предвиђају нова железничка стајалишта код Сајма (са проблематичним висинским разликама) и у Макензијевој улици. То је светски рекорд у глупости, да ниједна постојећа железничка станица у централној зони Београда (Прокоп, Вуков споменик и Нови Београд) бар још две деценије (док се на заврши градња) неће имати контакт са прве две линије метроа, осим код Панчевачког моста, што је, ипак, на периферији града.
 
У Будимпешти је изашло на 200 милиона по километру.
Прибојавам се да ће и код нас.

Одлична Радованчева констатација о "светском рекорду у глупости" због изостанка контакта метроа и железнице.

Реч је, иначе, о човеку кога добро познајем и кога је данска грађевинска фирма (правна наследница једне од оних које су почеле насипање Новог Београда 1938.) сменила са положаја директора представништва у Београду - јер није умео да "подмаже" кога треба.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895740#p895740:1p6sdtk0 je napisao(la):
Пантограф » Sre Nov 03, 2021 10:13 am[/url]":1p6sdtk0]U dobroj meri je tačno, pogledaj plan metroa iz 1975. Tzv. regionalni metro (prigradska i regionalna železnica) je potpuno izdvojen iz novog čvora, čak ni ne opslužuje Prokop i Novi Beograd (glavne stanice), a sve linije su fokusirane na Savski amfiteatar (stanica projektovana za nestvarnih 120 vozova na sat).

To sam bar 40. puta pisao na ovoj temi i drago mi je da je neko to konačno i javno rekao, makar i delimično tačno.

Једно је регионални метро, а друго две чеоне станице са међуградским и међународним возовима. Бабе и жабе. Потпуно различите ствари. Овде се говори о чеоним станицама, а план говори о регионалном метроу. Дакле, није тачно.
 
Влогзи на терену :) а ту је и лепи КИСС

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wL62iQa-Uxc[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895806#p895806:t03garem je napisao(la):
WLABmz » 03 Nov 2021 02:14 pm[/url]":t03garem]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895740#p895740:t03garem je napisao(la):
Пантограф » Sre Nov 03, 2021 10:13 am[/url]":t03garem]U dobroj meri je tačno, pogledaj plan metroa iz 1975. Tzv. regionalni metro (prigradska i regionalna železnica) je potpuno izdvojen iz novog čvora, čak ni ne opslužuje Prokop i Novi Beograd (glavne stanice), a sve linije su fokusirane na Savski amfiteatar (stanica projektovana za nestvarnih 120 vozova na sat).

To sam bar 40. puta pisao na ovoj temi i drago mi je da je neko to konačno i javno rekao, makar i delimično tačno.

Једно је регионални метро, а друго две чеоне станице са међуградским и међународним возовима. Бабе и жабе. Потпуно различите ствари. Овде се говори о чеоним станицама, а план говори о регионалном метроу. Дакле, није тачно.
Подземна, надземна, чеона, пролазна, суштина је у томе да нико до средине 2010-тих није био довољно истовремено и луд и утицајан да укине путничку железницу на Савском тргу. Ако је био луд, није био утицајан. Ако је био утицајан, није био луд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896594#p896594:cb2yydvw je napisao(la):
Veliki Vracar » Sub Nov 06, 2021 7:21 pm[/url]":cb2yydvw]Влогзи на терену :) а ту је и лепи КИСС

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wL62iQa-Uxc[/youtube]
Zar na Prokopu nije zabranjeno fotografisanje i video-snimanje (osim za elektronske i štampane medije) ? Svuda ima onih znakova sa precrtanom kamerom, kao na Vukovom Spomeniku i Karađorđevom Parku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896605#p896605:3fv55uu9 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Nov 2021 08:13 pm[/url]":3fv55uu9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895806#p895806:3fv55uu9 je napisao(la):
WLABmz » 03 Nov 2021 02:14 pm[/url]":3fv55uu9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895740#p895740:3fv55uu9 je napisao(la):
Пантограф » Sre Nov 03, 2021 10:13 am[/url]":3fv55uu9]U dobroj meri je tačno, pogledaj plan metroa iz 1975. Tzv. regionalni metro (prigradska i regionalna železnica) je potpuno izdvojen iz novog čvora, čak ni ne opslužuje Prokop i Novi Beograd (glavne stanice), a sve linije su fokusirane na Savski amfiteatar (stanica projektovana za nestvarnih 120 vozova na sat).

To sam bar 40. puta pisao na ovoj temi i drago mi je da je neko to konačno i javno rekao, makar i delimično tačno.

Једно је регионални метро, а друго две чеоне станице са међуградским и међународним возовима. Бабе и жабе. Потпуно различите ствари. Овде се говори о чеоним станицама, а план говори о регионалном метроу. Дакле, није тачно.
Подземна, надземна, чеона, пролазна, суштина је у томе да нико до средине 2010-тих није био довољно истовремено и луд и утицајан да укине путничку железницу на Савском тргу. Ако је био луд, није био утицајан. Ако је био утицајан, није био луд.
Pre bi se reklo da drzava nije imala cime da osposobi Prokop, a ulaganje u zeleznice je prvenstveno podrazumevalo smanjiti je od skoro 18.000 radnika na danasnjih 5.500. Zove se transformacija, a uzalud je traziti da se odrzavaju dve "glavne" kada je udeo sinskog podsistema zanemarajuci. Par vozova su ukinuti sa stanice Beograd, kao da se u Nemackoj zatvorila putnicka stanica na jednokolosecnoj pruzi i terminusu Wolfratshausen sa dnevno 7.200 putnika dnevno u gradu od 17.000 stanovnika. Te brojke su ravno zeleznickim potrebama Beograda i oslikavaju obim putnika na nekadasnoj stanici "Beograd". S takvom znacajom nije potrebna Beogradu koji ima dugorocno resenje.
 
Nije mi jasno, imali smo građevinsko zemljište zarobljeno šinama na Savskom amfiteatru u vlasništvu železnice, a s druge strane nedovršen Prokop i Bgd žel. čvor. U nekoj normalnoj nekorumpiranoj zemlji to građevinsko zemljište bi se prodalo i sa tim parama se završio Prokop i ostatak bgd. žel. čvora. A mi smo na kraju došli do toga da železnica nit više ima građevinsko zemljište u SA nit ima završen Prokop i bgd. čvor. Ali su zato offshore računi nekih pojedinaca u plusu par stotina miliona evra.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
Ту је сама железница крива. Нису се борили за своју имовину већ су је лагано препустили. Могли су као БАС да их условљавају, али су кадрови послушници.
 
Najpre je zeleznica slika celokupnog drustva, a i strateske opredeljenosti drzave. Beogradski zeleznicki cvor je krenuo kad se jos gradilo i trosilo za Beograd-Bar (zavresena 1976), isti projektanti (CIP, ranije Biro za studije i nadzor) je radio oba projekta. Saveznih novca nije bilo od 31. Januara 1971, kada se zatvorio izvor saveznih finansiranja jugoslavenskih projekta (na inicijativu Slovenije i Hrvatske). Srbija je Barsku prugu skoro sama izvinancirala, treba dodati da je i placena elektrifikacija 476 km a i novih voznih sredstva (serija 461). Jugoslavija je 1968 dobila kredita od 50 mil. dolara od svetske Banke, sto je pokrivalo 10% od celokupnih troskova. Mora se reci da je CIP i ZTP zbog izgradnje BB-transverzale bila uvezbana. I to sto su radili od 1972 na ovamo nebi ni uradili da nisu imali kadrovi za planiranje i izvodenje pruge. Danas to nema, pa rade Rusi i Kinezi, a javlaju se i oni iz EU. Aktiva u zeleznici nema, ostalo je samo pasiva, a to tehnoloski visak, zardala pokretna imovina, postrojenja koja su narusena, i izostatak ekonomicnog poslovanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896727#p896727:3i385rwv je napisao(la):
orjen » Нед Нов 07, 2021 9:21 am[/url]":3i385rwv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896605#p896605:3i385rwv je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Nov 2021 08:13 pm[/url]":3i385rwv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895806#p895806:3i385rwv je napisao(la):
WLABmz » 03 Nov 2021 02:14 pm[/url]":3i385rwv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895740#p895740:3i385rwv je napisao(la):
Пантограф » Sre Nov 03, 2021 10:13 am[/url]":3i385rwv]U dobroj meri je tačno, pogledaj plan metroa iz 1975. Tzv. regionalni metro (prigradska i regionalna železnica) je potpuno izdvojen iz novog čvora, čak ni ne opslužuje Prokop i Novi Beograd (glavne stanice), a sve linije su fokusirane na Savski amfiteatar (stanica projektovana za nestvarnih 120 vozova na sat).

To sam bar 40. puta pisao na ovoj temi i drago mi je da je neko to konačno i javno rekao, makar i delimično tačno.

Једно је регионални метро, а друго две чеоне станице са међуградским и међународним возовима. Бабе и жабе. Потпуно различите ствари. Овде се говори о чеоним станицама, а план говори о регионалном метроу. Дакле, није тачно.
Подземна, надземна, чеона, пролазна, суштина је у томе да нико до средине 2010-тих није био довољно истовремено и луд и утицајан да укине путничку железницу на Савском тргу. Ако је био луд, није био утицајан. Ако је био утицајан, није био луд.
Pre bi se reklo da drzava nije imala cime da osposobi Prokop, a ulaganje u zeleznice je prvenstveno podrazumevalo smanjiti je od skoro 18.000 radnika na danasnjih 5.500. Zove se transformacija, a uzalud je traziti da se odrzavaju dve "glavne" kada je udeo sinskog podsistema zanemarajuci. Par vozova su ukinuti sa stanice Beograd, kao da se u Nemackoj zatvorila putnicka stanica na jednokolosecnoj pruzi i terminusu Wolfratshausen sa dnevno 7.200 putnika dnevno u gradu od 17.000 stanovnika. Te brojke su ravno zeleznickim potrebama Beograda i oslikavaju obim putnika na nekadasnoj stanici "Beograd". S takvom znacajom nije potrebna Beogradu koji ima dugorocno resenje.
Прво, данас на железници (у сва четири предузећа) има нешто више од 10.000 радника, а не само 5.500.
Друго, свако службено место за пријем путника (станица, стајалиште итд.) на доброј локацији, а нарочито близу центра града, може само да допринесе већем броју путника на железници, било да је у путању градска, приградска, међуградска или међународна. Укидање станице на локацији као што је Савски трг може само да допринесе смањењу броја путника на железници. Главна предност Главне железничке станице је била што се и без градског превоза пешака за 10-20 минута могло стићи до многих битних места у ширем центру града. Сада, када је неопходно користити и градски превоз, то може многе људе да демотивише да користе железницу. Неко ће схватити да му је једноставније да дође аутомобилом, паркира га негде и седне на превоз до центра или чак да се паркира у некој гаражи, паркиралишту итд. То је још уочљивије када путује више људи па се трошкови горива и паркирања поделе.

Планови за београдски железнички чвор и његов каснији развој само показују колико је наша железница изолована од стварности, колико мисли да је сама себи сврха, колико не мисли о путницима и окружењу у којем постоји, а осим београдског железничког чвора, ту су и многи други примери: укидање железничких станица у Бешки и Чортановцима и изградња нове станице усред њиве, непостојање возова до Панчева (осим вршачких), редови вожње који изгледа одговарају само железничарима (нпр. Београд - Пожаревац), неспособност да се направи нормалан, тактни ред вожње на двоколосечној прузи (Београд - Нови Сад)...
 
Sto niko ne govori o tome sta su ZS dobilo od izgradnje novog covra, skoro deset novih stanica u samom Beogradu, transversale u tri pravca sa jednog mesta, odvajanje teretnog i putnickog saobracaja (u najvecem delu), dvokolosecne pruge u tunelima. Velike su to prednosti i ostavlja nadu, stara nije ostavlja nadu da ce nesto krenuti. ZS su nekonkuretne najpre zbog malih brzina, sve ostalo je drugo razredno. A stari cvor je bio rekorder po laganoj voznji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896829#p896829:16aaxpg8 je napisao(la):
orjen » 07 Nov 2021 07:39 pm[/url]":16aaxpg8]Sto niko ne govori o tome sta su ZS dobilo od izgradnje novog covra, skoro deset novih stanica u samom Beogradu, transversale u tri pravca sa jednog mesta, odvajanje teretnog i putnickog saobracaja (u najvecem delu), dvokolosecne pruge u tunelima. Velike su to prednosti i ostavlja nadu, stara nije ostavlja nadu da ce nesto krenuti. ZS su nekonkuretne najpre zbog malih brzina, sve ostalo je drugo razredno. A stari cvor je bio rekorder po laganoj voznji.

Bio bi rekorder po broju putnika prigradskih i međugradskih polazaka da je renoviran i unapređen, a novi može ostati pristojan samo ako se održava. Zapustiš ga i eto novog-starog čvora uz sve mane koje originalni nije imao.

Dobili smo "duplikat" Novog Beograda u zaseku klizišta do kojeg do dana današnjeg ništa na šinama osim železničkih antibiotika nije došlo, dobili i "novi Savski trg" na Vukovom spomeniku koji ćemo da izostavimo zbog Makenzijeve iako se stara stanica ne samo nalazila na mestu ukrštanja više metro i tramvajskih linija i to prema novom planu, već je i sama mogla biti nadograđena prolaznim delom do novog tunela tako da brzi vozovi prolaze kroz Beograd zaustavljajući se u Zemunu, Novom Beogradu i Rakovici, a terminalni, uključujući i međunarodne polaze/dolaze od Savskog Trga. Banatske linije polazile bi od Novog Beograda i ćao.

Eto šta (ni)smo dobili. Sad se klatite po solo plastikanerima sa nedovoljno prostora za noge na 50-ici, po eskalatorima, liftovima, stepenicama, išaranim pothodnicima i pasarelama 70 godina kasnije, svime samo ne metroom.

Mogla se izvući metro osovina Batajnica-Zuce "RK Ikea", četvorokolosečna od Cvetka do Arhiva tako da bi mogla da se grana ka Mirijevu i Jerkoviću, Bežaniji i Borči, i da obuhvati magistralom glavnu stanicu i jednim krakom autobusku u bloku 42. Druga jednostavnija bi bila već izgrađena od Vidikovca do Karaburme tako da Vu Či Će sada pred kamerama ne bi zaklapao o grananju druge linije ka Makišu i Borči.

I duplikacija železničkog čvora bila bi mačji kašalj, s obzirom na ukupnu dužinu tunela. Većina trasa bi imala dovoljno prostora za jeftino proširenje. Više bi se novca ulagalo u održavanje postojeće infrastrukture, zamenu signalnog sistema radi povećanja pouzdanosti i propusne moći, obnovu stajališta, zanavljanje voznog parka regionalnog sistema Beovoz, njegove tarifne integracije i u satelitskim populacionim centrima beogradskog makro regiona (recimo Novi Sad).

Spucalo se u tunele i sarkofage umesto u postojeću (stari čvor i stanicu) i nedostajuću infrastrukturu (metro). Dosta toga je propušteno, a ništa se neće rušiti da bi se ispravile greške. Naprotiv, samo će se više trošiti.
 
Mali kratak off (a i nije baš, pošto ima veze sa temom odnosno lokacijom)

Pre mesec dana se ovde povela priča oko planiranog zidanja stambeno poslovnog kompleksa ispod solitera kod Prokopa i iznad tunela. Pa se postavljalo maliciozno retoričko pitanje ''da li iko misli da bi investitor radio nešto nebezbedno i rizikovao da ugrozi druge svojm gradnjom?''
Tad sam odgovorio potvrdno prenoseći fotografiju urušene zgrade u Vidovdanskoj. Evo, oko mesec dana kasnije, dešava se još jedna slična situacija. Ovaj put u Južnom Bulevaru. https://www.blic.rs/vesti/beograd/blic- ... mo/5xwlwz7

Toliko od mene povodom toga. Uživajte.
 
Гледам како раде Руси овде те јам кад копају
1. Прво се уради пројекат копања и обезбеђење од урушавања. Готово увек ако је руба дубока или широка има посебне цеви којима подупиру зидове осим ових потпорниз зидова. Том делу посла присуствују све службе. И које су прјкеотваеле и које су давала дозволу.

Гледам ово градилиште што је Бендер ставио, па то при таквој густој изградњи обећава да ће да буде проблем

Очигледно је да морамо да мењамо стандарде, Београд већ има потребу за другачијим приступом
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896913#p896913:1i83b1in je napisao(la):
Прле » 08 Nov 2021 08:36 am[/url]":1i83b1in]Гледам како раде Руси овде те јам кад копају
1. Прво се уради пројекат копања и обезбеђење од урушавања. Готово увек ако је руба дубока или широка има посебне цеви којима подупиру зидове осим ових потпорниз зидова.
Imamo i kod nas te cevi, al imamo i rđave izvođače i još goru administraciju...
 
Upravo se održava javna sednica komisije za planove za problematični plac iznad Prokopa.
 
Danas se Elita Cop pojavila iznad Prokop da bi počela sa rušenjem zgrade Beograd čvora i CIP-a.
 
Црвц, неће слонче у лонче

GRAĐANI STOPIRALI POČETAK RUŠENJA ZGRADE UPRAVE ŽELEZNICE

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZBjGdjOQ_0w[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896913#p896913:2z9bzgu4 je napisao(la):
Прле » Mon Nov 08, 2021 9:36 am[/url]":2z9bzgu4]Гледам како раде Руси овде те јам кад копају
1. Прво се уради пројекат копања и обезбеђење од урушавања. Готово увек ако је руба дубока или широка има посебне цеви којима подупиру зидове осим ових потпорниз зидова. Том делу посла присуствују све службе. И које су прјкеотваеле и које су давала дозволу.

Гледам ово градилиште што је Бендер ставио, па то при таквој густој изградњи обећава да ће да буде проблем

Очигледно је да морамо да мењамо стандарде, Београд већ има потребу за другачијим приступом

Nema veze to sa standardima, kod nas se sad koristi EVROKOD za projektovanje kao i u najvećem delu evrope.
Cevi mogu da idu, a i ne moraju, ovisi o tipu konstrukcije, sastavu tla, podzemnim vodama...Inače da zanemarimo sve druge faktore, kad je iskop širok nema nikakvog smisla stavljati cevi.

Slažem se da ima bednih primera jama po Beoradu, lično sam ih se nagledao. Nije problem u standardu nego je neki od sledećih razloga: loš projekat, investitor koji ne mari za projekat, izvođač koji ne mari za projekat i kao kruna svega nepostojeća/korumpirana kontrola. Zašto investitor/izvođač ne mare za (dobar) projekat je jasno, profit i nepostojeća/slaba kontrola.
 
_20211122_110507.JPG

_20211122_110527.JPG
_20211122_110741.JPG

_20211122_110806.JPG
_20211122_110829.JPG
 
Vrh