[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896829#p896829:16aaxpg8 je napisao(la):
orjen » 07 Nov 2021 07:39 pm[/url]":16aaxpg8]Sto niko ne govori o tome sta su ZS dobilo od izgradnje novog covra, skoro deset novih stanica u samom Beogradu, transversale u tri pravca sa jednog mesta, odvajanje teretnog i putnickog saobracaja (u najvecem delu), dvokolosecne pruge u tunelima. Velike su to prednosti i ostavlja nadu, stara nije ostavlja nadu da ce nesto krenuti. ZS su nekonkuretne najpre zbog malih brzina, sve ostalo je drugo razredno. A stari cvor je bio rekorder po laganoj voznji.
Bio bi rekorder po broju putnika prigradskih i međugradskih polazaka da je renoviran i unapređen, a novi može ostati pristojan samo ako se održava. Zapustiš ga i eto novog-starog čvora uz sve mane koje originalni nije imao.
Dobili smo "duplikat" Novog Beograda u zaseku klizišta do kojeg do dana današnjeg ništa na šinama osim železničkih antibiotika nije došlo, dobili i "novi Savski trg" na Vukovom spomeniku koji ćemo da izostavimo zbog Makenzijeve iako se stara stanica ne samo nalazila na mestu ukrštanja više metro i tramvajskih linija i to prema novom planu, već je i sama mogla biti nadograđena prolaznim delom do novog tunela tako da brzi vozovi prolaze kroz Beograd zaustavljajući se u Zemunu, Novom Beogradu i Rakovici, a terminalni, uključujući i međunarodne polaze/dolaze od Savskog Trga. Banatske linije polazile bi od Novog Beograda i ćao.
Eto šta (ni)smo dobili. Sad se klatite po solo plastikanerima sa nedovoljno prostora za noge na 50-ici, po eskalatorima, liftovima, stepenicama, išaranim pothodnicima i pasarelama 70 godina kasnije, svime samo ne metroom.
Mogla se izvući metro osovina Batajnica-Zuce "RK Ikea", četvorokolosečna od Cvetka do Arhiva tako da bi mogla da se grana ka Mirijevu i Jerkoviću, Bežaniji i Borči, i da obuhvati magistralom glavnu stanicu i jednim krakom autobusku u bloku 42. Druga jednostavnija bi bila već izgrađena od Vidikovca do Karaburme tako da Vu Či Će sada pred kamerama ne bi zaklapao o grananju druge linije ka Makišu i Borči.
I duplikacija železničkog čvora bila bi mačji kašalj, s obzirom na ukupnu dužinu tunela. Većina trasa bi imala dovoljno prostora za jeftino proširenje. Više bi se novca ulagalo u održavanje postojeće infrastrukture, zamenu signalnog sistema radi povećanja pouzdanosti i propusne moći, obnovu stajališta, zanavljanje voznog parka regionalnog sistema Beovoz, njegove tarifne integracije i u satelitskim populacionim centrima beogradskog makro regiona (recimo Novi Sad).
Spucalo se u tunele i sarkofage umesto u postojeću (stari čvor i stanicu) i nedostajuću infrastrukturu (metro). Dosta toga je propušteno, a ništa se neće rušiti da bi se ispravile greške. Naprotiv, samo će se više trošiti.