Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Vazi ti se bavi dalje polemiziranjem, sto je i mnogo vece i trajnije dostignuce od Barske pruge i Beogradskog zeleznickog cvora. :mrgreen:
 
U naucnoj razpravi sa razmatra gradivo, u diskusiju pro i kontra, u komentaru licni stav. Ono zadnje je tvoja profesija.
 
E, nije, ja imam svoju profesiju i od nje jako dobro živim. I još nekoliko desetina zaposlenih.

A železnica nam je umrla, jer su mnogi jako loše radili svoj posao. I dalje ga rade. I troše moje pare. Zato ću da im kenyam - koliko mi volja.
 
I ovo je zanimljivo, period pre glasanja za varijante 1970 je ukljucio strucnjake cele SFRJ:
 

Prilozi

  • 1970.jpg
    1970.jpg
    130 KB · Pregleda: 1.563
Savet za Uranizam je razmatrao samo tri varijante - dve su predati gradskom vecu za usvajanje varijanta 1 - Sava D i varijanta 3 Gup Mod. 2 ("Prokop")
 

Prilozi

  • savet za urbanizam Prokop.jpg
    savet za urbanizam Prokop.jpg
    152,1 KB · Pregleda: 1.552
  • savet za urbanizam Prokop 1.jpg
    savet za urbanizam Prokop 1.jpg
    44,7 KB · Pregleda: 1.549
Ето, наметнуто Београду уз паролу братство-јединство.
Прокоп је антибеоградски и антижелезнички пројекат.
 
Јесте, увек су нам други криви. :roll:
 
I ovo smatram zanimljivom za diskusiju i analizu.
 

Prilozi

  • diskusija 4.jpg
    diskusija 4.jpg
    85,5 KB · Pregleda: 1.522
  • diskusija 3.jpg
    diskusija 3.jpg
    88,5 KB · Pregleda: 1.524
  • diskusija 2.jpg
    diskusija 2.jpg
    123,2 KB · Pregleda: 1.518
  • diskusija 1.jpg
    diskusija 1.jpg
    55,7 KB · Pregleda: 1.523
Ма да, овде очигледно нису "други криви", ј л`. Урбанисти - против, градоначелник - против (значи и СК Београда), и онда довели Курту и Мурту да прогурају г... од плана.

И тако, нећемо решити питање путничке железнице ни 60 година касније. Е, браво!
 
I ovo je zanimljivo: Beogradski zeleznicki cvor je usavravan na primerima najboljih resenja zeleznica u Evropi.
 

Prilozi

  • tunel vracar.jpg
    tunel vracar.jpg
    662,2 KB · Pregleda: 1.491
  • tunel karaburma pancevacki most.jpg
    tunel karaburma pancevacki most.jpg
    757,6 KB · Pregleda: 1.469
  • zeleznicke objekt u evropis.jpg
    zeleznicke objekt u evropis.jpg
    79,8 KB · Pregleda: 1.482
Опет су оманули урбанистички. Отприлике цео пројекат је од почетка игнорисан од стране градске власти која је била против тог решења. Да није тако уредили би околину станице и приступне саобраћајнице давно.
 
Иначе, ништа од нове саобраћајнице и трамваја Булевар ослобођења-Прокоп: тетка Дејна Џи рече за Хепи Ти-Ви да је Велики Респиратор подржао њену акцију да се гради нова Онколошка клиника, поред Тиршове 2. Каже, "саобраћајница ће морати другом трасом". Е, па, нема друге трасе...

И да кажем своје мишљење на ову тему: требало је, после 30 и кусур година, поново припојити Институт за онкологију Клиничком центру Србије, и обезбедити му место у новој згради (кажу, 4. највећој болници на свету по броју кревета). А саобраћајница да остане.
 
Zvaničan podatak sa sajta Zavoda za javno zdravlje Srbije je da u Beogradu je dostupno 25 zdravstvenih ustanova što državnog što privatnog tipa. Frapantniji je broj od 10682 postelja. Po ovim podacime ne da ne treba ništa novo graditi, nego slobodno se mogu ukinuti delovi kapaciteta. Klinički centar je u zavisnosti od izvora između 3 i osmog mesta. Saobraćajnica koja bi rasteretila i olakšala život Beograđanima je daleko značajnija od širenja i megalomanije "naučnika". Jedini sistem koji se više raspada u Sbiji od železnica je zdravstveni sistem. U ovoj državi retko zna neko da pravilno izvrši trijažu i da prioritet projektima. Da bi Prokop profunkcionisao treba dobar "urgentaš" kojeg nažalost nemamo.
 
Браво, видим да има људи који схватају основне ствари, нажалост - премало.
 
Могли су нову онкологију да изграде на рушевинама републичког МУПа и оних барака и гаража које зову Технолошко-економски центар (ТЕЦ) КЦС. Или да жртвују тзв. спортско село. Има КЦС доста простора и капацитета али очајну организацију, као и већина установа и институција код нас.
 
Emisija o Prokopu i metrou.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RbE0yv7zkPw[/youtube]
 
9:25 ovo za shuttle bus nije losa ideja,ako već neće da spuštaju 40 i 41 na ploču. Da ide gore-dole od stanice 40,41 do ulaza na svakih 10min.
Prelazno,dok se napokon ne izgrade pristupne sa autoputa.
 
Zanimljivo, sagovornik u ovoj emisiji kaže da ni u vreme bivše SFRJ stanica Prokop nije bila zamišljena da u potpunosti zameni staru stanicu u Savskom Amfiteatru, već je trebalo da služi kao protočna stanica za međunarodne i unutrašnje vozove koji su samo prolazili kroz Beograd, npr. Beč-Istanbul ili Ljubljana-Skoplje,a da su bivša glavna stanica i Beograd-Dunav trebale da i nakon završetka Prokopa ostanu kao terminali za lokalne,unutrašnje i međunarodne vozove koji polaze iz Beograda ili u njega dolaze kao krajnju stanicu.

Taj podatak nisam znao, ali donekle je i logično, vozovi sa zapada i severa prema jugu ne moraju menjati smer prolaskom kroz Prokop,a prelaskom preko Starog Železničkog Mosta u Savski Amfiteatar je promena smera neophodna, čak i za vozove iz zapadnih delova SFRJ u pravcu Banata i rumunske granice, mada ne znam da li je takvih uopšte bilo. Prokop i ceo tunelski deo BŽČ je trebala da koristi samo prigradska železnica i prolazni vozovi.

Očigledno da u vreme bivše države nije bilo planova da se na mestu stare stanice gradi nekakav Beograd na Vodi ili slično,i da je bilo predviđeno da uz reku ostanu savski dokovi i železnička skladišta i depoi. Izgleda da se ideja o izgradnji novih stambenih naselja i parkova na tom prostoru začela tek posle 2000. godine.
 
Zadržavanjem stare stanice pokazalo se kao greška i to na primeru Dunav stanice zbog koje je taj deo grada decenijama propadao bez ikakvog izgleda za napredak

Pojam glavne ikakve stanice je u velegradima prevazidjen.Te Prokop gledati kao neku glavnu stanicu je nazadno
Na zalost zbog nj.uslovljenoj orjentacije vrlo upitno je da li može stvarno biti i neka veca saob. raskrsnica.
Smatram da stanicu Prokop treba samo bolje opremiti bez nekog velikog dogradjivanja i tako staviti tačku na nj tj prevesti ga što pre ,, iz rupe bez dna,, u završene projekte
:sesir:
 
Сама Дунав станица као путничка није била толико кочничар развоја тог дела града колико ранжирни колосеци, мада је ту била и активна лука са разноликом индустријом около. Тад се није гледало да је боље рушити фабрику попут Даке за новоградњу.
 
Заправо, гледало се, и центар Београда је требало давних дана да изађе на Дунав. А онда је неко "одозго" наложио да се гради лука узводно од Панчевачког моста, чиме је осакатио и луку и град. Разговарали су неки форумаши овдашњи са актерима тих дешавања.

А онда се прешло на Саву и на железницу...
 
Опет, 1-2 колосека до Дунав станице су могли да се укопају, а даље ка Главној да се уради тунел испод центра града са подземном станицом на Тргу. Није целокупна железница оков око града ка реци. Теретна јесте пошто има више ранжирних колосека.
 
Па наравно. Не би ниједан велики европски град постојао, да су пруге третиране као "окови". То је невиђено празилуковићевство и игнорнтство квазиелита овдашњих.
 
Vrh