Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891943#p891943:2rxsr7oy je napisao(la):
milanche » Čet Okt 21, 2021 11:03 am[/url]":2rxsr7oy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891640#p891640:2rxsr7oy je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Okt 2021, 15:13[/url]":2rxsr7oy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891639#p891639:2rxsr7oy je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 20, 2021 4:10 pm[/url]":2rxsr7oy]
За Прокоп нема никаквих јасних планова, а у најави су само одустајања.
Pa upravo to pokaz...
tumblr_inline_nx3esh4d3b1r4mf9d_500.gif

Da, upravo to pokazuje, da je ova vlast po meri gradjana. Kakvi gradjani, takva i vlast.
Emmm, paaa i ako se donekle slažem s ovim, zapravo sam počeo da pišem da upravo to pokazuje da je projekat promašaj od koga svi beže.
 
Људи нападају стару станицу и говоре како је она била застарела, нефункционална, никаква, а сада се чуде зашто је Прокоп такав какав јесте.

Фасвинантно је како неко покушава све да убеди да је Београд Центар одлично решење за путнике и Београђане, а истовремено:

1) не живи у Србији;
2) не путује возом;
3) не користи јавни превоз;
4) не долази на станицу Београд Центар да би путовао.

Све оно што недостаје станици Београд Центар, постојало је на станици на Савском тргу, а сви сада причају како је то требало иселити и очистити да би се "ослободио простор" и "град спустио на реке".

Фали трамвај, фали аутобус, фали зграда, продавница, улица,...

Never meet your heroes.
 
Emmm, paaa i ako se donekle slažem s ovim, zapravo sam počeo da pišem da upravo to pokazuje da je projekat promašaj od koga svi beže.
Po toj logici isto tako mogu da okrenem pricu da stari cvor sa starom GZS isto losa, jer su svi bezali od nje i ugasili je. Jel tako? Pa nije. Kao sto nije ni za Prokop. U pitanju su licni interesi, koji ne haju za javne interese, kako za staru GZS tako i za Prokop. Struka je rekla svoje pooba ta pitanja vise puta.

Чему озлојеђеност?

Nisam ozlojedjen, samo iznosim cinjenicu koja vazi za sve drzave na svetu i svako vreme, pa time i za Srbiju u sadasnjem vremenu. Ali primecujem da si ti ozlojedjen na Prokop pa onda svoju licnu ozlojedjenost pokusavas na sve nacine da opravdas. A bas ti i ne ide
 
Misliš na istu onu struku koja je 50 godina usavršavala smišljanje izgovora zašto Beogradu ne treba metro a treba mu novi čvor veličine i kompleksnosti kao da smo Hamburg ili Moskva?
 
Nisam ozlojedjen, samo iznosim cinjenicu koja vazi za sve drzave na svetu i svako vreme, pa time i za Srbiju u sadasnjem vremenu. Ali primecujem da si ti ozlojedjen na Prokop pa onda svoju licnu ozlojedjenost pokusavas na sve nacine da opravdas. A bas ti i ne ide

Ја сам задовољан изнетим чињеницама у прилог станице на Савском тргу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891966#p891966:7ss3t044 je napisao(la):
overdrive » Čet Okt 21, 2021 12:03 pm[/url]":7ss3t044]
Фасвинантно је како неко покушава све да убеди да је Београд Центар одлично решење за путнике и Београђане, а истовремено:

1) не живи у Србији;
2) не путује возом;
3) не користи јавни превоз;
4) не долази на станицу Београд Центар да би путовао.

Надам се да не мислиш на мене. Пошто 1) живим у Србији, 2) путујем возом, 3) користим јавни превоз, 4) долазим на станицу Београд Центар да бих путовао. Такође, никог не убеђујем. Ти овде убеђујеш у року од пар минута сваког ко нешто напише. Набио си малтене 500 постова на једној теми у последњих пар недеља, причајући "те једно те исто" у круг, углавном не износећи никакве чињенице већ убеђујући. Било би занимљиво да Игор извуче неку статистику. Мислим да си рекордер по броју постова у једној теми за месец дана. :mrgreen:

Bender Rodriguez":7ss3t044 je napisao(la):
Misliš na istu onu struku koja je 50 godina usavršavala smišljanje izgovora zašto Beogradu ne treba metro a treba mu novi čvor veličine i kompleksnosti kao da smo Hamburg ili Moskva?

Очигледно не познајеш московски чвор. Београдски чвор у односу на московски је као Мала Крсна у односу на Београд. И то са све старим и новим чвором заједно...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891980#p891980:3p7x02zh je napisao(la):
WLABmz » 21 Oct 2021 11:57 am[/url]":3p7x02zh]
Очигледно не познајеш московски чвор. Београдски чвор у односу на московски је као Мала Крсна у односу на Београд. И то са све старим и новим чвором заједно...
Е, с тим у вези да поменем како у другом по величини европском мегаполису, у Паризу, имају напуштену кружну пругу ("Мали појас" - Petit ceinture, постоји и велики, слично је то као в Москве), са којом деценијама не знају шта би - била је идеја да се пусти трамвај, али су га направили паралелно, по улици, и нису се преварили, с обзиром на број путника - али им не пада на памет да пругу уклоне: једном ће затребати. Ценим да ће и ту да на крају ипак да пусте трамвај.

Ево како то изгледа (имам, иначе, и сопствене фотографије - спуштао сам се у усек уз помоћ локалног пријатеља - али су негде на негативу (!), није било скоро):

Petit_ceinture.jpg

Петит цеинтуре 1.jpg


Пролази и кроз сасвим пристојне квартове. Ништа шинофобија.

Са друге стране, Београд је укинуо функционалну путничку железницу у центру града и заменио је редом стамбених зграда. Јер је Београд тако у могућности. Кад вас буду млађи питали зашто смо ми толико заостали, ово треба да им поменете.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891980#p891980:2i3ojcz2 je napisao(la):
WLABmz » Čet Okt 21, 2021 12:57 pm[/url]":2i3ojcz2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891966#p891966:2i3ojcz2 je napisao(la):
overdrive » Čet Okt 21, 2021 12:03 pm[/url]":2i3ojcz2]
Фасвинантно је како неко покушава све да убеди да је Београд Центар одлично решење за путнике и Београђане, а истовремено:

1) не живи у Србији;
2) не путује возом;
3) не користи јавни превоз;
4) не долази на станицу Београд Центар да би путовао.

Надам се да не мислиш на мене. Пошто 1) живим у Србији, 2) путујем возом, 3) користим јавни превоз, 4) долазим на станицу Београд Центар да бих путовао. Такође, никог не убеђујем. Ти овде убеђујеш у року од пар минута сваког ко нешто напише. Набио си малтене 500 постова на једној теми у последњих пар недеља, причајући "те једно те исто" у круг, углавном не износећи никакве чињенице већ убеђујући. Било би занимљиво да Игор извуче неку статистику. Мислим да си рекордер по броју постова у једној теми за месец дана. :mrgreen:

Bender Rodriguez":2i3ojcz2 je napisao(la):
Misliš na istu onu struku koja je 50 godina usavršavala smišljanje izgovora zašto Beogradu ne treba metro a treba mu novi čvor veličine i kompleksnosti kao da smo Hamburg ili Moskva?

Очигледно не познајеш московски чвор. Београдски чвор у односу на московски је као Мала Крсна у односу на Београд. И то са све старим и новим чвором заједно...

Углавном људи који нешто не користе убеђују друге да то прихвате. Ја сам навео све варијанте које би убеђивале неког.

Ја лично сматрам да сам изнео довољно података и чињеница. Ти се не слажеш и ја то донекле поштујем јер ниси у обавези да мислиш исто као и ја.

Проблем је у томе што се чује само једно мишљење и једна страна, а ако се неко супротстави, почиње вређање, омаловажавање, исмевање и заоштравање. Ја сам прочитао доста постова у овој теми и у теми о БНВ и нисам нашао много аргумената у корист станице Београд Центар. Такође, приметио сам да се покушава са убеђивањем да станица није постојала пре 2016. или 1996. године као и да се јавно негирају документи и лични утисци. Као да постоји покушај да се људи убеде да је било другачије, а није.

Занимљив и је приступ који сугерише људима пешачење уместо да јавни превоз води до саме станице.

Све су то неке ствари које терају људе да дају одговор.

Сама реакција одређених људи јасно говори шта је заправо тачно, а шта није.

Не видим да се ико од вас бунио када су други слали постове један за другим и исто тако пунили тему својим ставовима, који нису исправни.
 
Пантограф":23nkupt7 je napisao(la):
Е, с тим у вези да поменем како у другом по величини европском мегаполису, у Паризу, имају напуштену кружну пругу ("Мали појас" - Petit ceinture, постоји и велики, слично је то као в Москве), са којом деценијама не знају шта би - била је идеја да се пусти трамвај, али су га направили паралелно, по улици, и нису се преварили, с обзиром на број путника - али им не пада на памет да пругу уклоне: једном ће затребати. Ценим да ће и ту да на крају ипак да пусте трамвај.

Интересантно. Чак и у суседној Мађарској (која ће постати црна рупа, како неки овде наводе :mrgreen: ), пруге које се не користе изгледају боље него гомила наших које се користе. Иако се не користе, на сваких пар месеци се посече растиње и прође воз лаганом брзином да исконтролише да ли је пруга проходна. Никад се не зна за шта ће затребати. А нама је би стари чвор уз тунел Главна ж.ст.- ж.ст. Дунав тако добро послужио за линију градске железнице Карабурма - ж.ст. Дунав - Трг републике - Главна ж.ст. - Раковица - Макиш/Ресник и фокусирање метроа на битније правце.
 
Istina je da ni stari ni novi cvor nisu dobri. Mana starog je bila losa povezanost sa NBG i pruga uz obalu, dok je mana novog Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892000#p892000:1tfbkjzi je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Okt 21, 2021 1:49 pm[/url]":1tfbkjzi]Istina je da ni stari ni novi cvor nisu dobri. Mana starog je bila losa povezanost sa NBG i pruga uz obalu, dok je mana novog Prokop.
michael-scott-the-office.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892000#p892000:3n9v3i74 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Okt 21, 2021 1:49 pm[/url]":3n9v3i74]Istina je da ni stari ni novi cvor nisu dobri. Mana starog je bila losa povezanost sa NBG i pruga uz obalu, dok je mana novog Prokop.

Највећа мана новог чвора је његова зависност од тадашњег плана метроа. То је једна нераздвојна целина у којој два чиниоца одлично надопуњују један другог, али у недостатку једног од два чиниоца оставља систем обогаљен.

Након 50 година, много се тога променило и изградњу инфраструктурних пројеката диктира приватни интерес, а не потребе грађана, економска логика и рационално коришћење ресураса. Одличан пример је пруга Београд - Суботица за 200 км/ч за чију је изградњу утрошен новац за који се могао цео железнички Коридор 10 модернизовати за брзине од 100 до 160 км/ч, док на другим деловима Коридора 10 возови испадају из шина на сваких пар дана већ годинама, а на многим деловима пруге саобраћају брзинама од 10 до 30 км/ч због (не)безбедности. Садашњи план београдског метроа такође спада у један од таквих пројеката.
 
Тачно, али да додамо још нешто из тог међусобног односа новог чвора и планираног метроа: главне станице новог чвора биле су предвиђене искључиво за даљински саобраћај - за регионални/приградски је планиран трећи систем, регионални метро, који је заобилазио и Прокоп и Ж. ст. Нови Београд. Мислим да је то јединствен случај у светским оквирима, а свакако је условљен урбанистичким ограничењима главних станица новог чвора. Главна станица тог трећег система је предвиђена у Савском амфитеатру, а две свакако најатрактивније би биле Трг републике и Славија.

Дакле, фер је рећи да нови чвор има смисла у односу са два система са којима је паралелно планиран. И по тим плановима, дакле, најпрометнија железничка станица је предвиђена на месту Београд главне, са предвиђених макс. 120 возова на сат (! - има ова бројка и у документима). Другим речима, без допуне у виду Београд главне, Прокоп је полустаница.

Како се све ово развило (и развија се са метроом) на потпуно другим основама, резултати ће бити веома, веома скромни и ни близу некада замишљених, а ми просечно доста нижег нивоа квлитета живота и сиромашнији. Јбг.
 
Mislim da je vreme da privedemo raspravu kraju i zaključimo da su krivi svi sem projektanata (i naručioca) Čvora i Prokopa.
I pod time mislim na bukvalno sve. Uključujući građane Beograda i Srbije što neće da ih koriste i ne uviđaju njihovu savršenost.
I u slučaju neuspeha Juga, nisu bili krivi projektanti i proizvođač. Nego svet što nije uvideo njegovu lepotu i kvalitet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892041#p892041:34dh7jh4 je napisao(la):
WLABmz » 21 Okt 2021, 14:04[/url]":34dh7jh4]

Највећа мана новог чвора је његова зависност од тадашњег плана метроа. То је једна нераздвојна целина у којој два чиниоца одлично надопуњују један другог, али у недостатку једног од два чиниоца оставља систем обогаљен.

ovo je sustina :kk:

Тачно, али да додамо још нешто из тог међусобног односа новог чвора и планираног метроа: главне станице новог чвора биле су предвиђене искључиво за даљински саобраћај - за регионални/приградски је планиран трећи систем, регионални метро, који је заобилазио и Прокоп и Ж. ст. Нови Београд. Мислим да је то јединствен случај у светским оквирима, а свакако је условљен урбанистичким ограничењима главних станица новог чвора. Главна станица тог трећег система је предвиђена у Савском амфитеатру, а две свакако најатрактивније би биле Трг републике и Славија.

Tacno, to je besmislenost. Zato su noviji planovi bili daleko realniji, de se stari cvor u kombinaciji sa novim koristi za gradsko/prigradsku zeleznicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892053#p892053:2yivatvo je napisao(la):
Пантограф » Čet Okt 21, 2021 3:25 pm[/url]":2yivatvo]Тачно, али да додамо још нешто из тог међусобног односа новог чвора и планираног метроа: главне станице новог чвора биле су предвиђене искључиво за даљински саобраћај - за регионални/приградски је планиран трећи систем, регионални метро, који је заобилазио и Прокоп и Ж. ст. Нови Београд. Мислим да је то јединствен случај у светским оквирима, а свакако је условљен урбанистичким ограничењима главних станица новог чвора. Главна станица тог трећег система је предвиђена у Савском амфитеатру, а две свакако најатрактивније би биле Трг републике и Славија.

Дакле, фер је рећи да нови чвор има смисла у односу са два система са којима је паралелно планиран. И по тим плановима, дакле, најпрометнија железничка станица је предвиђена на месту Београд главне, са предвиђених макс. 120 возова на сат (! - има ова бројка и у документима). Другим речима, без допуне у виду Београд главне, Прокоп је полустаница.

Како се све ово развило (и развија се са метроом) на потпуно другим основама, резултати ће бити веома, веома скромни и ни близу некада замишљених, а ми просечно доста нижег нивоа квлитета живота и сиромашнији. Јбг.

То што си написао је тачно. Али не бих се сложио да је Прокоп полустаница без те треће компоненте регионалног метроа. Тај регионални метро је планиран као наредна фаза која би се у зависности од развијања града могла кориговати деценијама које долазе. То је оно што је и Грађевински факултет поменуо. Нови чвор и прва фаза метроа (Стари Меркатор - Вуков споменик и Дорћол - Прокоп - Аутокоманда) су већ правили смисаону целину шинских система која функционише. Дакле, већ прва фаза. Касније надоградње додатних метро линија и линија регионалног метроа би надопуњавали већ изграђено и спајали се са новим чвором у Новом Београду, Земуну и Панчевачком мосту.

Садашњи план прве две линије метроа се крње поклапа са трасама тадашњег плана регионалног метроа. Ако кажемо да је по старом плану чвор компонента 1, метро компонента 2, а регионални метро компонента 3, компонента 2 је везивни елемент између компоненте 1 и 3. Ситуација коју сад имамо је да када се изграде прве две линије метроа имаћемо компоненту 1 и крњу компоненту 3 које немају везивни елемент између себе. Планирана трећа линија уствари треба да изиграва тај везивни елемент и да у само једној линији уместо читаве мреже споји неспојиво и направи смислену целину која функционише, притом морајући да прави компромис да ли да пролази или кроз Прокоп или кроз Вуков споменик. Дакле, крња смислена целина тек после треће линије и то са компромисом, док би старим планом већ после прве фазе прве две линије имали смислену целину шинских система без компромиса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890131#p890131:28hje137 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Окт 2021 01:30 pm[/url]":28hje137]Znaci da kruzi okolo naokolo umesto da preko Takovske i Kneza Milosa bude direktna i brza veza severnog dela Beograda sa Prokopom?

Некад је линија 43 била Котеж-Сењак (сељак како су нас завитлавали у средњој), и то управо тим улицама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892056#p892056:svncodfj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Okt 2021 15:31[/url]":svncodfj]Mislim da je vreme da privedemo raspravu kraju i zaključimo da su krivi svi sem projektanata (i naručioca) Čvora i Prokopa.
I pod time mislim na bukvalno sve. Uključujući građane Beograda i Srbije što neće da ih koriste i ne uviđaju njihovu savršenost.
I u slučaju neuspeha Juga, nisu bili krivi projektanti i proizvođač. Nego svet što nije uvideo njegovu lepotu i kvalitet.
Možemo čitav univerzum da okrivimo za postojanje Novog čvora i Prokopa, ali to ne menja činjenicu da su nam neke stanice poluzavršene, da neke izgledaju kao da su preživele apokalipsu, neke kado da su dekor za horor filmove, a neke kao da su usred napuštenih delova grada... O njihovoj (ne)funkcionalnosti, da i ne govorim.
 
Ја сам је јуче видео у Раковици. Црвено-бели вагони а вукла је 461.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892114#p892114:hgj8csj5 je napisao(la):
solecar » Čet Okt 21, 2021 5:16 pm[/url]":hgj8csj5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892056#p892056:hgj8csj5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Okt 2021 15:31[/url]":hgj8csj5]Mislim da je vreme da privedemo raspravu kraju i zaključimo da su krivi svi sem projektanata (i naručioca) Čvora i Prokopa.
I pod time mislim na bukvalno sve. Uključujući građane Beograda i Srbije što neće da ih koriste i ne uviđaju njihovu savršenost.
I u slučaju neuspeha Juga, nisu bili krivi projektanti i proizvođač. Nego svet što nije uvideo njegovu lepotu i kvalitet.
Možemo čitav univerzum da okrivimo za postojanje Novog čvora i Prokopa, ali to ne menja činjenicu da su nam neke stanice poluzavršene, da neke izgledaju kao da su preživele apokalipsu, neke kado da su dekor za horor filmove, a neke kao da su usred napuštenih delova grada... O njihovoj (ne)funkcionalnosti, da i ne govorim.

Pa dosta je urađeno i odrađeno zadnjih godina. Kada se završi pruga Bg-NS kompletan Bg čvor će biti obnovljen sa pristojnim brzinama, a na njegovom najgušćem dijelu prema NS i Šidu i odlične brzine 120-160km/h. Kroz koju godinu završiće se i stanica Prokop tj. zgrada stanice, a pretpostavljam da će da se uredi i Karađorđev park i Vukov spomenik u skorije vreme. Glavna stanica nije mogla nikako da opstane, pošto je zamišljeno davno da nestane i u skladu sa tim je pravljen Prokop i novi most, i komplet nova infrastruktura rađena još od 70-ih godina zaobilazila je Glavnu stanicu. Kada se završi Prokop biće to lijepa stanica(mada je meni i sada) reprezentativna i onakva kakvu Beograd zaslužuje, kada doputuje stranac iz Beča da ne doživi šlog kada izađe iz voza, kao što su vjerovatno doživljavali na bivšoj glavnoj koja je ličila na sve osim na Glavnu stanicu jednog glavnog evropskog dvomilonskog grada... Sve ovo izgledalo je nezamislivo i mogli smo da sanjamo prije samo 7-8 godina. Pretpostavljam da će kada se završi Beograd, a praktično će biti gotov na proljeće, krenuti većim intenzitetom obnova pruga dalje u unutrašnjosti Srbije.
 
Radi se i napreduje i to je važno. Mislim da bi 2024.g. Prokop trebao biti gotov i već raditi sa staničnom zgradom, a sama stanica već iduće godine. :)
 
Vrh