[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892053#p892053:2yivatvo je napisao(la):
Пантограф » Čet Okt 21, 2021 3:25 pm[/url]":2yivatvo]Тачно, али да додамо још нешто из тог међусобног односа новог чвора и планираног метроа: главне станице новог чвора биле су предвиђене искључиво за даљински саобраћај - за регионални/приградски је планиран трећи систем, регионални метро, који је заобилазио и Прокоп и Ж. ст. Нови Београд. Мислим да је то јединствен случај у светским оквирима, а свакако је условљен урбанистичким ограничењима главних станица новог чвора. Главна станица тог трећег система је предвиђена у Савском амфитеатру, а две свакако најатрактивније би биле Трг републике и Славија.
Дакле, фер је рећи да нови чвор има смисла у односу са два система са којима је паралелно планиран. И по тим плановима, дакле, најпрометнија железничка станица је предвиђена на месту Београд главне, са предвиђених макс. 120 возова на сат (! - има ова бројка и у документима). Другим речима, без допуне у виду Београд главне, Прокоп је полустаница.
Како се све ово развило (и развија се са метроом) на потпуно другим основама, резултати ће бити веома, веома скромни и ни близу некада замишљених, а ми просечно доста нижег нивоа квлитета живота и сиромашнији. Јбг.