Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Улагања су више зарад политичке пропаганде, ето да се каже да имамо брзи воз за 200кмч, као ето сређена је пруга до Панчева, ал нема воза до Панчева.
Људи се генерално гнушају железнице, а у великој мери и јавног превоза. Ко год може, гледа да иде колима где год може. Друг летос ишао возом из Бара, пошао пун ентузијазма пошто никад није путовао железницом, сморио се у вожњи од 12 часова где је највише времена изгубљено у Лазаревцу на краву локомотиве. Реако је да никад више неће сести у воз.
 
Каснио је свега сат времена, ако је путовао 12 сати до Бара.

Суштина је да се на железницу троши новац и да би требало да се тежи ка томе да то буде ефикасан вид превоза, доступан свима. Свуда у свету, железница представља основни стуб транспортног система, без обзира да ли се ради о путничком или теретном саобраћају.

Прошло је 50 година откад је Прокоп започет. Данас та станица није оно што је за њу речено да ће да буде. Из новинских чланака које сам поставио, јасно је да ту нешто није како треба, а највише положај саме станице. Има људи који је брани и не могу да грешим душу, постоји једна или две погодности везано за ту станицу, али све остало је, по мом мишљењу, недостатак, а највише сам положај који је држи одсеченом од света.

Ако се већ дају паре и ако се нешто ради, онда би било пожељно да имамо функционални железнички систем који брзо, учинковито и повољно превози масу људи и робе. Иду поскупљења горива, техничког прегледа, па и самих аутомобила, а за њима и аутобуских карата. Зато би овај систем морао да буде бољи и јачи.
 
На Прокопу се осим бетона и шина, ништа конкретно није радило, а како стоје ствари ни неће у будућности.
 
Станица Београд Центар захтева даља улагања. Ако кроз њу буде пролазила подземна железница, мораће да се раде ескалатори и степениште као и још неки радови.
да би се перони и станична зграда повезали са станицом подземне железнице. У плану је да се ради станични трг колико овде читам, а такође и разне приступне саобраћајнице за које су овде постављани нацрти. Мислим да то не долази само од себе, односно бесплатно. Осим тога, треба изградити први и други колосек и то све обезбедити сигналима и системима.
 
Konstrukcija METRO STANICE u Prokopu je IZGRAĐENA. Dakle POSTOJI! To je JEDINA metro stanica koja je izgradjena i koja po novom planu se nece ni koristiti. Pa sad ne znam sta je jeftinije, provuci liniju tamo gde je vec sve planirano, pripremnjeno i izgradjeno ili graditi tamo gde nikad nije ni planirano, niti sta postoji.

Ali izgleda da na drugim stanicama nece nista morati da se radi, ni eskalatori, ni ventilacija ni steopeiste, nista, 4 600 000 000 evra kostaju samo tuneli. Samo ako bude metro prosao preko Prokopa, onda ce morati i ostalo da se radi. Strasan taj Prokop.

Isto saznah da bi negde metro prosao, mora da se uradi trg, pristupne saobracajnice, jer valjda metro ne moze da bude negde ako nema stanicni trg. To je vezano jedno za drugo, jel da.

Drugo, kaze se sranje je Prokop, mora stanicni trg da se izgradi i prispune saobracanice sa autoputa. Ma jel? A kad se radi bilo koja druga zgrada, od bolnice do stadiona, tu ne mora da se izgrade pristupne ulice? Ako mora, onda necemo da gradimo jel tako? Necemo ni zgrade da gradimo, mora i parking uz zgradu, ej pa to kosta! Pritom ovde ce stanicna zgrada i javni parking da kosta 0 (nula) evra. A koliko kosta stadion?

Elem, ta stanica Prokop je locirana da bude na jednu stanicu udaljena od Klinickog centra, jednu stanicu od dva najveca stadiona u drzavi, jednu stanicu od Sajma. Ma ne valja nista!

Ne znam sta se desilo pa glupopst samo izvire, ali ovo postaje strasno
 
Зато што је на погрешном месту.
 
Metro stanica u Prokopu je izgrađena na takav način i pod takvim uglom da stavlja svakog budućeg projektanta i graditelja metroa u užasan položaj jer mora da izvodi razne finte da bi sproveo tunel i voz od tih kaseta do podruma KCS. Kao i to što je automatski odredila i zabetonirala osu metro tunela, ne samo ka severu od Prokopa nego i ka jugu.

To je kao kada bi neka fabrika počela da pravi novu generaciju automobila samo u furgon varijanti. Ne brale, napravi osnovu sa prostorom za dalje modifikacije, da posle može da se doradi i izmeni po potrebi.

Ne znam šta se sve pričalo o staničnom trgu Prokopa, ali šta god da je, ostaje činjenica da, svidelo se to nekome ili ne, kako Prokop nastavlja da iziskuje nove projekte, pare, radove i vreme, tako će većem delu naroda sve više rasti nezadovoljstvo zbog svega toga. Jer ljudi su već umorni od tog Skadra na Bojani koji se gradi već pola veka i prodžire desetine miliona evra a još nije ni blizu kompletiranog. Mislim mož'te vi sad da se ljutite na ovo do neba, ali tako je. Uverite se i sami, pričajte sa ljudima iz svoje okoline. Ne samo o korišćenosti te rupe nego i o njihovom stavu o takvoj izvedbi stanice i čuvenog Čvooooura™.

Dalje, to što je Prokop ''na jednu stanicu od KCS'' ne znači ništa samo po sebi. Bitno je i kakva je sama lokacija KCS, sama lokacija Prokopa, kao i šta leži između njih i kako se to rešava. A lokacije su im obe sačuvaj me bože.

Mada evo biću korektan pa ću da kažem da za današnju neprikladnu lokaciju KCS nije odgovoran Prokop. I razumljivo je kako se dotle došlo. Bolnice su tu još od pre 100 godina, i nekada su bile na periferiji grada pa ko veli iako su na brdini okruženoj usecima, bar su blizu grada. A i većina tadašnjeg grada je do njih stizao preko blagog nagiba Resavske, a ne sa južne strane. Posle došao rat jedan pa drugi, prirotet bili drugi projekti i nije se imalo para i volje da se izmešta XY klinika u nove udaljene zgrade u novom bolničkom krugu. Pa kad se pokrenula gradnja Poliklinike krajem 1970ih, ko veli daj da pravimo tu jer ko će sad da seli sve to. Tako da taj aspekt razumem i što jes jes, Prokop za to nije kriv. Ali ostaje činjenica da su obe lokacije jako nehumane i rogobatne za pristup.
 
Како се са Прокопа долази до Сајма, пошто овде пише да су удаљени на једну станицу?
 
Кроз тунел испод булевара Војводе Путника.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891591#p891591:jr1prcpi je napisao(la):
overdrive » Sre Okt 20, 2021 3:08 pm[/url]":jr1prcpi]Како се са Прокопа долази до Сајма, пошто овде пише да су удаљени на једну станицу?
Odličan primer.
To što je nešto ''na jednu stanicu'' ne znači ništa.

A još i u toku ranijih prepirki ovde, kada su se potezali argumenti u smislu ''ali Prokop je na svega 1,5 km od centra'' pao mi je na pamet slučaj jednog nekada čuvenog tržnog centra City passage. Eto i on je oduvek bio na 100 metara od Knez Mihailove, u srcu grada, a u zadnjih 6 godina je bukvalno okružen raznim sadržajima, ljudima i pešačkim tokovima koji bi trebao da mu idu u prilog i osiguraju značajan promet. Pa ipak, nikad nije zaživeo. Jer to kako projektanti zamišljaju kretanje i navike ljudi na crtežima i planovima, ne mora uvek da odgovara stanju u realnosti i praksi.

E ja predviđam da će isto biti i sa Prokopom. No dobro, živi bili pa videli. Ali poenta je da ta uzdanja u to ''ali, blizu je'' i ''proračun kaže tako i tako'' ne mora da znači ama baš ništa kad se radi o stvarima koje zavise od ljudi i njihovih ćudi.

Naravno, sve oko Prokopa i dalje ostaje tek da se vidi ali sve oko metroa se već zna unapred. Da će se GSP ukinuti kad se on napravi, da će država bankrotirati a da će same garniture voziti prazne a svi preostali Beograđani kupiti kola i izaći njima na ulice. To se sve pouzdano zna, tu nema šta da se spori i čeka da vreme pokaže. To je izvesno. To je neminovno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891594#p891594:2osdvu7y je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 20, 2021 3:12 pm[/url]":2osdvu7y]Кроз тунел испод булевара Војводе Путника.


Јеси ли ишао?
 
milanche":3294d9tr je napisao(la):
Ne znam sta se desilo pa glupopst samo izvire, ali ovo postaje strasno

Пусти...Видиш да се после сваког поста који наведе иједну најситнију позитивну ствар у вези Прокопа јаве у року од пар минута као да су активирали аларм за то. :mrgreen:
 
A i ti kao da imaš kopiju tog alarma pa čim neko postuje bilo šta za Prokop, eto tebe Supermena da doletiš i boriš se za pravdu. :lol:
Šatro ne interesuju ga kritike na račun Prokopija a svaki put kad se nešto napiše, eto ti ga u roku od 2 minuta. :mrgreen:

A o onome sa ''ignorisanjem'' da ne pričam. ''Nemoj da me ignorišeš dok ja tebe ignorišem!'' XD
 
Просто град баш брига за Прокоп. Као и железницу у глобалу. Већини ће више одговарати да сиђе са воза на Новом Београду и вози се са трамвајима или аутобусом по НБГ, до Бановог брда, Раковице, Миљаковца, Видиковца, Зеленог венца, центра града, Дорћола, Бањице и Вождовца, Борче, Звездаре и Земуна са директним линијама без икаквог додатног преседања са линијама 7, 9, 11, 13, 67, 85, 89, 94, 95 и ЕКО 1. Парадокс, лакше ће се долазити до Земуна од станице Нови Београд него од станице Земун.
На Прокопу ће се евентуално побољшати стање са изградњом излаза из станице директно ка аутопуту, па ће како-тако бити лакше да се прошета од перона до Стека да се сачекају 17, 18, 46, 55 и 70, па ће ту можда излазити путници који иду ка Коњарнику, Медаковићу, Звездари и Миријеву или Икеи.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891601#p891601:4xfgt7ld je napisao(la):
overdrive » Сре Окт 20, 2021 2:22 pm[/url]":4xfgt7ld]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891594#p891594:4xfgt7ld je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 20, 2021 3:12 pm[/url]":4xfgt7ld]Кроз тунел испод булевара Војводе Путника.


Јеси ли ишао?

Јесам, ок је преко дана, широк тунел није мрачан ни језив. Ал мислим да су сад ставили ограду после тунела па мора да се прескаче.
 
Vidim da ideja o čupanju linija sa autoputa i siljenju da voze do samog Prokopa napokon jenjava. Falim te bože.
E ovako možda jednog dana i dođemo do nekog kompromisa.
 
Јесам, ок је преко дана, широк тунел није мрачан ни језив. Ал мислим да су сад ставили ограду после тунела па мора да се прескаче.

Што значи да није предвиђено за пешаке и да кретање туда није дозвољено.
 
Већини ће више одговарати да сиђе са воза на Новом Београду и вози се са трамвајима или аутобусом по НБГ, до Бановог брда, Раковице, Миљаковца, Видиковца, Зеленог венца, центра града, Дорћола, Бањице и Вождовца, Борче, Звездаре и Земуна са директним линијама без икаквог додатног преседања са линијама 7, 9, 11, 13, 67, 85, 89, 94, 95 и ЕКО 1.

А зашто мислиш да је неко дужан да изађе на станици која је неприступачна и неповезана?

Када погледаш станицу Нови Београд, испод ње ти пролазе четири трамвајска колосека: два у Антифашистичке борбе, а друга два Ђорђа Станојевића. Мислим да је велика мана што није додатно искоришћен тај потенцијал у Улици Ђорђа Станојевића и да стајалиште трамваја на рампи Моста на Ади није добро за даље преседање на воз. Ту могло да се уведе још аутобуских и трамвајских линија и да путници могу да досегну сваки део града. Цела инфраструктурна ситуација и опремљеност станице НБГ је неупоредиво боља, него станице Београд Центар. Са миниланим улагањима Нови Београд би могао неупоредиво да се побољша.

Истовремено, Прокоп захтева много више, а резултат је неизвесан или не толико обећавајућ.

Осим за саобраћај возова, станице се граде за путнике. То је једна битна ствар коју људи не виде и упорно инсистирају на нечему што путници нису прихватили.
 
Није нико дужан, свако бира да сиђе где му је практичније. Чим буде у понуди за све возове, НБГ ће бити практичнији од Прокопа и верујем да ће путници бирати ту станицу. Трамвај око блока 42 је траљаво урађен, али у суштини 13 стаје и испод плоче станице у Антифашистичке борбе па кружи да се попне на УМП ка мосту, тако да корисници железнице не морају ни да се цимају до тог стајалишта Ђорђа Станојевића.

Е сад, генилајно СМАРТ-план решење јесте да ни железничка станица НБГ са новим БАС неће бити покривени метроом у следећих 15 година најмање, што имплицира веће оптерећење линије 95 која је већ веома оптерећена.
 
Кроз Ђорђа Станојевића може да се протера још линија, а које би стајале тачно испод станице. На тај начин се не би вршило оптерећење само на АФ борбе, већ би путници могли равномерније да се распоређују по станици. Да се ураде две благајне, две чекаонице, два степеништа, два лифта,... Изнад сваке од те две улице.

Много тога може да се направи да то изгледа и буде неупоредиво боље и ефикасније.

Да ли је у плану да се доведу 4 трамвајска колосека на Прокоп и да ли та могућност уопште постоји?
 
Железничка станица Нови Београд има излазе са перона само у зони Антифашистичке борбе, и нема никаквих планова нити назнака да ће бити изграђене додатна степеништа нити лифтови који су потребни. Али нема потребе да људи шетају горе доле и пентрају се са коферима до Ђорђа Станојевића када ће им исти трамваји 13 и 11 стајати и на стајалишту у Антифашистичке борбе.

За Прокоп нема никаквих јасних планова, а у најави су само одустајања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891639#p891639:3ohz4r7g je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 20, 2021 4:10 pm[/url]":3ohz4r7g]
За Прокоп нема никаквих јасних планова, а у најави су само одустајања.
Pa upravo to pokaz...
tumblr_inline_nx3esh4d3b1r4mf9d_500.gif
 
Zamislite samo na sta ce liciti 95-ica i tramvaji kad se bude koristila stanica NBG i kad proradi autobuska. Haos u najavi
 
Nece biti 95ice. Ukinuce se sve kad se izgradi metro.


Salu na stranu, ima oko tog BASa nekih sina i nekih vozila koje idu po njima. Tramvaji se valjda zovu. Problem je samo sto nikad nisu postali popularni koliko 95 jer se nikad vodi dovoljno racuna o njihovom stanju, redu voznje, eksploatacionoj brzini i davanju prvenstva. Ali dakle ima resenja, samo treba GSP i DJP da shvate da nismo vise u 1985.
 
Врло могуће, и то чисто демонстративно, само да би могло да се каже како је метро растеретио аутобуску мрежу. 23, 29, 31, 88 и 95 ће сигурно бити жртвоавни. Биће онда опција опција, да се из блокова иде трамвајем до Савског трга, па на метро, па код Панчевца преседање опет на трамвај за Борчу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891639#p891639:3vhacn1u je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 20, 2021 4:10 pm[/url]":3vhacn1u]Железничка станица Нови Београд има излазе са перона само у зони Антифашистичке борбе, и нема никаквих планова нити назнака да ће бити изграђене додатна степеништа нити лифтови који су потребни. Али нема потребе да људи шетају горе доле и пентрају се са коферима до Ђорђа Станојевића када ће им исти трамваји 13 и 11 стајати и на стајалишту у Антифашистичке борбе.

За Прокоп нема никаквих јасних планова, а у најави су само одустајања.


Ако би се увеле нове линије и то више њих, потреба за новим пролазима би се створила. Требало би да направе и пругу од Ђорђа Станојевића до Јурија Гагарина и то би било још боље. Читав низ могучности се отвара на том простору и штета је велика да се то не искористи
 
Vrh